Προσοχή: Χάνουν για πάντα το δίπλωμα οδήγησης αυτοί – Τι αναφέρει ο νέος ΚΟΚ

Δίπλωμα οδήγησης: Χωρίς δίπλωμα οδήγησης μένουν όσοι οδηγοί αποδεικνύονται ανεπίδεκτοι μαθήσεως και τελούν επανειλημμένως σοβαρές τροχαίες παραβάσεις. Τι κάνουν και χάνουν για πάντα το δίπλωμα οδήγησης; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Με την οδική ασφάλεια να αποτελεί κύρια και απαρέγκλιτη προτεραιότητα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει παραδειγματικές τιμωρίες για όσους οδηγούς υποπίπτουν σε τροχονομικές παραβάσεις.

Αδιαμφισβήτητα, δεν έχουν όλες οι παραβάσεις την ίδια σημαντικότητα, και ως εκ τούτου τα πρόστιμα και οι ποινές βρίσκονται σε άμεση συνάρτηση με την επικινδυνότητα του κάθε οδηγικού παραπτώματος.

Ο πέλεκυς πέφτει βαρύς ειδικά για τις παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και τους πεζούς.

Για περιπτώσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, εννοείται ότι θα υπάρξει υποδειγματική τιμωρία, ενώ για αρκετό διάστημα τον οδηγό θα ακολουθούν βαθμοί ποινής.

Οι οδηγοί, μάλιστα, που υποπίπτουν κατ’ εξακολούθηση σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και αποδεικνύονται… ανεπίδεκτοι μαθήσεως μπορεί να χάσουν το δίπλωμά τους δια βίου.

Ειδικότερα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει ορίσει μια συγκεκριμένη συχνότητα επανάληψης της παράβασης σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όπου εάν επαναληφθεί η διάπραξή της τότε το δίπλωμα οδήγησης θα χαθεί για πάντα.

Πιο συγκεκριμένα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι «Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2( το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται δια βίου».

Δηλαδή, σε περίπωση που τελεσθεί, μία από τις προαναφερθείσες παραβάσεις για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια, τότε έχει κάθε δικαίωμα το κράτος να προχωρήσει σε αφαίρεση της άδειας οδήγησης οχήματος.

Επιπλέον, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει την μείωση του προστίμου κατά 50% σε αυτές τις περιπτώσεις, για ευνόητους λόγους.

Δίπλωμα οδήγησης: Απίστευτο το πόσο κοστίζει η ανανέωση

Αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα θα βρεθούν εκατομμύρια οδηγοί που απέκτησαν για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 ή καλύτερα την πλαστική κάρτα άδεια οδήγησης ή την απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος καθώς το 2028 για να ανανεώσουν το δίπλωμά τους θα πρέπει να περάσουν και πάλι από τους γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα ύψους 128 ευρώ!

Η πρώτη «φουρνιά» των οδηγών που θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη νέα πραγματικότητα θα είναι όσοι έχουν αποκτήσει για πρώτη φορά άδεια οδήγησης μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 όποτε και οι Διευθύνσεις Μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες οδήγησης οι οποίες λήγουν το 2028!

Επίσης όσοι παλαιότεροι οδηγοί είχαν το χάρτινο ροζ-δίπλωμα και το έχουν αντικαταστήσει με πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης επίσης και εκείνοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους… γιατρούς καθώς μόνο με την επίσκεψή τους σε αυτούς θα μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες οδήγησής τους καταβάλλοντας βέβαια και τα παράβολα των 128 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το κόστος ανανέωσης της άδειας οδήγησης ανέρχεται σε 128 ευρώ καθώς περιλαμβάνει ένα παράβολο 50 ευρώ για ανανέωσης, ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση του διπλώματος και έναν παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων 18 ευρώ (108 ευρώ συνολικά) και δύο παράβολα των 10 ευρώ έκαστο που αφορούν στους γιατρούς.

Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τον Ιανουάριο του 2022 η αμοιβή 10 ευρώ του γιατρού έχει καταργηθεί και ο κάθε γιατρός μπορεί να ζητήσει αυτό που πιστεύει ότι αξίζει η εξέτασή του για την έκδοση του Πιστοποιητικού υγείας.

