«Παραμιλάνε» στο e-Food: Αδιανόητα κέρδη – Πώς πήρε όλο το… χαρτί

e-Food: Ποια Wolt και ποιο Box; Το e-Food σάρωσε τα πάντα τινάζοντας την μπάνκα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πώς άλλαξε τις συνήθειες των καταναλωτών και εκτίναξε τα κέρδη του. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Χρήση των μέτρων στήριξης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του Covid έκανε πέρυσι η e-food (Online Delivery) που “είδε” τα έσοδα της που προέρχονται από προμήθειες που λαμβάνει από τα συνεργαζόμενα καταστήματα και τα ταμεικά της διαθέσιμα να εκτοξεύονται εν μέσω της πανδημίας.

Όπως αναφέρει στις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις τα λοιπά έσοδα περιόδου ποσού 279.421 ευρώ (21.784 ευρώ) αφορούν κυρίως έσοδα από ενοίκια.

Η αύξηση του κονδυλίου οφείλεται στη χρήση της εφαρμογής συγκεκριμένων διατάξεων που έκανε η εταιρεία στο πλαίσιο αντιμετώπισης των αρνητικών οικονομικών συνεπειών της πανδημίας.

Τα έσοδα της εταιρείας που στα τέλη του 2020 συνεργαζόταν με 13.000 καταστήματα, ανήλθαν στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019.

e-Food: Πώς σάρωσε τα κέρδη 

Η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες που αυξήθηκαν κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον ο τζίρος της αυξήθηκε και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων στην πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.λπ.

Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών ανήλθαν στα 13,527 εκατ. Ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019.

Τα EBITDA ανήλθαν σε 31,653 εκατ. ευρώ από 23,705 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ τόκων και φόρων στα 31,019 εκατ. ευρώ έναντι 23,375 εκατ. ευρώ τα προ φόρων κέρδη στα 28,7 εκατ. ευρώ από 22,247 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ, 27,2% περισσότερα από το 2019.

Αντίστοιχα τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 40,84 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Σε ότι αφορά τη διάθεση των κερδών η διοίκηση της εταιρείας για τη χρήση του 2020 προτείνει τη διανομή μερίσματος 20 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα με απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης της 15ης Απριλίου του 2020 εγκρίθηκε η διανομή μερισμάτων 11 εκατ. ευρώ.

Στην εταιρεία απασχολούνταν 378 άτομα, από 268 άτομα το 2019 ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της είναι ενοικιαζόμενοι με τρίμηνες συμβάσεις από γνωστή διεθνή εταιρεία, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση.

Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία της με την εταιρεία Σκλαβενίτης, η e-food σημειώνει πως το 2020 και μετά την υπογραφή σύμβασης συνεργασίας με την εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης για παραγγελιοληψία προϊόντων σούπερ μάρκετ και διανομής των προϊόντων αντί προμήθειας, εκδόθηκε εγγυητική επιστολή 2 εκατ. ευρώ με ρήτρα καλής πληρωμής, υπέρ της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης. Για την έκδοση της εγγυητικής επιστολής υπάρχει δέσμευση καταθέσεων 1 εκατ. ευρώ.

e-Food: Έγινε αυτό που όλοι φοβόντουσαν

Εδώ και μήνες έχουμε προαναγγείλει από το xristika.gr την «εισβολή» νέων παικτών στα Σούπερ μάρκετ. Δεν είναι μόνο τα Kiosky’s, που έχουν πάρει μεγάλο μερίδιο από την πίτα των Σούπερ μάρκετ, το ΠΛΑΙΣΙΟ και ο ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ.

