Zara

Zara: Μπορεί στην καραντίνα ο όμιλος Inditex έφτασε σε ιστορικό χαμηλό εσόδων, ωστόσο δεν έκανε απλά τη ρελάνς αλλά κατέγραψε μυθικό τζίρο, προκαλώντας… τρόμο στα H&M!

Η ισπανική εταιρεία μόδας Inditex, μητρική της Zara, ανέκαμψε στο δεύτερο τρίμηνο, καταγράφοντας κέρδη 850 εκατ. ευρώ, καθώς οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα, σε αντίθεση με την σουηδική ανταγωνίστριά της H&M.

Οι πωλήσεις της μεγαλύτερης λιανικής εταιρείας μόδας στον κόσμο ανέκαμψαν καθώς τα περισσότερα καταστήματά της άνοιξαν ξανά και ο κόσμος έσπευσε να ανανεώσει τη γκαρνταρόμπα του.

Τα κέρδη της Inditex ήταν πολλαπλάσια σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 (214 εκατ. ευρώ) και 4% υψηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Η ανταγωνίστρια της Inditex σουηδική εταιρεία H&M, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο στους τρεις μήνες έως τον Αύγουστο και παρέμειναν σε χαμηλότερα από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Αν και οι λιανικές εταιρείες μόδας ανακάμπτουν από τον αντίκτυπο της πανδημίας, η πρόσφατη εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα οδήγησε στην επιβολή κάποιων νέων περιορισμών, ενώ πολλοί κλάδοι αντιμετωπίζουν προβλήματα προσφοράς λόγω της έλλειψης κοντέινερ για τις θαλάσσιες μεταφορές και άλλων στενοτήτων.

Οι πωλήσεις της Inditex επιταχύνθηκαν στα 6,99 δισ. ευρώ στο τρίμηνο Μαΐου – Ιουλίου και ήταν 7% υψηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Zara: Έρχεται ανταγωνισμός από το Ισραήλ

Παράλληλα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.

Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του με την Jumbo, την οποία υπέγραψε τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυτή προέβλεπε τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος περί το τέλος του 2022. Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.

Εκτός από την αυτόνομη παρουσία της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με 80 καταστήματα, η Jumbo έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της,σε ακόμη 6 χώρες και συγκεκριμένα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.
Η διαφορά στην περίπτωση της επέκτασης στο Ισραήλ είναι αφ ενός το μέγεθος του συνεργάτη με τον οποίο ήρθε σε συμφωνία ο ελληνικός όμιλος για την ανάπτυξη του σήματος του και αφ’ ετέρου η επέκταση σε μια νέα γεωγραφική περιοχή όπου οι καταναλωτές της γνωρίζουν το σήμα.

Ο ισραηλινός όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης. Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει 9 σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.

Όμως με τη συμφωνία του με τη Jumbo, εισέρχεται σε μια νέα για αυτόν κατηγορία όχι μόνο των παιγνιδιών αλλά και των προϊόντων για το σπίτι.

Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περί το τέλος του 2022, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Jumbo, αν και τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα δηλώσεις από την Ισραηλινή εταιρεία τοποθετούν τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος μέσα στο 2021.

Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.

Η FOX ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων.

Σήμερα, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τετραγωνικών μέτρων.

Η Jumbo τον Αύγουστο, παρά τη μειωμένη τουριστική κίνηση, ο τζίρος της μειώθηκε μόλις κατά 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Αποτέλεσμα σε επίπεδο οκταμήνου οι απώλειες περιορίστηκαν στο -10,9% όταν σε επίπεδο επταμήνου οι πωλήσεις είχαν υποχωρήσει 12,5%.

Zara: Αυτός είναι ο τρόμος της Inditex

Την ίδια ώρα, μια από τις διασημότερες εταιρείες all in one παγκοσμίως, η Primark, σχεδιάζει την… απόβασή της στην ελληνική αγορά, προκαλώντας ανησυχία σε Jumbo, Zara και H&M!

Μάλιστα, η Primark έχει ενδιαφερθεί να αναπτύξει κατάστημα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στο Ελληνικό – οι πληροφορίες λένε ότι ζήτησε χώρο 10.000 τμ – και συγκεκριμένα στο ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο του, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι τόσο με την Primark όσο και με άλλες μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες που έχουν ενδιαφερθεί να αναπτύξουν καταστήματα στο Ελληνικό δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα κάποια συμφωνία, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την παραχώρηση του Ελληνικού στη Lamda Development.

Το βέβαιο είναι ότι η είσοδος της Primark στην ελληνική αγορά θα φέρει σοβαρές αναταράξεις στον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας, ανταγωνιζόμενη κυρίως αλυσίδες όπως η ελληνική Jumbo, καθώς και ξένες όπως η H&M ή οι εταιρείες του ομίλου Inditex.

Και αυτό διότι η Primark πουλάει ευρεία ποικιλία προϊόντων, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμα και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.

