Σούπερ μάρκετ: Αλλάζουν τα ταμπελάκια – Πώς θα ψωνίζουμε

Σούπερ μάρκετ: Όσο πάνε και δυσκολεύουν τα ψώνια μας καθώς αλλάζουν ξανά οι σημάνσεις στα ράφια.

Αλλαγές στη σήμανση των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ προβλέπει η σχετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης που τίθεται σε ισχύ από σήμερα, Δευτέρα 15 Μαΐου.

Οι αλλαγές στη σήμανση των προϊόντων που προβλέπει η σχετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης τίθενται σε ισχύ από σήμερα, Δευτέρα 15 Μαΐου, με στόχο οι καταναλωτές να ενημερώνονται άμεσα και εύκολα και μην παραπλανώνται ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος που αγοράζουν.

Από το αρμόδιο υπουργείο η σχετική ρύθμιση είχε προαναγγελθεί τους προηγούμενους μήνες ώστε να δοθεί το κατάλληλο χρονικό περιθώριο στις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν.

Αναλυτικά, στα συσκευασμένα προϊόντα θα πρέπει να αναγράφεται κατ΄ελαχιστο:

α) Η τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,

β) Η τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και

γ) Η ονομασία του προϊόντος.

Οι τιμές αναφέρονται σε ευρώ, με τη μορφή δεκαδικού αριθμού με δύο δεκαδικά ψηφία συνοδευόμενη από το σύμβολο «€», και περιλαμβάνουν τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που αντιστοιχεί στο προϊόν σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.

Οι τιμές αναγράφονται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες ενώ το μέγεθος των χαρακτήρων αναγραφής της τιμής πώλησης ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει να είναι ίσο με το 70%, τουλάχιστον, του μεγέθους των χαρακτήρων της τιμής πώλησης ανά συσκευασία.

Να μην είναι δηλαδή για παράδειγμα γραμμένη με μικρά γράμματα η τιμή κιλού και ο καταναλωτής να διαπιστώνει στο τελικό λογαραρισμό πόσο κοστίζει τελικά το προϊόν που αγόρασε.

Επίσης οι τιμές θα πρέπει να αναγράφονται με έντονη γραφή (bold).

«Τα μεγέθη των χαρακτήρων θα πρέπει να είναι επαρκή ώστε να εξασφαλίζεται ότι η παρεχόμενη πληροφορία είναι ευκρινής και εύκολα αντιληπτή από τον καταναλωτή» όπως επισημαίνεται.

Στα μη συσκευασμένα προϊόντα, επίσης αναγράφεται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες ενώ δεν επιτρέπεται η αναγραφή της τιμής πώλησης για ποσότητες που αποτελούν υποδιαίρεση της μονάδας μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος.

Στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Το συνολικό ύψος του προστίμου, ανά έλεγχο, που επιβάλλεται δεν ξεπερνά:

α) Τις 3.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών έως και 1.000.000 ευρώ.

β) τις 10.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 1.000.000 ευρώ έως και 10.000.000 ευρώ.

γ) τις 20.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 10.000.000 ευρώ έως 50.000.000 ευρώ και

δ) τις 30.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 50.000.000 ευρώ

Από τις παραπάνω υποχρεώσεις εξαιρούνται: τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από 50 τ.μ, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας, τα περίπτερα, τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων, μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης, παγωτά καθαρού βάρους έως 200 γραμμάρια, σοκολάτες καθαρού βάρους έως 100 γραμμάρια, προϊόντα καθαρού βάρους έως 50 γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο, προϊόντα καθαρού όγκου έως 50 χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο, καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιΐας και είδη κοσμηματοπωλείου.

Σούπερ μάρκετ: Ισοπέδωσε τα πάντα ο Σκλαβενίτης

Για μια ακόμη χρονιά ο Σλαβενίτης απέδειξε πως παραμένει το μεγάλο… αφεντικό στην αγορά των σούπερ μάρκετ!

Πιστοί παραμένουν οι πολίτες στον Σκλαβενίτη καθώς το σούπερ μάρκετ σημείωσε τζίρο διπλάσιο από το αμέσως επόμενο.

Κυρίαρχος και με διαφορά σε αυτό το περιβάλλον ήταν και είναι ο Σκλαβενίτης.