Οι εταιρείες ντελίβερι μπαίνουν δυναμικά στην πώληση προϊόντων και μάλιστα διαδικτυακά προκαλώντας συναγερμό στους μεγάλους παίκτες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε έναν στενό δρόμο, κάθετο στην Καλλιρόης κοντά στο ΦΙΞ, στη Δέσπω Σέχου 28, βρίσκεται το πρώτο dark store της Wolt Market Greece το οποίο εξυπηρετεί το ηλεκτρονικό της σούπερ μάρκετ που έκανε πρεμιέρα στις 2 Απριλίου.

Το κατάστημα, από το οποίο δεν μπορούν να ψωνίσουν διά ζώσης οι καταναλωτές, έχει έκταση 300 τ.μ. και πριν το νοικιάσει η Wolt στέγαζε σούπερ μάρκετ γνωστής αλυσίδας. Από αυτό τον χώρο η Wolt θα “σερβίρει” τις παραγγελίες που θα λαμβάνει το ηλεκτρονικό της σούπερ μάρκετ που είναι το πρώτο, μετά τη Φινλανδία, που ανοίγει η γνωστή πλατφόρμα.

Η ελάχιστη παραγγελία είναι 15 ευρώ ενώ για μια παραγγελία 24 ευρώ ο πελάτης επιβαρύνεται με κόστος μεταφοράς 1 ευρώ. Αντίστοιχο ποσό θα πρέπει να πληρώσουν και όσοι κάνουν παραγγελίες άνω των 50 ευρώ.

Το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ της Wolt Market αυτή τη στιγμή διαθέτει 2.000 κωδικούς προϊόντων, όπως τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά. και για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι θα δυσκολευτούν να βρουν εύκολα τα προϊόντα που θέλουν για να τα βάλουν στο ηλεκτρονικό καλάθι.

Σε ό,τι αφορά τους προμηθευτές που συνεργάζονται με τη Wolt, μεταξύ αυτών είναι εταιρείες όπως η ΔΕΛΤΑ, Όλυμπος, ΦΑΓΕ, Friesland, Arla, κ.λπ. Στα κοτόπουλα υπάρχει, μέχρι στιγμής, αποκλειστική συνεργασία με τη HQF (Μιμίκος), στις ζύμες συνεργάζεται μεταξύ άλλων με τις εταιρείας ΚΑΝΑΚΙ και Alfa Pastry, στα αναψυκτικά με όλους τους παίκτες της αγοράς, όπως και σε αρκετές άλλες κατηγορίες.

Αναφορικά με τις τιμές, εκτός από τις προσφορές που είναι για περιορισμένο αριθμό προϊόντων και τεμαχίων, οι τιμές στα υπόλοιπα προϊόντα κινούνται σε γενικές γραμμές στον μέσο όρο της αγοράς και κάποιες πιο πάνω, όπως στο γάλα Όλυμπος Επιλεγμ 1,5% 1,5 λιτ. που πωλείται προς 2,26 ευρώ όταν η τιμή στα άλλα σούπερ μάρκετ κινείται από τα 2,09 ευρώ έως 2,15 ευρώ. (Πηγή: e-katanalotis)

Οι παραδόσεις γίνονται επτά ημέρες την εβδομάδα από τις 09.00 έως τις 00.00 και οι περιοχές που εξυπηρετούνται είναι οι: Αγ. Δημήτριος, Αγ. Νικόλαος, Αγ. Παντελεήμονας, Αιγάλεω, Ακρόπολη, Άλιμος, Αμπελόκηποι, Βύρωνας, Γκάζι, Δάφνη, Ζωγράφου, Ηλιούπολη, Κ. Πατήσια, Καισαριανή, Καλαμάκι, Καλλιθέα, Καρέας, Κολωνάκι, Κυψέλη, Μοναστηράκι, Μοσχάτο, Ν. Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Ομόνοια, Π. Φάληρο, Πετράλωνα, Ρέντη, Σεπόλια, Σύνταγμα, Ταύρος και Ψυρρή.

e-Food: Συνεχείς προσλήψεις

Ενισχύεται συνεχώς η εταιρεία delivery. Χιλιάδες προσλήψεις και επέκταση και σε άλλους κλάδους. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε νέες προσλήψεις διανομέων προχωράει efood στην Αττική. Συνεχίζοντας την ανάπτυξη της δραστηριότητάς του στο delivery αναζητά νέους διανομείς στο κέντρο, τα νότια και βόρεια προάστια αλλά και στις υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.

