ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Τράπεζες: Κάτι περίεργο… τρέχει – Έρχεται νέο κραχ στην Ελλάδα;

Τράπεζες: Αβεβαιότητα επικρατεί στο τραπεζικό πεδίο με τις αποκρατικοποιήσεις να καθυστερούν!

Νέα δεδομένα για τις δύο μεγάλες τραπεζικές αποκρατικοποιήσεις, της Εθνικής και της Τρ. Πειραιώς, φαίνεται ότι έχει δημιουργήσει η αβέβαιη πορεία του ελληνικού χρηματιστηρίου και η εξασθένηση του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα να ανατρέπεται ο σχεδιασμός για ένα μεγάλο placement μετοχών της Εθνικής μέσα στον Οκτώβριο.

Πάντως, η διοίκηση της Alpha Bank κάνει κινήσεις για να επιταχύνει τη διάθεση του μικρού πακέτου μετοχών της, που εξακολουθεί να κρατά το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΤΧΣ περιμένει από τους ξένους συμβούλους του, με πρώτο τον οίκο Rothchild που έχει αναλάβει τον ρόλο του συμβούλου στρατηγικής, να «ανάψει πράσινο» για την κρίσιμη συναλλαγή, που αφορά τη διάθεση του 20% των μετοχών της Εθνικής -από το 40% που κρατά συνολικά το ΤΧΣ.

Προς το παρόν, παραμένει αβέβαιο αν θα «ανάψει πράσινο» για να προχωρήσει το placement μέσα στον Οκτώβριο, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν επιδεινωθεί οι συνθήκες στο χρηματιστήριο, οι ξένοι επενδυτές είναι σταθερά εδώ και αρκετούς μήνες καθαροί πωλητές και ο τραπεζικός δείκτης στο ΧΑ υποχωρεί περισσότερο από 10% μέσα στον Σεπτέμβριο.

Παράγοντας της αγοράς εκτιμούν ότι ακόμη και σε αυτές τις συνθήκες, το placement θα μπορούσε να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, όμως είναι πολύ πιθανό η τιμή διάθεσης των μετοχών να μην είναι η επιθυμητή από το ΤΧΣ και την κυβέρνηση, η οποία θα βρισκόταν εκτεθειμένη σε επικρίσεις για μια βεβιασμένη αποκρατικοποίηση, τη στιγμή που έχει χρονικό περιθώριο από τον νόμο μέχρι το 2025 για να ολοκληρωθεί η αποεπένδυση του ΤΧΣ από τις τράπεζες.

Για τις τραπεζικές αποκρατικοποιήσεις και τον χρόνο που προγραμματίζεται να γίνουν ρωτήθηκε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος εύλογα απέφυγε να κάνει πολλές ειδικές αναφορές σε ένα θέμα που άπτεται των συνθηκών στις αγορές, ενώ από την απάντησή του, όπου έκανε λόγο για «τους επόμενους μήνες», πολλοί συμπεραίνουν ότι έχει ανατραπεί ο σχεδιασμός για placement μετοχών της Εθνικής μέσα στον Οκτώβριο.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε, πάντως, ότι η κυβέρνηση περιμένει την καθοδήγηση των συμβούλων.

Την ώρα που όλα δείχνουν ότι οι μεγάλες τραπεζικές αποκρατικοποιήσεις καθυστερούν, για τις μικρότερες συναλλαγές, που θεωρούνται και ευκολότερες, το κλίμα είναι εντελώς διαφορετικό.

Η απόκτηση των μετοχών της Eurobank από την ίδια την τράπεζα έχει ήδη δρομολογηθεί, ενώ κινητικότητα αναπτύσσει και η Alpha Bank, που βρίσκεται σε άτυπες συζητήσεις με το ΤΧΣ για μια διάθεση του 9% των μετοχών της από το Ταμείο σε επενδυτές που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους προς τη διοίκηση της τράπεζας.

Προς το παρόν το Ταμείο δεν έχει απαντήσει θετικά στη διοίκηση της Alpha Bank, καθώς αρχικά προγραμματιζόταν να προηγηθεί το placement των μετοχών της Εθνικής.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος, δεν μπορεί να γίνει διάθεση των μετοχών σε επιλεγμένους επενδυτές, αν δεν προηγηθεί μια ανοικτή διαδικασία υποβολής προσφορών, ώστε να εξασφαλισθεί το βέλτιστο τίμημα.

Δεν έχει γίνει γνωστό, αλλά θεωρείται βέβαιο από πολλούς, ότι μέρος των μετοχών που κατέχει το ΤΧΣ θα ενδιαφερθεί να αποκτήσει ο τρίτος τη τάξει μέτοχος της Alpha Bank, ο Ολλανδός Χέντρικ Χόλντερμαν.

Ο Χόλντερμαν, που έγινε γνωστός στην Ελλάδα από την εξαγορά της Ελλάκτωρ, ελέγχει μέσω του επενδυτικού ταμείου διαχείρισης της περιουσίας του πάνω από 5% και είναι τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος μετά το ΤΧΣ και τα funds του Αμερικανού επενδυτή Τζον Πόλσον.

Τράπεζες: Σοκ! Κλείνουν όλες – Έτσι θα κάνουμε τις συναλλαγές μας

Το μέλλον φέρνει αλλαγές στις συναλλαγές μας με τις τράπεζες.

Η ευρεία δημοτικότητα των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ των νέων σημαίνει ότι είναι εύκολο για αυτούς να αλληλοεπιδρούν με τις τράπεζες εκεί, μειώνοντας την καμπύλη μάθησης και τις πιθανές απογοητεύσεις που σχετίζονται με την υιοθέτηση μιας νέας πλατφόρμας επικοινωνίας.

Χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή με την οποία το κοινό σας αισθάνεται άνετα, μπορείτε να βελτιώσετε την ικανοποίηση των πελατών σας και να ενισχύσετε τις σχέσεις σας με αυτό το βασικό δημογραφικό κομμάτι του πληθυσμού.

Πώς μπορούν λοιπόν οι τράπεζες να αξιοποιήσουν όλα τα πλεονεκτήματα που παρέχουν οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων;

1) Χρήση chatbots για βοήθεια στους πελάτες.

Τα chatbotsεπιτρέπουν την αυτοματοποιημένη, 24ωρη υποστήριξη για κοινά ερωτήματα, όπως υπόλοιπα λογαριασμών, ιστορικό συναλλαγών και πληρωμές λογαριασμών. Αυτό εξοικονομεί χρόνο για τον πελάτη και την τράπεζα και διασφαλίζει ότι οι νέοι λαμβάνουν την άμεση βοήθεια που περιμένουν στην ψηφιακή εποχή.

Τα chatbots είναι επίσης εξαιρετικά δημοφιλή στην Ελλάδα: τα εσωτερικά δεδομένα του Viber αποκαλύπτουν ότι πέρυσι ανταλλάχτηκαν περισσότερα από 180 εκατ.μηνύματα σε bots στην εφαρμογή.

2) Αποστολή ειδικών προσφορών και προσφορών με βάση αυτό που αρέσει στους πελάτες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες εξατομίκευσης των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων.

Για παράδειγμα, οι τράπεζες θα μπορούσαν να προσφέρουν πιστωτικές κάρτες που σχετίζονται με ταξίδια σε πελάτες που κάνουν συχνά κράτηση πτήσεων ή να στέλνουν λεπτομέρειες σχετικά με προγράμματα φοιτητικών δανείων σε όσους έχουν εκφράσει περιέργεια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Χρήσιμη πληροφορία: οι επιχειρήσεις στο Viber ενσωματώνουν στασυστήματα CRM και CDP και επαγγελματικά μηνύματα για να έχουν εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό συνομιλιών με έναν πελάτη, να αντλούν τις απαραίτητες πληροφορίες και να τμηματοποιούν το κοινό για καμπάνιες με πολύ συγκεκριμένη στόχευση.

