Βαρδινογιάννης: Η Motor Oil προωθεί επενδύσεις 1 δισ. ευρώ. με σκοπό την επαύξηση της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας, τη μείωση το ενεργειακού κόστους, καθώς και την προοδευτική μείωση των εκπομπών ρύπων. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τέσσερις πυλώνες του αναπτυξιακού προγράμματος της Μotor Oil, με ορίζοντα το 2030 περιέγραψε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Πέτρος Τζαννετάκης μιλώντας σήμερα στη γενική συνέλευση των μετόχων.
Όπως ανέφερε, το επενδυτικό και αναπτυξιακό πλάνο του Ομίλου ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και αποσκοπεί στην επαύξηση της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας, τη μείωση το ενεργειακού κόστους, καθώς και την προοδευτική μείωση των εκπομπών ρύπων.
Συγκεκριμένα η στρατηγική του ομίλου σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη περιλαμβάνει τα εξής:
1. Εντός του έτους ολοκληρώνεται η επένδυση στο Διυλιστήριο ύψους 310 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του Συγκροτήματος Κατεργασίας Νάφθας η οποία θα συμβάλει στην αύξηση παραγωγής βενζινών, κηροζίνης και υδρογόνου.
Ταυτόχρονα, εφαρμόζονται έργα που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τόσο στο Διυλιστήριο, όσο και στις άλλες δραστηριότητες του Ομίλου. Η ενεργειακή αυτάρκεια παραμένει στις προτεραιότητες.
2. Σχεδιάζεται και υλοποιείται το πρατήριο του μέλλοντος, το οποίο θα περιλαμβάνει διαφοροποιημένα προϊόντα, συμπιεσμένο φυσικό αέριο και αργότερα, διανομή υδρογόνου. Στον ίδιο χώρο θα παρέχεται φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς και μια σειρά άλλων υπηρεσιών και δραστηριοτήτων.
3. Η θυγατρική στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών MORE, λειτουργεί 280 MW αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων και αναπτύσει χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ με στόχο τα 363 ΜW για το 2023. Πρόσφατα, ο ‘Ομιλος προχώρησε σε συμφωνία με τον Όμιλο Ελλάκτωρ για την απόκτηση ποσοστού 29,87%. Μαζί με αυτά έχει σε λειτουργία άμεσα πάνω από 800 MW και περαιτέρω δυναμικότητα χαρτοφυλακίου 2,3 GW, προς κατασκευή και ανάπτυξη.
4. Η επαναδιύλιση λιπαντικών, όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται μέσω της θυγατρικής LPC.
Η γενική συνέλευση ενέκρινε επίσης την διάθεση μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή (0,7 αν αφαιρεθεί το προμέρισμα που έχει διανεμηθεί) καθώς και νέο πρόγραμμα αγοράς έως και 7 εκατ. ιδίων μετοχών σε εύρος τιμών 8 – 23 ευρώ ανά μετοχή.
Έπεσαν οι υπογραφές και έκλεισε το χρυσό deal στον κλάδο των κατασκευών, που φέρνει τον Ομιλο της Motor Oil της οικογένειας Βαρδινογιάννη στο μετοχικό σχήμα του Ελλάκτωρα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η Motor Oil απέκτησε το 30,1% των μετοχών του κατασκευαστικού Ομίλου από τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Ιωάννη Καϋμενάκη, όπως επίσης και την εταιρεία Ανεμο, με το ισχυρό χαρτοφυλάκιο των ΑΠΕ, ενώ αναμένονται και οι επίσημες ανακοινώσεις.
Κατά πληροφορίες, το τίμημα κινείται κοντά στην περιοχή των 190 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κομμάτι των ΑΠΕ.
Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια μεγάλη εξέλιξη στα διοικητικά ενός από τους κορυφαίους ομίλους στην Ελλάδα, που ίσως φέρει μια νέα μέρα στα τεκταινόμενα του κατασκευαστικού κλάδου.
