«Βόμβα»: Τέλος τα αεροπορικά ταξίδια – Πώς θα ταξιδεύουμε πλέον

Αεροπορικά ταξίδια: Αλλάζει ο ταξιδιωτικός χάρτης όπως γνωρίζαμε, με το μέλλον να βγάζει εκτός επιλογών τα αεροπορικά ταξίδια!

Πρωινό στο Παρίσι, μεσημεριανό γεύμα στη Φρανκφούρτη και δείπνο στη Βιέννη — όλα χωρίς την ταλαιπωρία και την απογοήτευση της πτήσης.

Φανταστείτε ένα δίκτυο σύγχρονων, σούπερ γρήγορων και άνετων τρένων να κινούνται μεταξύ κάθε μεγάλης πόλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρέχοντας μια αξιόπιστη, άνετη και βιώσιμη εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια.

Αυτό ήταν το όραμα που σκιαγράφησαν οι ηγέτες της σιδηροδρομικής βιομηχανίας στη Λυών της Γαλλίας, στις 29 Ιουνίου, εν μέσω φιλόδοξων ευρωπαϊκών σχεδίων για διπλασιασμό της χρήσης των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας έως το 2030 και τριπλασιασμό των σημερινών διαδρομών έως το 2050.

Μόνο μια τεράστια — και επιταχυνόμενη — επέκταση του δικτύου υψηλής ταχύτητας μπορεί να επιτύχει αυτούς τους εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους, αλλά είναι όντως μια ρεαλιστική και οικονομικά προσιτή πρόταση;

Σε αντίθεση με πολλά μέρη του κόσμου, η Ευρώπη διαθέτει ήδη χιλιάδες χιλιόμετρα αποκλειστικού σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας.

Τα παγκοσμίου φήμης TGV της Γαλλίας, η ICE της Γερμανίας και η ισπανική AVE έχουν αλλάξει τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα τελευταία 40 χρόνια, αλλά παραμένουν σε μεγάλο βαθμό εστιασμένα στις εγχώριες αγορές.

Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη.

Όταν οι χώρες επενδύουν δισεκατομμύρια ευρώ σε νέες υποδομές, η πολιτική πίεση για να αποσπάσουν το μέγιστο όφελος για τους φορολογούμενους είναι αναπόφευκτη.

Καθισμένη στο κέντρο της Ευρώπης, μοιράζοντας σύνορα με άλλα εννέα έθνη, η Γερμανία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε οποιοδήποτε πανευρωπαϊκό δίκτυο.

Η πρόταση της γερμανικής κυβέρνησης “TEE2.0” για την επανεκκίνηση του παλιού Trans-Europe Express είναι μια επέκταση του προγράμματος “Deutschland Takt” (κανονικό χρονοδιάγραμμα διαστημάτων) 88 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που ανακοινώθηκε το 2019, το οποίο στοχεύει στην παροχή γρήγορων και συχνών σιδηροδρομικών μεταφορών μεταξύ των πόλεων.

Υπηρεσίες μεταξύ όλων των γερμανικών κωμοπόλεων άνω ενός συγκεκριμένου μεγέθους έως το 2030.

Αεροπορικά ταξίδια: Αυτή την ώρα και μέρα είναι φθηνά τα αεροπορικά εισιτήρια

Υπάρχει η μαγική φόρμουλα για να αγοράσουμε φτηνότερα εισιτήρια για τα αεροπορικά ταξίδια; Και όμως υπάρχει!

Πολύ συχνά, ακούμε πως η αγορά αεροπορικών εισιτηρίων στα μέσα της εβδομάδας, και κυρίως, τις Τρίτες γύρω στα μεσάνυχτα, είναι η καλύτερη στιγμή προκειμένου οι ταξιδιώτες να βρουν τα πιο οικονομικά εισιτήρια.

Σύμφωνα ωστόσο, με πρόσφατα στοιχεία, η Google Flights καταρρίπτει αυτόν τον μύθο.

Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία πέντε χρόνια, τα αεροπορικά εισιτήρια για ταξίδια στις ΗΠΑ – η αγορά των οποίων πραγματοποιείται κατά τις ημέρες Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη – είναι κατά μέσο όρο μόνο, 1,9% πιο φθηνά, συγκριτικά με τα εισιτήρια που αγοράζονται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

«Εάν απομένουν μόλις μερικές εβδομάδες για το ταξίδι σας, μην περιμένετε την Τρίτη για να κλείσετε την πτήση σας, καθώς οι τιμές είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν», υποστηρίζει ο Τζέιμς Μπάιερς, διευθυντής προϊόντων της ομάδας Google Flights.

Αν και η ημέρα που θα πραγματοποιηθεί η κράτηση από τους ταξιδιώτες μπορεί τελικά, να μην έχει μεγάλη σημασία, παρόλα αυτά, η ημέρα που πραγματοποιείται η εκάστοτε πτήση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εύρεση και αγορά πιο οικονομικών εισιτηρίων.

Σύμφωνα μάλιστα, με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την Google Flights, η οποία εξέτασε ιστορικά δεδομένα πτήσεων πέντε ετών από την 1η Αυγούστου 2017 έως την 1η Αυγούστου 2022, διαπιστώθηκε πως «κατά μέσο όρο, οι πτήσεις που αναχωρούν Δευτέρα, Τρίτη ή Τετάρτη ήταν 12% φθηνότερες από τις πτήσεις Σαββατοκύριακου».

«Όταν μάλιστα, πρόκειται για εγχώριους προορισμούς, θα μπορούσατε να εξοικονομήσετε ακόμη και 20% των χρημάτων», υπογραμμίζει ο Μπάιερς στο CNBC.

Μια ακόμη, συμβουλή προκειμένου να κλείσετε πιο φθηνά αεροπορικά εισιτήρια αποτελεί η έγκαιρη κράτηση.

Για πτήσεις εντός ΗΠΑ, τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν χαμηλότερα μεταξύ τριών και οκτώ εβδομάδων πριν από την ημερομηνία αναχώρησης.

Οι απευθείας πτήσεις κοστίζουν κατά μέσο όρο περίπου 20% περισσότερο από τις πτήσεις ανταπόκρισης, σύμφωνα με την Google Flights.

Είναι γεγονός ωστόσο, πως η εν λόγω επιλογή είναι αρκετά ριψοκίνδυνη καθώς οι ταξιδιώτες δεν μπορούν εκ των προτέρων, να προβλέψουν τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις ανάμεσα στις πτήσεις.

Αεροπορικά ταξίδα: Λουκέτο της Ryanair στην Ελλάδα!

Στην απόφαση να κλείσει τα γραφεία της στην Αθήνα γνωστοποίησε η Ryanair!

Σε μιά κίνηση έμμεσου «εκβιασμού» και άσκησης πιέσεων προς την ελληνική κυβέρνηση και τις εταιρείες διαχείρισης των μεγαλύτερων ελληνικών αεροδρομίων, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, η Ryanair, γνωστοποίησε ότι θα κλείσει τη χειμερινή της βάση στο “Ελ Βενιζέλος”, θα περιορίσει στο 1/3 τις πτήσεις της προς την Ελλάδα και θα μειώσει κατά 40% τις προσφερόμενες θέσεις.

Αν υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός, θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην τουριστική κίνηση κατά τους χειμερινούς μήνες.

Στόχος της ιρλανδικής εταιρείας είναι να επιτύχει χαμηλότερες χρεώσεις στα ελληνικά αεροδρόμια και να αποσπάσει κίνητρα για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα, επωφελούμενη από την προσπάθεια της κυβέρνησης να τονώσει περαιτέρω τον χειμερινό τουρισμό.

Η Ryanair έχει διατυπώσει πολλές φορές ανάλογα αιτήματα, αλλά -όπως ανέφερε ο CEO της εταιρείας Eddie Wilson – δεν έλαβε ποτέ απάντηση. Τώρα επανέρχεται με προειδοποιήσεις για συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Μαρτίου.

“Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει υψηλές χρεώσεις, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά”, δήλωσε στο Capital ο κ. Wilson.

Η ιρλανδική εταιρεία υποστηρίζει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece δεν προσφέρουν ισχυρά κίνητρά για την τόνωση της επιβατικής κίνησης τη χειμερινή περίοδο και για την ανάπτυξη του τουρισμού εκτός περιόδων αιχμής

Ο επικεφαλής της Ryanair γνωστοποίησε ότι η εταιρεία θα κλείσει τη βάση της στην Αθήνα από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου,στην Αθήνα. Παράλληλα θα περιορίσει τα εβδομαδιαία δρομολόγια της από 29 σε 10, μειώνοντας τις προσφερόμενες θέσεις επιβατών κατά 40%.

.”Ενώ φέτος το χειμώνα θα αυξήσουμε κατά 21% τις θέσεις επιβατών προς την Πορτογαλία, στην Ιταλία κατά 19% και στην Ισπανία 17%, στην Ελλάδα η προσφερόμενη χωρητικότητα θα μειωθεί 40%”, δήλωσε ο κ. Wilson.

Τόνισε επίσης ότι “η Ελλάδα είναι ένας θαυμάσιος και κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός, με εξαιρετικές επιδόσεις το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα πολλά αεροδρόμια να είναι κορεσμένα και να υπάρχει έλλειψη χρονοθυρίδων. Ωστόσο, για την ανάπτυξη της χειμερινής περιόδου κρίνεται, μεταξύ άλλων, αναγκαία η υιοθέτηση κινήτρων, ώστε η Ελλάδα και η Αθήνα να μην είναι εποχικός προορισμός”.

Αεροπορικά ταξίδια: Τι αλλάζει από 1η Οκτώβρη

Νέες αλλαγές στα αεροπορικά ταξίδια φέρνει από 1η Οκτωβρίου η ψηφιακή ταυτότητα.

