Απίστευτη αλλαγή σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας: Δείτε τι αλλάζει και άμεσα

Σχολεία 2022: Κιμωλίες και μαυροπίνακες αποτελούν και τυπικά παρελθόν από τα σχολεία όλης της χώρας, τα οποία εκσυγχρονίζονται και περνούν σε νέα εποχή! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Σε άμεση υλοποίηση έργου προϋπολογισμού 148 εκ. ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση πάνω από 36.000 διαδραστικών συστημάτων μάθησης, χρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το έργο περιλαμβάνει:

Διαδραστικά συστήματα μάθησης – διαδραστικοί πίνακες.

Κατάλληλο λογισμικό δημιουργίας και προβολής ψηφιακών διαδραστικών μαθημάτων, καθώς και εμπλουτισμένα ψηφιακά πρότυπα μαθήματος, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάσουν το δικό τους πολυμεσικό υλικό για τα επόμενα μαθήματα.

Εκπαιδευτικό υλικό για τη χρήση του προσφερόμενου λογισμικού, αναρτημένο στο διαδίκτυο (σε χώρο προσβάσιμο από τους εκπαιδευτικούς) για όλη την περίοδο εγγύησης και

Υπηρεσίες εγκατάστασης και δικτύωσης.

Επιπλέον, προβλέπεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έργο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε σχέση με το νέο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και την επαναστατική υποδομή και εξοπλισμό, στο πλαίσιο μίας ολιστικής προσέγγισης του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Παιδεία.

Το εν λόγω έργο ενισχύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, καθώς εισάγει τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αυτή που λαμβάνει χώρα στην αίθουσα διδασκαλίας. H ένταξη και αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων στη διδασκαλία του συνόλου των γνωστικών αντικειμένων αναμένεται να:

ενισχύσει ποσοτικά και ποιοτικά την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών,

προωθήσει συνεργατικές τεχνικές στην προσέγγιση και επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού,

τονώσει το ενδιαφέρον των μαθητών, ωθώντας τους να συμμετέχουν περισσότερο και ουσιαστικότερα στη μαθησιακή διαδικασία,

διευκολύνει την οργάνωση και παρουσίαση του διαθέσιμου ψηφιακού υλικού προσδίδοντας στη διδασκαλία πολυαισθητηριακά χαρακτηριστικά,

δημιουργήσει συνθήκες εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής συμπερίληψης με διαφοροποιημένες προσεγγίσεις και εξατομικευμένες παρεμβάσεις σε μαθητές/-ήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

προωθήσει συμμετοχικές διαδικασίες και κλίμα διαλόγου, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

Στο πλαίσιο της συστηματικής προσπάθειας των τελευταίων 2,5 ετών για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, έχουν προωθηθεί, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες ενέργειες:

υλοποίηση έργου προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ για την προμήθεια περισσότερων από 177.000 σετ ρομποτικής για παιδιά 4-15 ετών νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου,

χορήγηση voucher 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού σε πάνω από 500.000 παιδιά και νέους 4-24 ετών,

χορήγηση voucher 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, χωρίς κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, σε πάνω από 160.000 εκπαιδευτικούς,

πρόγραμμα «ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση» με συμμετοχή σχεδόν 83.000 εκπαιδευτικών,

νέο Πληροφοριακό Σύστημα Υποστήριξης Επιμορφωτικών Δράσεων του Ι.Ε.Π., μέσω του οποίου έχουν αρχίσει να υλοποιούνται επιμορφώσεις για 166.500 εκπαιδευτικούς στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία καθώς και εισαγωγικές επιμορφώσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών,

παροχή άνω των 90.000 tablet και laptop σε σχολεία, συνέχιση αναβάθμισης ηλεκτρονικού εξοπλισμού σχολικών μονάδων,

παροχή εξοπλισμού και ψηφιακών εργαλείων για σχολεία Ειδικής Αγωγής και για σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,

μαζική αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων σε VDSL και δίκτυα οπτικών ινών και ψηφιοποίηση διαδικασιών όπως οι e-εγγραφές, η αποστολή αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω sms, η ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όλα σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης,

δωρεάν χρήση διεθνούς πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας που αριθμεί 1,6 εκ. μέλη,

μηδενική χρέωση δεδομένων για πρόσβαση στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες του Υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,

έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ύψους 453 εκ. ευρώ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Οι διαδραστικοί πίνακες, τα ψηφιακά αυτά εργαλεία υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές προκλήσεις. Εντάσσεται, δε, σε ένα ευρύτερο σύνολο δράσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, όπως οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στις ψηφιακές δεξιότητες, η καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων στους μαθητές μας, η ενίσχυση του φορητού τεχνολογικού εξοπλισμού και των ψηφιακών υποδομών των σχολικών μονάδων. Η Παιδεία αλλάζει στην πράξη.»

