Σούπερ μάρκετ: Οργή από τους καταναλωτές – Τι αυξάνουν για να μας τα αρπάζουν

Σούπερ μάρκετ: Νέο σοκ μοιράζουν τα σούπερ μάρκετ στους καταναλωτές που δηλώνουν ανήμποροι.

Αύξηση των χρεώσεων για την αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών από μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ.

H μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών που παραδίδονται κατ’ οίκον έχει ανεβάσει το λειτουργικό κόστος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και πλέον επικρατεί προβληματισμός για το εάν πρέπει να επιβληθούν νέες χρεώσεις ή να αυξηθούν οι υφιστάμενες.

Η πρώτη κίνηση για αύξηση των χρεώσεων και παροχή δωρεάν μεταφορικών μόνο σε πολύ μεγάλες παραγγελίες, άνω των 100 ευρώ, έγινε από τη Σκλαβενίτης, η οποία από τη Δευτέρα 3 Ιουλίου ανακοίνωσε ότι η χρέωση για αγορές έως 30 ευρώ είναι πλέον 5 ευρώ, για αγορές πάνω από 30 ευρώ και έως 100 ευρώ η χρέωση θα είναι 2,50 ευρώ, ενώ οι παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ δεν θα επιβαρύνονται με μεταφορικό κόστος για τον πελάτη.

Μέχρι τώρα η Σκλαβενίτης δεν επέβαλλε χρέωση για παραγγελίες άνω των 30 ευρώ, ενώ για παραγγελίες κάτω από αυτό το ποσό επέβαλλε χρέωση από 2 έως 6 ευρώ.

Από την πλευρά της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή στις χρεώσεις.

Η αλυσίδα εφαρμόζει χρέωση μεταφορικών δύο ευρώ για παραγγελίες από 25 έως 45 ευρώ, ενώ για παραγγελίες από 45 ευρώ και άνω δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση για την αποστολή των προϊόντων.

Τo ηλεκτρονικό κατάστημα της MyMarket εφαρμόζει επίσης ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ.

Για παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω δεν χρεώνονται μεταφορικά.

Το γεγονός, ωστόσο, ότι η συγκεκριμένη πίτα παραμένει μικρή έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι λιανέμποροι να είναι αρκετά διστακτικοί στην αύξηση των χρεώσεων για την αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών ή στην εφαρμογή συνδρομητικών μοντέλων, κατά το παράδειγμα μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού.

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη προσοχή! Μην αγοράσετε ποτέ αυτά τα 7 προϊόντα online

Τα σούπερ μάρκετ πλέον μας δίνουν τη δυνατότητα να αγοράζουμε προϊόντα online ωστόσο δεν είναι όλες οι επιλογές ασφαλείς.

Είτε ζεις σε μια πολυσύχναστη πόλη, είτε έχεις ένα πολυάσχολο πρόγραμμα, είτε απλώς απεχθάνεσαι να πηγαίνεις στο super-market, το να σου παραδίδονται τα ψώνια σου στην πόρτα σου είναι ίσως η πιο βολική υπηρεσία που θα μπορούσες να έχεις.

Αλλά όπως συμβαίνει με όλα τα καλά πράγματα, έτσι και με την παράδοση των ψώνιων υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα.

Αν είσαι αρκετά ιδιότροπή όσον αφορά τα ψώνια τροφίμων, μπορεί να μην είσαι ικανοποιημένη που κάποιος άλλος επιλέγει τα είδη της λίστας σου.

Το άλλο αρνητικό είναι ότι ορισμένα τρόφιμα είναι πιο πιθανό να χαλάσουν ή να καταστραφούν κατά τη μεταφορά, οπότε καλό είναι να αποφεύγεις να αγοράσεις ορισμένα προϊόντα.

Ανάλογα με τον τόπο από τον οποίο παραγγέλνεις, μπορεί να θέλεις να ελέγξεις τον τρόπο με τον οποίο τα συσκευάζουν για την παράδοση.

Αν χρησιμοποιούν παγοκύστες και σακούλες κατάψυξης, μπορείς να αισθάνεσαι σίγουρη ότι τα προϊόντα της παραγγελίας σου θα φτάσουν φρέσκα και κρύα.

Ωστόσο, όταν έχεις αμφιβολίες, απλά πάρε αυτά τα λίγα πράγματα από το κατάστημα.

