Colpo grosο από τον Σκλαβενίτη: Δείτε τι κάνει

Σκλαβεντίης: Σε μια εξαιρετική επένδυση προχώρησε η γνωστή αλυσίδα Σκλαβενίτης, αλλάζοντας τις ισορροπίες στην αγορά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Σε δύο μήνες αναμένεται η λειτουργία του δεύτερου dark store του ομίλου Σκλαβενίτης στην Αθήνα, ενώ για το φθινόπωρο δρομολογούνται τα εγκαίνια στα δύο νέα φυσικά καταστήματα σε Νέα Φιλαδέλφεια και Γλυφάδα.

Παρά τη δύσκολη συγκυρία με την κρίση που αφορά το κόστος ενέργειας και τις επιπτώσεις του πολέμου και κατ’ επέκταση τον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου της Σκλαβενίτης, που προβλέπει κεφάλαια περί τα 50 εκατ. ευρώ, διατηρείται απρόσκοπτη στον τομέα της ενίσχυσης του δικτύου.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι σε βάθος διμήνου αναμένεται να λειτουργήσει το δεύτερο dark store του ομίλου στην Αθήνα στην περιοχή της Κάτω Κηφισιάς, το οποίο θα καλύψει κυρίως τις ανάγκες της Αττικής.

Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης διατηρεί αντίστοιχα κέντρα αποθηκών στην Πέτρου Ράλλη στην Αθήνα και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Την επόμενη χρονιά Στον σχεδιασμό της αλυσίδας φέρεται ότι περιλαμβάνεται η δημιουργία και τρίτου dark store στην Αττική, με τις πληροφορίες να τοποθετούν μια τέτοια εξέλιξη να λαμβάνει χώρα την επόμενη χρονιά.

Η διεύρυνση του αριθμού των χώρων αποθήκευσης αφορά την υποστήριξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων της αλυσίδας κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ενώ για την Πάτρα και τη Λάρισα, η κάλυψη των παραγγελιών γίνεται μέσω τοπικών hyper καταστημάτων της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο να υπενθυμιστεί λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2020, οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι κινούνται σε ακολουθία με τις προβλέψεις της εταιρείας, επιτυγχάνοντας σταθερές επιδόσεις.

Σε επίπεδο δικτύου φυσικών καταστημάτων, φέτος το φθινόπωρο αναμένονται τα εγκαίνια του 39ου υπερμάρκετ της αλυσίδας στο ιστορικό κτήριο της Renault – MAVA, που βρίσκεται στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας, το οποίο απέκτησε ο όμιλος τον περσινό Σεπτέμβριο.

Η συγκυρία της πανδημίας των τελευταίων δύο ετών, αλλά και η υφιστάμενη κρίση που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία «πριμοδοτούν» σημαντικά τα μεγάλα καταστήματα και κατ’ επέκταση τη Σκλαβενίτης, η οποία έχει ισχυρό δίκτυο υπερμάρκετ.

«Ο φόβος συνωστισμού όσο διαρκεί η εξάπλωση των μεταλλάξεων της Covid-19, αλλά και η αποφυγή ελλείψεων στο ράφι στρέφουν τον κόσμο στις μεγάλες σάλες, τάση που αναμένεται να διατηρηθεί για όλη τη χρονιά» εκτιμούν αναλυτές της αγοράς των σούπερ μάρκετ.

Παράλληλα, η αλυσίδα δρομολογεί την ίδια περίοδο, ήτοι το ερχόμενο φθινόπωρο, και τη λειτουργία του νέου καταστήματος στη Γλυφάδα, στο σημείο όπου κατά το παρελθόν λειτουργούσαν οι κινηματογράφοι Νova Cinema Odeon.