Οι περισσότεροι γιατροί ζητούν πλέον 20 ευρώ (έκαστος) οπότε και το κόστος της ανανέωσης μπορεί να ανέλθει και στα 148 ευρώ αλλά σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι που έχουν παραμείνει στα 10 ευρώ…

Όσοι πάλι έχουν κρατήσει το παλαιό ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει ισχύ μέχρι τις 19 Ιανουάριου του 2033 και αμέσως μετά θα πρέπει να το ανανεώσουν αποκτώντας την πλαστική κάρτα οδήγησης.

Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.

Στην Ελλάδα ωστόσο φαίνεται ότι τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.

Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών.

Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!

Αν πάλι κάποιος παλαιός οδηγός άλλαξε την παλαιά χάρτινη άδειά οδήγησης το 2015 λόγω φθοράς ή απώλειας τότε το 2030 θα πρέπει να την ανανεώσει και να ξαναπεράσει από γιατρούς ασχέτως την ηλικία του που μπορεί να είναι πολύ κάτω των 65 ετών.

Δηλαδή και ο παλαιός οδηγός θα πρέπει να ανανεώνει την άδειά οδήγησής του κάθε 15 έτη ανεξάρτητα την ηλικία του έως ότου φτάσει την ηλικία των 65 ετών. Αν είχε κρατήσει το παλαιό ροζ τρίπτυχο χάρτινο δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη.

Να υπενθυμίσουμε ότι με την συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, η ισχύς τους κατά την ανανέωση δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα 3 χρόνια και για οδηγούς άνω των 80 ετών η ανανέωση περιορίζεται στα 2 χρόνια.

Δίπλωμα οδήγησης: Έκτακτη ανακοίνωση – Τι μπορείτε να οδηγείτε με δίπλωμα κατηγορίας Α και Β

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε διευκρινίσεις και ξεκαθάρισε επίσης ποιοι έχουν δικαίωμα οδήγησης με ξένη εθνική άδεια στην Ελλάδα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τι όχημα μπορεί να οδηγήσει κανείς με την Ελληνική Άδεια Οδήγησης Κατηγορίας Β ή Α ή με την Ξένη Άδεια Οδήγησης που κατέχει ο οδηγός ξεκαθάρισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά από πολλά ερωτήματα που κατέθεσαν Έλληνες και ξένοι πολίτες.

Ειδικότερα από την στιγμή που άλλαξε η ελληνική νομοθεσία και πλέον οι νέοι μπορούν να οδηγούν νόμιμα από τα 17 έτη τους και οι κάτοχοι αδειών οδήγησης αυτοκινήτων υπό προϋποθέσεις μπορούν να οδηγούν και δίκυκλα το υπουργείο εξέδωσε σχετική εγκύκλιο ώστε να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο και να μην βρεθούν προ εκπλήξεων τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι οδηγοί.

Όπως αναγράφει χαρακτηριστικά η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Τι οδηγείτε με ελληνικό δίπλωμα».

Η κατηγορία άδειας οδήγησης ΑΜ μπορεί να κατέχουν πολίτες με ηλικία άνω των 16 ετών και αφορά Ελαφρύ μηχανοκίνητο δίκυκλο όχημα με κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm³, εάν η διάταξη πρόωσής του περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης PI (επιβαλλόμενης ανάφλεξης), μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχή ονομαστική ή καθαρή ισχύ ≤ 4000 W.

Επίσης αφορά σε Τρίκυκλο μοτοποδήλατο με κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm³, εάν η διάταξη πρόωσης του οχήματος περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης PI (επιβαλλόμενης ανάφλεξης) ή κυβισμό κινητήρα ≤ 500 cm³ εάν περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης CI (ανάφλεξης με συμπίεση), μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h, μέγιστη συνεχή ονομαστική ή καθαρή ισχύ ≤ 4 000W, μάζα σε κατάσταση ετοιμότητας προς κυκλοφορία ≤270 kg και έως δύο (2) θέσεις καθίσματος (συμπεριλαμβανομένης της θέσης καθίσματος του οδηγού).

Ελαφρό τετράκυκλο με μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤45 km/h, μάζα σε κατάσταση ετοιμότητας προς κυκλοφορία ≤425 kg, κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm³, εάν η διάταξη πρόωσης του οχήματος περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης PI (επιβαλλόμενης ανάφλεξης) ή κυβισμό κινητήρα ≤ 500 cm³ εάν περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης CI (ανάφλεξης με συμπίεση) και έως δύο (2) θέσεις καθίσματος (συμπεριλαμβανομένης της θέσης καθίσματος του οδηγού).

Όλα τα παραπάνω μπορούν να οδηγηθούν και με την Κατηγορία Άδεια Οδήγησης Β εφόσον πληρούνται και οι δύο προϋποθέσεις:

1.κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από 6 έτη,

2.συμπλήρωσης της ηλικίας των 27 ετών.

3.Οδηγείται με Κατηγορία Α1 ή Α2 ή Α.

4.Δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h.

Η κατηγορία οδήγησης Α1 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα με ηλικίες άνω των 18 ετών και αφορά σε μοτοσυκλέτα μέγιστου κυβισμού 125 cm3, μέγιστης ισχύος 11 kW (14,96 ίπποι) και λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kW/kg ή σε Μηχανοκίνητο τρίκυκλο, του οποίου η ισχύς δεν υπερβαίνει τα 15 kW (20,4 ίπποι).

Οδηγείται με Κατηγορία Β, εφόσον έχει χορηγηθεί έως 18-01-2013 και πληρούνται δύο προϋποθέσεις:

1.κατοχής της κατηγορίας ΑΜ πάνω από 4 έτη,

2.κατοχής της Κατηγορίας Β πάνω από 4 έτη

iii. συμπλήρωσης της ηλικίας των 27 ετών.

2.Οδηγείται με Κατηγορία Α2 ή Α.

Η κατηγορία οδήγησης Α2 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα με ηλικίες άνω των 20 ετών και αφορά σε μοτοσυκλέτα α μέγιστης ισχύος 35 kW (47,6 ίπποι) και με λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,2 kW/kg, που δεν προέρχεται από διασκευή άλλης μοτοσικλέτας ισχύος μεγαλύτερης του διπλάσιου της ισχύος της διασκευασθείσας μοτοσικλέτας.

Οδηγείται και με Κατηγορία Α.

Τέλος η κατηγορία οδήγησης Α μπορεί να αποκτηθεί από νέους με ηλικίες 24 ετών ή 22 ετών εφόσον ο υποψήφιος κατέχει 2 έτη την κατηγορία Α2 και αφορά σε μοτοσυκλέτα ή μηχανοκίνητο τρίκυκλο η ισχύς του οποίου υπερβαίνει τα 15 KW (20,4 ίπποι).

Επίσης το τρίκυκλο οδηγείται με Κατηγορία Β εφόσον εκείνη έχει εκδοθεί έως 18-01-2013.

Η κατηγορία οδήγησης Β1 μπορεί να αποκτηθεί από νέους ή νέες άνω των 18 ετών και αφορά σε Τετράκυκλο, εκτός του ελαφρού τετρακύκλου, με μάζα σε κατάσταση έτοιμου προς κυκλοφορία ≤ 450 kg για μεταφορά επιβατών ή ≤ 600 kg για μεταφορά εμπορευμάτων.

Οδηγείται επίσης με Κατηγορία Β.

Η δημοφιλής κατηγορία Β μπορεί να αποκτηθεί από νέους άνω των 18 ετών ή από 17χρονους αλλά η οδήγηση επιτρέπεται με συνοδό και αφορά σε Αυτοκίνητο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα μέχρι 3.500 kg για τη μεταφορά έως 8 επιβατών, εκτός από τον οδηγό.

Επιτρέπεται να συνδυάζεται με ρυμουλκούμενο, του οποίου η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα δεν υπερβαίνει τα 750 kg.

Επίσης επιτρέπεται ο Συνδυασμός αυτοκινήτoυ κατηγορίας Β με ρυμουλκούμενο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα που υπερβαίνει τα 750 kg και υπό τον όρο ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του συνδυασμού αυτού δεν υπερβαίνει τα 3.500 kg.

Παράλληλα επιτρέπεται η οδήγηση τετράκυκλου, εκτός του ελαφρού τετρακύκλου, με μάζα σε κατάσταση έτοιμου προς κυκλοφορία ≤ 450 kg για μεταφορά επιβατών ή ≤ 600 kg για μεταφορά εμπορευμάτων.