Ενόψει της ολοκλήρωσης της διαδικασίας, μετά από αίτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, έχουν ανασταλεί οι διαπραγματεύσεις για τις δύο εταιρείες σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 17 του ν. 3371/2005, για λόγους προστασίας του επενδυτικού κοινού και της ομαλής λειτουργίας της Αγοράς των κινητών αξιών των ως άνω εταιρειών και μέχρις ότου παρασχεθεί ενημέρωση στο επενδυτικό κοινό αναφορικά με την πιθανή υλοποίηση της συναλλαγής.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια νέα ημέρα για τον όμιλο Ελλάκτωρ και τους περίπου 6.000 εργαζόμενους του. Επί της ουσίας αυτή η εξαγορά λήγειένα επιχειρηματικό πολεμικό κλίμα που διαρκεί για πάνω από 15 μήνες και θα φέρει τον όμιλο σε πιο ήρεμα νερά.
Από την άλλη η παρουσία ενός από τους ισχυρότερους ομίλους, της Motor Oil, στα διοικητικά του Ελλάκτωρα θα κάνει ακόμα πιο δυνατή τη θέση του στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.
Με δεδομένο το γεγονός πως ο όμιλος Ελλάκτωρ αναλαμβάνει μέσω των θυγατρικών του συνεχώς νέα έργα και αυξάνει το ανεκτέλεστο του, δημιουργεί την αισιοδοξία πως τα πέτρινα χρόνια θα μείνουν πίσω και έρχονται καλύτερες ημέρες για τον ιστορικό όμιλο.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι κ.κ. Μπάκος και Καϋμενάκης αναφέρουν:
“Οι εταιρείες Greenhill Investments Limited και Kiloman Holdings Limited συμφερόντων των επιχειρηματιών Δημήτρη Μπάκου και Ιωάννη Καϋμενάκη ανακοινώνουν την πώληση του συνόλου των μετοχών τους στην Ελλάκτωρ.
H απόφαση αυτή ήταν η κατάληξη μακράς περιόδου αντιπαραθέσεων μετόχων αλλά και σε συνέχεια της υποβολής επίσημης προσφοράς για την εξαγορά των μετοχών Ελλάκτωρ κυριότητας της Reggeborgh, η οποία δεν έτυχε θετικής ανταπόκρισης.
Η αποδοχή της ελκυστικής πρότασης που δεχθήκαμε από Motor Oil κλείνει τον κύκλο της επένδυσης που είχε ξεκινήσει με διαφορετικές προοπτικές, στρατηγική και όραμα, αλλά ταυτόχρονα ελπίζουμε ότι θα τερματίσει και τις ενδομετοχικές διαμάχες που επί μακρού χρόνου λάμβαναν χώρα στην εταιρεία.
Οι επιχειρηματίες κ.κ. Δημήτρης Μπάκος, Ιωάννης Καϋμενάκης και Αλέξανδρος Εξάρχου δηλώνουν ότι θα ενισχύσουν την εγχώρια επενδυτική τους δραστηριότητα, πιστεύοντας στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
Το επόμενο διάστημα θα οριστικοποιηθούν τα νέα επενδυτικά σχέδια σε επιλεγμένους κλάδους. Επίσης εύχονται στους μετόχους και εργαζόμενους της Ελλάκτωρ να αποκτήσει η εταιρεία την θέση που της αρμόζει στον επιχειρηματικό χάρτη”.
Οι δύο συμφωνίες της Motor Oil στο Αμπου Ντάμπι που αλλάζουν την αγορά ενέργειας. Αλλάζουν τα δεδομένα σε πολλά επίπεδα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Εξαιρετικά σημαντικές συμφωνίες συνεργασίας στους τομείς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ειδικότερα των υπεράκτιων αιολικών πάρκων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου υπέγραψαν στελέχη του ομίλου Motor Oil με δύο κρατικούς ομίλους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, στο πλαίσιο της χτεσινής επίσκεψης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Αμπου Ντάμπι.
