Εκτός ελέγχου: Δείτε πόσο κοστίζει πλέον η σακούλα στα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Νέος φόρος πλαστικής συσκευασίας. Στα 8 λεπτά ανά προϊόν σούπερ μάρκετ από PVC. Στα ύψη και οι σακούλες. Οργή των καταναλωτών στα ταμεία. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Mε το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ που κατατέθηκε στη Βουλή και συγκεκριμένα με το άρθρο 80 αυτού, θεσπίζεται η επιβολή, από 1η Ιουνίου 2022, τέλους ανακύκλωσης ύψους 8 λεπτών ανά τεμάχιο προϊόντος, που καταβάλλεται από τους καταναλωτές, για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC).

Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την Α.Α.Δ.Ε. και αποδίδονται στον Ε.Ο.ΑΝ. με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

Για την απόδοση του τέλους υποβάλλεται σχετική δήλωση απόδοσης, από τις επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα, στη φορολογική διοίκηση κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί την περίοδο στην οποία αφορά.

Με ΚΥΑ αναπροσαρμόζεται το ύψος του τέλους ανακύκλωσης.

Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., του τύπου και του περιεχομένου της δήλωσης απόδοσης του τέλους, καθώς και κάθε άλλης λεπτομέρειας για την επιβολή, είσπραξη και απόδοση του τέλους αυτού.

Σούπερ μάρκετ: Η αιτιολογική έκθεση

Με το προτεινόμενο άρθρο λαμβάνονται μέτρα σε συμμόρφωση με την παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ.

Συγκεκριμένα, επιβάλλεται από την 1η Ιουνίου 2022 τέλος ανακύκλωσης για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), με σκοπό την αποθάρρυνση της χρήσης τους, αφού δεν είναι τεχνικά δυνατός ο διαχωρισμός τις ετικέτας αυτής και επομένως η ανακύκλωσή τους.

Το τέλος αυτό αποδίδεται στον Ε.Ο.ΑΝ.

Άρθρο 80

Μέτρα για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC) (Παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)

1. Από την 1η Ιουνίου 2022, οι παραγωγοί και οι εισαγωγείς συσκευασιών προϊόντων, μέρος της συσκευασίας των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), απαγορεύεται να θέτουν είτε επί της ίδιας της συσκευασίας είτε στην ετικέτα αυτής, σήμανση περί δυνατότητας ανακύκλωσης της συσκευασίας.

2. α) Από την 1η Ιουνίου 2022 επιβάλλεται τέλος ανακύκλωσης για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), κατά την πώλησή τους σε κάθε νόμιμο σημείο πώλησης.

Η καταβολή του τέλους επιβάλλεται στους καταναλωτές ανά τεμάχιο προϊόντος.

β) Το τέλος ανακύκλωσης του παρόντος ορίζεται σε οκτώ (8) λεπτά. Το ποσό του τέλους αναγράφεται με τρόπο διακριτό και ευανάγνωστο στα παραστατικά πώλησης προ του Φ.Π.Α. και αποτυπώνεται στα λογιστικά αρχεία που υποχρεούνται να τηρούν οι επιχειρήσεις που πωλούν τα εν λόγω προϊόντα.

Οι εν λόγω επιχειρήσεις υποχρεούνται να αναγράφουν στα σημεία πώλησης των προϊόντων της περ. α) σε εμφανές σημείο για τον καταναλωτή, ότι τα προϊόντα αυτά υπόκεινται σε τέλος, με αναγραφή του ποσού του τέλους.

γ) Το τέλος έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό αποτελούν δημόσια έσοδα, τα οποία εισπράττονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και αποδίδονται στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (Ε.Ο.ΑΝ.) με σκοπό να διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.

δ) Για την απόδοση του τέλους υποβάλλεται δήλωση απόδοσης του τέλους σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 92, από τις επιχειρήσεις που πωλούν τα προϊόντα της περ. α) στη φορολογική διοίκηση κάθε τρίμηνο, έως την τελευταία ημέρα του μήνα που ακολουθεί την περίοδο στην οποία αφορά.

ε) Για την εφαρμογή του παρόντος ισχύουν τα προβλεπόμενα στην απόφαση της παρ. 5 του άρθρου 92, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ε.Ο.ΑΝ.. Η έκδοση της απόφασης του πρώτου εδαφίου δεν αποτελεί προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος.
στ) Στο τέλος του Παραρτήματος του ν. 4174/2013 (Α’ 170), προστίθεται η φράση: «Τέλος ανακύκλωσης».

Σούπερ μάρκετ: «Έκρηξη κερδών! Δεν φαντάζεστε τι αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες

Το παρατεταμένο lockdown και η παραμονή των πολιτών στο σπίτι εκτόξευσε τα κέρδη για τα ελληνικά Σούπερ μάρκετ. Τι δείχνουν τα στοιχεία της Nielsen για τις τάσεις στην αγορά προϊόντων. Όλα τα στοιχεία στο xristika.gr.

