Αποκάλυψη: Σκάει τεράστια… βόμβα για την Alpha Bank σε λίγες μέρες

Πρόσω ολοταχώς για μία βόμβα πάει η Alpha Bank τους πρώτες μήνες του Χειμώνα.

Η τράπεζα πρόκειται να πραγματοποιήσει απολύσεις εκατοντάδων ατόμων, με τις ανακοινώσεις να γίνονται στα τέλη Ιανουαρίου 2023.

Πρόκειται για το νέο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου εργαζομένων της Alpha Bank, καθώς η τράπεζα θέλει να μειώσει περαιτέρω το προσωπικό της κατά τουλάχιστον 200 άτομα. Ταυτόχρονα θέλει να περιορίσει αντιστοίχως τις μισθολογικές δαπάνες της.

Ένα χρόνο πριν είχε κάνει ακόμα ένα πρόγραμμα, με το οποίο είχαν αποχωρήσει περίπου 500 εργαζόμενοι.

Στελέχη της τράπεζας που γνωρίζουν πολύ καλά τις προθέσεις της Alpha Bank διαβεβαιώνουν ότι τα κίνητρα αποχώρησης θα είναι άκρως δελεαστικά για εργαζόμενους στους οποίους απευθύνεται το νέο πρόγραμμα.

Ετοιμάζονται να δώσουν πακέτο που φτάνει τις 180.000-200.000 ευρώ και πρόσθετες παροχές (ασφαλιστικές καλύψεις, έξτρα μπόνους κλπ). Προβλέπεται ότι θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς εργαζομένων και ότι τελικά θα αποχωρήσουν πάνω από 200.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εργαζόμενους των οποίων οι θέσεις εργασίας επηρεάζονται από τον μετασχηματισμό των επιχειρησιακών μονάδων της τράπεζας, από τη συρρίκνωση του δικτύου και από την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των καταστημάτων της.

    Επισημαίνεται ότι η Alpha έχει υιοθετήσει το μοντέλο εξυπηρέτησης πελατών στα υποκαταστήματα με ραντεβού – όπως η Eurobank και η Εθνική – και τα ταμεία στα γκισέ λειτουργούν μόνον 3 ώρες ημερησίως. Το σύστημα αυτό, σε συνδυασμό με το e-banking  και την ψηφιοποίηση μεγάλου μέρους των τραπεζικών εργασιών έχουν καταστήσει “πλεονάζοντες” πολλούς εργαζόμενους.

Προσοχή: Έκτακτη ανακοίνωση από την Alpha Bank προς τους πελάτες για το 2024

Τι ανακοίνωσε η Alpha Bank τον Ιανουάριο του 2024. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Μία σημαντική διάκριση πέτυχε η Alpha Bank στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Κατάφερε να πάρει βραβεία για δύο προϊόντα της. Συγκεκριμένα για τα νέα ψηφιακά προϊόντα bizpay App και myAlpha Vibe, αλλά και για τις ψηφιακές υπηρεσίες myAlpha Ραντεβού & myAlpha Documents.

Όπως αναφέρει είναι το μόνο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που βραβεύτηκε για την εξυπηρέτηση που προσφέρει στους πελάτες του.

Τα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών διοργανώθηκαν για 14η συνεχή χρονιά από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ), το οποίο επιβραβεύει τις άριστες πρακτικές εξυπηρέτησης στην ελληνική αγορά και αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές της εξυπηρέτησης.

Αναλυτικά όσα κατάφερε η ALPHA BANK:

-Distinction Award στην κατηγορία «η Καινοτομία στην Εμπειρία του Πελάτη» για το νέο πρωτοποριακό προϊόν myAlpha Vibe, το οποίο συνδέει γονείς και εφήβους, παρέχοντας τη δυνατότητα στους γονείς να δίνουν στα παιδιά τους χαρτζιλίκι από το My Alpha mobile εύκολα και με ασφάλεια.

– Distinction Award στην κατηγορία «Καλύτερη Εφαρμογή Mobile App στην εμπειρία του Χρήστη» για τη νέα 100% ψηφιακή λύση bizpay App, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες στους υπαλλήλους και συνεργάτες τους για να πληρώνουν εταιρικά έξοδα, δίνοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα να στέλνουν τα παραστατικά μέσα από την εφαρμογή.

