Έκλεισαν παιδικές χαρές στην Αθήνα: Κίνδυνος – Δείτε αν είναι και η δική σας

Κίνδυνο για τα παιδιά αποτελούσαν παιδικές χαρές σε Δήμο της Αττικής, με τους αρμόδιους φορείς να προχωρούν στο σφράγισμά τους.

Οι παιδικές χαρές, μέχρι και λίγες ώρες πριν το λουκέτο φιλοξενούσαν παιδιά, τα οποία διέτρεχαν κίνδυνο. Ο λόγος για το κλείσιμό τους ήταν γιατί δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές.

Μιλάμε για 6 παιδικές χαρές στον Δήμο Αγίου Δημητρίου, με την εντολή να δίνεται από τον δήμαρχο Στέλιος Μαμαλάκ. Δεν διαθέτουν πιστοποιητικό και ειδικό σήμα καταλληλότητας, ανακοίνωσε ο Δήμος Αγίου Δημητρίου.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «η απόφαση αυτή ελήφθη έπειτα από την ενημέρωση του δημάρχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, οι οποίες σε σχετικό ενημερωτικό έγγραφό τους αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες παιδικές χαρές δεν πληρούν τους απαραίτητους όρους ασφαλείας. Μάλιστα για τη σχετική ολιγωρία της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το Υπουργείο Εσωτερικών έχουν εγκαλέσει το δήμο και έχουν ζητήσει επανειλημμένως τη συμμόρφωσή του.

Μετά την εντολή του δημάρχου τη διαδικασία σφράγισης ανέλαβαν οι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Υπηρεσιών  Γεώργιος Κάππος και  Εποπτείας Πόλης Γεώργιος Ταμπακόπουλος».

Στην ανακοίνωση συμπεριλαμβάνονται και δηλώσεις του Δημάρχου Αγίου Δημητρίου:

«Η ασφάλεια των παιδιών αλλά και των συμπολιτών μας αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα μας. Η ολιγωρία της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου δεν είναι απλά απαράδεκτη, αλλά και εγκληματική, καθώς υπάρχει καθημερινός κίνδυνος για την ασφάλεια και τη ζωή των παιδιών. Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία. Η προηγούμενη διοίκηση όφειλε να έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να εξασφαλίσει την καταλληλότητα των παιδικών χαρών για την λειτουργία τους. Δεσμευόμαστε για την άμεση  διασφάλιση της ορθής λειτουργίας τους».

Η ανακοίνωση του Δήμου Αγίου Δημητρίου καταλήγει ως εξής: «Με εντολή του κ. Μαμαλάκη, υπό το συντονισμό των αρμόδιων Αντιδημάρχων οι υπηρεσίες του Δήμου θα κινηθούν άμεσα για την αποκατάσταση των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στις συγκεκριμένες παιδικές χαρές, προκειμένου αυτές να ανοίξουν ξανά στο κοινό, όταν θα πληρούν τους απαραίτητους όρους ασφαλείας.

Οι παιδικές χαρές που σφραγίζονται καθώς δε διαθέτουν πιστοποιητικό και ειδικό σήμα καταλληλόλητας είναι:

  1. Αγίου Βασιλείου (ΔΙΑΓΟΡΑ)
  2. ΑΜΑΛΙΑΣ (ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΕΩΣ)
  3. ΚΑΡΟΥΤΑΔΩΝ – ΚΑΤΣΙΜΠΑ (ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ)
  4. ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ (ΛΕΚΑΝΙΔΗ – ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ)
  5. ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ
  6. ΟΛΥΜΠΟΥ – ΣΥΡΟΥ – ΠΟΝΤΟΥ- ΛΕΡΟΥ

Νέα απάτη: Προσοχή! Αυτό είναι το μήνυμα από το Netflix που σας παίρνει τα λεφτά – Μην το ανοίξετε

Νέα απάτη: Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι απόπειρες εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών από επιτήδειους με μηνύματα στα κινητά ή τους υπολογιστές τους. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Μέσω SMS και email απατεώνες επιχειρούν να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία των θυμάτων τους και να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και να τους αδειάσουν.

Τελευταία περίπτωση απάτης είναι αυτή με το Netflix. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», πολίτες λαμβάνουν παραπλανητικό μήνυμα, που υποτίθεται προέρχεται από τη συνδρομητική πλατφόρμα.

«Η συνδρομή σας έχει ανασταλεί εξαιτίας προβλήματος που έχει προκύψει στην τελευταία σας πληρωμή.

Επανενεργοποιήστε τη συνδρομή σας» γράφει το μήνυμα που έρχεται στα αγγλικά και περιέχει link, με το οποίο ζητούν από τον χρήστη να δώσει όλα του τα προσωπικά στοιχεία (τραπεζικό λογαριασμό, όνομα, κλπ).

Νέα απάτη: Ψεύτικη σελίδα του ΕΟΠΥΥ

Μέχρι και ψεύτικη σελίδα του ΕΟΠΥΥ έχει δημιουργήσει εγκληματική ομάδα, στέλνοντας στους πολίτες ηλεκτρονικά μηνύματα και καλώντας τους να δώσουν προσωπικά στοιχεία για να ανανεώσουν την ασφάλισή τους.

