ΣΟΚ στη BMW: Ανακαλούνται 90.000 αυτοκίνητα – Έκτακτη ανακοίνωση της εταιρείας και αυστηρή προειδοποίηση

BMW: Η αυστηρή οδηγία της εταιρείας μετά την ανάκληση σε 90.000 αυτοκίνητα. Aπό την ανάκληση επηρεάζονται τρεις σειρές μοντέλων BMW με αερόσακους οδηγού από την Takata. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Να σταθμεύσουν τα οχήματά τους καλεί η BMW 90.000 οδηγούς, στο πλαίσιο της ανάκλησης αυτοκινήτων με αερόσακους Takata, τα οποία έχουν ελαττωματικό εξοπλισμό.

Όπως έχει διαπιστωθεί, οι αερόσακοι Takata μπορεί να εκραγούν εάν ενεργοποιηθούν μετά από μακροχρόνια έκθεση σε υψηλή ζέστη και υγρασία.

Τουλάχιστον 25 θάνατοι και περισσότεροι από 400 τραυματισμοί στις ΗΠΑ έχουν συνδεθεί με το πρόβλημα αυτό, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να οδηγηθούν στη μεγαλύτερη ανάκληση στην ιστορία των ΗΠΑ.

Συνολικά, επηρεάζοντας περίπου 34 μάρκες αυτοκινήτων.

Μετά τις Honda, Ford και άλλες, και η BMW εκδίδει οδηγία προς τους οδηγούς να σταθμεύσουν τα οχήματά τους, έως ότου γίνει η αντικατάσταση.

Σύμφωνα με το Bloomberg, από την ανάκληση επηρεάζονται τρεις σειρές μοντέλων BMW με αερόσακους οδηγού από την Takata: η BMW Series 3 (E46) 2000-2006, συμπεριλαμβανομένης της M3, η Series 5 2000-2003 (E39) συμπεριλαμβανομένης της M5, και η 2000-2004 X5s (E53). Η ανάκληση καλύπτει επίσης τα μοντέλα BMW της Series 1, X1, X3, X5 και X6 που κατασκευάστηκαν σε ορισμένα χρόνια, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι ιδιοκτήτες καλούνται να ελέγξουν εάν τα οχήματά τους πληρούν τις προϋποθέσεις για δωρεάν επισκευή.

Οι έρευνες για ζητήματα με τους ιαπωνικούς αερόσακους ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η εταιρεία ομολόγησε την ενοχή της και συμφώνησε να πληρώσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ποινές το 2017, με 850 εκατομμύρια δολάρια να προορίζονται για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Takata κήρυξε πτώχευση την ίδια χρονιά και οι ανακλήσεις συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

BMW: Εντολή ΕΕ

Το 2026 σύμφωνα με την συγκεκριμένη μελέτη της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, θα βγουν εκτός κυκλοφορίας, μέσω προγραμμάτων απόσυρσης και ισχυρών κινήτρων αγοράς καινούριων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro1, τα οποία θεωρούνται σήμερα ιδιαίτερα παλιά.

Μέχρι το 2050 θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα που δημοσιοποίησε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αναφέρονται οι πιθανές ημερομηνίες απόσυρσης των παλιών αυτοκινήτων.

Ο στόλος των οχημάτων Euro6 το 2050 αναμένεται να είναι πάνω από 323 εκατομμύρια μονάδες, ενώ μετά από αυτή την ημερομηνία έχουν οριστεί μετακινήσεις αποκλειστικά με μηδενικούς ρύπους.

Άλλωστε υπάρχει η μακροχρόνια στρατηγική όλων των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για το έτος 2050, που αποτελεί έναν οδικό χάρτη για τα θέματα του κλίματος και της ενέργειας, στο πλαίσιο της επιτυχούς και βιώσιμης μετάβασης σε μια οικονομία κλιματικής ουδετερότητας.

Το 2026 σύμφωνα με την συγκεκριμένη μελέτη της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, θα βγουν εκτός κυκλοφορίας, μέσω προγραμμάτων απόσυρσης και ισχυρών κινήτρων αγοράς καινούριων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro1, τα οποία θεωρούνται σήμερα ιδιαίτερα παλιά. Την ίδια στιγμή στους δρόμους της ΕΕ θα κυκλοφορούν περίπου 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα Euro2.

Tο διάστημα 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας, πάλι μέσω απόσυρσης, τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 τα οποία θα ανέρχονται σε 19,1 εκατομμύρια μονάδες, ενώ μέχρι το 2038 αναμένεται να έχουν αποσυρθεί από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro4.

Το 2039 θα ξεκινήσει η απόσυρση των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5. Από το 2043 θα δοθούν νέα κίνητρα απόσυρσης για τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5.

Ο υπόλοιπος στόλος που θα κυκλοφορεί, δηλαδή πάνω από 323 εκατ. αυτοκίνητα, θα είναι Euro6 και θα μπορούν να κυκλοφορούν έως το 2050.

Να θυμίσουμε ότι τα αυτοκίνητα που θα πληρούν την οδηγία Euro6 είναι αυτά που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά την 1η Ιανουαρίου του 2015 και το 2050 θα είναι 35 ετών.

