Αυτή η αλυσίδα σούπερ μάρκετ σάρωσε τα πάντα: «Ψάχνονται» οι ανταγωνιστές

Σούπερ μάρκετ: Μπορεί ο Σκλαβενίτης να είναι σχεδόν μόνιμα στην κορυφή, μπορεί ο Κρητικός να είναι ανερχόμενη δύναμη, ωστόσο ο Γαλαξίας κατάφερε να τα… σαρώσει όλα!

Υπερδιπλασιασμό της κερδοφορίας της εμφάνισε πέρυσι η Πέντε Α.Ε. (αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας) συγκριτικά με το 2019, «κεφαλαιοποιώντας» τη σημαντική αύξηση του τζίρου που παρουσιάστηκε συνολικά στον κλάδο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μια χρονιά που ο τζίρος της αλυσίδας ξεπέρασε το μισό δισ. ευρώ (511,5 εκατ.) με ανάπτυξη 13,64%, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 28,4 εκατ. (+117,59% από το 2019) και τα καθαρά κέρδη σε 21,38 εκατ. (με αύξηση 123,16%).

Το προτεινόμενο προς την Τακτική Γενική Συνέλευση -η οποία είναι προγραμματισμένη για τον επόμενο μήνα- ποσό προς κεφαλαιοποίηση ανέρχεται σε 4,755 εκατ. ευρώ και σε αριθμό μετοχών 162.007, ήτοι ποσοστό 4,21% επί του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου, που θα διανεμηθεί στους μετόχους ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο. Αντιστοίχως ανάλογα της συμμετοχής των μετόχων στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας διανέμεται μέρισμα στους μετόχους το ποσό των 8,52 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό 7,54% επί του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου.

Τέλος στο αποθεματικό «Υπόλοιπο Κερδών εις νέο» θα προστεθεί από τα κέρδη της χρήσης ποσό 6,205 εκατ. ευρώ, δηλαδή ποσοστό 5,49% επί του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου.

Σούπερ μάρκετ: Δεν έχει ούτε δάνειο ο Γαλαξίας!

Στις ετήσιες καταστάσεις υπογραμμίζεται ότι και πέρυσι η Πέντε Α.Ε. συνέχισε να λειτουργεί χωρίς τραπεζικό δανεισμό, εμφανίζοντας παράλληλα συνέπεια στις υποχρεώσεις της προς τους προμηθευτές και με το σύνολο των συναλλαγών που έχει στον ευρύτερο χώρο του εμπορίου και προς το Δημόσιο.

Συνολικά οι εμπορικές υποχρεώσεις της εταιρείας ανήλθαν πέρυσι σε 112,8 εκατ. ευρώ, από 102,92 εκατ. το 2019, εκ των οποίων τα 49,9 εκατ. αφορούσαν σε προμηθευτές και τα 66,93 εκατ. σε πληρωτέες επιταγές, με ένα ποσό της τάξης των 3,98 εκατ. να αφορούν σε πιστωτικά τζίρου.

Η βασική στρατηγική της διοίκησης εστιάζεται σε ανάπτυξη εντός της επόμενης τριετίας, με διαρκή επέκταση των καταστημάτων της ανά την Ελλάδα, ίδρυση logistics και επιπλέον ανάπτυξη της μηχανογράφησης της εταιρείας, ενώ στόχος είναι και η δημιουργία ορθολογικού αποθέματος για την άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων της αλυσίδας.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της εταιρείας, αυτές ανήλθαν πέρυσι σε 10,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καταστήματα στο τέλος της περασμένης χρονιάς ανέρχονταν σε 167, εκ των οποίων τα 86 ιδιόκτητα και τα 81 μισθωμένα. Πέρυσι εντάχθηκαν στο δίκτυο πέντε ιδιόκτητα καταστήματα (σε Μενίδι, Πάτρα, Νέα Πέραμο, Ξυλόκαστρο και Ιωάννινα) και τέσσερα μισθωμένα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη.

Τη φετινή χρονιά έχουν ήδη ανοίξει ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στο Λαύριο και ένα ακόμη μισθωμένο στο Μενίδι, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους του έτους επιπλέον δύο νέα ιδιόκτητα υποκαταστήματα στην Κόρινθο.

Για το 2021 το ζητούμενο είναι η σταθερότητα μετά από την εντυπωσιακή ανάπτυξη της περασμένης χρονιάς.

Ειδικότερα η διοίκηση προβλέπει ότι οι πωλήσεις της εταιρείας θα διατηρηθούν σε σταθερά επίπεδα, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, διότι, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, «η εταιρεία έχει αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο τρόπο τα ήδη υπάρχοντα καταστήματά της και έχει διευρύνει αρκετά το δίκτυο διανομής της, με αποτέλεσμα να διατηρήσει το μερίδιο της στην αγορά.

Αισιοδοξούμε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων της και οι καλές τιμές τους θα διατηρήσουν τις πωλήσεις της εταιρείας, σε ικανοποιητικά επίπεδα».

Σούπερ μάρκετ: Τι ψωνίζουν εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι στην Ελλάδα

Την ώρα που η χώρα έχει χωριστεί σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους με τα νέα μέτρα, μια έρευνα δείχνει πως αντιμετωπίζουν ως καταναλωτές οι δυο κατηγορίες την πανδημία με τα αποτελέσματα να είναι απίστευτα κυριολεκτικά!

Σημαντικές διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες μεταξύ εμβολιασμένων και μη, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία. Το 66% των μη εμβολιασμένων θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο.

Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

Το κοινό των μη εμβολιασμένων η πλειοψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία, αλλά μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία.

Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας στα καταστήματα σούπερ μάρκετ, με 1 στους 2 εμβολιασμένους να θεωρούν τα μέτρα υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 μη εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ. κάτι που εξακολουθεί να μειώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και να δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής.

Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σούπερ μάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι 13% του μη εμβολιασμένου.

Αντίστοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των μη εμβολιασμένων.

Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, καταγράφεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτίθεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα με 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων. Επίσης, σε σχέση με τις «εθνοκεντρικές τάσεις» και στα δύο κοινά εξακολουθούν να καταγράφονται υψηλά, με εντονότερες στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70%.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα, μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

Ειδικότερα, 2 στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων.

Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα.

Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο.

Ένας στους πέντε εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα.

Ποσοστό 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο.

Αναφορικά με την επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά, φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού (το οποίο σημειώνεται και πάλι ότι αποτελεί το 68% του συνόλου) να είναι εμβολιασμένο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων.

Ίδιο ποσοστό 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ-τεστ.

Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμένων είναι μόλις 14% για τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% για την υποβολή σε σελφ-τεστ.