Ο ΕΟΠΥΥ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για παραπλανητικά SMS, διευκρινίζοντας ότι η επίσημη ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ είναι η https://www.eopyy.gov.gr/.

Την ίδια ώρα, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος στέλνει SMS μηνύματα τα οποία είναι μόνον ενημερωτικά, όπως εκτελέσεις γνωματεύσεων, εγκρίσεις γνωματεύσεων, αποφάσεις επιστροφών ατομικών αιτημάτων και σε καμία περίπτωση δεν προβαίνει σε επικοινωνία (τηλεφωνική ή sms ή email) για γνωστοποίηση προσωπικών στοιχείων όπως Τραπεζικός Λογαριασμός IBAN κ.ο.κ.

Νέα απάτη και με τα ΕΛΤΑ

Μία από τις συνήθεις πρακτικές των επιτήδειων είναι η αποστολή μηνύματος από τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με το οποίο το δέμα που περιμένουν τα υποψήφια θύματα δεν μπορεί να παραδοθεί είτε γιατί δεν είναι σωστή η διεύθυνση είτε γιατί έχει μπλοκαριστεί στο τελωνείο. Τους ζητούν έτσι να πατήσουν ένα λινκ και να συμπληρώσουν διεύθυνση, τραπεζικό λογαριασμό κ. ά.

Οι ειδικοί επαναλαμβάνουν ότι οι πολίτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τα μηνύματα, να μην ανοίγουν συνδέσμους και συνημμένα αρχεία, καθώς και μην παρέχουν προσωπικά στοιχεία σε άτομα που δεν γνωρίζετε.

Νέα απάτη: Το… τερμάτισαν – Μεγάλη προσοχή στο Gov.gr

Ειδικότερα, αποστέλλονται ψευδή μηνύματα σε πολίτες, τα οποία προσομοιώνουν αίτημα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, που καλούν τους πολίτες να δουν έγγραφο που έχει αναρτηθεί στην προσωπική τους Θυρίδα.

H Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπενθυμίζει χρήσιμες οδηγίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας των πολιτών.

Το Phishing συνιστά ενέργεια εξαπάτησης των χρηστών του διαδικτύου, κατά την οποία ο αποστολέας υποδύεται μία αξιόπιστη οντότητα, οργανισμό ή πρόσωπο που καλεί τον αποδέκτη του μηνύματος να ακολουθήσει τις οδηγίες που του δίνονται.

Αυτές οι οδηγίες μπορεί να ζητούν από τον αποδέκτη να ακολουθήσει κάποιον ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link) ή και να παραχωρήσει δεδομένα του, όπως ευαίσθητα ιδιωτικά στοιχεία, κωδικούς, στοιχεία ταυτότητας ή διαβατηρίου, τραπεζικό λογαριασμό, τραπεζική κάρτα και άλλα.

Περαιτέρω τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αυξημένος αριθμός μηνυμάτων σχετικά με επιστροφές φόρου ή χορήγηση επιδομάτων.

Καλούνται οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, όσο αληθοφανής φαίνεται ο αποστολέας ή και τα μηνύματα που λαμβάνουν, ώστε να μην πέσουν θύματα επιτήδειων που δρουν με αυτόν τον τρόπο. Ακολουθούν κάποιες πρακτικές συμβουλές για την προστασία από τις επιθέσεις αυτού του τύπου (phishing attacks).

Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνετε τα προσωπικά στοιχεία (π.χ. κωδικούς e-Βanking, αριθμούς/PIN καρτών, κωδικούς πρόσβασης, όνομα χρήστη) σε υποτιθέμενους διαμεσολαβητές, νομικά γραφεία, λογιστές, ή άλλους επιτήδειους για δήθεν εξυπηρέτηση (π.χ. σε θέματα κρατικής επιδότησης, Power/Fuel/Τουρισμός για όλους ή άλλες περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων κλπ).

Θα πρέπει να πραγματοποιείτε πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή email που λάβατε, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.

Αν λάβατε κάποιο ύποπτο email, προτού ενεργήσετε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας ή με τον υποτιθέμενο αποστολέα για να ελέγξετε την αυθεντικότητα του.

Θα πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα μηνύματα τύπου phishing έχουν συχνά διευθύνσεις αποστολέα που δεν έχουν σχέση με αυτόν που υποτίθεται ότι τα στέλνει.

Θα πρέπει να εξετάζετε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούνται. Ακόμα και αν το μήνυμα που λάβατε φαίνεται αυθεντικό, είναι απίθανο κάποιος φορέας, τράπεζα ή εταιρία να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσει προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, ή άλλα προσωπικά ή ευαίσθητα δεδομένα.

Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.

Θα πρέπει επίσης να είστε επιφυλακτικοί με μηνύματα επιστροφής φόρου ή χορήγησης επιδομάτων.

Είναι αποτελεσματικός ένας ενδελεχής έλεγχος γραμματικής και ορθογραφίας καθώς τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι συχνά χαρακτηριστικά των μηνυμάτων τύπου phishing.

Υπάρχουν αρκετές λύσεις ασφάλειας και αντιμετώπισης κακόβουλου λογισμικού (antispamming) που περιλαμβάνουν λειτουργίες αναγνώρισης και απόρριψης κακόβουλων μηνυμάτων.