Η κατηγορία Β με κωδικό 96 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα άνω των 18 ετών και αφορά σε συνδυασμό αυτοκινήτoυ κατηγορίας Β με ρυμουλκούμενο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα που υπερβαίνει τα 750 kg και η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του συνδυασμού κυμαίνεται από 3.500 kg έως 4.250 kg.

Η κατηγορία ΒΕ μπορεί να αποκτηθεί από νέους άνω των 18 ετών και αφορά σε συνδυασμό αυτοκινήτoυ κατηγορίας Β με ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα έως 3.500 kg.

Επίσης το παραπάνω οδηγείται και με Κατηγορία C1E ή CE ή D1E ή DE.

Τέλος η κατηγορία Β με κωδικό 121 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα άνω των 27 ετών και αφορά σε Μοτοσικλέτα ή μηχανοκίνητο τρίκυκλο κατηγορίας Α1, υπό την προϋπόθεση κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από 6 έτη και υποχρεωτικής πρακτικής εκπαίδευσης, διάρκειας τουλάχιστον 5 μαθημάτων.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε αναλυτικά την ισχύ όλων των ελληνικών και ξένων αδειών οδήγησης.

Τι γίνεται με τις ξένες άδειες οδήγησης

Σε εφαρμογή του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Α΄57), λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω σχετικών, και επειδή το Υπουργείο µας γίνεται αποδέκτης πολλών γραπτών και προφορικών ερωτημάτων αναφορικά µε το δικαίωμα οδήγησης οχημάτων στη χώρα µας με ελληνικές και ξένες άδειες οδήγησης, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Α. Δικαίωμα οδήγησης στην Ελλάδα, ανά κατηγορία ελληνικής άδειας οδήγησης

Στον Πίνακα 1 του Παραρτήματος που επισυνάπτεται, αναφέρονται αναλυτικά τα δικαιώματα οδήγησης στην Ελλάδα με ελληνική άδεια οδήγησης και ανά κατηγορία αυτής, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ.51/2012 (Α΄101). Ο Πίνακας αυτός παρατίθεται προς διευκόλυνση και στην αγγλική γλώσσα.

Β. Δικαίωμα οδήγησης στην Ελλάδα από πολίτες που δεν κατέχουν ελληνική άδεια οδήγησης

1.Δικαίωμα οδήγησης με ξένη εθνική άδεια έχουν οι κάτοχοι ισχύουσας άδειας οδήγησης που έχει εκδοθεί από:

α. Κράτος-μέλος της Ε.Ε., καθώς και από τα κράτη Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν, που αναφέρονται στον Πίνακα 2 του Παραρτήματος που επισυνάπτεται. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (άρθρο 2 και 6 της Οδηγίας 2006/126/ΕΚ, καθώς και την Απόφαση (ΕΕ) 2016/1945 της Επιτροπής για την ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης), εκδοθείσες άδειες από τα προαναφερθέντα κράτη που χορηγούνται για οποιαδήποτε κατηγορία ισχύουν και για οχήματα της κατηγορίας ΑΜ (μοτοποδήλατα και ελαφρά δίκυκλα και τετράκυκλα, όπως ορίζονται από τον Κανονισμό 168/2013/ΕΕ).

β. Την Ελβετία και ισχύει ως έχει επί του ελληνικού εδάφους επί 12 μήνες από την είσοδο του/της κατόχου της στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1333/1983 (Α΄31) με τον οποίο κυρώθηκε η «Συμφωνία για αμοιβαία αναγνώριση της άδειας οδήγησης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών μεταξύ της Ελλάδας και της Ελβετίας». Μετά την πάροδο 9 μηνών από την είσοδό του/της κατόχου στην Ελλάδα, μπορεί να αιτηθεί τη μετατροπή της σε αντίστοιχης κατηγορίας ελληνικής άδειας οδήγησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υ.α. 50984/7947/2013 (Β΄3056), εφόσον επιθυμεί να οδηγεί στην Ελλάδα και μετά το δωδεκάμηνο παραμονής του/της στη χώρα μας.

γ. Τη Σερβία, την Αλβανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ισχύει ως έχει επί του ελληνικού εδάφους έως ότου οι κάτοχοι της αποκτήσουν τη συνήθη διαμονή στην Ελλάδα. Μετά την απόκτηση της συνήθους διαμονής στην Ελλάδα οι κάτοχοί της, εφόσον επιθυμούν να οδηγούν στην Ελλάδα, οφείλουν να τις μετατρέψουν σε ελληνικές σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υ.α. 50984/7947/2013 (Β΄3056).