Δεν είναι λίγοι στην Ελλάδα που τη χαρακτηρίζουν ως την αγγλική Jumbo.

Η Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στην Ευρώπη και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης, και αξεσουάρ σε ότι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF, εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.

Zara: Εισβολή στα καλλυντικά

Ωστόσο, τα ZARA κάνουν το επόμενο βήμα και μπαίνουν και στον χώρο των καλλυντικών. Τι θα δούμε στα καταστήματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τα καλλυντικά διατίθενται σε μία μεγάλη γκάμα αποχρώσεων και υφών – Τα περισσότερα από αυτά δέχονται ανταλλακτικά για να γεμίσεις ξανά τις συσκευασίες όταν έχουν τελειώσει

Πιο συγκεκριμένα, η φίρμα Zara, η ναυαρχίδα της ισπανικής Inditex SA, θα πουλήσει σειρά προϊόντων για μάτια, χείλη, πρόσωπο και νύχια, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα 3 Μαΐου.

Η συλλογή περιλαμβάνει προϊόντα όπως κραγιόν, παλέτες για το πρόσωπο με highligter, ρουζ και μπρόνζερ, πούδρες μπρόνζερ, παλέτες σκιών, pigments για χείλη, βλέφαρα και πρόσωπο, βερνίκια νυχιών και πινέλα μακιγιάζ.

Αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν, εκτός από το γεγονός πως διατίθενται σε μία μεγάλη γκάμα αποχρώσεων και υφών για να καλύψουν τις ανάγκες κάθε γυναίκας, είναι το ότι τα περισσότερα από αυτά δέχονται ανταλλακτικά για να γεμίσεις ξανά τις συσκευασίες όταν έχουν τελειώσει. Επιπλέον, κανένα προϊόν δεν έχει δοκιμαστεί σε ζώα, ενώ οι περισσότερες συνθέσεις είναι vegan.

Κινήσεις όμως -και μάλιστα σε πολλά επίπεδα- αναμένονται και από τις αλυσίδες του ομίλου Inditex (Zara, Zara Home, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oyshο, Uterque) στη χώρα μας, που σήμερα αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της αγοράς με ένα συνολικό μερίδιο κοντά στο 20%.

Σε εταιρικό επίπεδο ήδη προχωρά η μεγάλη αναδιάρθρωση κατά την οποία όλες οι θυγατρικές στη χώρα μας μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα της Ζάρα Ελλάς Μ.ΑΕ (Zara Home Ελλάς Μ.ΑΕ, Massimo Dutti Ελλάς Μ.ΑΕ, Bershka Ελλάς Μ.ΑΕ, Oyshο Ελλάς Μ.ΑΕ, Uterque Ελλάς Μ.ΑΕ, Pull & Bear Ελλάς Μ.ΑΕ, Stradivarius Ελλάς Μ.ΑΕ).

Η συγχώνευση, που γίνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής εξορθολογισμού που ακολουθεί ο ισπανικός όμιλος, θα αυξήσει επίσης το μετοχικό κεφάλαιο της Ζάρα Ελλάς Μ.ΑΕ κατά 1,61 εκατ. ευρώ περίπου, φθάνοντας τα 2,93 εκατ. ευρώ, διαιρούμενο σε 97.741 μετοχές ονομαστικής αξίας 30 ευρώ. Μοναδικός μέτοχος είναι η Zara Holding BV.

Με την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», η εταιρεία υπό τη γενική διεύθυνση του κ. Ηλία Μάλαμα θα ξετυλίξει το σχέδιο επενδύσεων που ήδη έχει καταρτίσει. Σε αυτό περιλαμβάνεται και η αναδιάρθρωση του μοντέλου των καταστημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα, ένα project που είχε σχεδιαστεί ήδη προ πανδημίας και είχε προλάβει να εφαρμοστεί στην ισπανική αγορά.

Το νέο μοντέλο προκρίνει τα μεγάλα καταστήματα, όπου θα μπορεί κανείς να βρει το σύνολο των προϊόντων κάθε κολεξιόν των μπραντών του ομίλου, και στα οποία θα διατίθενται νέες υπηρεσίες με βάση την τεχνολογία που θα κάνουν τις αγορές πιο ξεκούραστες: από τη δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας εντός του καταστήματος και άμεσης παραλαβής έως τη δυνατότητα πληρωμής σε αυτόματα μηχανήματα έξω από τα δοκιμαστήρια κ.ο.κ.

Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες του «b.s.», αναμένεται ως τον ερχόμενο Ιούλιο να είναι έτοιμο το πρώτο κατάστημα Zara που θα ακολουθεί το νέο μοντέλο, αλλά και τη νέα εμφάνιση που ήδη έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται στην ισπανική αγορά. Πρόκειται για το κατάστημα στο «Golden Hall», το οποίο θα ανακαινιστεί σε eco-shop, το πρώτο του είδους στην Ελλάδα. Αργότερα θα πάρουν σειρά και άλλα.