ΕΛΤΑ: Απίστευτη καταγγελία – Έφτασε ο λογαριασμός… δυο μήνες μετά

ΕΛΤΑ: Μπορεί να διαφημίζονται για την ταχεία εξυπηρέτησή τους, ωστόσο φαίνεται πως τα ΕΛΤΑ δεν χωλαίνουν απλά αλλά… υπολειτουργούν, σύμφωνα με καταγγελία!

Σημαντικά ερωτηματικά προκύπτουν για τους λόγους για τους οποίους τα ΕΛΤΑ έχουν αφεθεί πραγματικά στη μοίρα τους και στην απαξίωση, παρά τα παραμύθια των ΜΜΕ για το αντίθετο.

Συγκεκριμένα περιστατικά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, είναι μερικά μόνο από τα πολλά ανάλογα περιστατικά που βιώνουν οι πολίτες κατά την αλληλεπίδρασή τους με την εν λόγω εταιρεία ταχυδρομικών αποστολών.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το documentonews.gr, στις 17 Αυγούστου, φθάνει στα χέρια 85χρονου μια επιστολή δημόσιας υπηρεσίας με ημερομηνία πρωτοκόλλου την 13η Μαΐου 2021 και λογαριασμό σταθερής τηλεφωνίας με ημερομηνία έκδοσης 16 Μαΐου.

Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, ο λογαριασμός έχει λήξει εδώ και δυο μήνες και αναμένει με αγωνία τον επόμενο, η ημερομηνία πληρωμής του οποίου παρήλθε και αυτή και κατέστη ληξιπρόθεσμος με άμεσο κίνδυνο φραγής. Πρόκειται για ηλικιωμένο άτομο με προβλήματα υγείας και κινητικά, που το μόνο μέσο επικοινωνίας με τον έξω κόσμο είναι το τηλέφωνο.

Ακόμη πιο χαρακτηριστική, είναι άλλη περίπτωση ενός 85χρουνου πάλι άνδρα (τα στοιχεία του οποίου είναι διαθέσιμα στο documentonews.gr) ο οποίος έχασε τη σύζυγό του προ τριετίας και έλαβε επιστολή εκταφής και ανακομιδής οστών.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, η επιστολή συντάχθηκε στις 13 Μαΐου έφθασε στα ΕΛΤΑ στις 18 Μαΐου και αφορούσε τη συμπλήρωση τριετίας από την ταφή της συζύγου του, η οποία συμπληρωνόταν στα μέσα Ιουνίου.

Η εντολή για την ανακομιδή των οστών, ήταν εντός 7 εργάσιμων ημερών από την παρέλευση της τριετίας. Αν δεν μεριμνούσε, θα εκλαμβανόταν ότι δεν ενδιαφέρεται και θα πήγαιναν τα οστά στο κοινοτάφιο.

Και είναι μόνο μερικές από τις πολλές περιπτώσεις απαξίωσης. Η τόση απαξίωση ίσως και να οφείλεται στο γεγονός ότι θέλουν την πώλησή τους ή την γιγάντωση των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιρειών, όπως καταλήγει το documentonews.gr.

ΕΛΤΑ: Πώς μπλέχτηκαν σε απάτη

Μέχρι και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επιστράτευσαν οι απατεώνες για να καταφέρουν να μας αποσπάσουν χιλιάδες ευρώ. Διαβάστε στο xristika.gr την ανακοίνωση των ΕΛΤΑ…

Ανακοίνωση με την οποία ζητά από τους πολίτες να είναι προσεκτικοί, με αφορμή τη διακίνηση «κακόβουλων sms», μέσω των οποίων ζητούνται στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών, εξέδωσαν τα ΕΛΤΑ.

Στην ανακοίνωσή τους, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ενημερώνουν ότι δεν αποστέλλουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή μηνύματα κινητής τηλεφωνίας (sms) στους πελάτες τους, μέσω των οποίων ζητούν στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας, με σκοπό την παράδοση κάποιου δέματος.

Σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ, έχουν σταλεί σε αδιευκρίνιστο αριθμό χρηστών του διαδικτύου, sms που μοιάζουν με την ακόλουθη μορφή:

Άμεσα, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν σε ανακοίνωση:

«Τα ΕΛΤΑ επισημαίνουν ακόμη ότι πρόκειται για απόπειρες εξαπάτησης και προσπάθεια υποκλοπής προσωπικών στοιχείων (phishing) και συνιστούν στους πολίτες να είναι προσεκτικοί και, σε περίπτωση που λάβουν τέτοιου είδους κακόβουλα μηνύματα:

– να μην απαντήσουν σε αυτά,

– να μην ακολουθήσουν τυχόν συνδέσμους ((Links)

– να μην δώσουν τους προσωπικούς κωδικούς (Username και Password) των τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών τους καρτών

«Η χρήση της επωνυμίας και των λογοτύπων ΕΛΤΑ από τους αποστολείς τέτοιων κακόβουλων μηνυμάτων είναι παράνομη. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν ενημερώσει, από την πρώτη στιγμή, τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματός τους», καταλήγει η ανακοίνωση».

ΕΛΤΑ: Σε «πόλεμο» με την ACS

Παράλληλα, «Μήλον της Έρριδος» η ΔΕΗ, «αγκάθι» η ΕΥΔΑΠ. Πού οδηγεί ο πόλεμος ΕΛΤΑ – ACS και πώς επηρεάζει καταναλωτές και εταιρείες κοινής ωφέλειας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε σκληρή αντιπαράθεση με θύματα τις μεγαλύτερες εταιρείες κοινής ωφέλειας, αλλά και τους καταναλωτές οδηγεί ο πόλεμος προσφυγών για την ταχυδρομική αποστολή των λογαριασμών ύδρευσης και ηλεκτρικής ενέργειας σε δύο διαγωνισμούς της ΕΥΔΑΠ και της ΔΕΗ αντίστοιχα, με έσοδα συνολικού ύψους περίπου 25 εκατομμυρίων ευρώ.

Από τη μια πλευρά είναι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που έχουν ξεκινήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης με εθελουσία και ενίσχυση ρευστότητας και αναζητούν επιτακτικά σταθερές πηγές εσόδων. Και από την άλλη είναι η ACS εταιρεία του ομίλου Quest, leader του χώρου από πλευράς μεριδίων αγοράς, με μεγάλες επενδύσεις σε ανάπτυξη υποδομών (κέντρο διαλογής).

Την αιώνια κόντρα μεταξύ των δύο ανταγωνιστών που μονοπωλούν τις συμβάσεις σε ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ συντηρούν οι συνθήκες στην αγορά.

Το γεγονός, για παράδειγμα, ότι οι πάροχοι προσπαθούν να στρέψουν τους καταναλωτές στα ηλεκτρονικά κανάλια πληρωμών, επενδύοντας στον τομέα αυτό, επιβεβαιώνει ότι συμβάσεις σαν της ΕΥΔΑΠ και της ΔΕΗ με αυξημένο όγκο, αποτελούν πολύ σημαντικά συμβόλαια.

Το βραχυκύκλωμα όμως που έχει προκαλέσει ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο αντιπάλων είναι πρωτόγνωρο καθώς η ΕΥΔΑΠ έχει σταματήσει να εκδίδει λογαριασμούς από τις 27 Απριλίου με αποτέλεσμα να εμφανίζει απώλειες από ανείσπρακτα έσοδα που υπολογίζονται σε περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ σε ημερήσια βάση.

Πρόκειται για ένα σοβαρό οικονομικό μέγεθος, το οποίο υπολογίζεται από τις ημερήσιες αποστολές λογαριασμών που φτάνουν τις 50.000 (με ένα μέσο όρο οφειλής τα 20 ευρώ). Έσοδα που στερείτε προσωρινά σήμερα η ΕΥΔΑΠ με την ελπίδα ότι όταν αποκατασταθεί η ομαλότητα, να επιστρέψουν στο ταμείο της.

Οι ανυπολόγιστες καθυστερήσεις ενδέχεται πάντως να ζημιώσουν την επιχείρηση καθώς επηρεάζουν την ροή εξόφλησης των λογαριασμών. Στελέχη της εταιρείας παρατηρούν ότι κάθε φορά που συσσωρεύονται χρέη, στην αγορά παρατηρείται δυσκολία στην αποπληρωμή τους.

Όπως αναφέρουν, άλλο είναι να εξοφλεί κανείς ένα λογαριασμό με οφειλή 50 ευρώ και άλλο με 200 ή 300 ευρώ.

Μέχρι στιγμής, στη βάση πελατών της ΕΥΔΑΠ λογαριασμούς παραλαμβάνουν μόνο όσοι διενεργούν ηλεκτρονικές πληρωμές που αντιστοιχούν μόλις στο 1% των λογαριασμών (e/bill) αλλά και οι μεγάλοι πελάτες όπως Δημόσιο, ΟΤΑ, εμπορικές αλυσίδες οι οποίοι τους παραλαμβάνουν μέσω ταχυδρομείου ή κλητήρων.