Σχολεία 2022: Οι σχολικές αργίες

Oι σχολικές αργίες για τα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι:

  • 1η Οκτωβρίου
  • 28η Οκτωβρίου
  • 23η Δεκεμβρίου – 6η Ιανουαρίου
  • 30ή Ιανουαρίου
  • 25η Μαρτίου
  • 1η Απριλίου
  • 1η Μαΐου
  • 11η Ιουνίου
  • Καθαρά Δευτέρα
  • Μεγάλη Δευτέρα – Παρασκευή Διακαινησίμου
  • Αναλήψεως
  • Αγίου Πνεύματος
  • Ονομαστική γιορτή του Αρχιεπισκόπου
  • Γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας

Κάθε σχολείο δηλώνει στο οικείο επαρχιακό γραφείο μία ημέρα που θα θεωρείται ως τοπική γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας. Τα μαρωνίτικα σχολεία, ανεξάρτητα από τον/την Άγιο/Αγία που τιμάται στην Κοινότητα/Ενορία που εδρεύει το σχολείο, μπορούν να ορίσουν ως αργία την 9η Φεβρουαρίου που είναι η γιορτή του Αγίου Μάρωνα.

  • Θερινές διακοπές

Από την Πέμπτη πριν από την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από τη δεύτερη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις μαθητές/μαθήτριες).
Από τη Δευτέρα μετά την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από την πρώτη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις εκπαιδευτικούς).

Σχολεία 2022: Οι σχολικοί εορτασμοί μέσα στη χρονιά

Oι πιο κάτω καθιερωμένες γιορτές οργανώνονται ενδοσχολικά και αποτελούν μέρος του προγραμματισμού που γίνεται στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεδρία του διδασκαλικού συλλόγου:

  • Αγιασμός για την έναρξη των μαθημάτων (Σεπτέμβριος)
  • Hμέρα Ανεξαρτησίας (1η Οκτωβρίου)*
  • Εθνική Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου και γιορτή της Σημαίας*
  • Ημέρα Μνήμης Κατεχομένων – Καταδίκη Ανακήρυξης του Ψευδοκράτους (15η Νοεμβρίου)
  • Ημέρα Μνήμης Αγώνων και Θυσιών για την προάσπιση της Δημοκρατίας (17η Νοεμβρίου)
  • Ημέρα Μνήμης και Τιμής των Μαχητών Αντίστασης (7η Δεκεμβρίου)
  • Γιορτή των Χριστουγέννων (Δεκέμβριος)
  • Hμέρα Ονομαστηρίων Εθνάρχη Μακαρίου (19η Ιανουαρίου)
  • Γιορτή του Δέντρου (Ιανουάριος)
  • Γιορτή των Γραμμάτων -Τριών Ιεραρχών (30ή Ιανουαρίου)*
  • Εθνική Επέτειος 25ης Μαρτίου*
  • Εθνική Επέτειος 1ης Απριλίου*
  • Ημέρα της Ευρώπης (9η Μαΐου)
  • Ημέρα Μνήμης και Απόδοσης Τιμής σε όσους θυσιάστηκαν ως αποτέλεσμα της φονικής έκρηξης της 11ης Ιουλίου 2011 στη Ναυτική Βάση “Ευάγγελος Φλωράκης” (11η Μαΐου)
  • Γιορτή για τη λήξη των μαθημάτων (Ιούνιος)

* Όπου υπάρχει αστερίσκος, σημαίνει ότι για τις πιο πάνω γιορτές χρησιμοποιούνται μέχρι δύο περίοδοι της προηγούμενης ημέρας. Αν η προηγούμενη ημέρα συμπέσει να είναι Σάββατο ή Κυριακή, η γιορτή γίνεται Παρασκευή.

(2) H γιορτή των Χριστουγέννων και η γιορτή για τη λήξη των μαθημάτων γίνονται και για τους γονείς σε μη εργάσιμο χρόνο, κατά προτίμηση στους σχολικούς χώρους, νοουμένου ότι υπάρχουν οι κατάλληλες εγκαταστάσεις. Στις εκδηλώσεις μετέχουν όλα τα μέλη του διδακτικού προσωπικού.

(3) Oι εθνικές γιορτές γίνονται σε εργάσιμο χρόνο και σε αυτές μπορεί να προσκαλούνται και οι γονείς.

(4) Άλλες εκδηλώσεις που προάγουν τους σκοπούς του σχολείου ή συνάδουν με αυτούς μπορεί να οργανώνονται σε μη εργάσιμο χρόνο ή σε εργάσιμο χρόνο, κατά την κρίση του διδασκαλικού συλλόγου.

Νοείται ότι σε περιπτώσεις εκδηλώσεων σε μη εργάσιμο χρόνο θα προηγείται συνεννόηση με τον οικείο Σύνδεσμο Γονέων.