3) Προσφορά συνομιλιών 1-προς-1 μεταξύ τραπεζών και καταναλωτών, παρέχοντας εξατομικευμένη υποστήριξη και βοήθεια.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς το 62% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερη δουλειά όσον αφορά στην εξατομίκευση τηςεμπειρίας τους.

4) Τοποθέτηση εγγενούς διαφήμισης εντός της εφαρμογής για προώθηση και αναγνωρισιμότητα της τράπεζας.

Στις εφαρμογές και τις πλατφόρμες, οι περισσότεροι χρήστες βλέπουν τις διαφημίσεις ως διακοπή σε οτιδήποτε έκαναν στη συσκευή τους, επομένως ο στόχος σας όταν τοποθετείτε μια διαφήμιση σε μια εφαρμογή ή ιστότοπο θα πρέπει να είναι να βεβαιωθείτε ότι οι τοποθετήσεις είναι όσο το δυνατόν λιγότερο παρεμβατικές.

Είναι μια λεπτή πράξη εξισορρόπησης: πρέπει να τραβήξετε την προσοχή τους χωρίς να διαταράξετε αυτό που κάνουν.

Επιλέξτε μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων με εγγενείς τοποθετήσεις για να βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις ενσωματώνονται φυσικά στη διεπαφή με το χρήστη.

5) Προσφορά στους χρήστες να επιλέγουν υπηρεσίες απευθείας σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, καθιστώντας τις βολικές και προσβάσιμες.

Καθώς το 70% των καταναλωτών χρειάζεται περισσότερη «ευκολία» από την εξυπηρέτηση πελατών, η παροχή εύκολης πρόσβασης σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σε ένα μέρος σίγουρα θα βοηθήσει πολύ όποιον την παρέχει.

6) Κοινή χρήση ενημερωμένων πληροφοριών σχετικά με τις παραδόσεις των πιστωτικών καρτών τους, τις συναλλαγές, το υπόλοιπο λογαριασμού και άλλες σημαντικές ενημερώσεις.

Οι νέοι πελάτες θα ήταν ευγνώμονες για κάτι τέτοιο: σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το 75% των καταναλωτών θέλουν οι εταιρείες να τους στέλνουν μηνύματα για ραντεβού για υπενθυμίσεις πληρωμής και το 78% των πελατών θέλουν ενημερώσεις παράδοσης για τις διάφορες παραγγελίες τους.

7) Παροχή χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης που βοηθά τους καταναλωτές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις, καταπολεμά τον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό και ενισχύει την υπεύθυνη διαχείριση χρημάτων.

Μπορείτε να δημιουργήσετε κάθε είδους χρήσιμο περιεχόμενο που έχει απήχηση στους νεότερους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει γραφήματα για τον οικονομικό προγραμματισμό, εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τη διαχείριση πιστώσεων ή ενδιαφέρουσες ιστορίες για επιτυχημένους νέους επιχειρηματίες.

Με την κοινή χρήση τέτοιου περιεχομένου σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, μπορείτε να προσφέρετε αξία σε αυτό το δημογραφικό μέρος του πληθυσμού και να τοποθετηθείτε ως αξιόπιστη πηγή για οικονομική καθοδήγηση και συμβουλές.

8) Επιτρέποντας στους πελάτες να κάνουν πληρωμές κοινής ωφέλειας και λογαριασμών απευθείας μέσω της εφαρμογής. Για παράδειγμα, στο Viber επιτρέπουμε σε διαφορετικές εταιρείεςνα ενσωματώνουν πληρωμές μέσω chatbot στην εφαρμογή μας για εύκολη και απρόσκοπτη εμπειρία πελατών.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago