Επιχειρήσεις: Ο ανταγωνισμός έφτασε και δεν είναι καθόλου εύκολος για Zara και Jumbo.
Κάθε 17 μέρες ανοίγει ένα νέο κατάστημα στην ελληνική αγορά η πολωνική αλυσίδα Pepco, φθάνοντας πλέον τα 14 σημεία πώλησης, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Λάρισα, τη Ξάνθη, την Κόρινθο, το Κιλκίς και οσονούπω τη Βέροια.
Μια νέα αλυσίδα καταστημάτων που πρωτο έκανε την εμφάνιση της στην ελληνική αγορά πριν μερικούς μήνες, φαίνεται πως ήρθε για να μείνει καθώς έχει καταφέρει να επικρατήσει και να ανοίγει και από ένα νέο κατάστημα κάθε 17 μέρες σε όλη την Ελλάδα απειλώντας μεγαθήρια όπως τα Jumbo αλλά και τα Zara.
Μετά από τα εγκαίνια στη Βέροια, τον Ιούνιο αναμένεται να ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα στην Αττική και συγκεκριμένα στην λεωφόρο Λαυρίου στην Παιανία.
Παράλληλα, προετοιμάζεται το κατάστημα στα Ιωάννινα σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο ενώ, επόμενος σταθμός της αλυσίδας, που προσφέρει ρούχα, παιχνίδια και είδη σπιτιού σε τιμές κάτω των 30 ευρώ, είναι η Πάτρα και με βάση τον σχεδιασμό της διοίκησης στόχος είναι η δημιουργία 30 σημείων στην χώρα μας έως το τέλος του 2023.
Τα καταστήματα Pepco προσφέρουν ρούχα, παιχνίδια και είδη σπιτιού σε τιμές κάτω των 30 ευρώ.
Η Pepco προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες.
Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος της αλυσίδας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια.
Πέρα από τα προϊόντα που πωλούνται ως μέρος του σταθερού εμπορεύματος, η αλυσίδα προσφέρει επίσης ειδικές περιορισμένες συλλογές, προϊόντα με ειδική άδεια χρήσης, π.χ. Disney, Warner Bros, Universal και εποχιακές προσφορές, όπως για παράδειγμα, σχολικά ή χριστουγεννιάτικα είδη.
Επιχειρήσεις: Ποια είναι η Pepco
Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco – 14 συνολικά – έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας.
Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) 100 καταστήματα.
Το μοντέλο λειτουργίας ξεπέρασε αρκετά σύντομα τα πολωνικά σύνορα, καθώς το 2013 ανοίγουν καταστήματα Pepco σε Τσεχία και Σλοβακία.
Ένα χρόνο αργότερα, τα 500 καταστήματα είναι γεγονός, ενώ το 2015 η εταιρεία επεκτείνεται σε Ρουμανία και Ουγγαρία. Το 2016 το δίκτυο φτάνει τα 1.000 καταστήματα ενώ την περίοδο 2017-2019 τα Pepco ταξιδεύουν σε Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία και Βουλγαρία.
Το 2020 η «απόβαση» συνεχίζεται σε Ιταλία και Σερβία, με την εταιρεία να γιορτάζει ταυτόχρονα τα εγκαίνια του χιλιοστού καταστήματός της στην Πολωνία. Πέρυσι, το δίκτυο καταστημάτων επεκτάθηκε σε Ισπανία, Αυστρία και Γερμανία.
Σήμερα και σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται στον ελληνικό ιστότοπο της Pepco, η εταιρεία μετρά 2.921 καταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, με τα 1.221 να βρίσκονται στην Πολωνία και τα υπόλοιπα να επιμερίζονται ως εξής: Σλοβακία (136), Ουγγαρία (221), Κροατία (107), Λετονία (51), Βουλγαρία (120), Σερβία (75), Αυστρία (46), Τσεχία (263), Ρουμανία (406), Σλοβενία (37), Λιθουανία (72), Εσθονία (30), Ιταλία (71), Ισπανία (62) και Γερμανία (3).
Με την είσοδό του στην Ελλάδα, η επέκταση ολόκληρου του ομίλου Pepco – ο οποίος λειτουργεί επίσης τις επιχειρήσεις εκπτωτικού λιανικού εμπορίου Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και Dealz στην Ισπανία και την Πολωνία – θα φτάσει συνολικά τις 20 αγορές δραστηριοποίησης.
Σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη που ανακοινώθηκαν στα μέσα του περασμένου Ιουλίου και αφορούν στο τρίτο τρίμηνο χρήσης που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 17%, λαμβάνοντας κυρίως ώθηση από τις επιδόσεις των καταστημάτων Pepco σε Ουγγαρία, Τσεχία και Σερβία.
Την ίδια ώρα, η διεύρυνση του δικτύου συνεχίζεται. Από τις αρχές του έτους έχουν ανοίξει 350 νέα καταστήματα, με τον πήχη για το σύνολο του 2022 να τοποθετείται στα 450 καταστήματα.
