Τράπεζες: Στο κόκκινο η αγωνία των ελληνικών τραπεζών καθώς οι δυσκολίες για το μέλλον έχουν αρχίσει να φαίνονται.
Σημείο καμπής στην πορεία των ελληνικών τραπεζών προς την επιστροφή στις διανομές μερισμάτων στους μετόχους θα αποτελέσουν τα stress tests των ευρωπαϊκών τραπεζών, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένονται στα τέλη αυτού του μήνα.
Στις τραπεζικές διοικήσεις επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία για τα αποτελέσματα των ελέγχων, όμως υπάρχει επιφυλακτικότητα για τις κινήσεις του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού της ΕΚΤ, ο οποίος έχει εκπέμψει σήματα για αυστηροποίηση του ελέγχου.
Όπως τόνισε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας την Τρίτη, οι ελληνικές τράπεζες δεν αποτελούν πλέον την κακή εξαίρεση μεταξύ των τραπεζών της ευρωζώνης:
Υπό το πρίσμα των θετικών προοπτικών για την ελληνική οικονομία και της σημαντικής βελτίωσης που έχει επιτευχθεί τα τελευταία έτη αναφορικά με την εξυγίανση των ισολογισμών των ελληνικών τραπεζών, μπορούμε πλέον να πούμε με βεβαιότητα ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, όπως άλλωστε και η ελληνική οικονομία, έπαψαν να είναι τα ‘μαύρα πρόβατα’ της ευρωζώνης και πλέον μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία.
Με έντονο ενδιαφέρον αναμένονται στα τέλη του μήνα τα αποτελέσματα της πανευρωπαϊκής άσκησης προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (stress tests) που θα αξιολογήσουν την ανθεκτικότητα των ελληνικών και ευρωπαϊκών τραπεζών σε ένα δυσμενές σενάριο.
Οι ελληνικές τράπεζες έχουν μπει σε αυτή την άσκηση με υψηλούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας, που υπερβαίνουν με άνεση τα ελάχιστα όρια, γι’ αυτό και υπήρχε εξαρχής αισιοδοξία ότι στο δυσμενές σενάριο οι δείκτες θα παρέμεναν πάνω από τα ελάχιστα όρια και δεν θα επηρέαζε αρνητικά αυτή η άσκηση την αξιολόγηση από την ΕΚΤ των σχεδίων τους να αρχίσουν να μοιράζουν μερίσματα από το 2024 και το 2025 (πρώτα η Eurobank και η Εθνική, ακολούθως η Alpha Bank και η Πειραιώς).
Από τα μέσα Ιουνίου, άρχισε να διαφαίνεται όμως οι πρόθεση των εποπτών να δυσκολέψουν την άσκηση, καθώς διαπιστώθηκε από την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (EBA), που έχει την ευθύνη για τους ελέγχους σε όλες τις ευρωπαϊκές τράπεζες, ότι τα πρώτα αποτελέσματα που έστελναν οι τράπεζες ήταν… υπερβολικά καλά και θα υπήρχε κίνδυνος να θεωρήσουν οι αγορές ότι τα stress tests ήταν πολύ εύκολα και στερούνται αξιοπιστίας.
Σημειώνεται ότι υπάρχει ένας άτυπος διεθνής ανταγωνισμός ανάμεσα στις εποπτικές αρχές και ήδη οι μεγάλες αμερικανικές και βρετανικές τράπεζες έχουν περάσει με επιτυχία τους δικούς τους ελέγχους, με τις αγορές να αποδέχονται την αξιοπιστία τους, κάτι που αυξάνει την πίεση στις ευρωπαϊκές αρχές να εμφανίσουν ένα επιτυχές αποτέλεσμα, που θα κριθεί από τις αγορές ως αξιόπιστο.
Έτσι, από τα μέσα Ιουνίου και μετά άρχισαν να φθάνουν στις ευρωπαϊκές τράπεζες μηνύματα αυστηροποίησης των ελέγχων από τους επόπτες:
Παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζεται πως οι ευρωπαϊκές τράπεζες βρίσκονται σε πολύ καλή θέση, με υψηλά επίπεδα κεφαλαιακής επάρκειας και ισολογισμούς με σχετικά χαμηλούς κινδύνους, οι εποπτικές αρχές δεν παύουν να βρίσκονται σε επιφυλακή, καθώς υπάρχουν πολλές εστίες οικονομικής αβεβαιότητας.
Αυτό τον προβληματισμό σκιαγράφησε ο Γιάννης Στουρνάρας με την ομιλία του στο FinForum 2023, την Τρίτη, σημειώνοντας ότι «οι κίνδυνοι για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα παγκοσμίως έχουν αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο και οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις.
Συγκεκριμένα:
Το μέλλον φέρνει αλλαγές στις συναλλαγές μας με τις τράπεζες.
Η ευρεία δημοτικότητα των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ των νέων σημαίνει ότι είναι εύκολο για αυτούς να αλληλοεπιδρούν με τις τράπεζες εκεί, μειώνοντας την καμπύλη μάθησης και τις πιθανές απογοητεύσεις που σχετίζονται με την υιοθέτηση μιας νέας πλατφόρμας επικοινωνίας.
Χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή με την οποία το κοινό σας αισθάνεται άνετα, μπορείτε να βελτιώσετε την ικανοποίηση των πελατών σας και να ενισχύσετε τις σχέσεις σας με αυτό το βασικό δημογραφικό κομμάτι του πληθυσμού.