δ. Συμβαλλόμενο κράτος στη Σύμβαση της Βιέννης (άρθρο 94§3(δ) του ΚΟΚ), εφόσον οι κάτοχοι δεν έχουν την κανονική τους διαμονή στην Ελλάδα και η άδεια είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Παραρτήματος 6 «Εθνική Άδεια Οδήγησης» του ν. 4266/2014 (Α΄135). Κατά την έκδοση της παρούσας τα συμβαλλόμενα κράτη αναφέρονται στον Πίνακα 4 του Παραρτήματος που επισυνάπτεται. Επισημαίνεται ότι ο επικαιροποιημένος πίνακας (σε πραγματικό χρόνο) με τα κράτη που έχουν προσχωρήσει στη Σύμβαση της Βιέννης μπορεί να αναζητείται στην επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στο σύνδεσμο:

ε. Τρίτη χώρα, εφόσον οι κάτοχοί της είναι μέλη διπλωματικών αποστολών και προξενικών αρχών, μέλη Διεθνών Οργανισμών και Γραφείων Διεθνών Οργανισμών στην Ελλάδα, καθώς και τα μέλη των οικογενειών των ανωτέρω που είναι ήδη κάτοχοι άδειας οδήγησης και υπό την προϋπόθεση ότι είναι υπήκοοι τρίτων χωρών, πλην των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Νορβηγίας, της Ισλανδίας ή του Λιχτενστάιν και κάτοχοι Δελτίου Ταυτότητας εκδοθέντος από τη Διεύθυνση Εθιμοτυπίας του Υπουργείου Εξωτερικών. Η ισχύουσα άδεια οδήγησης πρέπει να συνοδεύεται από βεβαίωση της εκδούσας αρχής, για το δικαίωμα οδήγησης οχήματος βάσει των κατηγοριών που κατέχουν, επίσημα μεταφρασμένης (άρθρο 94§3(στ) του ΚΟΚ).

στ. Κράτος στο οποίο δεν εκδίδεται διεθνής άδεια οδήγησης, εφόσον οι κάτοχοι της δεν έχουν τη συνήθη τους διαμονή στην Ελλάδα και μόνο για τα παρακάτω οχήματα: μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, μηχανοκίνητων τρικύκλων, τετρακύκλων και επιβατικών αυτοκινήτων. Για την οδήγηση των υπόψη οχημάτων από τους/τις ανωτέρω απαιτείται η κατοχή ισχύουσας εθνικής άδειας των αντίστοιχων κατηγοριών υπό την προϋπόθεση ότι συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα (άρθρο 94§3(ζ) του ΚΟΚ).

ζ. Τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τον Καναδά, την Κοινοπολιτεία της Αυστραλίας, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Γιβραλτάρ κατά τη διαμονή (στην περίπτωση αυτή ως διαμονή νοείται τόσο η προσωρινή όσο και η συνήθης διαμονή) των κατόχων τους στην Ελλάδα και για τα παρακάτω οχήματα: μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, μηχανοκίνητων τρικύκλων, τετρακύκλων και επιβατικών αυτοκινήτων. Για την οδήγηση των υπόψη οχημάτων από τους/τις ανωτέρω απαιτείται η κατοχή ισχύουσας εθνικής άδειας των αντίστοιχων κατηγοριών υπό την προϋπόθεση ότι συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα (άρθρο 94§3(ζ) του ΚΟΚ). Η μετάφραση απαιτείται μόνο στην περίπτωση που οι εγγραφές επί της άδειας οδήγησης δεν είναι στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα. Για την κατανόηση των κατηγοριών που κατέχει κάποιος κάτοχος άδειας οδήγησης Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, Καναδά και Κοινοπολιτείας της Αυστραλίας σχετικά πίνακες 5, 6 και 7 του Παραρτήματος αντίστοιχα.

2.Δικαίωμα οδήγησης στην Ελλάδα με διεθνή άδεια οδήγησης έχουν οι κάτοχοι ισχύουσας διεθνούς άδειας οδήγησης, η οποία έχει εκδοθεί από οποιοδήποτε κράτος, εκτός της Ελλάδος και οι οποίοι δεν έχουν τη συνήθη διαμονή τους στην Ελλάδα. Προκειμένου η διεθνής άδεια οδήγησης να