Η πρώτη συμφωνία υπογράφτηκε με την Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Αμπου Ντάμπι (ADNOC). Πρόκειται για μια στρατηγική συμφωνία-πλαίσιο για τη διερεύνηση ευκαιριών παροχής φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μελλοντικής πλωτής μονάδας αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου και τη μονάδας επαναεριοποίησης (FSRU) της «Dioriga Gas», καθώς και για τη διερεύνηση άλλων ευκαιριών συνεργασίας στον τερματικό σταθμό της «Dioriga Gas», που αναπτύσσει η Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2024.
Είναι προφανές ότι με δεδομένη τη συγκυρία του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία, τη δηλωμένη πρόθεση της χώρας μας για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία, και την, επίσης, ειλημμένη απόφαση της ΕΕ για στροφή στο LNG, η εν λόγω συμφωνία ανοίγει πολλαπλές δυνατότητες τόσο για την Ελλάδα, η οποία θέλει να μετατραπεί σε ενεργειακό κόμβο για την Ευρώπη, όσο και για τον όμιλο της Motor Oil.
Η δεύτερη συμφωνία της Motor Oil στο Αμπου Ντάμπι έγινε με την Abu Dhabi Future Energy Company (Masdar) και αφορά την πιθανή ανάπτυξη υπεράκτιων πάρκων παραγωγής αιολικής ενέργειας και άλλων έργων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη συμφωνία έρχεται, μάλιστα, λίγες μέρες μετά τη συμφωνία της Motor Oil για εξαγορά του 75% των έργων ΑΠΕ της Ελλάκτωρ, γεγονός που καθιστά τη Motor Oil πρωταγωνιστή στα έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα.
Λειτουργώντας υπό τον έλεγχο του κρατικού επενδυτικού Ταμείου του Αμπου Ντάμπι, η Masdar, έχει καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση μεγάλων έργων ΑΠΕ όχι μόνο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά σε μια σειρά χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Σερβία, η Ιορδανία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο κ.λπ.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 η Masdar σε κοινοπραξία με τη φινλανδική Taaleri Energia, Masdar Taaleri Generation υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες για την από κοινού ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων στην Ελλάδα ισχύος τουλάχιστον 300 MW, έργο που ωστόσο δεν έχει υλοποιηθεί.
Οπως, επίσης, έγραψε στο Twitter ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, η συγκεκριμένη συμφωνία «κουμπώνει» και με την πρωτοβουλία «Gr-Eco Islands», δηλαδή, την απανθρακοποίηση μικρών νησιών.
Η Μasdar, τέλος, υπέγραψε συμφωνία και με την Kyoto, του ομίλου Κωσταντακόπουλου, για την ανάπτυξη χερσαίων ΑΠΕ.
Σημαντική βελτίωση των μεγεθών για τη Motor Oil. Πρόταση για διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή. Πώς κατάφερε να τινάξει την μπάνκα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Επιστροφή στην κερδοφορία ανακοίνωσε η Motor Oil για το 2021 μετά το ζημιογόνο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 68% στον κύκλο εργασιών στα 10,2 δισ. ευρώ, έναντι 6,1 δισ. ευρώ για τη χρήση 2020.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 490 εκατ. ευρώ, έναντι 85 εκατ. την προηγούμενη χρονιά, ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν 202 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 112 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 258,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 137,6 εκατ. υερώ το 2020, ενώ οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν στα 428 εκατ. ευρώ, από 280 εκατ. ευρώ το 2020.
Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή (ποσό στο οποίο περιλαμβάνεται και προμέρισμα ύψους 0,2 ευρώ που καταβλήθηκε τον Νοέμβριο). Το υπόλοιπο ποσό 0,70 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωριστεί στη χρήση 2022.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…