Μας κάνει πλάκα ο Βαρδινογιάννης: Δείτε πόσα έβγαλε το 2021

Βαρδινογιάννης: Σημαντική βελτίωση των μεγεθών για τη Motor Oil. Πρόταση για διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή. Πώς κατάφερε να τινάξει την μπάνκα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Επιστροφή στην κερδοφορία ανακοίνωσε η Motor Oil για το 2021 μετά το ζημιογόνο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 68% στον κύκλο εργασιών στα 10,2 δισ. ευρώ, έναντι 6,1 δισ. ευρώ για τη χρήση 2020.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 490 εκατ. ευρώ, έναντι 85 εκατ. την προηγούμενη χρονιά, ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν 202 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 112 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 258,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 137,6 εκατ. υερώ το 2020, ενώ οι επενδύσεις διαμορφώθηκαν στα 428 εκατ. ευρώ, από 280 εκατ. ευρώ το 2020.

Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή (ποσό στο οποίο περιλαμβάνεται και προμέρισμα ύψους 0,2 ευρώ που καταβλήθηκε τον Νοέμβριο). Το υπόλοιπο ποσό 0,70 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωριστεί στη χρήση 2022.

Βαρδινογιάννης: Το είπε και το έκανε! «Παίρνει» όλη την Εύβοια

Επενδύει στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ο βραχίονας της Motor Oil Renewable Energy. Έχει ενισχυθεί με την απόκτηση αδειών που ανήκαν στο παρελθόν στην Quest Αιολική. Το χτίσιμο του «πράσινου» χαρτοφυλακίου και ο στόχος του 1 GW. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Με γοργά βήματα ενισχύεται το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο της Motor Oil Renewable Energy, του βραχίονα του Ομίλου της Motor Oil στον οποίο έχουν περάσει, μεταξύ άλλων, και οι δραστηριότητες στις ΑΠΕ.

Διακηρυγμένος στόχος του Ομίλου είναι η δυναμική ανάπτυξη στις ΑΠΕ μέσω επενδύσεων που αφορούν είτε την απόκτηση λειτουργούντων αιολικών και φωτοβολταικών πάρκων, είτε αδειών καθώς βέβαια και με την αδειοδότηση και κατασκευή νέων, έτσι ώστε μεσοπρόθεσμα το χαρτοφυλάκιο του να φτάσει το 1GW συνολικής ισχύος.

Βαρδινογιάννης: Το «ηχηρό παρών» στην Εύβοια

Στο πλαίσιο αυτό, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, στον έλεγχο της MORE έχουν περάσει, μεταξύ άλλων και 9 άδειες για αιολικά πάρκα στην Εύβοια, συνολικής ισχύος 185,3 MW.

Όπως είναι γνωστό, σε περιοχές της Εύβοιας, λόγω του εξαιρετικού αιολικού δυναμικού, έχουν ολοκληρωθεί, βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται αντίστοιχες επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από εγχώριους και ξένους ισχυρούς ενεργειακούς ομίλους.

Στην προκειμένη περίπτωση, οι 9 βεβαιώσεις παραγωγού που «ανανεώθηκαν» από τη ΡΑΕ πριν λίγες ημέρες, αφορούν σε θέσεις των Δημοτικών Ενοτήτων Μαρμαρίου και Στυρέων του Δήμου Καρύστου και για αιολικά πάρκα ισχύος από 8 MW έως 46,2 MW.

Οι άδειες αυτές ανήκουν πλέον στην DMX Αιολική (με διαχειριστές τα στελέχη του Ομίλου Motor Oil, Νικόλαο Κοσμαδάκη και Ζήσιμο Μαντά), ωστόσο έχουν διαγράψει μια πολύχρονη διαδρομή.

Οι περισσότερες εκδόθηκαν την περίοδο 2011 για λογαριασμό της Quest Αιολική (του Ομίλου Quest), στη συνέχεια όμως πέρασαν στον έλεγχο της Viotia Aiolos, εταιρεία που με τη σειρά της ελεγχόταν από την EDF EN Hellas, ενώ το 2018 συμμετείχε και το αμερικανικό fund Fortress (το «παρών» στο Δ.Σ. έδινε τότε και το ελληνικής καταγωγής ανώτατο στέλεχος του Fortress, Dean Dakolias).

Η Viotia Aiolos πέρασε στη συνέχεια στον έλεγχο του Ομίλου Motor Oil (με νυν πρόεδρο του Δ.Σ. τον Βίκτωρα Παπακωνσταντίνου).

Όσον αφορά τις βεβαιώσεις παραγωγού για τα έργα στην Εύβοια, υπεβλήθησαν στη ΡΑΕ, -από τα τέλη του 2020 και τον Ιούνιο του 2021-, αιτήσεις τροποποίησης ως προς τη μεταβολή του τύπου των ανεμογεννητριών, τα όρια των γηπέδων, αλλά και την επωνυμία της κατόχου εταιρείας (από Quest Αιολική σε DMX Αιολική).