Το παράδοξο με την ΕΥΔΑΠ είναι ότι ο κύριος διαγωνισμός που αφορά 2 εκατομμύρια παροχές για δύο συν ένα χρόνο (συνολικά 8 εκατ. λογαριασμούς ετησίως) έχει ξεκινήσει από το 2018 με μειοδότη τα ΕΛΤΑ.

Έκτοτε όμως λόγω εκατέρωθεν προσφυγών και καταγγελιών που έφτασαν στα δικαστήρια και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, οι λογαριασμοί της ΕΥΔΑΠ διανέμονταν με επέκταση του συμβατικού αντικειμένου της παλιάς σύμβασης και από πέρσι το Φθινόπωρο με απευθείας αναθέσεις, μοιρασμένες και στις δύο εταιρείες.

Έτσι από 500.000 ευρώ έλαβαν τα δύο αντίπαλα στρατόπεδα από δύο φορές, με την τελευταία να λήγει τον Απρίλιο με ενιαία τιμή ανά λογαριασμό τα 0,39 ευρώ. Σημειώνεται ότι τα ΕΛΤΑ χρειάστηκε να αναπροσαρμόσουν προς τα πάνω το τίμημα τον περασμένο Δεκέμβριο, επικαλούμενα τον κίνδυνο να κατηγορηθούν για απιστία αφού πουλούσαν φθηνότερα στην ΕΥΔΑΠ από ό,τι η ACS.

Μπροστά στις δυσκολίες με την διανομή των λογαριασμών, στο τραπέζι έπεσε η ιδέα να αναλάβουν προσωρινά τις αποστολές οι 200 καταμετρητές της ΕΥΔΑΠ, οι οποίοι βγαίνουν καθημερινά στο δρόμο για τις μετρήσεις των ρολογιών.

Όμως η λύση αυτή, παρότι λέγεται ότι έχει επανέλθει δεν φαίνεται να συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες να εφαρμοστεί. Ούτε όμως και το γαϊτανάκι των απευθείας αναθέσεων μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί λύση.

Για αυτό και στα ανώτατα κλιμάκια της επιχείρησης έχουν εξεταστεί διάφορα εναλλακτικά σενάρια όπως η συνδρομή από τα συναρμόδια υπουργεία νομοθετικής ρύθμισης που θα δίνει λύσεις, ακόμη και η γεωγραφική κατανομή του έργου η οποία μάλιστα εξετάστηκε αφού στους ενδιαφερόμενους για τους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ εμφανίστηκε και μια τρίτη εταιρεία διανομής η WEST.

Η τελευταία φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να διεκδικήσει μερίδιο της πίτας «των απευθείας αναθέσεων» από τους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ. Οριστικές όμως αποφάσεις δεν φαίνεται να έχουν ληφθεί.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το προηγούμενο διάστημα η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε σε απευθείας διαπραγμάτευση με τα ΕΛΤΑ και την ACS. Κατά το στάδιο αυτό οι υποψήφιοι προσέφεραν 0,31 ευρώ ανά λογαριασμό τα ΕΛΤΑ και 0,35 ευρώ η ACS, διαδικασία όμως που πάγωσε εκ νέου την ανάθεση λόγω νέου κύκλου ενστάσεων.

Το αδιέξοδο στο διαγωνισμό και οι μεγάλες καθυστερήσεις στην ανάδειξη του αναδόχου, προκαλούν σοβαρές αναταράξεις στην λειτουργία της εταιρείας, με αποτέλεσμα η ΕΥΔΑΠ να αναζητά επειγόντως λύση.

Σκέψεις και κινήσεις φημολογείται ότι γίνονται για νέα διαπραγμάτευση με τις δύο εταιρείες με αμφίβολο όμως αποτέλεσμα.

Πρώτον, γιατί δεν είναι σαφές ότι τα ΕΛΤΑ θα δεχτούν ένα τέτοιο όρο όταν κατά το προηγούμενο στάδιο ήταν μειοδότες.

Δεύτερον, γιατί η εταιρεία καλείται να υπερπηδήσει τα νομικά κενά για να προχωρήσει σε νέα ανάθεση, δρόμος που αναζητείται μέσω γνωμοδοτήσεων.