Zara: Έξαλλοι οι καταναλωτές! Τι αποφάσισε η εταιρεία και έφερε οργή

Zara: Μια απόφαση που έφερε οργή στους καταναλωτές, έλαβαν τα Zara!

Η Inditex SA, ιδιοκτήτρια της γνωστής αλυσίδας Zara, προχωρά σε μια ανατρεπτική κίνηση που αφορά τις αγορές που γίνονται μέσω διαδικτύου.

Πιο συγκεκριμένα, η Zara θα αρχίσει να χρεώνει τους Ισπανούς καταναλωτές για την επιστροφή ειδών που έχουν αγοραστεί on line στα eshop.

Πρόκειται για μια στρατηγική που είχε ήδη εφαρμόσει σε αρκετές από τις άλλες αγορές της ανά τον κόσμο.

Οι πελάτες στην Ισπανία θα πρέπει πλέον να πληρώνουν 1,95 ευρώ για να επιστρέψουν μια παραγγελία, εκτός αν την πάνε σε ένα κατάστημα ή σε σημεία παράδοσης τρίτων, όπου οι επιστροφές παραμένουν δωρεάν.

Το τέλος ισχύει για όλες τις μάρκες της Inditex, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Pull & Bear και Massimo Dutti, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, όπως αναφέρει το businessoffashion.com.

Η εταιρεία με έδρα την Λα Κορούνια της Ισπανίας, η πασίγνωστη αλυσίδα ένδυσης στον κόσμο, είχε αρχίσει να χρεώνει τις επιστροφές στις αρχές του 2022 σε χώρες όπου έχει μικρότερη παρουσία από την Ισπανία, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και οι ΗΠΑ.

Η Ισπανία αντιπροσώπευε το 14,2% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου από τον Ιούλιο του 2022.

Η στροφή προς τον τερματισμό των δωρεάν επιστροφών κέρδισε έδαφος σε ολόκληρη τη βιομηχανία ένδυσης πέρυσι, καθώς οι λιανοπωλητές προσπάθησαν να περιορίσουν το κόστος εν μέσω της επιτάχυνσης του πληθωρισμού σε όλο τον κόσμο.

Η Ισπανία ήταν μεταξύ των δυτικοευρωπαϊκών χωρών που κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό πληθωρισμού στις αρχές του 2022, έχοντας φτάσει σε διψήφιο ποσοστό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έκτοτε μειώθηκε στο 5,8% τον Ιανουάριο, κάτω από τα περισσότερα άλλα έθνη της περιοχής.

Σίγουρα, η στρατηγική αυτή αποτελούσε πονοκέφαλο για τους λιανοπωλητές από την αρχή, καθώς οι επιστροφές είναι δαπανηρές λόγω της εργασίας για την αποστολή τους πίσω, τον έλεγχο και την τοποθέτησή τους προς μεταπώληση.

Μεγάλοι ανταγωνιστές της Inditex, όπως η Hennes & Mauritz AB και η Uniqlo της Fast Retailing Co, χρεώνουν για τις ηλεκτρονικές επιστροφές στην Ισπανία.

Ζara: Τι ισχύει στην Ελλάδα για τις επιστροφές

Αναζητώντας στους όρους χρήσης που ισχύουν για την Ελλάδα και συγκεκριμένα για τις επιστροφές, αναφέρονται τα εξής:

  • Μπορείτε να επιστρέψετε οποιοδήποτε προϊόν σε οποιοδήποτε από τα καταστήματα ZARA στην Ελλάδα, το οποίο έχει το αντίστοιχο τμήμα που ανήκει και το προϊόν που επιθυμείτε να επιστρέψετε. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να μεταβείτε στο κατάστημα και να δώσετε μαζί με το προϊόν την απόδειξη, που παραλάβατε κατά την παράδοσή του, πλήρως συμπληρωμένη.
  • Αν επιλέξετε να μην επιστρέψετε τα προϊόντα σε κάποιο εκ των καταστημάτων ZARA στην Ελλάδα, θα επιβαρυνθείτε με τα έξοδα επιστροφής, περίπτωση και στην οποία τα έξοδα αυτά θα αφαιρούνται από την αξία των επιστρεφόμενων προϊόντων.
  • Στην περίπτωση ελαττωματικών προϊόντων, το ποσό που έχει καταβληθεί θα επιστρέφεται στο ακέραιο, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής και όποιων άλλων εύλογων εξόδων με τα οποία επιβαρυνθήκατε για την επιστροφή του προϊόντος. Η επιστροφή των χρημάτων σας θα γίνει με την ίδια μέθοδο που έγινε και η πληρωμή κατά την αγορά.

Zara: Τι αναφέρει για τα ρούχα υπάλληλος της εταιρείας

Υπάλληλος των Zara αποκαλύπτει μυστικά που έχουν σχέση με τα ρούχα της μεγάλης αλυσίδας, σ’ ένα από τα πιο δημοφιλή sites της αμερικανικής ηπείρου, το Buzzfeed. Δείτε στο xristika.gr όλα τα… βρώμικα μυστικά!

Ειδικότερα, οι συντάκτες του Buzzfeed επικοινώνησαν με μία εργαζόμενη μεγάλου καταστήματος της διάσημης αλυσίδας ρούχων, η οποία εξομολογήθηκε τι δεν γνωρίζει ένας απλός πελάτης, τι πρέπει να προσέχει όταν αγοράζει ένα ρούχο και τι δεν θα ήθελαν να γνωρίζει οι υπεύθυνοι του καταστήματος.