Σε κάθε περίπτωση, η MORE είναι πλέον «εξοπλισμένη» με βεβαιώσεις παραγωγού για μεγάλα αιολικά πάρκα (και) στην Εύβοια, για τα οποία βέβαια το πότε θα υλοποιηθούν θα εξαρτηθεί από τον ευρύτερο σχεδιασμό της και τις γενικότερες συνθήκες.

Βαρδινογιάννης: Το χτίσιμο του χαρτοφυλακίου

Η Motor Oil ξεκίνησε το χτίσιμο του χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ, με την απόκτηση από την θυγατρική της Teforto του 85% της Στεφανέρ Ενεργειακή που διαθέτει τρία αιολικά πάρκα συνολικής παραγωγικής δυναμικότητας 9,4 MW.

Στη συνέχεια και μετά τη συγκρότηση του βραχίονα της MORE μέσω της Teforto τον Φεβρουάριο του 2020 απέκτησε το 100% των μετοχών των εταιρειών Radiant Solar Holdings LTD και Greensol Holdings LTD έναντι 13,3 εκατ. ευρώ.

Οι εταιρείες αυτές με έδρα την Κύπρο κατέχουν χαρτοφυλάκιο 12 εν λειτουργία εταιρειών – φωτοβολταϊκών πάρκων στη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα συνολικής δυναμικότητας 47 MW, που πριν τη μεταβίβαση ανήκαν στην οικογένεια Παπαπέτρου (Όμιλος Εγνατία).

Οι εταιρείες αυτές συγχωνεύθηκαν με απορρόφηση από την Σέλευκος Ενεργειακή.

Επιπλέον, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2020 μέσω της Teforto αποκτήθηκε το σύνολο των μετοχών των εταιρειών Αιολικό Πάρκο Κέλλας Α.Ε. και Οπούντια Οικολογική Αιολική Α.Ε. που κατέχουν δύο αιολικά πάρκα στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, συνολικής αδειοδοτημένης δυναμικότητας 43 ΜW.

Επίσης, τον Οκτώβριο του 2020 η Teforto συμμετείχε στην ίδρυση της εταιρίας Wired RES A.E. που διαθέτει άδεια λειτουργίας αιολικού πάρκου δυναμικότητας 24 MW στην περιοχή Θεσπιών Βοιωτίας.

Παράλληλα, μέσω της MORE προωθούνται νέα έργα ΑΠΕ, ενώ τον περασμένο μήνα η εταιρεία έκανε την είσοδό της και στο χώρο της αποθήκευσης ενέργειας. Έτσι, σε πρώτη φάση εξασφαλίστηκαν τέσσερις άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση συσσωρευτών αποθήκευσης, συνολικής ισχύος 170 MW σε περιοχές της Βοιωτίας, της Φωκίδας, της Ηλείας και της Φλώρινας.

Βαρδινογιάννης: Colpo grosso! Η κίνηση που του φέρνει εκατομμύρια

Αβεβαιότητες και δυσκολίες δημιουργεί το ενεργειακό κόστος στην αγορά, εκτιμήσεις για διπλασιασμό του κόστους επιδοτήσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις ενόψει του δύσκολου χειμώνα

Το 2025 θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απ΄ό,τι υβριδικά τόνισε χθες ο γενικός διευθυντής της NRG κ. Αναστάσιος Λωσταράκος παρουσιάζοντας το σχέδιο της εταιρείας για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία incharge.

Σήμερα από τις πωλήσεις της νέας γενιάς αυτοκινήτων, το 70% είναι υβριδικά και το 5% ηλεκτρικά και ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει δίκτυο φόρτισης. Η θυγατρική της Motor Oil ανακοίνωσε χθες την είσοδό της στον τομέα των ταχυφορτιστών με σημείο εκκίνησης 80 σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα που καθημερινά αυξάνονται με στόχο να φτάσουν τα 1.000 την επόμενη διετία.

Σύμφωνα με στελέχη της, το μέλλον στην Ευρώπη δείχνει την ηλεκτροκίνηση. Τα περίπου 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα θα αγγίξουν έως το 2025 τα 70 εκατομμύρια.

Στην Ελλάδα, αναμένεται μέχρι το 2030, 1 στα 3 αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά, ξεπερνώντας σε αριθμό τα 300.000 οχήματα.

Οι ταχυφορτιστές τoυ δικτύου incharge που παρουσίασε χθες η εταιρεία, είναι εγκατεστημένοι σε στρατηγικά σημεία των κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του σε λιγότερο από μισή ώρα.

Στόχος της NRG είναι να εγκαταστήσει σημεία φόρτισης σε πάνω από 100 πρατήρια έως τα τέλη του έτους, αποτελώντας ένα ολοκληρωμένο πάροχο ενέργειας που θα μπορεί να καλύψει κάθε ενεργειακή ανάγκη.

Η εταιρεία θα αναπτύξει το νέο δίκτυο αφενός μέσα από τις υποδομές των πρατηρίων καυσίμων της AVIN και της Shell αφετέρου μέσω εμπορικών συμφωνιών με αλυσίδες και επιχειρήσεις.

Τις επόμενες μέρες πρόκειται να ανακοινωθεί μία μεγάλη συμφωνία. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών έχει δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή η οποία προσφέρεται μέσω web αλλά και κινητών τηλεφώνων.