Σκλαβενίτης

Σκλαβενίτης: Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίχθηκαν σε κατάστημα σούπερ μάρκετ του Σκλαβενίτη στη Ραφήνα, καθώς ένας αρνητής του κορονοϊού σκόρπισε τον πανικό!

Ο συγκεκριμένος πελάτης δεν φορούσε μάσκα ενώ κοίταζε αριστερά–δεξιά, για να διαπιστώσει αν τον βλέπουν.

Κι όσο πέρναγε η ώρα τόσο «ψήλωνε» από περηφάνεια και ανδρισμό και πέταγε προκλητικές ατάκες…

Κάποια στιγμή, σύμφωνα με το irafina.gr, τον πλησίασε ένας άλλος κύριος, αρκετά χρόνια μεγαλύτερός του, ο οποίος τον ρώτησε γιατί δεν φοράει μάσκα και τι είναι αυτά που λέει…

Η απάντηση του «σοφού» ανδρός ήταν «εσένα τι σε ενδιαφέρει, έκανες το εμβολιάκι σου;».

Για να συνεχίσει τις ρητορείες: «Τι είσαι εσύ αστυνομικός και μου κάνεις έλεγχο;».

Το περιστατικό κατέληξε σε μικροεπεισόδιο με τους ψυχραιμότερους να παρεμβαίνουν.

Όλα αυτά συμβαίνουν, την ώρα που οι εργαζόμενοι στην εταιρεία νιώθουν απροστάτευτοι, ενώ έχουν καταγραφεί ακόμη και θάνατοι από COVID-19.

H κατάσταση σε πολλά πόστα, είναι απελπιστική και δυστυχώς έλεγχος δεν υπάρχει πουθενά.

«Ούτε αστυνομικοί είμαστε, ούτε μπορούμε να μπούμε ανάμεσα σε πελάτες, ούτε να τσακωθούμε», λένε οι ίδιοι.

To παραπάνω περιστατικό, όπως προσθέτουν, αποτελεί ένα «δείγμα» μιας δύσκολης καθημερινότητας, με πελάτες που αδιαφορούν ή δεν θέλουν να τηρούν τα μέτρα προστασίας και πολλές φορές έρχονται σε σύγκρουση με άλλους πελάτες ή ακόμη και με το ίδιο το προσωπικό.

Σκλαβενίτης: Άδεια ταμεία τον Μάιο – Τι συνέβη

Το φαινόμενο του Μαΐου φοβούνται πως θα εξελιχθεί σε ντόμινο οι ιδιοκτήτες των μεγάλων αλυσίδων Σούπερ μάρκετ. Γιατί μειώθηκε ο κόσμος και τα κέρδη; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Η επιστροφή, έστω και με δόσεις, στην κανονικότητα, έχει άμεσο αντίκτυπο στο ταμείο των σούπερ μάρκετ. Το ταμείο είναι «μείον” τον Μάιο, συγκρινόμενο με αυτό του περσινού αντίστοιχου μήνα, όπου ζούσαμε υπό το καθεστώς αυστηρού lockdown και η μόνη διέξοδος ήταν η κατανάλωση, σχεδόν αποκλειστικά, μέσω των σούπερ μάρκετ.

Προμηθευτές, που μίλησαν στο Capital.gr, αναφέρουν ότι σε ορισμένες κατηγορίες, όπως είναι τα κατεψυγμένα προϊόντα, οι πωλήσεις έχουν υποχωρήσει από 30-50%. Ισχυρές πιέσεις με διψήφια πτώση των πωλήσεων τους δέχονται και άλλες κατηγορίες όπως είναι οι μπύρες και τα αναψυκτικά. Με την κατηγορία παγωτού να δέχεται άγριο «σφυροκόπημα” μετά και την άρση του lockdown και το άνοιγμα της εστίασης.