Ο στόλος της υπηρεσίας «delivered by efood» απασχολεί ήδη περισσότερους από 1.500 διανομείς και είναι ενεργός σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα, Βόλο, Ηράκλειο Κρήτης, Χανιά και Ιωάννινα ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Μέσω της υπηρεσίας μπορεί κανείς να παραγγείλει από 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μάθουν περισσότερα για τις θέσεις εργασίας εδώ.

Η διαμάχη που δεν έχει καταλάβει κανείς. Τι συμβαίνει με τις εταιρείες delivery; Πώς κατάφεραν να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δείτε στο xristika.gr όλο το παρασκήνιο.

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online delivery διεκδικούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ. Efood (Delivery Hero), delivery.gr, Wolt και BOX (Cosmote) είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στη διανομή φαγητού και μοιράζονται μια αγορά που καλύπτει πάνω από 9.000 επιχειρήσεις φαγητού και 7.500-8.000 επιχειρήσεις με καφέ/ποτά σε ένα σύνολο 81.000 επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης.

Ιδιοκτήτες εστιατορίων στο κέντρο της Αθήνας που μίλησαν στο Capital.gr ανέφεραν πως μπορεί οι εταιρείες διανομής να έχουν προσφέρει μια “χείρα βοηθείας” κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο οι προμήθειες, που αγγίζουν έως και το 30% της παραγγελίας, οδηγούν τα καταστήματα στο να λειτουργούν για να καλύψουν τα έξοδά τους.

“Πρόκειται για ένα unfair trade”, αναφέρει χαρακτηριστικά επιχειρηματίας. Εστιατόρια που δεν είχαν delivery και μπήκαν σε πλατφόρμες κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown εκτιμούν πως μετά τη λήξη της πανδημίας θα βγουν από τις εφαρμογές.

Σε άλλη περίπτωση, επιχειρηματίας που άνοιξε κατά τη διάρκεια του lockdown αναφέρει πως αποδέχεται την υψηλή προμήθεια διότι αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο διαφήμισης που σε άλλη περίπτωση θα δυσκολευόταν να διαθέσει.

Όπως τονίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της εστίασης, τα κριτήρια για το ύψος της προμήθειας είναι ο τζίρος του μαγαζιού και το ύψος των παραγγελιών. Αν καταφέρουν να περάσουν συγκεκριμένα μεγέθη, η προμήθεια μπορεί να μειωθεί έως και 2-3 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι προμήθειες που κινούνται στο 27% περιλαμβάνουν την εκτέλεση της παραγγελίας, το κόστος παράδοσης, τα έξοδα συσκευασίας, βενζίνης και το εργατικό κόστος των μεταφορέων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλες αλυσίδες ταχυφαγείων (με δικά τους μηχανάκια) καταβάλλουν προμήθεια κοντά στο 5%, ενώ μεμονωμένες επιχειρήσεις δίνουν αντίστοιχα προμήθεια ύψους 12%-15%.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Capital.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, είναι “υπερβολική η προμήθεια των εταιρειών διανομής”, ωστόσο τα καταστήματα συμμετέχουν στις πλατφόρμες λόγω ανταγωνισμού.

“Ναι μεν σου φέρνουν πελάτες, αλλά σου υπονομεύουν το μέλλον”, ανέφερε ο κ. Καββαθάς.

Ακόμα, σημείωσε πως υπάρχει αίτημα προς την Ομοσπονδία να φτιάξει τη δική της πλατφόρμα, αλλά αυτό θα χρειαστεί χρόνο για να γίνει.