Πώς μπορούν λοιπόν οι τράπεζες να αξιοποιήσουν όλα τα πλεονεκτήματα που παρέχουν οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων;
1) Χρήση chatbots για βοήθεια στους πελάτες.
Τα chatbotsεπιτρέπουν την αυτοματοποιημένη, 24ωρη υποστήριξη για κοινά ερωτήματα, όπως υπόλοιπα λογαριασμών, ιστορικό συναλλαγών και πληρωμές λογαριασμών. Αυτό εξοικονομεί χρόνο για τον πελάτη και την τράπεζα και διασφαλίζει ότι οι νέοι λαμβάνουν την άμεση βοήθεια που περιμένουν στην ψηφιακή εποχή.
Τα chatbots είναι επίσης εξαιρετικά δημοφιλή στην Ελλάδα: τα εσωτερικά δεδομένα του Viber αποκαλύπτουν ότι πέρυσι ανταλλάχτηκαν περισσότερα από 180 εκατ.μηνύματα σε bots στην εφαρμογή.
2) Αποστολή ειδικών προσφορών και προσφορών με βάση αυτό που αρέσει στους πελάτες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες εξατομίκευσης των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων.
Για παράδειγμα, οι τράπεζες θα μπορούσαν να προσφέρουν πιστωτικές κάρτες που σχετίζονται με ταξίδια σε πελάτες που κάνουν συχνά κράτηση πτήσεων ή να στέλνουν λεπτομέρειες σχετικά με προγράμματα φοιτητικών δανείων σε όσους έχουν εκφράσει περιέργεια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Χρήσιμη πληροφορία: οι επιχειρήσεις στο Viber ενσωματώνουν στασυστήματα CRM και CDP και επαγγελματικά μηνύματα για να έχουν εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό συνομιλιών με έναν πελάτη, να αντλούν τις απαραίτητες πληροφορίες και να τμηματοποιούν το κοινό για καμπάνιες με πολύ συγκεκριμένη στόχευση.
3) Προσφορά συνομιλιών 1-προς-1 μεταξύ τραπεζών και καταναλωτών, παρέχοντας εξατομικευμένη υποστήριξη και βοήθεια.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς το 62% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερη δουλειά όσον αφορά στην εξατομίκευση τηςεμπειρίας τους.
4) Τοποθέτηση εγγενούς διαφήμισης εντός της εφαρμογής για προώθηση και αναγνωρισιμότητα της τράπεζας.
Στις εφαρμογές και τις πλατφόρμες, οι περισσότεροι χρήστες βλέπουν τις διαφημίσεις ως διακοπή σε οτιδήποτε έκαναν στη συσκευή τους, επομένως ο στόχος σας όταν τοποθετείτε μια διαφήμιση σε μια εφαρμογή ή ιστότοπο θα πρέπει να είναι να βεβαιωθείτε ότι οι τοποθετήσεις είναι όσο το δυνατόν λιγότερο παρεμβατικές.
Είναι μια λεπτή πράξη εξισορρόπησης: πρέπει να τραβήξετε την προσοχή τους χωρίς να διαταράξετε αυτό που κάνουν.
Επιλέξτε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων με εγγενείς τοποθετήσεις για να βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις ενσωματώνονται φυσικά στη διεπαφή με το χρήστη.
5) Προσφορά στους χρήστες να επιλέγουν υπηρεσίες απευθείας σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, καθιστώντας τις βολικές και προσβάσιμες.
Καθώς το 70% των καταναλωτών χρειάζεται περισσότερη «ευκολία» από την εξυπηρέτηση πελατών, η παροχή εύκολης πρόσβασης σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σε ένα μέρος σίγουρα θα βοηθήσει πολύ όποιον την παρέχει.
6) Κοινή χρήση ενημερωμένων πληροφοριών σχετικά με τις παραδόσεις των πιστωτικών καρτών τους, τις συναλλαγές, το υπόλοιπο λογαριασμού και άλλες σημαντικές ενημερώσεις.
Οι νέοι πελάτες θα ήταν ευγνώμονες για κάτι τέτοιο: σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το 75% των καταναλωτών θέλουν οι εταιρείες να τους στέλνουν μηνύματα για ραντεβού για υπενθυμίσεις πληρωμής και το 78% των πελατών θέλουν ενημερώσεις παράδοσης για τις διάφορες παραγγελίες τους.
7) Παροχή χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης που βοηθά τους καταναλωτές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, καταπολεμά τον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό και ενισχύει την υπεύθυνη διαχείριση χρημάτων.
Μπορείτε να δημιουργήσετε κάθε είδους χρήσιμο περιεχόμενο που έχει απήχηση στους νεότερους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει γραφήματα για τον οικονομικό προγραμματισμό, εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη διαχείριση πιστώσεων ή ενδιαφέρουσες ιστορίες για επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες.
Με την κοινή χρήση τέτοιου περιεχομένου σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, μπορείτε να προσφέρετε αξία σε αυτό το δημογραφικό μέρος του πληθυσμού και να τοποθετηθείτε ως αξιόπιστη πηγή για οικονομική καθοδήγηση και συμβουλές.
8) Επιτρέποντας στους πελάτες να κάνουν πληρωμές κοινής ωφέλειας και λογαριασμών απευθείας μέσω της εφαρμογής. Για παράδειγμα, στο Viber επιτρέπουμε σε διαφορετικές εταιρείεςνα ενσωματώνουν πληρωμές μέσω chatbot στην εφαρμογή μας για εύκολη και απρόσκοπτη εμπειρία πελατών.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…