Με θετικό πρόσημο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κυρίως τρόφιμα, όπως αναφέρεται σε έρευνα της NielsenIQ.

Την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αξία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου καθώς και του discount καναλιού αυξήθηκε κατά 1,1% σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2020, ενώ τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%.

Να σημειωθεί ότι NielsenIQ εξετάζει τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών.

Σούπερ μάρκετ: Περισσότερα τυριά και αναψυκτικά, λιγότερα γαλακτοκομικά και σοκολάτες

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5% & -2,1% αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 7,2% οι πωλήσεις των τυριών και κατά 4,7% των αναψυκτικών, ενώ στον αντίποδα υποχώρησαν οι πωλήσεις σε γάλα, γιαούρτι και σοκολάτες έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2020.

Σούπερ μάρκετ: Αυξημένες οι πωλήσεις αλκοολούχων και εφέτος

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3%).

Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).

Σούπερ μάρκετ: «Πέφτει» το χαρτί υγείας, σε άνοδο οι πάνες ακράτειας

Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.

Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχε εκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη άνοδος για είδη bazaar

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.

Σούπερ μάρκετ: Προτίμηση στα hypermarkets

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους.

Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Σούπερ μάρκετ: Υποχωρεί η Αττική

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%.

Σούπερ μάρκετ: Κίνηση – ματ από Σκλαβενίτη

Δεν είναι τυχαία στην κορυφή των ελληνικών Σούπερ μάρκετ εδώ και χρόνια. Ο Σκλαβενίτης αποδεικνύει και πάλι πόσο μπροστά βλέπει, επενδύοντας στην ποιότητα. Η συμφωνία που ταράζει τα νερά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στον τομέα της επεξεργασίας κρέατος επεκτείνει τη βιομηχανική του δραστηριότητα ο όμιλος Σκλαβενίτη κάνοντας έναν ακόμη μεγάλο βήμα στη συγκεκριμένη κατεύθυνση μετά την επιτυχημένη κίνηση με τα προϊόντα οικιακής χρήσεως «Γλάρος».

Η θυγατρική της Γλάρος –η οποία με τη σειρά της ελέγχεται 100% από την Σκλαβενίτης με αντικείμενο δραστηριότητας την εμπορία, επεξεργασία και τυποποίηση αλλά και συσκευασία κρεάτων έχει συσταθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο.

Πρόκειται για τη Meat House η οποία ενισχύθηκε το καλοκαίρι με κεφάλαια 600.000 ευρώ προκειμένου να ενισχύσει τη δραστηριότητά της στο κρέας.

Έτσι, οι πελάτες του Σκλαβενίτη θα γνωρίζουν στο εξής ότι τα συσκευασμένα προϊόντα κρέατος Meat House αποτελούν ένα επώνυμο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας του συγκεκριμένου ομίλου.

Οι φιλοδοξίες στον όμιλο κρέατος είναι πολλές καθώς πλέον οι πωλήσεις θα υποστηρίζονται από ένα τεράστιο δίκτυο 522 σημείων πώλησης το οποίο αποτελείται από τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης και The MART.

Να σημειωθεί ότι στο χαρτοφυλάκιο της «Γλάρος» περιλαμβάνονται επίσης -πέρα από τη Meat House και το κρέας με μερίδιο συμμετοχής 90% η βιομηχανία προϊόντων ζύμης και αρτοσκευασμάτων Baker Master, με συμμετοχή 40% η εταιρεία εμπορίας και επεξεργασίας αλιευμάτων Genfroco, με 70% η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία Bonora και με 90,5% η εταιρεία επενδύσεων και επενδυτικών υπηρεσιών ΑΝΙΚΑ.

Σούπερ μάρκετ: Το άγνωστο «κόλπο» που χρησιμοποιούν κάποιοι και έχουν έκπτωση 8% στα ταμεία

Έκπτωση 8% στην τελική τιμή ραφιού σε επώνυμα προϊόντα στα super market «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ» προσφέρει, σε όλους τους συνδρομητές COSMOTE, η νέα συνεργασία του COSMOTE DEALS for YOU με τη μεγαλύτερη αλυσίδα super market της χώρας.

Αποκλειστικά οι συνδρομητές COSMOTE, μέσω του προγράμματος COSMOTE DEALS for YOU, έχουν δυνατότητα απόκτησης προϊόντων από κατηγορίες ειδών τροφίμων και πρώτης ανάγκης σε προνομιακές τιμές.

Αναφέροντας τον κωδικό COSMOTE DEALS for YOU στο ταμείο, οι συνδρομητές COSMOTE λαμβάνουν αυτόματα έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που έχουν επιλέξει και συμμετέχουν στην προσφορά.

