Τέλος η κίνηση στον Κηφισό – Ο νέος δρόμος που θα σώσει την Αττική

Αυτοκίνητο: Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη δημιουργίας ενός νέου αυτοκινητοδρόμου που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό, αφαιρώντας από αυτόν έναν μεγάλο αριθμό ΙΧ, αλλά και τα βαρέα οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα με προορισμό εκτός Αθηνών.

Μάλιστα, ειδική μνεία στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο».

Ο κύριος Ταχιάος εξήγγειλε παρεμβάσεις που έχουν ως στόχο να μετριάσουν την ταλαιπωρία των οδηγών, κάνοντας αναφορά -μεταξύ άλλων- στη δημιουργία του αυτοκινητοδρόμου Οινόφυτα-Ελευσίνα, που έχει κατατεθεί ως πρόταση από μεγάλη τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων.

Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, που θα λειτουργήσει ως οδικό bypass, βρίσκεται στην επικαιρότητα από το 2013, όταν το υπουργείο Υποδομών προκήρυξε διαγωνισμό.

Μετά από αρκετές παραστάσεις, ωστόσο, ακυρώθηκε λόγω των προβλέψεων για αποζημιώσεις στις συμβάσεις παραχώρησης, εφόσον αποδεικνυόταν από τους παραχωρησιούχους των γειτνιαζόντων αυτοκινητοδρόμων ότι υπέστησαν απώλεια εσόδων εξαιτίας της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου σε αυτούς.

Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χλμ. που θα ξεκινάει από την περιοχή των Οινοφύτων και θα καταλήγει στην περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Ο εν λόγω οδικός άξονας θα επιτρέψει στους οδηγούς ΙΧ και βαρέων φορτηγών να παρακάμπτουν το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής, και θα εξυπηρετεί την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.

Αυτοκίνητο: Έρχονται τα τέλη με το… χιλιόμετρο!

Αυτοκίνητο: Η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους φέρνουν στην επιφάνεια ένα νέο κρατικό προβληματισμό.

Το πως δηλαδή αυτά τα αυτοκίνητα αυτά θα συνεισφέρουν στον προϋπολογισμό, καθώς οι φόροι που συλλέγονται από την βενζίνη μειώνονται διαρκώς, παρά τους φόρους.

Ηδη χώρες μεταξύ των οποίων και της Ε.Ε. και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης με τα πολλά ηλεκτρικά, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν τον φόρο βενζίνης με ένα σύστημα παρακολούθησης των χιλιομέτρων για να αντισταθμίσει τις απώλειες εσόδων από τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεν πληρώνουν φόρους βενζίνης.

Για παράδειγμα η Καλιφόρνια ξεκίνησε ήδη πιλοτικά το πρόγραμμα «California Road Charge», προσφέροντας σε εθελοντές 400 δολάρια είτε για να εγκαταστήσουν μια συσκευή εντοπισμού είτε για να υποβάλουν φωτογραφίες χιλιομέτρων.

Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στην ανάκτηση των εσόδων από τον φόρο βενζίνης που δεν συνεισφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι ήδη κυκλοφορούν 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.

Επί του παρόντος, οι ιδιοκτήτες EV πληρώνουν ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, αλλά αυτό είναι ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300 δολάρια κατά μέσο όρο ετησίως που πληρώνουν οι οδηγοί οχημάτων εσωτερικής καύσης σε φόρους βενζίνης.

Τα κεφάλαια αυτά είναι απαραίτητα για τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της Καλιφόρνιας, οι οποίοι κοστίζουν 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με 400.000 νέα μοντέλα πέρυσι και μείωση κατά 300.000 οχήματα εσωτερικής καύσης, απειλεί αυτή τη ροή εσόδων.

Το πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά την 1η Ιουλίου και θα διαρκέσει έξι μήνες, θα απαιτεί από τους συμμετέχοντες να πληρώνουν για τα χιλιόμετρά τους κάθε μήνα, χρησιμοποιώντας είτε μια συσκευή που είναι εγκατεστημένη στο αυτοκίνητό τους, είτε τα συνδεδεμένα συστήματα του κατασκευαστή του οχήματος, είτε υποβάλλοντας φωτογραφίες του χιλιομετρητή. Οι τιμές θα ποικίλλουν για να δοκιμαστούν διαφορετικά μοντέλα τιμολόγησης.

Παρά το σκεπτικό της πολιτείας, αναμένονται αντιδράσεις από τους καταναλωτές λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Οι άνθρωποι γενικά δεν επιθυμούν να παρακολουθούνται, παρόλο που ήδη φέρουν συσκευές εντοπισμού, όπως smartphones και smartwatches.

Η μηνιαία υποβολή φωτογραφιών, αν και λιγότερο παρεμβατική, προσθέτει ένα επιπλέον καθήκον για τους οδηγούς και θα μπορούσε να αποτρέψει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που προβληματίζει καθώς η Καλιφόρνια στοχεύει στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.

Η πολιτεία πιστεύει ότι ένας φόρος με βάση τα χιλιόμετρα είναι πιο δίκαιος, καθώς τα ηλεκτρικά συμβάλλουν στη φθορά των δρόμων όπως και τα άλλα οχήματα και το μεγαλύτερο βάρος τους μπορεί να προκαλέσει περισσότερες ζημιές.

Ωστόσο, το να πεισθεί το κοινό να αποδεχθεί την παρακολούθηση των χιλιομέτρων παραμένει μια σημαντική πρόκληση.

Αυτοκίνητο: Πρόστιμο 200 ευρώ σε εκατομμύρια οδηγούς – Ποιοι θα πληρώσουν

Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.

Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.

Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:

«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.

Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.

Απίστευτο: Δείτε ποια αυτοκίνητα απαγορεύεται να παρκάρουν σε πάρκινγκ πλέον – Ο λόγος

Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.

Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.

Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.

Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.

Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.

Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.

Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.

Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.

Αυτοκίνητο: Άλλαξαν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα – Παίρνει… κεφάλια ο νέος ΚΟΚ

Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.

«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.

Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.

Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).

  • Με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την παράβαση προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο
  • Με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την παράβαση προκύψει ζημιά σε ξένη περιουσία
  • Με κάθειρξη έως 10 έτη, αν από την παράβαση, προκύψει βαριά σωματική βλάβη ή προκληθεί σημαντική ζημιά σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις
  • Με κάθειρξη/φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών, αν η παράβαση έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
  • Οι παραβάσεις που φέρουν τις παραπάνω ποινές είναι:
  • Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης
  • Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
  • Οδήγηση οχήματος, που είναι τεχνικά ανασφαλές ή φορτωμένο χωρίς ασφάλεια
  • Οδήγηση σε αυτοσχέδιους αγώνες ή με επικίνδυνους ελιγμούς
  • Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της
  • Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη
  • Παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, κατά 60 χλμ (οδήγηση λεωφορείου, φορτηγού ή επιβατικού)
  • Παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά 20, 30 ή και 40 χλμ (οδήγηση σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα.