Βαρδινογιάννης: Colpo grosso! Η κίνηση που του φέρνει εκατομμύρια

Βαρδινογιάννης: Έξυπνη και σπουδαία κίνηση από το κορυφαίο επιχειρηματία. Ο Βαρδινογιάννης βάζει στην πρίζα της ηλεκτροκίνησης τα πρατήρια AVIN – Shell με 1000 σημεία φόρτισης σε δύο χρόνια. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Αβεβαιότητες και δυσκολίες δημιουργεί το ενεργειακό κόστος στην αγορά, εκτιμήσεις για διπλασιασμό του κόστους επιδοτήσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις ενόψει του δύσκολου χειμώνα

Το 2025 θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απ΄ό,τι υβριδικά τόνισε χθες ο γενικός διευθυντής της NRG κ. Αναστάσιος Λωσταράκος παρουσιάζοντας το σχέδιο της εταιρείας για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία incharge.

Σήμερα από τις πωλήσεις της νέας γενιάς αυτοκινήτων, το 70% είναι υβριδικά και το 5% ηλεκτρικά και ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει δίκτυο φόρτισης. Η θυγατρική της Motor Oil ανακοίνωσε χθες την είσοδό της στον τομέα των ταχυφορτιστών με σημείο εκκίνησης 80 σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα που καθημερινά αυξάνονται με στόχο να φτάσουν τα 1.000 την επόμενη διετία.

Σύμφωνα με στελέχη της, το μέλλον στην Ευρώπη δείχνει την ηλεκτροκίνηση. Τα περίπου 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα θα αγγίξουν έως το 2025 τα 70 εκατομμύρια.

Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά, ξεπερνώντας σε αριθμό τα 300.000 οχήματα.

Οι ταχυφορτιστές τoυ δικτύου incharge που παρουσίασε χθες η εταιρεία, είναι εγκατεστημένοι σε στρατηγικά σημεία των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του σε λιγότερο από μισή ώρα.

Στόχος της NRG είναι να εγκαταστήσει σημεία φόρτισης σε πάνω από 100 πρατήρια έως τα τέλη του έτους, αποτελώντας ένα ολοκληρωμένο πάροχο ενέργειας που θα μπορεί να καλύψει κάθε ενεργειακή ανάγκη.

Η εταιρεία θα αναπτύξει το νέο δίκτυο αφενός μέσα από τις υποδομές των πρατηρίων καυσίμων της AVIN και της Shell αφετέρου μέσω εμπορικών συμφωνιών με αλυσίδες και επιχειρήσεις.

Τις επόμενες μέρες πρόκειται να ανακοινωθεί μία μεγάλη συμφωνία. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών έχει δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή η οποία προσφέρεται μέσω web αλλά και κινητών τηλεφώνων.

Βαρδινογιάννης: Με 50 ευρώ κόστος το ταξίδι από Ξάνθη – Καλαμάτα

Στις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης αλλά και στα πλεονεκτήματα αναφέρθηκε χθες και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτού Πλούτου κ. Αλεξάνδρα Σδούκου. Όπως δήλωσε σήμερα το ταξίδι από την Καλαμάτα στην Ξάνθη κοστίζει με ένα συμβατικό όχημα σε καύσιμα 120 ευρώ. Το ίδιο ταξίδι με ένα νέας τεχνολογίας ηλεκτρικό ΙΧ κοστίζει 50 ευρώ με τις τρέχουσες τιμές. Παράλληλα υπάρχει και το περιβαλλοντικό σκέλος αφού το ένα εκλύει στην ατμόσφαιρα 240 κιλά CO2 και το άλλο 20 κιλά.

Σύμφωνα με την κ. Σδούκου τα κίνητρα των επιδοτήσεων και της φορολόγησης για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ έχουν προσελκύσει 7.500 χρήστες όταν στο τέλος του 2019 ήταν 700. Σε ότι αφορά την φόρτιση ο στόχος είναι να φτάσει τα 1.000 σημεία παρουσιάζοντας υπερδεκαπλασιασμό σε σχέση με το 2019 όπου δεν ξεπερνούσαν τα 80.

Το milestone της διαδρομής σύμφωνα με την Γενική Γραμματέας είναι 1 στα 3 αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά ως το 2030, στόχος που στο πλαίσιο του ΕΣΕΚ δεν αποκλείεται να αναθεωρηθεί. Σύμφωνα με την κ. Σδούκου πρόσφατα η ΕΕ διπλασίασε τον στόχο της για την ηλεκτροκίνηση, κάνοντας λόγο για 3.500.000 σημεία φόρτισης ως το 2030 και 80 δις. επενδύσεις για όλες τις αναγκαίες υποδομές.

Επόμενος σταθμός για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα είναι η δημιουργία ενός επαρκούς και προσβάσιμου δικτύου υποδομών φόρτισης σε όλη την επικράτεια, project για το οποίο θα αξιοποιηθούν πόροι 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης με το ρόλο του ιδιωτικού τομέα στον τομέα αυτό να είναι καταλυτικός.

Βαρδινογιάννης: Για την αγορά ενέργειας

Η ασταθής πορεία της αγοράς ενέργειας κρύβει μεγάλη αβεβαιότητα, σύμφωνα με τον κ. Λωσταράκο και οφείλεται εν πολλοίς στις τιμές του φυσικού αερίου.

Όπως είπε, η έκβαση αυτή της μάχης θα κριθεί από την πορεία του Nord Stream 2 και την δυνατότητα της ΕΕ να αποκτήσει επαρκείς ποσότητες φυσικού αερίου. Aν δεν βρεθεί λύση σε αυτό το επίπεδο, τότε θα πρέπει να προβληματιζόμαστε, είπε και τόνισε ότι ακόμη και αν η αγορά ισορροπήσει δεν θα είναι όπως πριν την κρίση.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι μπαίνουμε στην πιο δύσκολη περίοδο του χρόνου που η ζήτηση αυξάνεται λόγω του κρύου. Αυτό όπως τόνισε θα γεννήσει και πρόσθετες ανάγκες χρηματοδότησης που μπορεί να απορροφήσουν επιπλέον 400 εκ. ευρώ απ’ όσα ανακοινώθηκε μέχρι σήμερα ότι θα δοθούν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Ωστόσο ο κ. Λωσταράκος δεν δίστασε να μιλήσει για τις ανθρώπινες δυσκολίες που θα συναντήσουν οι καταναλωτές στην αποπληρωμή των οφειλών.

Το στέλεχος της Motor Oil ερωτηθείς είπε ότι τα περιθώριο της προμήθειας είναι περιορισμένα για εκπτωτική πολιτική και ότι οι δυσκολίες ξεκίνησαν πριν ένα χρόνο με το target model και συνεχίζονται με μεγαλύτερη ένταση.

Για τα προβλήματα ρευστότητας που υπάρχουν στην αγορά ανέφερε ότι είναι υπαρκτά αλλά εκτίμησε ότι για το καλό της οικονομίας και της αγοράς δεν πρέπει να κλείσει κάποια εταιρεία. Η αγορά δήλωσε μπορεί να αντέξει τους τριγμούς και θα βρει τρόπο και λύσεις λέγοντας ότι «τα κανόνια δεν τα θέλουμε».

Ιδιαίτερα μεγάλο χαρακτήρισε το πρόβλημα στην Μέση Τάση λέγοντας ότι έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και τόνισε την ανάγκη να υπάρξει ιδιαίτερη στήριξη από την κυβέρνηση.

Όπου υπάρχουν είπε προσωπικές επιχειρήσεις στηρίζονται οι επιχειρήσεις ανέφερε ο κ. Λωσταράκος ωστόσο όλα έχουν κάποιο όριο.

Κρητική άσκησε το στέλεχος της NRG και για τους διαχειριστές με τα εγγυημένα έσοδα, λέγοντας ότι απολαμβάνουν μηδενικό ρίσκο σε αυτή την καταιγίδα καθώς εισπράττουν τα τέλη χρήσης χωρίς αμοιβή από τους προμηθευτές και έχουν την υποχρέωση να τους αποδίδουν χωρίς καθυστερήσεις.

Βαρδινογιάννης: Η κίνηση που όλοι περίμεναν

Σε ριζική αναβάθμιση του νέου βραχίονα MORE προχωρά ο Όμιλος της Motor Oil, καθώς, όπως όλα δείχνουν, αποδίδεται στη συγκεκριμένη θυγατρική στρατηγική προτεραιότητα, ενώ υπάρχουν φιλόδοξα πλάνα για το άμεσο μέλλον.

Τούτο συνάγεται, άλλωστε, από τη μέχρι τώρα σύντομη, αλλά εξαιρετικά δυναμική παρουσία του το τελευταίο διάστημα, καθώς από τον μετασχηματισμό της «Ηλεκτροπαραγωγή Σουσακίου» σε Motor Oil Renewable Energy (MORE) έχουν ήδη κλειστεί μεγάλα deals και φαίνεται ότι έπονται ακόμη μεγαλύτερα…

Προς αυτή την κατεύθυνση της περαιτέρω αναβάθμισης και ισχυροποίησης υπήρξαν -όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney– ριζικές αλλαγές στη διοίκηση της εταιρείας, αλλά ταυτόχρονα και ιδιαίτερα σημαντική κεφαλαιακή ενίσχυση.

Έτσι, από τις 20 Αυγούστου ανέλαβε τα ηνία νέο δεκαμελές (έναντι του μέχρι τότε πενταμελούς) Διοικητικό Συμβούλιο, με Πρόεδρο τον Γιάννη Βαρδινογιάννη (Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Motor Oil) και μέλη τους Πέτρο Τζαννετάκη (Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου), Γιάννη Κοσμαδάκη (Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου), Βίκτωρα Παπακωνσταντίνου, Μιχαήλ – Ματθαίο Στειακάκη, Γεώργιο Προυσανίδη, Θεοφάνη Βουτσαρά, Νικόλαο Γιαννακάκη, Αναστασία Κασαπάκη και Βασίλειο Βυζηργιαννάκη.

Βαρδινογιάννης: Οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, αρχής γενομένης από τον Φεβρουάριο του 2020 -και πριν το μετασχηματισμό της εταιρείας- κατά 10 εκατ. ευρώ, τον Ιούλιο του 2020 κατά 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος τον Μάιο, μαζί με την απόφαση για μετεξέλιξη της «Ηλεκτροπαραγωγή Σουσακίου» σε Motor Oil Renewable Energy, έγινε γενναία ΑΜΚ ύψους 26 εκατ. ευρώ και στις 16 Ιουλίου ακολούθησε ακόμη μία, ύψους 1 εκατ. ευρώ.

Έτσι, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε 40.940.000 ευρώ, είναι δε διαιρεμένο σε 409.400 ονομαστικές μετοχές, ονομαστικής αξίας 100 ευρώ της κάθε μιας. Σύμφωνα με την σχετική έκθεση ανεξάρτητου ορκωτού ελεγκτή στις 11 Αυγούστου, «πιστοποιήθηκε η ολική καταβολή της αύξησης του Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 26.000.000 ευρώ καθώς και της υπέρ το άρτιο αξίας ποσού 104.000.000 ευρώ, που αποφασίστηκε από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση της μετόχου της 10/05/2021».

Υπενθυμίζεται ότι στη MORE έχουν συγκεντρωθεί οι δραστηριότητες του Ομίλου της Motor Oil που δεν σχετίζονται με τη διύλιση αργού και την εμπορία και διανομή προϊόντων πετρελαίου, όπως οι ΑΠΕ, η ηλεκτροπαραγωγή, η παροχή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, καθώς και το σχεδιαζόμενο FSRU στους Αγίους Θεοδώρους.

Βαρδινογιάννης: Τα deals και οι νέες δραστηριότητες

Στο πλαίσιο αυτό, είναι η MORE που συμμετέχει με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (50% – 50%) στη νεοσυσταθείσα «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής», η οποία θα υλοποιήσει τη μεγάλη επένδυση, ύψους 375 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο, ισχύος 877 ΜW, στην Κομοτηνή.

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε χθες το newmoney (ρεπορτάζ της Μαριάννας Τζάννε), η MORE θα αποτελέσει το «όχημα» για την είσοδο του Ομίλου και στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και ειδικότερα στα ΣΔΙΤ Αττικής και Κ. Μακεδονίας, σε σύμπραξη με τον Όμιλο Άβαξ και την εταιρεία Θαλής. Σχήμα στο οποίο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η MORE, θα κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών.

Την ίδια ώρα, ο νέος στρατηγικός βραχίονας της Motor Oil έχει σε πλήρη εξέλιξη το φιλόδοξο πλάνο -μέσω της θυγατρικής Διώρυγα Gas- για την εγκατάσταση πλωτής μονάδα αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), με δυναμικότητα 2-3 bcm/έτος.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται η διενέργεια Market Test το επόμενο διάστημα, η ολοκλήρωση των μελετών (FEED-Front-End-Engineering Design) μέχρι τέλος του έτους και η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης στο πρώτο τρίμηνο του 2022, έτσι ώστε το FSRU να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023.

Παράλληλα, σε φάση δυναμικής ανάπτυξης βρίσκονται και οι επενδύσεις στις ΑΠΕ, μέσω απόκτησης και κατασκευής αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων με μεσοπρόθεσμο στόχο το πράσινο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου να φτάσει σταδιακά το 1GW συνολικής ισχύος.

Σε κάθε περίπτωση, στους εταιρικούς σκοπούς της MORE περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα και εκτός συνόρων, η προμήθεια, πώληση, αγορά, και εν γένει εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία μονάδων επεξεργασίας μη επικίνδυνων απορριμμάτων, καθώς και η εμπορική εκμετάλλευση των παραγόμενων προϊόντων, αλλά και η προμήθεια, πώληση, αγορά και εν γένει εμπορία φυσικού αερίου, στην ημεδαπή και αλλοδαπή, σε οποιαδήποτε μορφή (π.χ. υγροποιημένου, συμπιεσμένου ή σε αέρια μορφή), σε οποιαδήποτε κατηγορία πελατών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής και εξαγωγής φυσικού αερίου από και προς την ελληνική επικράτεια.

Υπό αυτό το πρίσμα ερμηνεύεται και η αίτηση που υπέβαλε η MORE στη ΡΑΕ στις 17 Σεπτεμβρίου, για χορήγηση άδειας προμήθειας φυσικού αερίου.