Τράπεζες: Σοκ! Κλείνουν όλες – Έτσι θα κάνουμε τις συναλλαγές μας

Τράπεζες: Το μέλλον φέρνει αλλαγές στις συναλλαγές μας με τις τράπεζες.

Η ευρεία δημοτικότητα των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ των νέων σημαίνει ότι είναι εύκολο για αυτούς να αλληλοεπιδρούν με τις τράπεζες εκεί, μειώνοντας την καμπύλη μάθησης και τις πιθανές απογοητεύσεις που σχετίζονται με την υιοθέτηση μιας νέας πλατφόρμας επικοινωνίας.

Χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή με την οποία το κοινό σας αισθάνεται άνετα, μπορείτε να βελτιώσετε την ικανοποίηση των πελατών σας και να ενισχύσετε τις σχέσεις σας με αυτό το βασικό δημογραφικό κομμάτι του πληθυσμού.

Πώς μπορούν λοιπόν οι τράπεζες να αξιοποιήσουν όλα τα πλεονεκτήματα που παρέχουν οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων;

1) Χρήση chatbots για βοήθεια στους πελάτες.

Τα chatbotsεπιτρέπουν την αυτοματοποιημένη, 24ωρη υποστήριξη για κοινά ερωτήματα, όπως υπόλοιπα λογαριασμών, ιστορικό συναλλαγών και πληρωμές λογαριασμών. Αυτό εξοικονομεί χρόνο για τον πελάτη και την τράπεζα και διασφαλίζει ότι οι νέοι λαμβάνουν την άμεση βοήθεια που περιμένουν στην ψηφιακή εποχή.

Τα chatbots είναι επίσης εξαιρετικά δημοφιλή στην Ελλάδα: τα εσωτερικά δεδομένα του Viber αποκαλύπτουν ότι πέρυσι ανταλλάχτηκαν περισσότερα από 180 εκατ.μηνύματα σε bots στην εφαρμογή.

2) Αποστολή ειδικών προσφορών και προσφορών με βάση αυτό που αρέσει στους πελάτες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες εξατομίκευσης των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων.

Για παράδειγμα, οι τράπεζες θα μπορούσαν να προσφέρουν πιστωτικές κάρτες που σχετίζονται με ταξίδια σε πελάτες που κάνουν συχνά κράτηση πτήσεων ή να στέλνουν λεπτομέρειες σχετικά με προγράμματα φοιτητικών δανείων σε όσους έχουν εκφράσει περιέργεια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Χρήσιμη πληροφορία: οι επιχειρήσεις στο Viber ενσωματώνουν στασυστήματα CRM και CDP και επαγγελματικά μηνύματα για να έχουν εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό συνομιλιών με έναν πελάτη, να αντλούν τις απαραίτητες πληροφορίες και να τμηματοποιούν το κοινό για καμπάνιες με πολύ συγκεκριμένη στόχευση.

3) Προσφορά συνομιλιών 1-προς-1 μεταξύ τραπεζών και καταναλωτών, παρέχοντας εξατομικευμένη υποστήριξη και βοήθεια.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς το 62% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερη δουλειά όσον αφορά στην εξατομίκευση τηςεμπειρίας τους.

4) Τοποθέτηση εγγενούς διαφήμισης εντός της εφαρμογής για προώθηση και αναγνωρισιμότητα της τράπεζας.

Στις εφαρμογές και τις πλατφόρμες, οι περισσότεροι χρήστες βλέπουν τις διαφημίσεις ως διακοπή σε οτιδήποτε έκαναν στη συσκευή τους, επομένως ο στόχος σας όταν τοποθετείτε μια διαφήμιση σε μια εφαρμογή ή ιστότοπο θα πρέπει να είναι να βεβαιωθείτε ότι οι τοποθετήσεις είναι όσο το δυνατόν λιγότερο παρεμβατικές.

Είναι μια λεπτή πράξη εξισορρόπησης: πρέπει να τραβήξετε την προσοχή τους χωρίς να διαταράξετε αυτό που κάνουν.

Επιλέξτε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων με εγγενείς τοποθετήσεις για να βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις ενσωματώνονται φυσικά στη διεπαφή με το χρήστη.

5) Προσφορά στους χρήστες να επιλέγουν υπηρεσίες απευθείας σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, καθιστώντας τις βολικές και προσβάσιμες.

Καθώς το 70% των καταναλωτών χρειάζεται περισσότερη «ευκολία» από την εξυπηρέτηση πελατών, η παροχή εύκολης πρόσβασης σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σε ένα μέρος σίγουρα θα βοηθήσει πολύ όποιον την παρέχει.

6) Κοινή χρήση ενημερωμένων πληροφοριών σχετικά με τις παραδόσεις των πιστωτικών καρτών τους, τις συναλλαγές, το υπόλοιπο λογαριασμού και άλλες σημαντικές ενημερώσεις.

Οι νέοι πελάτες θα ήταν ευγνώμονες για κάτι τέτοιο: σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το 75% των καταναλωτών θέλουν οι εταιρείες να τους στέλνουν μηνύματα για ραντεβού για υπενθυμίσεις πληρωμής και το 78% των πελατών θέλουν ενημερώσεις παράδοσης για τις διάφορες παραγγελίες τους.

7) Παροχή χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης που βοηθά τους καταναλωτές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, καταπολεμά τον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό και ενισχύει την υπεύθυνη διαχείριση χρημάτων.