Η επένδυση στο δίκτυο, ακόμα και από τον leader του κλάδου, που έχει παρουσία με 488 σημεία λιανικής και 13 χονδρικής, αποτελεί προτεραιότητα προκειμένου να διατηρηθεί η υψηλή πιστότητα καταναλωτών που απολαμβάνει η Σκλαβενίτης.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με βάση την έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy τον Δεκέμβριο του 2021 η αλυσίδα Σκλαβενίτης αποτελεί την πρώτη top of mind επιλογή, ενώ με βάση τα στοιχεία Φεβρουαρίου 2022 του ομίλου η μέση ημερήσια εξυπηρέτηση από το δίκτυο της Σκλαβενίτης αφορά 538.572 καταναλωτές.

Σκλαβενίτης: Τα σχέδια των ανταγωνιστών και ο νέος παίκτης

ην ώρα που ο κλάδος των σούπερ μάρκετ παραμένει κερδοφόρος, οι μεγάλες αλυσίδες ετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενώ ένας νέος «παίκτης» ετοιμάζεται να εισβάλει!

Η πανδημία, η ενεργειακή κρίση και προσφάτως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται προσπαθούν να προλάβουν οι «μεγάλοι» του χώρου.

Σκλαβενίτης

Διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας φιλόδοξο σχέδιο ανακαινίσεων.

Ειδικότερα, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι πελάτες της αλυσίδας να έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους.

Παράλληλα συνεχίζει αν επενδύει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

ΑΒ Βασιλόπουλος

Νέα σελίδα γράφεται για την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της, Βασίλη Σταύρου τον περασμένο μήνα, μετά από 28 χρόνια καριέρας. Νέος πρόεδρος ανέλαβε ο οικονομολόγος Σοφοκλής Γιαννακού.

Για το τρέχον έτος, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.

Carrefour

Η μεγάλη αλυσίδα Carrefour επιστρέφει στην Ελλάδα 10 ολόκληρα χρόνια μετά την φυγή της. Η γαλλική πολυεθνική αλυσίδα θα προσπαθήσει μέσω επενδύσεων να κάνει «άνοιγμα» ευελπιστώντας να πάρει ένα σημαντικό ποσοστό από την αγορά

Η νεοσύστατη Retail & More – ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι – δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.

Οι πληροφορίες θέλουν τα νέα καταστήματα της Carrefour να είναι μικρότερα από ότι ήταν στο παρελθόν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα.

Μασούτης – ΣΥΝΚΑ

Την ίδια ώρα, προχωρά το νέο μεγάλο deal στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής που αφορά στη στρατηγική συνεργασία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδος, Μασούτης, με την συνεταιριστική αλυσίδα, ΣΥΝΚΑ, που έχει παρουσία σε Κρήτη, Αιγαίο και Κέρκυρα.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Γενική Συνέλευση του κρητικού συνεταιρισμού άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση της συμφωνίας, εγκρίνοντας την πρόταση για απόσχιση του κλάδου λιανικής και χονδρικής και τη δημιουργία νέας εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία με τη Μασούτης.

Η συμφωνία πρόκειται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στην οποία η Μασούτης θα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%.

Σκλαβενίτης: Συναγερμός για πασίγνωστη αλυσίδα

Απώλειες… μαμούθ καταγράφει ελληνικό σούπερ μάρκετ και οι φόβοι για άμεσο λουκέτο έχουν προκαλέσει ανησυχία στην αγορά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Η βασική αρχή λειτουργίας του ομίλου αγορών σούπερ μάρκετ, ΕΛΟΜΑΣ, εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι επιχειρήσεις που τον απαρτίζουν – μικρού και μεσαίου βεληνεκούς αλυσίδες – τελούν υπό την ευρύτερη ομπρέλα του.

Μέσω της ένταξής τους σε αυτόν τυγχάνουν καλύτερων όρων διαπραγμάτευσης με την βιομηχανία κατά την προμήθεια των προϊόντων τους.

Κοινές προωθητικές ενέργειες – προσφορές στα ράφια τους. Παράλληλα έχουν την δυνατότητα να κάνουν κινήσεις σε ενιαία βάση όπως για παράδειγμα η διαφήμιση στην τηλεόραση ή σε άλλα μέσα, κοινό φυλλάδιο αγορών – προσφορών σε προϊόντα.

