Σούπερ μάρκετ: Ποιος Σκλαβενίτης, ποιος Βασιλόπουλος και ποιος Κρητικός; Το Σούπερ μάρκετ που έκανε τη διαφορά στην Ελλάδα και εκτόξευσε τα κέρδη του είναι άλλο και είναι πλέον στην κορυφή. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μπορεί ο Σκλαβενίτης να είναι σχεδόν μόνιμα στην κορυφή, μπορεί ο Κρητικός να είναι ανερχόμενη δύναμη, ωστόσο η ελληνική αλυσίδα που τα σάρωσε όλα είναι ο Γαλαξίας.
Συγκεκριμένα υπερδιπλασιασμό της κερδοφορίας της εμφάνισε το 2020 η Πέντε Α.Ε. (αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας) συγκριτικά με το 2019, «κεφαλαιοποιώντας» τη σημαντική αύξηση του τζίρου που παρουσιάστηκε συνολικά στον κλάδο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τζίρος της αλυσίδας το 2020 ξεπέρασε το μισό δισ. ευρώ (511,5 εκατ.) με ανάπτυξη 13,64%, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 28,4 εκατ. (+117,59% από το 2019) και τα καθαρά κέρδη σε 21,38 εκατ. (με αύξηση 123,16%).
Ταυτόχρονα η Πέντε Α.Ε. συνέχισε να λειτουργεί χωρίς τραπεζικό δανεισμό, εμφανίζοντας παράλληλα συνέπεια στις υποχρεώσεις της προς τους προμηθευτές και με το σύνολο των συναλλαγών που έχει στον ευρύτερο χώρο του εμπορίου και προς το Δημόσιο.
Συνολικά οι εμπορικές υποχρεώσεις της εταιρείας ανήλθαν πέρυσι σε 112,8 εκατ. ευρώ, από 102,92 εκατ. το 2019, εκ των οποίων τα 49,9 εκατ. αφορούσαν σε προμηθευτές και τα 66,93 εκατ. σε πληρωτέες επιταγές, με ένα ποσό της τάξης των 3,98 εκατ. να αφορούν σε πιστωτικά τζίρου.
Επίσης σύμφωνα με την εταιρεία σημαντικά είναι τα κέρδη και για το 2021.
Ειδικότερα η διοίκηση προβλέπει ότι οι πωλήσεις της εταιρείας θα διατηρηθούν σε σταθερά επίπεδα, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, διότι, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, «η εταιρεία έχει αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο τρόπο τα ήδη υπάρχοντα καταστήματά της και έχει διευρύνει αρκετά το δίκτυο διανομής της, με αποτέλεσμα να διατηρήσει το μερίδιο της στην αγορά.
Αισιοδοξούμε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων της και οι καλές τιμές τους θα διατηρήσουν τις πωλήσεις της εταιρείας, σε ικανοποιητικά επίπεδα».
Σούπερ μάρκετ: Επέκταση των καταστημάτων
Η βασική στρατηγική της διοίκησης εστιάζεται σε ανάπτυξη εντός της επόμενης τριετίας, με διαρκή επέκταση των καταστημάτων της ανά την Ελλάδα, ίδρυση logistics και επιπλέον ανάπτυξη της μηχανογράφησης της εταιρείας, ενώ στόχος είναι και η δημιουργία ορθολογικού αποθέματος για την άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων της αλυσίδας.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της εταιρείας, αυτές ανήλθαν πέρυσι σε 10,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καταστήματα στο τέλος της περασμένης χρονιάς ανέρχονταν σε 167, εκ των οποίων τα 86 ιδιόκτητα και τα 81 μισθωμένα. Πέρυσι εντάχθηκαν στο δίκτυο πέντε ιδιόκτητα καταστήματα (σε Μενίδι, Πάτρα, Νέα Πέραμο, Ξυλόκαστρο και Ιωάννινα) και τέσσερα μισθωμένα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη.
Τη φετινή χρονιά έχουν ήδη ανοίξει ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στο Λαύριο και ένα ακόμη μισθωμένο στο Μενίδι, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους του έτους επιπλέον δύο νέα ιδιόκτητα υποκαταστήματα στην Κόρινθο.
Σούπερ μάρκετ: Δεν φαντάζεστε τι αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες
Το παρατεταμένο lockdown και η παραμονή των πολιτών στο σπίτι εκτόξευσε τα κέρδη για τα ελληνικά Σούπερ μάρκετ. Τι δείχνουν τα στοιχεία της Nielsen για τις τάσεις στην αγορά προϊόντων. Όλα τα στοιχεία στο xristika.gr.
Με θετικό πρόσημο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κυρίως τρόφιμα, όπως αναφέρεται σε έρευνα της NielsenIQ.
Την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αξία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου καθώς και του discount καναλιού αυξήθηκε κατά 1,1% σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2020, ενώ τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%.
Να σημειωθεί ότι NielsenIQ εξετάζει τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών.
