Γιατί αλλάζει τα αεροπλάνα της η Aegean: Τι συνέβη ξαφνικά;

Ανανεώνει τον στόλο της η Aegean και προχωρά σε μία τεράστια αλλαγή στα αεροπλάνα της.

Ο λόγος είναι το νέο άνοιγμα που κάνει και το οποίο έχει προγραμματισμένο για το 2026, καθώς διευρύνει τις δυνατότητές της γεωγραφικά και ποιοτικά.

Συγκεκριμέναα η AEGEAN επιχειρεί άνοιγμα προς την Ανατολή, βάζοντας στην ήδη τεράστια λίστα της νέους, εκτός Ευρώπης, προορισμούς.

Τα ταξίδια που θα γίνονται προς εκείνους τους προορισμούς θα πραγματοποιούνται με εξ’ ολοκλήρου διαφορετικά αεροπλάνα από εκείνα που επιχειρούν σε πτήσεις έως 4 ώρες στους ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Και δεν τελειώνουν εκεί οι αλλαγές, πλέον θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία πτήσης για τους επιβάτες με ένα εντελώς νέο επίπεδο άνεσης.

Το άνοιγμα της Aegean γίνεται σε χώρες του Κόλπου, την Ασία, ενδεχομένως και στην Αφρική, σε προορισμούς δηλαδή απόστασεως από 4 έως 7,5 ώρες αεροπορικώς. Ταξίδια που θα γίνονται με τα 4 νέα αεροσκάφη Airbus A321neo που αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της AEGEAN σταδιακά από το 2026 μέχρι το 2027, και τα οποία θα έχουν διαμορφωθεί διαφορετικά και ειδικά για τον σκοπό των νέων αυτών ταξιδιών και προορισμών.

Πώς θα είναι μέσα τα αεροπλάνα;

Σε ότι αφορά στο εσωτερικό των αεροσκαφών μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική καμπίνα. Σκοπός, ένα εντελώς διαφορετικό, υψηλότερο, επίπεδο άνεσης τόσο για τους επιβάτες της Οικονομικής, όσο και της Διακεκριμένης Θέσης (Business Class).

Αλλαγή πρώτη: Πολύ μικρότερη χωρητικότητα (και άρα μικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση με την «τυπική» διαμόρφωση καμπίνας). Προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο στόχος της άνεσης, η AEGEAΝ επιλέγει να μειώσει σημαντικά (κατά 40) τον αριθμό των θέσεων στα εν λόγω αεροσκάφη. Έτσι, αντί για 220 θέσεις που έχουν οι τυπικές εκδόσεις των Α321 neo τα συγκεκριμένα τέσσερα αεροπλάνα θα έχουν 180 θέσεις.

Η άνεση επομένως αυτονόητη, αλλά και οι ανάλογες «πολυτέλειες», όπως η δορυφορική Wi-Fi σύνδεση και οι οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα.

Αλλαγή δεύτερη: Διαφορετικά καθίσματα στη Business Class. Λόγω των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων που θα γίνονται με αυτά τα αεροπλάνα, θα είναι εξοπλισμένα και με καθίσματα οριζόντιας ανάκλησης (lie flat seats), προσφέροντας τη δυνατότητα ενός εξαιρετικά αναβαθμισμένου προϊόντος.

Οι νέοι προορισμοί σε απόσταση έως 7,5 ώρες που επιχειρεί το άνοιγμα η AEGEAN είναι οι εξής:

Προορισμοί στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυο της (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι), ενώ είναι πολύ πιθανό να προστεθούν και άλλοι προορισμοί στην περιοχή, όπως Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν.

Πιθανό το άνοιγμα και σε προορισμούς στην Κεντρική Αφρική, όπως το Λάγος, το Ναϊρόμπι και η Αντίς Αμπέμπα.

Μια ακόμη αγορά για την οποία δείχνει ενδιαφέρον η ΑEGEAN και πλέον εξετάζει με νέο μάτι μετά την παραγγελία των 4 νέων αυτών αεροσκαφών, είναι προορισμοί στην Ασία, όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν.

Έκτακτη ανακοίνωση για Aegean – Sky Express και όλα τα αεροπλάνα: Τι έγινε

Μία σημαντική ανακοίνωση από την κυβέρνηση για τα αεροπορικά ταξίδια στην Ελλάδα, που αφορούν και τις δύο μεγάλες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, την Aegean και την Sky Express.

Tο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να «ανασυστήσει» την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.

Αντικείμενο της επιτροπής θα είναι η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, η επιτροπή θα ψάχνει για προτάσεις και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού, για αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών, περιφερειακών αεροδρομίων, των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων. Φυσικά αυτό ισχύει για τα αεροπλάνα και τις υποδομές που χρησιμοποιούν Aegean Και Sky Express.

Στις αρμοδιότητές της συμπεριλαμβάνεται επίσης η υποβολή προτάσεων, γνωμοδοτήσεων και νομοθετικών μεταρρυθμίσεων.

