Άκτιο - Αμβρακία

Άκτιο – Αμβρακία: Η κοινοπραξία «Άκτωρ» – «Τέρνα» μειοδότησε τελικά στον διαγωνισμό – «σκούπα» για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας. Εφόσον η σύμβαση υπογραφεί στις αρχές του 2019, τότε το έργο – που πρωτοδημοπρατήθηκε το 2010 και παραμένει ημιτελές – θα παραδοθεί στα μέσα του 2021.

Η κοινοπραξία προσέφερε έκπτωση 49,85%, που πιθανότατα οφείλεται στην παρουσία και των δύο εταιρειών στην περιοχή: η «Ακτωρ» ανέλαβε την ολοκλήρωση των πρώτων 16 χλμ. του ίδιου έργου, ενώ η Τέρνα διατηρεί εργοτάξια και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις λόγω της Ιόνιας Οδού. Οι υπόλοιπες προσφορές κατατέθηκαν από την ιταλική GT Infrastrutture με έκπτωση 42,41%, τον όμιλο Μυτιληναίου με 39,63%, την Ιντρακάτ με 39,59%, την J&P ΑΒΑΞ με 39,54% και τον πρωτοεμφανιζόμενο σε μεγάλα οδικά έργα στη χώρα μας ισραηλιτικό κολοσσό Shikun & Dinui Solel Boneh Infrastructure με 18,07%.

Η εργολαβία σκούπα περιλαμβάνει τα 32,2 χλμ. από τα 48,5 χλμ. του οδικού άξονα. Πιο συγκεκριμένα, αφορά στο σύνολο των εργασιών στο πρώτο 1,3 χλμ. του έργου, την ολοκλήρωση των εργασιών από το 17,6ο έως το 48,5ο χλμ., τις παράπλευρους, καθέτους και τα λοιπά συμπληρωματικά έργα (άνω και κάτω διαβάσεις, κόμβοι, ρέματα, αποχετευτικά, έργα περιβάλλοντος κ.λπ). Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, ενώ το Δημόσιο μπορεί να ζητήσει (προαίρεση) εντός δύο ετών και την κατασκευή της σύνδεσης του άξονα με την Ιόνια Οδό, με επιπρόσθετο κόστος 10,5 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το έργο έχει ενταχθεί ως «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ και έχει προθεσμία ολοκλήρωσης 30 μήνες.

Το πολύπαθο έργο δημοπρατήθηκε το 2009 και συμβασιοποιήθηκε το 2010 χωρισμένο σε τέσσερα τμήματα. Ανάδοχος στα πρώτα τρία ήταν η ΑΕΓΕΚ και η θυγατρική της Ιόνιος, ενώ στο τέταρτο η ιταλική Consorzio Stabile Italimprese. Τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ λόγω πλήθους ζητημάτων, από τον κακό αρχικό σχεδιασμό, τα γεωλογικά προβλήματα και τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις έως τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ανάδοχοι. Στα τέλη Μαρτίου, το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε την υποκατάσταση της εταιρείας ΑΕΓΕΚ από την «Ακτωρ» στην πρώτη εργολαβία και μάλιστα υποσχέθηκε να της καταβάλει και πριμ έως 3,3 εκατ. ευρώ αν η «Ακτωρ» δώσει σύντομα στην κυκλοφορία τα πρώτα 15 χλμ. του τμήματος, που είναι προχωρημένα κατασκευαστικά (σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, «διότι το εν λόγω τμήμα συνδέει το αεροδρόμιο Ακτίου με τη Βόνιτσα και τη Λευκάδα»).

Σχόλια
 

Leave a Reply

  • (not be published)