Το 2022 άγγιξε τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο (3,98 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021) για πρώτη φορά στην ιστορία του και μάλιστα αναπτυσσόμενος διαρκώς τα τελευταία χρόνια μετά την εξαγορά και απορρόφηση του Μαρινόπουλου.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος είδε το τζίρο της να παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα, με μία μικρή μείωση, από τα 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ του 2021 στα 1,92 δισεκατομμύρια του 2022, ενώ η Lidl αποτελεί επίσης μεγάλη δύναμη στην αγορά με τζίρο που υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς ωστόσο να δημοσιεύει επίσημες οικονομικές καταστάσεις, καθότι η εταιρική της μορφή είναι αυτή της ομόρρυθμης εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Metro – Μy market, τζίραρε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ (1,48 δισ.) το 2022 και είναι η τέταρτη δύναμη στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, διατηρώντας και έναν ισχυρό πόλο δραστηριότητας εκτός από τα καταστήματα My market, ο οποίος είναι τα καταστήματα χονδρικής για επαγγελματίες εστίασης και ξενοδοχείων, τα Metro Cash & Carry.

Σούπερ μάρκετ: Αυτά είναι τα 400 προϊόντα που ακριβαίνουν

Δεν έχει τέλος η περιπέτεια των καταναλωτών καθώς 400 προϊόντα θα ακριβύνουν!

Ολο και πιο ακριβά γίνονται τα “καλάθια” προϊόντων ευρείας κατανάλωσης – το παραδοσιακό “της νοικοκυράς” και το καινούργιο του “νοικοκυριού”, με το οποίο η κυβέρνηση φιλοδοξούσε να ελαφρύνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Μετά τις μεγάλες ανατιμήσεις που σημειώθηκαν αμέσως μετά τις γιορτές Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς, ένα νέο κύμα ανατιμήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη κι άλλο ένα θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο.

Προοίμιο αποτελούν οι νέοι τιμοκατάλογοι που αποστέλλονται σε πελάτες χονδρικής από βιομηχανίες και εισαγωγές. Περιλαμβάνουν αυξημένες τιμές για εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων τυποποιημένων τροφίμων, ποτών και αναψυκτικών, ειδών οικιακής χρήσης,

Οι αυξήσεις στις τιμές χονδρικής είναι κατά μέσο όρο της τάξεως του 8% με 12%, αλλά σε πολλές περιπτώσεις προσεγγίζουν και το 20%.

Στις τιμές λιανικής θα είναι λίγο μεγαλύτερες, καθώς σ’ αυτές προστίθεται και το αναλογούν ποσοστό κέρδους των σούπερ μάρκετ.

Σημαντικές ανατιμήσεις αναμένονται και στα νωπά προϊόντα που διακινούνται μέσω λαϊκών αγορών, μανάβικων και αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Τα νωπά προϊόντα ακριβαίνουν όχι μόνο λόγω του αυξημένου κόστους για ενέργεια,λιπάσματα, φυτοφάρμακα κλπ, αλλά και εξ αιτίες των δυσμενών καιρικών συνθηκών που έχουν μειώσει την παραγωγή, ενώ παράλληλα δυσχεραίνουν τη συγκομιδή και τη διανομή-διακίνηση προς την Κεντρική Λαχαναγορά και τα καταστήματα.

Κατά τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς και με βάση τις πληροφορίες από υπευθύνους προμηθειών αλυσίδων σουπερμάρκετ, μέσα στις δύο προσεχείς εβδομάδες θα έχουμε ανατιμήσεις στα ακόλουθα προϊόντα – που αναφέρονται ενδεικτικά, είναι δηλαδή λίγα από αυτά που θα ακριβύνουν:

-Εως 20% σε δημητριακά, τυποποιημένη ζάχαρη, είδη προσωπικής περιποίησης,, σαμπουάν, καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά και ζωοτροφές

  • Εως 18% θα αυξηθούν οι τιμές τυποποιημένων χυμών, εμφιαλωμένων και ανθρακούχων νερών
  • Σε διάφορα είδη τυριών οι τιμές θα αυξηθούν περίπου 15% κατά μέσο όρο. Ανατιμήσεις της ίδιας τάξεως αναμένονται επίσης σε κρασιά, γαλακτοκομικά, αρτοσκευάσματα, προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, μαρμελάδες
  • Στα τυποποιημένα ελαιόλαδα οι τιμές θα ανεβούν περίπου 8%, στις βρεφικές τροφές, στα σοκολατοειδή, και τα μπισκότα έως 10%,
  • Στα κατεψυγμένα λαχανικά και κατεψυγμένες ζύμες οι τιμές θα “φουσκώσουν” κατά 5% με 7%,

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι οι βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα να αποστέλλουν ανατιμημένα τιμολόγια στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Οι αυξήσεις, όπως εκτιμάται, θα κινούνται σε χαμηλότερα ποσοστά λόγω της αποκλιμάκωσης της ενεργειακής κρίσης αλλά και του γεγονότος ότι πλέον οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη σε εκείνα τα προϊόντα όπου καταγράφεται σημαντική άνοδος τιμών.