Ως μέλη της Επιτροπής Αεροπορικού Τουρισμού έχουν οριστεί οι:

1. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,

2. Ελένη Ράπτη, Υφυπουργός Τουρισμού,

3. Χρήστος Τσίτουρας, Διοικητής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας,

4. Γεώργιος Σαουνάτσος, Διοικητής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

5. Σωτήριος Διαμαντόπουλος, Δικηγόρος,

6. Αθηνά Μπαμπάκου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού,

7. Κωνσταντίνος Κατσανέβας, Δικηγόρος, συνεργάτης της Υφυπουργού Τουρισμού,

8. Κυπριανός Μπίρης, Πρόεδρος της AOPA HELLAS,

9. Χρήστος Λεοντόπουλος, Εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων,

10. Δημήτριος Λυμπεράκης, Διευθύνων Σύμβουλος Αεροδρομίου Γεν. Αεροπορίας «Λυδία»,

11. Σπυρίδων Ξεριάς, Υπεύθυνος Λειτουργίας Σχολών Ερασιτεχνών Πιλότων,

12. Δημήτριος Βερβερέλης, Επαγγελματίας Χειριστής Ελικοπτέρου,

13. Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Συντονιστής της Επιτροπής ορίζεται ο κ. Ξιφαράς, ο οποίος θα συγκαλεί και θα συντονίζει τις εργασίες της.

Η θητεία της Επιτροπής λήγει με την υποβολή των παρατηρήσεών της και τη σύνταξη σημειώματος με τα συμπεράσματά της προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Σημειώνεται ότι ουδεμία αποζημίωση καταβάλλεται στον Συντονιστή, στα μέλη και στην εκτελούσα χρέη γραμματέα της Επιτροπής, για τη συμμετοχής τους σε αυτή

Δυσάρεστη εξέλιξη με όλα τα αεροπλάνα: Και στην Ελλάδα – Τι θα γίνει τον Μάιο

Τα νέα για αεροπορικά ταξίδια και τα αεροπλάνα δεν είναι καλά και πόσω μάλλον τους επόμενους μήνες.

Αιτία για αυτές τις δυσάρεστες εξελίξεις δεν είναι άλλη από τα προβλήματα που βγάζει συνέχεια η Boeing με τα αεροπλάνα τους. Πλέον οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, οι αεροπορικές θα αργήσουν να πάρουν τα αεροπλάνα που έχουν παραγγείλει από την Boeing και έτσι τα αεροπορικά εισιτήρια θα ακριβύνουν.

Οι παραγγελίες θα αργήσουν τόσο για τους αερομεταφορείς στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη.

Η Boeing λέει στις αεροπορικές εταιρείες ότι θα λάβουν λιγότερα αεροσκάφη τύπου 737 Max από ό,τι αναμενόταν φέτος, αναγκάζοντάς τες να περιορίσουν δρομολόγια και αυξάνοντας την προοπτική υψηλότερων ναύλων κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Η Boeing μείωσε τους ρυθμούς παραγωγής μετά την απώλεια θύρας από ένα 737 Max κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι η Boeing δεν μπορεί να κατασκευάζει περισσότερα από 38 αεροπλάνα 737 Max το μήνα, καθώς βελτιώνει τους ποιοτικούς ελέγχους. Τον Μάρτιο η εταιρεία παρέδωσε 24 τζετ σε πελάτες, σε σύγκριση με 52 τον ίδιο μήνα ένα χρόνο πριν. Η Airbus, εν τω μεταξύ, παρέδωσε 51 από τα A320 και A321neo, αεροπλάνα που ανταγωνίζονται το Max.

Η American Airlines δήλωσε ότι αναμένει να λάβει 16 αεροσκάφη το 2024. Η αεροπορική εταιρεία την Πέμπτη ανέφερε καθαρή απώλεια 312 εκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 10 εκατ. δολάρια σε καθαρά έσοδα για την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Την περασμένη εβδομάδα, η United Airlines δήλωσε ότι αναμένει ότι η Boeing θα παραδώσει 61 από τα αεροσκάφη το 2024, χαμηλότερα από την προσδοκία 101 στην αρχή του τρέχοντος έτους.

Η Alaska Airlines είπε ότι αντί να λάβει 23 Max φέτος, η Boeing θα παραδώσει μεταξύ 10 και 20. Η εταιρεία ανέμενε να επεκτείνει την πτητική ικανότητα έως και 5% περισσότερο από πέρυσι. Τώρα αναμένει ότι η παραγωγική ικανότητα θα αυξηθεί όχι πάνω από 3%.

Η Ryanair, ο μεγαλύτερος ευρωπαίος πελάτης της Boeing, αναμενόταν να παραλάβει 57 αεροπλάνα εγκαίρως για την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής, αλλά τώρα περιμένει «κάπου 40», δήλωσε στους Financial Times ο διευθύνων σύμβουλος Μάικλ Ο’Λίρι.

Η εταιρεία έχει περικόψει ορισμένες πτήσεις και επιβράδυνε τα σχέδια ανάπτυξής της, μειώνοντας τον αριθμό των επιβατών που αναμένει να εξυπηρετήσει το τρέχον οικονομικό έτος από 205 εκατομμύρια σε 200 εκατομμύρια.

Η Χελέιν Μπέκερ, αναλύτρια στην TD Cowen, είπε ότι οι καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing συν η καθήλωση αεροπλάνων με ελαττωματικούς κινητήρες turbofan της Pratt & Whitney, θα μπορούσαν να συνδυαστούν με την έντονη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια για να αυξήσουν τους ναύλους ξεκινώντας από τα μέσα Μαΐου.

Ο Ο΄Λίρι προέβλεψε ότι οι ναύλοι θα αυξάνονταν από 5% έως 10% σε ετήσια βάση λόγω της έλλειψης αεροσκαφών στην Ευρώπη. Η δυνατότητα να χρεώνονται περισσότερα εισιτήρια και να εκτελούνται πληρέστερες πτήσεις μπορεί να αντισταθμίσει εν μέρει το υψηλότερο κόστος. Ο αναλυτής της Fitch Ratings, Joe Rohlena, δήλωσε ότι υψηλότεροι ναύλοι είναι πιθανό να εμφανιστούν αργότερα μέσα στο έτος.