– Distinction Award στην κατηγορία «Καλύτερος Συνδυασμός Διαύλων Εξυπηρέτησης Πελάτη» για τις υπηρεσίες myAlpha Ραντεβού & myAlpha Documents, οι οποίες επιτρέπουν στον Πελάτη να κλείσει ραντεβού με εκπρόσωπο της Τράπεζας σε κατάστημα ή να μιλήσει μαζί του με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά και να καταχωρήσει ψηφιακά τα απαραίτητα έγγραφα που του ζητούνται, από όποιο σημείο επιθυμεί.

«Κλείνουν» οι τράπεζες στην Ελλάδα: Ανακοίνωση από Εθνική, Alpha bank, Πειραιώς

Το νέο τραπεζικό μοντέλο περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση των καταστημάτων και των υπηρεσιών των τραπεζικών καταστημάτων. Μάλιστα, οι μεγάλες τράπεζες της Ελλάδας, Εθνική, Alpha Bank, Πειραιώς, Eurobank έχουν προβεί σε ανακοινώσεις για τις αλλαγές που κάνουν.

Ευθύνη για αυτή την αλλαγή δεν έχουν μόνο οι νέες συνθήκες και η πρόοδος της τεχνολογίας και αλλά οι κινήσεις του παρελθόντος π.χ τα capital controls.

Βέβαια, πέρα από τις αλλαγές που προγραμματίζονται έχουμε ήδη δει αρκετές αλλαγές στα τραπεζικά καταστήματα των ελληνικών τραπεζών, με τη μείωσή τους να είναι αισθητή. Συγκεκριμένα ο αριθμός καταστημάτων των τραπεζών μειώθηκε από 4.100 το 2009 σε 1,500 σήμερα, ενώ το προσωπικό συρρικνώθηκε σε περίπου 29.000 εργαζόμενους από 64.500 το 2009.

Επιπλέον, εκτός από τον αριθμό τους, έχουν μειωθεί κατά πολύ και οι ουρές που κάποτε παρατηρούσαμε, πλέον τα ραντεβού είναι απαραίτητα, ενώ ελάχιστες συναλλαγές διεκπεραιώνονται στα ταμεία, τα οποία σε ορισμένες τράπεζες λειτουργούν μόνο λίγες ώρες την ημέρα. Η πλειονότητα των τραπεζικών συναλλαγών γίνεται ήδη μέσω των εναλλακτικών, ηλεκτρονικών δικτύων, mobile και web banking, ενώ έχουν κάνει την εμφάνιση τους και τα πρώτα αποκλειστικά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι λόγοι που οι τράπεζες άλλαξαν και έκλεισαν καταστήματα

Αυτή η μεταμόρφωση στις τράπεζες οφείλεται, σύμφωνα με το business insider σε:

  1. Capital Controls. 
  2. Πανδημία. Οι παρατεταμένες καραντίνες και ο δραστικός περιορισμός των εργασιών στα τραπεζικά καταστήματα έδωσαν περαιτέρω ώθηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. 
  3. Ψηφιακή επανάσταση. Η βάση για τον μετασχηματισμό των τραπεζών βέβαια ήταν η ψηφιακή επανάσταση και η τεράστια ανάπτυξη του mobile και web banking μέσω των οποίων καθένας γρήγορα και οικονομικά μπορεί να  διεκπεραιώσει το σύνολο, σχεδόν, των τραπεζικών εργασιών από το σπίτι, το γραφείο ή το ξενοδοχείο του.

Οι τράπεζες ακολουθούν ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός με την προσωπική εξυπηρέτηση. Τα καταστήματα που υπήρχαν για να εξυπηρετούν κυρίως τις εγχρήματες συναλλαγές των πελατών, αποτελούν πλέον σημεία όπου οι υπάλληλοι έχουν μετατραπεί σε συμβούλους των πελατών και παρέχουν ποιοτικότερες υπηρεσίες, με οφέλη για τους πελάτες και υψηλότερα περιθώρια κέρδους για τις ίδιες τις τράπεζες.

Η άνοδος του e-banking που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, με τους χρήστες να φτάνουν τα 4,5 εκατ., έχει περιορίσει σημαντικά την κίνηση στα ταμεία των τραπεζών, με αποτέλεσμα το ταμείο να αποτελεί πλέον λιγότερο από το 5% των συναλλαγών.

Το δίκτυο των ΑΤΜ έχει αναβαθμιστεί, διευρύνοντας τα σημεία όπου οι πελάτες των τραπεζών μπορούν να πραγματοποιήσουν εγχρήματες συναλλαγές και να εξυπηρετηθούν, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η διασύνδεση των ΑΤΜ όλων των τραπεζών.