Τα προϊόντα που συμμετέχουν στην προσφορά ανανεώνονται σε μηνιαία βάση και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για αυτά, στις εφαρμογές My COSMOTE και WHAT’S UP.

Οι συνδρομητές μπορούν να εξαργυρώσουν έως δύο κωδικούς COSMOTE DEALS for YOU κάθε ημέρα ανά σύνδεση, σε όλο το δίκτυο της «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ», το οποίο διαθέτει πάνω από 400 καταστήματα πανελλαδικά.

Σούπερ μάρκετ: Επενδύσεις 50 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2021 ο Σκλαβενίτης

Την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ δρομολογεί η αλυσίδα Σκλαβενίτης για τη φετινή χρονιά που θα αφορούν στη δημιουργία νέων και ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων, καθώς και στην ενδυνάμωση των υποδομών και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια του επενδυτικού πλάνου ύψους 185 εκατ. ευρώ που υλοποίησε η Σκλαβενίτης την τριετία (2017-2019) και αφορούσαν κυρίως στην ανακαίνιση 308 καταστημάτων του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος».

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, εντός του 2021 η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ), προγραμματίζει την ίδρυση επτά νέων καταστημάτων (δύο εκ των οποίων αφορούν μετεγκατάσταση σε άλλο ακίνητο και ειδικότερα στις περιοχές Τρικάλων και Καρδίτσας).

Νέα καταστήματα θα λειτουργήσουν σε Γιαννιτσά, Σκιάθο, Νάουσα, Πάτρα και Σπάρτη ενώ παράλληλα δρομολογείται η ανακαίνιση έως 40 υφιστάμενων καταστημάτων της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα, ανάλογα και με την εξέλιξη της πανδημίας μέσα στο έτος. Επίσης, μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν οι ανακαινίσεις των καταστημάτων του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» στην Κύπρο οι οποίες είχαν προγραμματισθεί για το 2020 αλλά δεν υλοποιήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Συνολικά το δίκτυο του ομίλου αποτελείται από 497 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (εκ των οποίων 445 με το σήμα «Σκλαβενίτης», 13 με το σήμα «The Mart» και 39 με το σήμα «Χαλκιαδάκης»), ενώ απασχολεί περίπου 31.000 εργαζομένους.

Αντίστοιχα, η ΕΥΣ διαθέτει 427 καταστήματα με το ανθρώπινο δυναμικό της να προσεγγίζει τους 28.000. Σημειώνεται πως μέσα στο 2020, προστέθηκαν 2.500 εργαζόμενοι προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στα καταστήματα και στο ψηφιακό λιανεμπόριο.

Την ίδια στιγμή η πλήρης μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι το μεγάλο στοίχημα του ομίλου για το 2021 καθώς τα μικρά βήματα που έγιναν επιταχύνθηκαν υπό την υπέρμετρη πίεση που άσκησε στο ηλεκτρονικό εμπόριο η πανδημία του κορονοϊού

Το online κανάλι της αλυσίδας συνεχίζει να αναπτύσσεται και στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται ήδη με την πλατφόρμα efood για την παραγγελία online προϊόντων -3.500 κωδικοί- σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ιωάννινα και Ηράκλειο Κρήτης ενώ αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις

Τον περασμένο Νοέμβριο ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του eMarket (www.sklavenitis.gr), η δομή και λειτουργία του οποίου θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Το eMarket καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής, διαθέτει όλες τις κατηγορίες ειδών ευρείας κατανάλωσης που υπάρχουν και στα φυσικά καταστήματα, με τις ίδιες τιμές και με περισσότερα από 8.500 προϊόντα.

Για την ομαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των online παραγγελιών, η Σκλαβενίτης διαθέτει υπερσύγχρονο e-hub (στην Πέτρου Ράλλη) και ετοιμάζει δύο ακόμα στην Αττική (σε Βόρεια και Νότια προάστια) και ένα στη Θεσσαλονίκη που θα λειτουργήσουν εντός του έτους.

Με βάση τον προγραμματισμό οι υπηρεσίες του e-shop της Σκλαβενίτης θα επεκταθούν περαιτέρω καθώς στόχος είναι σε βάθος χρόνου να δημιουργηθεί ένα δίκτυο με e-hub σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η μέχρι τώρα πορεία του ηλεκτρονικού καταστήματος κρίνεται ικανοποιητική, ωστόσο εκτιμάται ότι σε βάθος τριετίας θα ενδυναμώσει η θέση της Σκλαβενίτης στο ψηφιακό λιανεμπόριο.

Με την κατάλληλη υποστήριξη εκτιμάται ότι σε 4 με 5 χρόνια οι πωλήσεις από το ηλεκτρονικό κατάστημα θα αντιστοιχούν στο 4% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.