Σούπερ μάρκετ: Περισσότερα τυριά και αναψυκτικά, λιγότερα γαλακτοκομικά και σοκολάτες
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5% & -2,1% αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 7,2% οι πωλήσεις των τυριών και κατά 4,7% των αναψυκτικών, ενώ στον αντίποδα υποχώρησαν οι πωλήσεις σε γάλα, γιαούρτι και σοκολάτες έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2020.
Σούπερ μάρκετ: Αυξημένες οι πωλήσεις αλκοολούχων και εφέτος
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3%).
Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).
Σούπερ μάρκετ: «Πέφτει» το χαρτί υγείας, σε άνοδο οι πάνες ακράτειας
Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.
Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχε εκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).
Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη άνοδος για είδη bazaar
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.
Σούπερ μάρκετ: Προτίμηση στα hypermarkets
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους.
Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Σούπερ μάρκετ: Υποχωρεί η Αττική
Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%.
Σούπερ μάρκετ: Κίνηση – ματ από Σκλαβενίτη
Δεν είναι τυχαία στην κορυφή των ελληνικών Σούπερ μάρκετ εδώ και χρόνια. Ο Σκλαβενίτης αποδεικνύει και πάλι πόσο μπροστά βλέπει, επενδύοντας στην ποιότητα. Η συμφωνία που ταράζει τα νερά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στον τομέα της επεξεργασίας κρέατος επεκτείνει τη βιομηχανική του δραστηριότητα ο όμιλος Σκλαβενίτη κάνοντας έναν ακόμη μεγάλο βήμα στη συγκεκριμένη κατεύθυνση μετά την επιτυχημένη κίνηση με τα προϊόντα οικιακής χρήσεως «Γλάρος».
Η θυγατρική της Γλάρος –η οποία με τη σειρά της ελέγχεται 100% από την Σκλαβενίτης με αντικείμενο δραστηριότητας την εμπορία, επεξεργασία και τυποποίηση αλλά και συσκευασία κρεάτων έχει συσταθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο.
Πρόκειται για τη Meat House η οποία ενισχύθηκε το καλοκαίρι με κεφάλαια 600.000 ευρώ προκειμένου να ενισχύσει τη δραστηριότητά της στο κρέας.
Έτσι, οι πελάτες του Σκλαβενίτη θα γνωρίζουν στο εξής ότι τα συσκευασμένα προϊόντα κρέατος Meat House αποτελούν ένα επώνυμο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας του συγκεκριμένου ομίλου.
Οι φιλοδοξίες στον όμιλο κρέατος είναι πολλές καθώς πλέον οι πωλήσεις θα υποστηρίζονται από ένα τεράστιο δίκτυο 522 σημείων πώλησης το οποίο αποτελείται από τις αλυσίδες Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης και The MART.
Να σημειωθεί ότι στο χαρτοφυλάκιο της «Γλάρος» περιλαμβάνονται επίσης -πέρα από τη Meat House και το κρέας με μερίδιο συμμετοχής 90% η βιομηχανία προϊόντων ζύμης και αρτοσκευασμάτων Baker Master, με συμμετοχή 40% η εταιρεία εμπορίας και επεξεργασίας αλιευμάτων Genfroco, με 70% η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία Bonora και με 90,5% η εταιρεία επενδύσεων και επενδυτικών υπηρεσιών ΑΝΙΚΑ.
Σούπερ μάρκετ: Το άγνωστο «κόλπο» που χρησιμοποιούν κάποιοι και έχουν έκπτωση 8% στα ταμεία
Έκπτωση 8% στην τελική τιμή ραφιού σε επώνυμα προϊόντα στα super market «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ» προσφέρει, σε όλους τους συνδρομητές COSMOTE, η νέα συνεργασία του COSMOTE DEALS for YOU με τη μεγαλύτερη αλυσίδα super market της χώρας.
Αποκλειστικά οι συνδρομητές COSMOTE, μέσω του προγράμματος COSMOTE DEALS for YOU, έχουν δυνατότητα απόκτησης προϊόντων από κατηγορίες ειδών τροφίμων και πρώτης ανάγκης σε προνομιακές τιμές.
Αναφέροντας τον κωδικό COSMOTE DEALS for YOU στο ταμείο, οι συνδρομητές COSMOTE λαμβάνουν αυτόματα έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που έχουν επιλέξει και συμμετέχουν στην προσφορά.
Τα προϊόντα που συμμετέχουν στην προσφορά ανανεώνονται σε μηνιαία βάση και οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για αυτά, στις εφαρμογές My COSMOTE και WHAT’S UP.
Οι συνδρομητές μπορούν να εξαργυρώσουν έως δύο κωδικούς COSMOTE DEALS for YOU κάθε ημέρα ανά σύνδεση, σε όλο το δίκτυο της «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ», το οποίο διαθέτει πάνω από 400 καταστήματα πανελλαδικά.