Κάτι που ίσως οι επιμέρους επιχειρήσεις που τον συγκροτούν δεν θα μπορούσαν να κάνουν χωρίς τη δυναμική που τους προσδίδει η σύμπραξη υπό την ομπρέλα του ΕΛΟΜΑΣ.

Η προέλευση των επιχειρήσεων αυτών εντοπίζεται σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας από την Αττική.

Εκεί όπου για παράδειγμα δραστηριοποιείται η αλυσίδα Γέγος, έως την Κρήτη όπου δραστηριοποιείται η συνεταιριστική επιχείρηση SYNKA, με έδρα τα Χανιά.

Αυτή πρόσφατα συμφώνησε για τη σύσταση νέα κοινής εταιρείας με τον Μασούτη με ποσοστό συμμετοχής των δύο εταίρων ισόποσα μοιρασμένο στο 50-50.

Επίσης στον ΕΛΟΜΑΣ συμμετέχουν αλυσίδες από τη βόρεια Ελλάδα όπως είναι ο όμιλος Ελληνικά Μάρκετ με τζίρο που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ.

Τα Family Super Market με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αλλά και επιχειρήσεις της Πελοποννήσου όπως ο Ανδρικόπουλος και ο Παναγιωτόπουλος ή της Μυκόνου όπως τα Flora Market καθώς και αρκετών ακόμα περιοχών όπως ο Γουντσίδης με έδρα τη Δράμα.

Το συνολικό δίκτυο καταστημάτων που υπάγεται αυτή τη στιγμή στον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία που ο ίδιος παραθέτει στην ιστοσελίδα του είναι 831 σημεία πώλησης.

Οι επιχειρήσεις – μέλη που τον απαρτίζουν είναι συνολικά 28 διαφορετικά ΑΦΜ.

Όπως γνωστοποιήθηκε στα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ, ο SYNKA μετά την πρόσφατη συμφωνία με τον Μασούτη. Για την έγκριση της οποίας εκκρεμεί η σχετική τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πρόκειται να αποχωρήσει από τον όμιλο.

Πρακτικά αυτό σημαίνει την περαιτέρω αποδυνάμωση του ομίλου αγορών.

Θα απωλέσει 231 εκατ. ευρώ, όσος είναι δηλαδή ο κύκλος εργασιών του SYNKA για το 2021.

Και επί της ουσίας ο συνολικός τζίρος των επιχειρήσεων στο εσωτερικό του ΕΛΟΜΑΣ θα κατέλθει στα 615 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός αυτό έρχεται εκ των πραγμάτων να απομειώσει την διαπραγματευτική ισχύ του ομίλου.

Είχε ήδη δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα σε αυτόν τον τομέα, μετά την αποχώρηση των δύο μεγάλων αλυσίδων ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και Bazaar, το φθινόπωρο του 2020.

Η αποχώρηση αυτή στοίχισε τα 390 εκατ. ευρώ κύκλου εργασιών της Κρητικός (με βάση τα οικονομικά στοιχεία για το 2020).

Αλλά και επιπλέον 190 ευρώ πωλήσεων (ισολογισμός 2020) της Bazaar.

Έτσι, από τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ που τζίραραν στο σύνολό τους τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ έως και το 2020, ξαφνικά το ποσό αυτό μειώθηκε σχεδόν στο μισό, δηλαδή στα 620 εκατ. ευρώ.

Το 2021 έγιναν στοχευμένες κινήσεις με την προσθήκη νέων μελών που αποχώρησαν από μικρότερους ομίλους αγορών. Όπως ο Αστέρας, η ΕΛΕΤΑ ή και άλλοι.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη έντεκα νέων μελών. Με τζίρους από 9 εκατ. ευρώ η μικρότερη έως και 33 εκατ. ευρώ η μεγαλύτερη.

Είχε αποτέλεσμα ο τζίρος να ενισχυθεί σε κάτι περισσότερο από 200 εκατ. ευρώ και σε μία προσπάθεια να αναπληρωθούν οι απώλειες από την αποχώρηση των Bazaar και Κρητικός.