1.Φρούτα
Κάθε ποικιλία πυρηνόκαρπων φρούτων -όπως το ροδάκινο- «μελανιάζει» εξαιρετικά εύκολα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μπορεί να μην είναι καλύτερο να προσθέσεις φρούτα όπως τα ροδάκινα, τα νεκταρίνια, τα δαμάσκηνα και τα βερίκοκα στην παραγγελία παράδοσης. Ωστόσο, αν θέλεις να επωφεληθείτε από κάποια νόστιμα εποχιακά πυρηνόκαρπα φρούτα, τα κεράσια είναι μια πολύ καλή επιλογή για παράδοση, καθώς δεν είναι τόσο ευαίσθητα.

2.Αυγά
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα αυγά δεν είναι το καλύτερο αντικείμενο για παράδοση, είναι αρκετά δύσκολο να μην σπάσεις κανένα όταν τα ψωνίζεις μόνη σου.

3.Αβοκάντο
Δεν υπάρχει πιο ιδιότροπο φρούτο από το αβοκάντο, γι’ αυτό και σου συνιστούμε πάντα να το διαλέγεις μόνη σου. Ανάλογα με το πότε σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις τα αβοκάντο, μπορεί να θέλεις να είναι ώριμα και έτοιμα για κατανάλωση ή να είναι έτοιμα σε λίγες ημέρες.

4.Μαρούλι
Υπάρχουν αμέτρητα είδη μαρουλιού, αλλά όλα έχουν ένα κοινό: μαραίνονται όταν δεν διατηρούνται στο ψυγείο. Το να παραγγείλεις μαρούλι ως μέρος της παράδοσης θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό, καθώς μπορεί να μαραθεί και να χαλάσει κατά τη μεταφορά του από το κατάστημα στο σπίτι.

5.Πεπόνι
Ομοίως, με το αβοκάντο, το πεπόνι είναι ένα άλλο προϊόν που πρέπει να προσέχεις κατά τη μεταφορά του και σχετικά με την ωριμότητα του. Μπορεί να είναι εξαιρετικά απογοητευτικό να κόψεις ένα άγουρο πεπόνι, αλλά υπάρχουν κόλπα για να διαλέξεις το τέλειο καρπούζι και πεπόνι. Γι’ αυτό είναι καλύτερο να ψωνίζεις πεπόνι στο κατάστημα, ώστε να μπορείς να πιάσεις και να δεις τη φλούδα, το βάρος και την κοιλότητα.

6.Ψάρια
Είτε αγοράζεις μαγειρεμένο είτε φρέσκο ψάρι, είναι πάντα καλύτερο να το ψωνίζεις στο κατάστημα ή στο ιχθυοπωλείο της περιοχής σου για να διασφαλίσεις ότι δεν θα χαλάσει. Όταν τα ψάρια δεν διατηρούνται στην κατάλληλη θερμοκρασία, μπορεί να αναπτυχθούν βακτήρια και να προκαλέσουν σοβάρη ασθένεια μετά την κατανάλωσή τους.

7.Κρέας
Ακριβώς όπως και τα ψάρια, το ωμό και το μαγειρεμένο κρέας κινδυνεύουν από μόλυνση των τροφίμων, αν παραδοθούν στο σπίτι. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ότι αν το κρέας δεν μεταφέρεται σε ψυγείο ή αν βρίσκεται δίπλα στην πόρτα σου, μπορεί να χαλάσει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Δεδομένου ότι ο καθένας έχει τις δικές του προτιμήσεις όταν επιλέγει ένα κομμάτι κρέατος, καλύτερα να το ψωνίζεις από μόνη σου.

Σούπερ μάρκετ: Ισοπέδωσε τα πάντα ο Σκλαβενίτης

Για μια ακόμη χρονιά ο Σλαβενίτης απέδειξε πως παραμένει το μεγάλο… αφεντικό στην αγορά των σούπερ μάρκετ!

Πιστοί παραμένουν οι πολίτες στον Σκλαβενίτη καθώς το σούπερ μάρκετ σημείωσε τζίρο διπλάσιο από το αμέσως επόμενο.

Κυρίαρχος και με διαφορά σε αυτό το περιβάλλον ήταν και είναι ο Σκλαβενίτης.

