Σούπερ μάρκετ: Χρυσές δουλειές έκαναν τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του λοκντάουν με τα κέρδη του να εκτοξεύονται! Δείτε στο xristika.gr τα απίστευτα ποσά…
Αυξημένα κέρδη ενισχυμένα κατά 113,6% σημείωσαν τα σούπερ μάρκετ κατά την περσινή χρονιά, μία χρονιά που σημαδεύτηκε από μέτρα κατά του κορονοϊού.
Όμως αυτή η ανάπτυξη, που έφερε στο ταμείο του κλάδου επιπλέον 847,249 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 δεν μοιράστηκε ισομερώς. Κάποιοι, όπως ο Σκλαβενίτης “μάζεψαν” τη μερίδα του λέοντος από αυτή την αύξηση ενώ κάποιοι, όπως ο ΣΥΝΚΑ και το Bazaar κατέγραψαν απώλειες.
Από την ανάλυση των ισολογισμών των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που έκανε το Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021, -το δείγμα είναι 34 επιχειρήσεις- τις υψηλότερες πωλήσεις εμφάνισε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με τζίρο 3,79 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 15,59% και πρόσθετο τζίρο 511,46 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019. Στη δεύτερη θέση βάσει κύκλου εργασιών βρίσκεται ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος με 2,02 δισ. ευρώ, αύξηση 3,76% σε σχέση με το 2019 και επιπλέον τζίρο 70,20 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μετρό, με αύξηση 6%, και ακολουθεί η Δ. Μασούτης με 882,47 εκατ. ευρώ και αύξηση 6,34%. Από την 10άδα απουσιάζει η Lidl, που δεν δημοσιεύει ισολογισμό.
Συνολικά οι 10 μεγάλοι του κλάδου τζίραραν πέρυσι 9,7 δισ. ευρώ από 8,8 δισ. ευρώ (+9,54%) ενώ εμφάνισαν κέρδη 171,73 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 167,56% σε σχέση με το 2019. Δηλαδή παρήγαγαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων που μπήκε στα ταμεία των 34 αλυσίδων του δείγματος. Συνολικά οι 10 μεγάλοι ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 868,7 εκατ. ευρώ αφήνοντας τις υπόλοιπες 24 αλυσίδες μόλις 21,52 εκατ. ευρώ από τις επιπλέον πωλήσεις του 2020.
Για να αντιληφθούμε το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών θα πρέπει να αναφέρουμε πως το 2019 οι 24 μικροί έκαναν τζίρο 223 εκατ. ευρώ και πέρυσι 245 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχη εικόνα και σε επίπεδο κερδών. Οι 10 μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες εμφάνισαν κέρδη προ φόρων 171,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 167,56% σε σχέση με τα 64,18 εκατ. ευρώ του 2019. Ως εκ τούτου, ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας τους διαμορφώθηκε στο 1,76% από 0,72% το 2019.
H κερδοφορία για το σύνολο των 34 υπό εξέταση επιχειρήσεων το 2020 είναι λίγο υψηλότερη, αλλά παρουσιάζει μικρότερη ποσοστιαία μεταβολή, λόγω της επίδρασης των μεγεθών των μεγαλύτερων εταιρειών.
Συγκεκριμένα, τα καθαρά αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 113,60% από 89,36 εκατ. ευρώ σε 190,87 εκατ. ευρώ. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε σε 1,91% έναντι 0,98% το 2019.
Συγκεκριμένα, οι 8 από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις-ομίλους καταγράφουν συνολικά αυξημένα κέρδη, όπως και οι 28 από τις 34 στο σύνολο. Το EBITDA, παρουσίασε μεγάλη αύξηση, από 5,50% σε 6,26% για τους 10 μεγαλύτερους ομίλους και εταιρείες, ενώ για το σύνολο των 34 εταιρειών και ομίλων αυξήθηκε από 5,69% σε 6,48%.
Σούπερ μάρκετ: Αυτό είναι ο νέος «βασιλιάς» των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
Ποιος Σκλαβενίτης, ποιος Βασιλόπουλος και ποιος Κρητικός; Το Σούπερ μάρκετ που έκανε τη διαφορά στην Ελλάδα και εκτόξευσε τα κέρδη του είναι άλλο και είναι πλέον στην κορυφή. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μπορεί ο Σκλαβενίτης να είναι σχεδόν μόνιμα στην κορυφή, μπορεί ο Κρητικός να είναι ανερχόμενη δύναμη, ωστόσο η ελληνική αλυσίδα που τα σάρωσε όλα είναι ο Γαλαξίας.
Συγκεκριμένα υπερδιπλασιασμό της κερδοφορίας της εμφάνισε το 2020 η Πέντε Α.Ε. (αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας) συγκριτικά με το 2019, «κεφαλαιοποιώντας» τη σημαντική αύξηση του τζίρου που παρουσιάστηκε συνολικά στον κλάδο λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τζίρος της αλυσίδας το 2020 ξεπέρασε το μισό δισ. ευρώ (511,5 εκατ.) με ανάπτυξη 13,64%, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 28,4 εκατ. (+117,59% από το 2019) και τα καθαρά κέρδη σε 21,38 εκατ. (με αύξηση 123,16%).
Ταυτόχρονα η Πέντε Α.Ε. συνέχισε να λειτουργεί χωρίς τραπεζικό δανεισμό, εμφανίζοντας παράλληλα συνέπεια στις υποχρεώσεις της προς τους προμηθευτές και με το σύνολο των συναλλαγών που έχει στον ευρύτερο χώρο του εμπορίου και προς το Δημόσιο.
Συνολικά οι εμπορικές υποχρεώσεις της εταιρείας ανήλθαν πέρυσι σε 112,8 εκατ. ευρώ, από 102,92 εκατ. το 2019, εκ των οποίων τα 49,9 εκατ. αφορούσαν σε προμηθευτές και τα 66,93 εκατ. σε πληρωτέες επιταγές, με ένα ποσό της τάξης των 3,98 εκατ. να αφορούν σε πιστωτικά τζίρου.
Επίσης σύμφωνα με την εταιρεία σημαντικά είναι τα κέρδη και για το 2021.
Ειδικότερα η διοίκηση προβλέπει ότι οι πωλήσεις της εταιρείας θα διατηρηθούν σε σταθερά επίπεδα, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, διότι, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, «η εταιρεία έχει αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο τρόπο τα ήδη υπάρχοντα καταστήματά της και έχει διευρύνει αρκετά το δίκτυο διανομής της, με αποτέλεσμα να διατηρήσει το μερίδιο της στην αγορά.
Αισιοδοξούμε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων της και οι καλές τιμές τους θα διατηρήσουν τις πωλήσεις της εταιρείας, σε ικανοποιητικά επίπεδα».
Σούπερ μάρκετ: Επέκταση των καταστημάτων
Η βασική στρατηγική της διοίκησης εστιάζεται σε ανάπτυξη εντός της επόμενης τριετίας, με διαρκή επέκταση των καταστημάτων της ανά την Ελλάδα, ίδρυση logistics και επιπλέον ανάπτυξη της μηχανογράφησης της εταιρείας, ενώ στόχος είναι και η δημιουργία ορθολογικού αποθέματος για την άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων της αλυσίδας.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της εταιρείας, αυτές ανήλθαν πέρυσι σε 10,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καταστήματα στο τέλος της περασμένης χρονιάς ανέρχονταν σε 167, εκ των οποίων τα 86 ιδιόκτητα και τα 81 μισθωμένα. Πέρυσι εντάχθηκαν στο δίκτυο πέντε ιδιόκτητα καταστήματα (σε Μενίδι, Πάτρα, Νέα Πέραμο, Ξυλόκαστρο και Ιωάννινα) και τέσσερα μισθωμένα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη.
Τη φετινή χρονιά έχουν ήδη ανοίξει ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στο Λαύριο και ένα ακόμη μισθωμένο στο Μενίδι, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους του έτους επιπλέον δύο νέα ιδιόκτητα υποκαταστήματα στην Κόρινθο.
Σούπερ μάρκετ: Δεν φαντάζεστε τι αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες
Το παρατεταμένο lockdown και η παραμονή των πολιτών στο σπίτι εκτόξευσε τα κέρδη για τα ελληνικά Σούπερ μάρκετ. Τι δείχνουν τα στοιχεία της Nielsen για τις τάσεις στην αγορά προϊόντων. Όλα τα στοιχεία στο xristika.gr.
Με θετικό πρόσημο έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κυρίως τρόφιμα, όπως αναφέρεται σε έρευνα της NielsenIQ.
Την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021) η αξία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου καθώς και του discount καναλιού αυξήθηκε κατά 1,1% σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2020, ενώ τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%.
Να σημειωθεί ότι NielsenIQ εξετάζει τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών.
Σούπερ μάρκετ: Περισσότερα τυριά και αναψυκτικά, λιγότερα γαλακτοκομικά και σοκολάτες
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5% & -2,1% αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 7,2% οι πωλήσεις των τυριών και κατά 4,7% των αναψυκτικών, ενώ στον αντίποδα υποχώρησαν οι πωλήσεις σε γάλα, γιαούρτι και σοκολάτες έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2020.
Σούπερ μάρκετ: Αυξημένες οι πωλήσεις αλκοολούχων και εφέτος
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3%).
Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).
Σούπερ μάρκετ: «Πέφτει» το χαρτί υγείας, σε άνοδο οι πάνες ακράτειας
Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020.
Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχε εκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).
Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη άνοδος για είδη bazaar
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.
Σούπερ μάρκετ: Προτίμηση στα hypermarkets
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους.
Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Σούπερ μάρκετ: Υποχωρεί η Αττική
Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%.