Φυσικά θα υπάρχουν και τα αυτοκίνητα με τα πρότυπα Euro7 τα οποία θα είναι ιδιαίτερα καθαρά και αναμένεται να κυκλοφορήσουν μετά το 2026, ενώ τις τελευταίες ημέρες άναψε το «πράσινο φως» για πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για μετά από το 2035, αρκεί να κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα.

Για αυτά δεν υπάρχει ακόμη κάποια πρόβλεψη μέχρι πότε θα μπορούν να κυκλοφορούν.

Τέλος τα αυτοκίνητα με βενζίνη και diesel – Πότε αποσύρονται για πάντα

Οι πρεσβευτές των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενέκριναν την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, καθώς η Γερμανία ήρε το βέτο της με αντάλλαγμα την εισαγωγή εξαίρεσης για τα συνθετικά καύσιμα που θα παραχθούν μελλοντικά.

Το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που απαγορεύει ντε φάκτο τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το κείμενο θα βρίσκεται στην ατζέντα της αυριανής συνόδου των υπουργών Ενέργειας για την επίσημη έγκρισή του, διευκρίνισε η προεδρία.

Το ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο αποτελεί πυλώνα του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τον στόχο της ουδετερότητας άνθρακα το 2050.

Το Βερολίνο εξέπληξε τους ευρωπαίους εταίρους στις αρχές του Μαρτίου μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή ρύθμιση που προέβλεπε την εκμηδένιση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων με την επιβολή ντε φάκτο 100% ηλεκτρικών κινητήρων από το μέσον της επόμενης δεκαετίας.

Το κείμενο υπήρξε αντικείμενο συμφωνίας ανάμεσα στα κράτη μέλη και τους διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με το πράσινο φως της Γερμανίας, και είχε εγκριθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Για να δικαιολογήσει την στροφή, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, η Γερμανία ζήτησε από την Κομισιόν να παρουσιάσει πρόταση που θα ανοίγει τον δρόμο σε αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

Η τεχνολογία αυτή, η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης, συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που εκπέμπεται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Η τεχνολογία υποστηρίζεται από γερμανικές και ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες και επιτρέπει την παράταση της χρήσης θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπραγματευόταν τις τελευταίες εβδομάδες τρόπους για την έξοδο από την κρίση με την Γερμανία, η οποία ζητούσε την ανάληψη αυστηρότερης δέσμευσης σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, στα οποία γινόταν αναφορά στο αρχικό κείμενο, αλλά κατά τρόπο που δεν εθεωρείτο δεσμευτικού χαρακτήρα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Γερμανία ανακοίνωσαν το Σάββατο την επίτευξη συμφωνίας για την άρση του αποκλεισμού του σχεδίου της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, αμβλύνοντας την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά το 2035.

«Φθάσαμε σε συμφωνία με την Γερμανία σχετικά με την χρήση στο μέλλον συνθετικών καυσίμων στα αυτοκίνητα», ανακοίνωσε σήμερα ο ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος Φρανς Τίμερμανς στο Twitter.

«Στο εξής, θα εργασθούμε για την υιοθέτηση του ρυθμιστικού πλαισίου σχετικά με τους κανόνες για το CO2 των αυτοκινήτων μόλις γίνει δυνατόν», πρόσθεσε.

«Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα καύσης θα μπορούν να τεθούν σε κυκλοφορία μετά το 2035 αν χρησιμοποιούν ουδέτερα καύσιμα σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO2», δήλωσε στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Φόλκερ Βίσινγκ.

Η τεχνολογία των συνθετικών καυσίμων αμφισβητείται από τις περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις που την θεωρούν δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπαντική.

Πολλοί ειδικοί του αυτοκινήτου αμφιβάλλουν ότι θα έχει την δυνατότητα να επιβληθεί στην αγορά απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τιμές των οποίων θα μειωθούν τα επόμενα χρόνια.

Η κίνηση του βέτο στο κείμενο της Κομισιόν από το Βερολίνο ήταν πρωτοβουλία των φιλελευθέρων του FDP.

Το μικρό αυτό κόμμα, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις συγκεντρώνει περί το 5% της πρόθεσης ψήφου, έχει χάσει πέντε διαδοχικές τοπικές εκλογικές αναμετρήσεις.

Ελπίζει να αντιμετωπίσει ως πολιτική δύναμη τους Οικολόγους αναλαμβάνοντας τον ρόλο του υπερασπιστή του αυτοκινήτου ποντάροντας στην αρνητική στάση μεγάλου μέρους του γερμανικού πληθυσμού απέναντι στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.

Για να διασφαλίσει την ενότητα του κυβερνητικού του συνασπισμού, ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς προτίμησε να υποστηρίξει την θέση του FDP.

Η βιομηχανία από την πλευρά της, θεωρώντας δεδομένο το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για το αυτοκίνητο, έχει επενδύσει μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακόμη και αν καθιερωθούν, τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία σήμερα δεν υπάρχουν, «δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο μεσοπρόθεσμα στο μερίδιο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως», δήλωσε ο Μαρκους Νούσμαν, ο επικεφαλής της Audi (όμιλος Volkswagen), στο περιοδικό Spiegel.