Το 2022 άγγιξε τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο (3,98 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021) για πρώτη φορά στην ιστορία του και μάλιστα αναπτυσσόμενος διαρκώς τα τελευταία χρόνια μετά την εξαγορά και απορρόφηση του Μαρινόπουλου.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος είδε το τζίρο της να παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα, με μία μικρή μείωση, από τα 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021 στα 1,92 δισεκατομμύρια του 2022, ενώ η Lidl αποτελεί επίσης μεγάλη δύναμη στην αγορά με τζίρο που υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς ωστόσο να δημοσιεύει επίσημες οικονομικές καταστάσεις, καθότι η εταιρική της μορφή είναι αυτή της ομόρρυθμης εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Metro – Μy market, τζίραρε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ (1,48 δισ.) το 2022 και είναι η τέταρτη δύναμη στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, διατηρώντας και έναν ισχυρό πόλο δραστηριότητας εκτός από τα καταστήματα My market, ο οποίος είναι τα καταστήματα χονδρικής για επαγγελματίες εστίασης και ξενοδοχείων, τα Metro Cash & Carry.

Σούπερ μάρκετ: Αυτά είναι τα 400 προϊόντα που ακριβαίνουν

Δεν έχει τέλος η περιπέτεια των καταναλωτών καθώς 400 προϊόντα θα ακριβύνουν!

Ολο και πιο ακριβά γίνονται τα “καλάθια” προϊόντων ευρείας κατανάλωσης – το παραδοσιακό “της νοικοκυράς” και το καινούργιο του “νοικοκυριού”, με το οποίο η κυβέρνηση φιλοδοξούσε να ελαφρύνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Μετά τις μεγάλες ανατιμήσεις που σημειώθηκαν αμέσως μετά τις γιορτές Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, ένα νέο κύμα ανατιμήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη κι άλλο ένα θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο.

Προοίμιο αποτελούν οι νέοι τιμοκατάλογοι που αποστέλλονται σε πελάτες χονδρικής από βιομηχανίες και εισαγωγές. Περιλαμβάνουν αυξημένες τιμές για εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων τυποποιημένων τροφίμων, ποτών και αναψυκτικών, ειδών οικιακής χρήσης,

Οι αυξήσεις στις τιμές χονδρικής είναι κατά μέσο όρο της τάξεως του 8% με 12%, αλλά σε πολλές περιπτώσεις προσεγγίζουν και το 20%.

Στις τιμές λιανικής θα είναι λίγο μεγαλύτερες, καθώς σ’ αυτές προστίθεται και το αναλογούν ποσοστό κέρδους των σούπερ μάρκετ.

Σημαντικές ανατιμήσεις αναμένονται και στα νωπά προϊόντα που διακινούνται μέσω λαϊκών αγορών, μανάβικων και αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Τα νωπά προϊόντα ακριβαίνουν όχι μόνο λόγω του αυξημένου κόστους για ενέργεια,λιπάσματα, φυτοφάρμακα κλπ, αλλά και εξ αιτίες των δυσμενών καιρικών συνθηκών που έχουν μειώσει την παραγωγή, ενώ παράλληλα δυσχεραίνουν τη συγκομιδή και τη διανομή-διακίνηση προς την Κεντρική Λαχαναγορά και τα καταστήματα.

Κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς και με βάση τις πληροφορίες από υπευθύνους προμηθειών αλυσίδων σουπερμάρκετ, μέσα στις δύο προσεχείς εβδομάδες θα έχουμε ανατιμήσεις στα ακόλουθα προϊόντα – που αναφέρονται ενδεικτικά, είναι δηλαδή λίγα από αυτά που θα ακριβύνουν:

-Εως 20% σε δημητριακά, τυποποιημένη ζάχαρη, είδη προσωπικής περιποίησης,, σαμπουάν, καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά και ζωοτροφές

  • Εως 18% θα αυξηθούν οι τιμές τυποποιημένων χυμών, εμφιαλωμένων και ανθρακούχων νερών
  • Σε διάφορα είδη τυριών οι τιμές θα αυξηθούν περίπου 15% κατά μέσο όρο. Ανατιμήσεις της ίδιας τάξεως αναμένονται επίσης σε κρασιά, γαλακτοκομικά, αρτοσκευάσματα, προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, μαρμελάδες
  • Στα τυποποιημένα ελαιόλαδα οι τιμές θα ανεβούν περίπου 8%, στις βρεφικές τροφές, στα σοκολατοειδή, και τα μπισκότα έως 10%,
  • Στα κατεψυγμένα λαχανικά και κατεψυγμένες ζύμες οι τιμές θα “φουσκώσουν” κατά 5% με 7%,

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα να αποστέλλουν ανατιμημένα τιμολόγια στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Οι αυξήσεις, όπως εκτιμάται, θα κινούνται σε χαμηλότερα ποσοστά λόγω της αποκλιμάκωσης της ενεργειακής κρίσης αλλά και του γεγονότος ότι πλέον οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη σε εκείνα τα προϊόντα όπου καταγράφεται σημαντική άνοδος τιμών.