Την κατάργηση της επίδειξης «κανονικής» ταυτότητας σε πτήσεις εσωτερικού, από την 1η Οκτώβρη, ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, καθώς τίθεται σε πλήρη ισχύ η ψηφιακή της μορφή μέσω του gov.gr Wallet.

«Πρεμιέρα» την 1η Οκτώβρη κάνει η νέα εφαρμογή της κυβέρνησης, η οποία έρχεται να «λύσει τα χέρια των πολιτών» καθώς πλέον δεν θα χρειάζεται να έχουμε μαζί μας σε έντυπη μορφή την αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης, αλλά σε ηλεκτρονική μέσω του gov.gr wallet.

O γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στο MEGA, εξήγησε πως η επίδειξη της ταυτότητος μέσω της εφαρμογής μπορεί να γίνει και για τις πτήσεις εσωτερικού ενώ από 1η Οκτωβρίου η ηλεκτρονική μορφή των εγγράφων θα έχουν πλήρη ισχύ σε όλες τις υπηρεσίες.

Στην περίπτωση κλοπής, ο γενικός γραμματέας επισήμανε πως μόλις δηλωθεί από τον εκάστοτε πολίτη, αναστέλλεται αυτόματα η ισχύς των εγγράφων.

«Το σημαντικό είναι πως αλλάζει και η διαδικασία ελέγχου της ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης» προσέθεσε ο κ. Αναγνωστόπουλος, εξηγώντας πως δεν αρκεί πλέον η απλή επίδειξη του εγγράφου, αλλά το όργανο ελέγχου θα σκανάρει και αυτόματα ο πολίτης θα λαμβάνει ένα μήνυμα που θα τον ρωτά εάν θέλει να γνωστοποιηθούν τα στοιχεία του.

Αεροπορικά ταξίδια: Τέλος τα φτηνά εισιτήρια της Ryanair

Με την ανάφλεξη των τιμών της ενέργειας, η οποία επιταχύνθηκε με τον πόλεμο στην Ουκρανία, η εποχή των αεροπορικών εισιτηρίων των 10 ευρώ ή και φθηνότερων έχει παρέλθει, προειδοποιεί ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, o Μάικλ Ο’Λίρι.

«Πιστεύω ότι δεν θα υπάρχουν πια εισιτήρια με δέκα ευρώ επειδή οι πετρελαϊκές τιμές είναι πολύ πιο αυξημένες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Τις αληθινά φθηνές προσφορές μας (…), πιστεύω πως δεν θα ξαναδούμε αυτές τις τιμές για κάμποσα χρόνια», δήλωσε μιλώντας σήμερα στο ραδιοσταθμό του BBC Radio 4.

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η ιρλανδική Ryanair ή η βρετανική ανταγωνιστική της, η Easyjet, τάραξαν τα νερά στις αερομεταφορές και «έσπασαν» τις τιμές, συμβάλλοντας σε ένα άλμα των σύντομων ταξιδιών, κυρίως των εκδρομών σε πόλεις για το σαββατοκύριακο.

Και, σύμφωνα με τον Ο’Λίρι, οι μέσες τιμές των εισιτηρίων στη Ryanair αναμένεται να αυξηθούν μέσα στα 5 επόμενα χρόνια κατά περίπου 10 ευρώ, στα περίπου 50 ευρώ το δρομολόγιο.

Αυτό, με δεδομένες τις πολλές επιπλέον χρεώσεις των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους κυρίως για τις αποσκευές, θα μπορούσε να προκαλέσει γρήγορα την αύξηση του συνολικού κόστους ενός ταξιδιού μετ’ επιστροφής κατά εκατοντάδες ευρώ ή στερλίνες και να υπονομεύσει τη ζήτηση.

Ο Μάικλ Ο’ Λίρι θέλει πάντως να πιστεύει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα διατηρηθεί και πως οι μεταφορείς «χαμηλού κόστους» θα καταφέρουν να αντεπεξέλθουν.

Σήμερα καταφέρθηκε εξάλλου εναντίον του Brexit, το οποίο μείωσε σημαντικά την πρόσβαση των ευρωπαίων εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου κατείχαν προηγουμένως εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις απασχόλησης.

«Η αγορά εργασίας είναι πολύ τεταμένη, ιδιαίτερα για τις δουλειές χωρίς μεγάλη εξειδίκευση στον ξενοδοχειακό τομέα και την εστίαση, τη διανομή και τη γεωργία, καθώς επίσης και για την ασφάλεια και τους χειριστές αποσκευών στα αεροδρόμια», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Ryanair.

«Και αν υπήρχε λίγη εντιμότητα στην κυβέρνηση (του απερχόμενου πρωθυπουργού Μπόρις) Τζόνσον, θα παραδέχονταν πως το Brexit ήταν μια καταστροφή για την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και πως μία από τις κύριες δυσχέρειες που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η βρετανική οικονομία είναι η έλλειψη εργαζομένων», πρόσθεσε.