Τα μυστικά που αποκάλυψε μία υπάλληλος των Zara
1. Ολόκληρο το προσωπικό ελέγχεται από την ασφάλεια του καταστήματος κάθε πρωί, πριν μπει στο κατάστημα.

2. Οι ημέρες των εκπτώσεων είναι ο εφιάλτης κάθε εργαζόμενου αφού η δουλειά δεν σταματάει ποτέ.

3. Οι υπάλληλοι που έχουν πόστο εκτός των ταμείων έχουν μόνο μία, βασικότατη αρμοδιότητα. Να ξεδιπλώνουν και να διπλώνουν.

4. Αν οι εργαζόμενοι καθυστερήσουν στη δουλειά ο προϊστάμενος του στέλνει σπίτι.

5. Οι υπάλληλοι δουλεύουν τόσο πιεστικά που πρέπει να ρυθμίζουν μεταξύ τους ακόμα και τις επισκέψεις τους στην τουαλέτα.

6. Τα γυναικεία ρούχα είναι πάντα πολύ βρώμικα μέχρι την ώρα που θα κλείσει το κατάστημα.

7. Παρόλα αυτά, ακόμα κι όταν τα ρούχα έχουν λεκέδες, το κατάστημα θα επιχειρήσει να τα πουλήσει.

8. Αν ένας πελάτης μπει στο κατάστημα κρατώντας φαγητό ή καφέ είναι ευθύνη του υπαλλήλου να τον παρακολουθεί ώστε να σιγουρευτεί ότι δεν θα καταστρέψει κάποιο προϊόν.

9. Οι υπάλληλοι που εργάζονται στο κατάστημα για λιγότερο από μήνες είναι υποχρεωμένοι να φοράνε μία συγκεκριμένη στολή.

10. Στην πορεία μπορείς να φορέσεις τα δικά σου ρούχα αλλά μόνο εφόσον τα εγκρίνει η πολιτική του καταστήματος.

11. Όσο για την έκπτωση που δικαιούνται οι υπάλληλοι, αυτή δεν ισχύει παραμόνο όταν έχεις συμπληρώσει ήδη κάποιους μήνες στη δουλειά.

12. Τα ρούχα που έχουν μείνει στα ράφια στο τέλος κάθε σεζόν επιστρέφονται στην Ισπανία.

13. Την περίοδο των εκπτώσεων οι πελάτες καλά θα κάνουν να διπλοτσεκάρουν τα καρτελάκια με τις τιμές.

14. Οι καλύτερες μέρες για ψώνια είναι η Δευτέρα, η Τρίτη και η Τετάρτη.

15. Υπάρχουν μυστικές εκπτώσεις όλο το χρόνο. Απλά πρέπει να ξέρεις που να κοιτάξεις.

Zara: Δείτε τι κάνει πλέον η γνωστή αλυσίδα ρούχων

Μια μεγάλη αλλαγή ετοιμάζει το Zara καθώς δίνει… after sales service!

Από τον επόμενο μήνα, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιδιορθώνουν ρούχα που έχουν αγοράσει από τα καταστήματα Zara, όποτε και αν έκαναν τις αγορές.

Η υπηρεσία θα περιλαμβάνει αντικατάσταση κουμπιών, φερμουάρ, επιδιόρθωση στριφωμάτων και θα είναι ενεργή τόσο στα καταστήματα όσο και online.

Σύμφωνα με το Bloomberg, με τη νέα πρωτοβουλία, οι Βρετανοί καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπωλούν ή να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα Zara, μέσω μιας πλατφόρμας, ενώ θα μπορούν να δωρίζουν ρούχα, οποιασδήποτε μάρκας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Η προσπάθεια της Zara – που ανήκει στην Inditex, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο – να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων της έρχεται έπειτα από πιέσεις που ασκούνται προς τις αλυσίδες της «γρήγορης μόδας» να γίνουν πιο βιώσιμες, καθώς ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας ευθύνεται για έως και το 10% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως.

Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα οργανωθεί ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα αναρτά ο πωλητής, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα παρέχονται από τη Zara.

Με διαδικτυακές δραστηριότητες σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara συγκαταλέγονται ήδη μεταξύ των πιο μεταπωλούμενων εμπορικών σημάτων στο διαδίκτυο. Φθαρμένα ρούχα, τσάντες και παπούτσια Zara μπορούν να βρεθούν για μεταπώληση σε ιστότοπους όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.

Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα είναι οργανωμένη ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα έχουν ληφθεί από τον πωλητή, όπως οι εναλλακτικές ιστοσελίδες, ενώ οι πρωτότυπες πληροφορίες για τα προϊόντα θα παρέχονται από τη Zara.

Τα ρούχα μπορούν να δωριστούν μέσω συλλογής στο σπίτι και θα αποστέλλονται στον Ερυθρό Σταυρό, ο οποίος τα επαναχρησιμοποιεί ή τα ανακυκλώνει, βασιζόμενος σε μια σύνδεση που υπάρχει ήδη με δοχεία δωρεάς στα καταστήματα Zara.

Νωρίτερα φέτος, η Zara άρχισε να χρεώνει τις ηλεκτρονικές επιστροφές στο Ηνωμένο Βασίλειο, οδηγώντας τους πελάτες στα 60 καταστήματά της σε όλη τη χώρα για να επιστρέψουν τα ρούχα δωρεάν.