Μόνο στο τρίτο τρίμηνο άνοιξαν 109 νέα Pepco, με τα 40 να βρίσκονται στη Δυτική Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Αυστρία, Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία. Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκαν εργασίες ανακαίνισης σε 82 καταστήματα.
Σε ένα περιβάλλον έντονων πληθωριστικών πιέσεων, ο όμιλος δεσμεύεται να διατηρήσει το μερίδιο του στην αγορά ως ηγέτιδα εκπτωτική αλυσίδα, εστιάζοντας ταυτόχρονα στις προσπάθειες μείωσης του κόστους λειτουργίας. Και μπορεί οι προκλήσεις να συνεχίζονται, ωστόσο η διοίκηση εκτιμά πως θα είναι ένας πολύ καλός χρόνος εάν δεν επιδεινωθούν σημαντικά οι συνθήκες σε μακροοικονομικό επίπεδο.
«Ο όμιλος κατέγραψε ένα ακόμη τρίμηνο προόδου, επιδεικνύοντας αντοχές και ακολουθώντας μια επιτυχημένη στρατηγική. Κόντρα σε ένα περιβάλλον προκλήσεων, η Pepco θα συνεχίσει να επεκτείνεται μέσω της αναπτυξιακής της στρατηγικής που συνοψίζεται σε τέσσερις πυλώνες: μεγαλύτερο, καλύτερο, πιο απλό και πιο φθηνό», δήλωσε ο CEO του ομίλου Pepco, Trevor Masters, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.
Επί του παρόντος, η Pepco απασχολεί περισσότερους από 24.000 υπαλλήλους παρέχοντάς τους εκτεταμένη εκπαίδευση και προσφέροντας ευέλικτα μοντέλα εργασίας.
Η εκπτωτική αλυσίδα εξυπηρετεί 20 εκατομμύρια πελάτες σε μηνιαία βάση, ενώ το συνολικό εμβαδόν των αποθηκευτικών της χώρων στην Ευρώπη ξεπερνά τα 200.000 τμ. Ο όμιλος Pepco έκανε το ντεμπούτο του στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας τον Μάιο του 2021.
Επιχειρήσεις: Και οι Τούρκοι στη χώρα μας!
Η… τουρκική απόβαση είναι γεγονός και τα LC Waikiki είναι πλέον η πλέον αναπτυσσόμενη αλυσίδα ρούχων στη χώρα μας σκορπώντας… τρόμο στον ανταγωνισμό.
Έχοντας έρθει από τον Σεπτέμβριο του 2018 στην Ξάνθη, η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki είχε την ατυχία να επεκταθεί στη χώρα μας σχεδόν λίγο πριν από την εξάπλωση του κορονοϊού.
Αυτό δεν την απέτρεψε από το να αποκτήσει στη χώρας μας παρουσία σε πέντε πόλεις (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο και Ξάνθη) και να ετοιμάζει την επέκταση της σε Αλεξανδρούπολη αλλά και την κάθοδο της στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο River West.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της στην χώρα μας, με τα καταστήματα να είναι κλειστά λόγω περιοριστικών μέτρων αρκετό διάστημα και χωρίς e-shop, διαμορφώθηκαν σε 7,18 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 2,91% σε σχέση με το 2019. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,01% ενώ η καθαρή θέση βελτιώθηκε κατά 13,16% και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 1,53 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 38,18% σε σχέση με την χρήση του 2019.
Έχοντας ξεκινήσει το 1988 από το Παρίσι, η LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια.
Στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες φίρμες στον χώρο του ευρωπαϊκού ενδύματος, και χωρίς να τις κατονομάζει, θέλει να βρεθεί κοντά στις Inditex (Zara) και H&M.
Η εμπορική παρουσία ξεκίνησε μόλις το 2000 στην Τουρκία, το 2009 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό, στην Ρουμανία και πέρυσι είχε φτάσει αισίως τα 1000 καταστήματα. Βασικός μέτοχος είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.
Από τον Αύγουστο του 2020, οπότε και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Περού, έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, ενώ το βάρος το 2021 έπεσε κυρίως στην αφρικανική ήπειρο όπου επεκτάθηκε σε αγορές όπως η Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα, Αγκόλα, Σενεγάλη. Σήμερα διαθέτει 1120 καταστήματα σε 51 χώρες (κυρίως Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) με 3.000 εργαζόμενους να απασχολούνται στα κεντρικά της γραφεία και 47.000 στα καταστήματα της.
Ακολουθώντας την τακτική της Inditex και της H&M δημιούργησε ανεξάρτητα brands, όπως το LCW Home με είδη σπιτιού, το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στο εμπορικό κέντρο Flamingo στην Ξάνθη), LCW Steps με υποδήματα, LCW Modest, LCW Baby κ.α..