Πέρυσι την εβδομάδα που έληγε στις 17 Μαΐου τα σούπερ μάρκετ κατέγραψαν ανάπτυξη 10,1% συνολικά, οι πωλήσεις παγωτού 39,3%, 50% η κατεψυγμένη pizza και τα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα 33,3%.

Εκτός από τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα -η εστίαση ανέβασε ρολά στις 3 Μαΐου-, ο φετινός Μάιος είχε και μια ακόμη σημαντική διαφορά σε σχέση με τον περσινό. Τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά στις 3 και 4 Μαΐου, δηλαδή τη Δευτέρα του Πάσχα και την Τρίτη, διότι μεταφέρθηκε η αργία της Πρωτομαγιάς.

Βέβαια θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, ότι αυτή η «απώλεια” ημερών σε σχέση με τον περσινό αντίστοιχο μήνα -το Πάσχα πέρυσι έπεσε τον Απρίλιο-, ισοφαρίσθηκε με τη δυνατότητα που έδωσε η Πολιτεία για λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές που έχουν μεσολαβήσει από το Πάσχα μέχρι και σήμερα. Αυτό θα ίσχυε στην περίπτωση που ο βασικός παίκτης του κλάδου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται το 30% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, ο όμιλος Σκλαβενίτη, λειτουργούσε τις Κυριακές. Η αλυσίδα Σκλαβενίτης διατηρεί κλειστά τα καταστήματά της τις Κυριακές με εξαίρεση αυτό που βρίσκεται στο Eμπορικό Πάρκο Smart Park, στα Σπάτα.

Εν αντιθέσει, πάντως με το τι συνέβη τις 19 πρώτες ημέρες του Μαΐου, το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων ενισχύθηκε κατά 3%, οδηγούμενος κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων τις τελευταίες εβδομάδες του Απριλίου και δη την τελευταία εβδομάδα, που ήταν η Μεγάλη Εβδομάδα.

Όπως ανακοίνωσε χθες η NielsenIQ τη Μεγάλη εβδομάδα (13/4-19/4) οι πωλήσεις αυξήθηκαν 10,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα (13/4-19/4), κατά τη διάρκεια της οποίας είχε καταγραφεί αύξηση +5,5%. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις κατηγορίες τροφίμων & ποτών και στα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα. Στα «παράδοξα” της κατανάλωσης τη Μεγάλη εβδομάδα ήταν ότι η ανάπτυξη των πωλήσεων προήλθε από Περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8%, αλλά και η Κρήτη με +10,2%, παρά το γεγονός ότι απαγορεύονταν οι μετακινήσεις.

Αναλυτές, στελέχη προμηθευτικών εταιρειών και αλυσίδων σούπερ μάρκετ αναμένουν υποχώρηση των πωλήσεων. Τους επόμενους 3-4 μήνες εκτιμούν ότι η αγορά θα κινηθεί, στην καλύτερη περίπτωση, στα περσινά επίπεδα, ενώ για το τελευταίο τρίμηνο αναμένουν σημαντική υποχώρηση του τζίρου. Για το σύνολο της χρονιάς εκτιμούν πως ο τζίρος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα υποχωρήσει εφέτος 2-4% σε σχέση με το 2020.

Σκλαβενίτης: H τεράστια απάτη με τις σακούλες – Τι δεν μας λένε για την τιμή

Τα πάνω… κάτω έρχονται στα σούπερ μάρκετ ακόμη και στις σακούλες που βάζουμε τα ψώνια μας, καθώς υπάρχει νέο περιβαλλοντολογικό τέλος.

Σε εφαρμογή τέθηκε από την 1η Ιανουαρίου 2021 το περιβαλλοντικό τέλος των 7 λεπτών για τις πλαστικές σακούλες στα σούπερ μάρκετ, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση, «σε εφαρμογή του άρθρου 6Α του νόμου 2939/2001, από 1.1.2021 επιβάλλεται στους καταναλωτές η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας μεταφοράς, με εξαίρεση τις βιοαποδομήσιμες (ή βιοαποικοδομήσιμες) και λιπασματοποιήσιμες πλαστικές σακούλες μεταφοράς, όπως αυτές ορίζονται στην παρ.29 του άρθρου 2 του ιδίου νόμου. Το τέλος ορίζεται στο ποσό των επτά (7) λεπτών.