Μπορείτε να δημιουργήσετε κάθε είδους χρήσιμο περιεχόμενο που έχει απήχηση στους νεότερους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει γραφήματα για τον οικονομικό προγραμματισμό, εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη διαχείριση πιστώσεων ή ενδιαφέρουσες ιστορίες για επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες.

Με την κοινή χρήση τέτοιου περιεχομένου σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, μπορείτε να προσφέρετε αξία σε αυτό το δημογραφικό μέρος του πληθυσμού και να τοποθετηθείτε ως αξιόπιστη πηγή για οικονομική καθοδήγηση και συμβουλές.

8) Επιτρέποντας στους πελάτες να κάνουν πληρωμές κοινής ωφέλειας και λογαριασμών απευθείας μέσω της εφαρμογής. Για παράδειγμα, στο Viber επιτρέπουμε σε διαφορετικές εταιρείεςνα ενσωματώνουν πληρωμές μέσω chatbot στην εφαρμογή μας για εύκολη και απρόσκοπτη εμπειρία πελατών.

Τράπεζες: Αυτό είναι το κόλπο να μας τα παίρνουν – Η κρυφή αύξηση που δεν κατάλαβε κανείς

Μεγάλωσε το «χάσμα» στα επιτόκια δανείων και καταθέσεων τον Απρίλιο, με μεγάλους κερδισμένους τις τράπεζες.

Αν και το μέσο επιτόκιο όλων των καταθέσεων είναι στο υψηλότερο σημείο του (0,25%), η αύξησή του είναι σημαντικά μικρότερη από το επιτόκιο των δανείων, με αποτέλεσμα το κέρδος των τραπεζών να βρίσκεται στο επίπεδο-ρεκόρ του 5,6%.

Ειδικά για τα νοικοκυριά η κατάσταση είναι ασφυκτική, με επιδείνωση σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες επιτοκίων.

Το μέσο επιτόκιο για την απλή κατάθεση ημέρας έχει πέσει στο σχεδόν μηδενικό 0,02%, ενώ το μέσο καταναλωτικό δάνειο έχει φτάσει στο 15,03% και το μέσο στεγαστικό στο 4,06%

Μία γρήγορη σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022, μας δείχνει ότι τότε το μέσο καταναλωτικό είχε επιτόκιο 14,62%, το μέσο στεγαστικό 2,40%, ενώ το μέσο επιτόκιο όλων των νέων δανείων ήταν στο 4,14%.

Αυτό σημαίνει ότι τα καταναλωτικά έγιναν κατά 2,80% ακριβότερα, ενώ τα στεγαστικά με κυμαινόμενο επιτόκιο έγιναν 69,17% πιο ακριβά για τα νοικοκυριά!

Το περιθώριο επιτοκίων, δηλαδή το κέρδος των τραπεζών ή αλλιώς η διαφορά από τα επιτόκια που πληρώνουν οι πελάτες των τραπεζών σε σχέση με τα επιτόκια που εισπράττουν από τις καταθέσεις τους, έχει εκτιναχθεί.

Τον Απρίλιο φέτος ήταν στο 5,6%, ενώ τον Απρίλιο του 2022 ήταν στο 4,1%. Αυτό σημαίνει αύξηση της τάξης του 36,59% υπέρ των τραπεζών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Απρίλιος του 2022 ήταν μήνας ειδικών μεταβολών όπου υπήρξε επιδείνωση σε σχέση τόσο με τον Μάρτιο που προηγήθηκε όσο και με τον Μάιο που ακολούθησε.

Σε σύγκριση του Απριλίου 2023 με τον Μάρτιο του 2022, τα καταναλωτικά έγιναν κατά 5,92% ακριβότερα, τα στεγαστικά κατά 53,21% ακριβότερα και το περιθώριο μεγάλωσε υπέρ των τραπεζών κατά 45,08%.

Για τον Απρίλιο 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, στο σκέλος των νέων καταθέσεων, το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο του συνόλου των νέων καταθέσεων παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 0,25%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

To μέσο επιτόκιο των καταθέσεων μίας ημέρας από νοικοκυριά παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 0,02%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των καταθέσεων από επιχειρήσεις παρέμεινε αμετάβλητο στο 0,10%.

Το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων με συμφωνημένη διάρκεια έως 1 έτος από νοικοκυριά αυξήθηκε κατά 6 μονάδες βάσης στο 1,22%.

Το αντίστοιχο επιτόκιο των καταθέσεων από επιχειρήσεις αυξήθηκε κατά 40 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 1,87%.

Σε ό,τι αφορά συνολικά τα νέα δάνεια, το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις αυξήθηκε κατά 12 μονάδες βάσης στο 5,85%.

Το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια (πιστωτικές κάρτες, ανοικτά δάνεια και υπεραναλήψεις) αυξήθηκε κατά 13 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 15,03%.

Το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων με συγκεκριμένη διάρκεια και κυμαινόμενο επιτόκιο αυξήθηκε κατά 71 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 12,79%.

Το μέσο επιτόκιο των στεγαστικών δανείων με κυμαινόμενο επιτόκιο αυξήθηκε κατά 24 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 4,06%.

Το μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια αυξήθηκε κατά 41 μονάδες βάσης στο 6,36%.

Το αντίστοιχο επιτόκιο των επαγγελματικών δανείων αυξήθηκε κατά 14 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 7,57%.