Διευκρινίζεται ότι από την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους εξαιρούνται οι πλαστικές συσκευασίες οι οποίες προορίζονται να πληρούνται από το προσωπικό των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης τροφίμων και ποτών, χρησιμοποιούμενες για λόγους υγιεινής και ασφάλειας, ως πρωτογενείς συσκευασίες χύδην τροφίμων.

Ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων συσκευασιών είναι οι πλαστικές συσκευασίες που χρησιμοποιούνται στα τμήματα κοπής τυριών, αλλαντικών, κρέατος, ιχθύων και θαλασσινών, καθώς και οι πλαστικές συσκευασίες που τοποθετούνται τα αλίπαστα».

Οι ενισχυμένες σακούλες από σκληρό πλαστικό, που δεν λιώνει ούτε σε 200 χρόνια, είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερες και ανθεκτικότερες από τις απλές και κοστίζουν 0,07 ευρώ.

Όμως, επειδή το σούπερ μάρκετ τις βάφτισε “επαναχρησιμοποιούμενες”, τα χρήματα πάνε απευθείας στα ταμεία του!

Οι άλλες, οι απλές βιοδιασπώμενες σακούλες κοστίζουν 0,04 ευρώ και το ποσό χαρακτηρίζεται “περιβαλλοντικό τέλος”…

Ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, το κοινό προτιμάει σαφώς τις πρώτες, αφού είναι πιο ανθεκτικές και μεγαλύτερες. Επομένως, τα 0,06 ευρώ πάνε εξολοκλήρου στα ταμεία του σούπερ μάρκετ…!

Την ίδια στιγμή, οι γνωστές κλασικές πλαστικές σακούλες απορριμμάτων (μαύρες, μπλε, πράσινες κ.λ.π), που σίγουρα καταλήγουν στα σκουπίδια, πωλούνται κατά δεκάδες, χωρίς κανένα τέλος!

Όλη αυτή η απάτη – παραλογισμός, έχει βαφτιστεί ως “μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος από το πλαστικό!

Την ίδια στιγμή, η πλήρης ανυπαρξία μιας ενημερωτικής καμπάνιας έκανε τους πολίτες να έχουν πλήρη άγνοια για το τι σημαίνει περιβαλλοντικό τέλος και για το ποιος είναι ο απώτερος στόχος, δηλαδή ο δραστικός περιορισμός της πλαστικής σακούλας.

Σύντομη παρένθεση για το περιβαλλοντικό τέλος: τα έσοδα από την είσπραξη του αποφασίστηκε να πηγαίνουν στον ΕΟΑΝ- «Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης», υπάγεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος- με την δέσμευση τα ποσά να επιστρέφουν με κάποιον (χρήσιμο) τρόπο στους καταναλωτές. Δυόμιση χρονιά μετά κι ενώ η είσπραξη από το τέλος του 2018 έχει φτάσει τα 10 εκ ευρώ και του 2019 αναμένεται να ανακοινωθούν, τα χρήματα «κάθονται» ακόμα στο ταμείο.

Το αποτέλεσμα; Να καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, ακόμα πιο βαριές πλαστικές σακούλες (2,5 φορές βαρύτερες από τις λεπτές) χωρίς να έχουν ανακυκλωθεί.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε τον Ιούνιο του 2019 το WWF, κάθε χρόνο η χώρα μας παράγει περίπου 700.000 τόνους πλαστικών απορριμμάτων ή διαφορετικά, 68 κιλά πλαστικών κατά κεφαλήν.

Από αυτούς τους 700.000 τόνους πλαστικών, επανακυκλώθηκαν μόνο οι 70.000- δηλαδή το 7% της συνολικής παραγωγή.