Σούπερ μάρκετ: Εμείς πεινάμε και αυτά πλουτίζουν – Μυθικοί τζίροι από την ακρίβεια

Σούπερ μάρκετ: Την ώρα που οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ανήμποροι να αγοράσουν και τα βασικά από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι αλυσίδες καταγράφουν μυθικούς τζίρους!

Με ανάπτυξη 10% έκλεισε ο Οκτώβριος για τα super markets, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της IRI, κάτι το οποίο αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις ανατιμήσεις, αφού ο όγκος ήταν οριακά αρνητικός (-0,6%).

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Βαγγέλης Φώσκολος, senior consultant της IRI, η τελευταία εβδομάδα (με κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση τζίρου της τάξης του 4,8%, προσθέτοντας πως «αναμένουμε με αγωνία και ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία των 2 τελευταίων μηνών και κυρίως του Δεκεμβρίου, που αποτελεί και τον πιο βαρύ μήνα σε επίπεδα κατανάλωσης».

Συνολικά στο 10μηνο, ο τζίρος των super markets που «βλέπει» η IRI ενισχύθηκε κατά 5%, αγγίζοντας τα 7 δισ. ευρώ, με τον τομέα των τροφίμων να οδηγεί την ανάπτυξη με αύξηση του τζίρου κατά 5,6%. Μικρότερη είναι η ανάπτυξη για είδη υγιεινής & ομορφιάς (+3,2%) και είδη νοικοκυριού (+1,2%).

Σε όρους όγκων, και οι τρεις κατηγορίες κινούνται πτωτικά κατά 0,6%, 4,4% και 5,8% αντίστοιχα.

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα υλικά μαγειρικής (10,5%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (7,1%) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.

Σε όρους όγκων, μόνο τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα snacks και τα μη αλκοολούχα ποτά έχουν θετικό πρόσημο.

Εξετάζοντας την πορεία του τζίρου μήνα μήνα διαπιστώνουμε ότι η ανάπτυξη σε αξία κινείται σταθερά πέριξ του 10% από τον Μάιο μέχρι και τον Οκτώβριο, χάρη κυρίως στις σημαντικές αυξήσεις τιμών που έχουν περάσει σε όλα σχεδόν τα προϊόντα.

Συνολικά οι αυξήσεις τιμών ανά τεμάχιο ανέρχονται κατά μέσο όρο στο 6%, από 1,9% το 2021 και 1,4% το 2020.

Τα μικρότερα καταστήματα (έως 400 τ.μ.) είναι αυτά που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+10,4%) καθώς οι φόβοι που υπήρχαν λόγω της πανδημίας Covid-19 έχουν υποχωρήσει σημαντικά, ωστόσο τα hyper markets (άνω των 2.500 τ.μ.) διατηρούν τη δυναμική τους, με ανάπτυξη 6,2%.

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, ο τζίρος είναι σταθερά υψηλότερος σε διψήφια ποσοστά, ωστόσο οι όγκοι δεν έχουν ανάλογη πορεία.

Τα PL εξακολουθούν να υπεραποδίδουν με μία ανάπτυξη 13,9%, γεγονός το οποίο έχει ανεβάσει το μερίδιό τους στο 16,1% επί του συνολικού τζίρου, στα υψηλότερα επίπεδα από το 2017.

Τέλος, η γενικότερη πίεση από τα αυξημένα κόστη έχει οδηγήσει σε μείωση των προωθητικών ενεργειών, στο 24% επί της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Σούπερ μάρκετ: Γιατί «σφάζονται» Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος

Στα… μαχαίρια είναι δυο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας μας!

Μπορεί τα Νότια Προάστια να μονοπωλούν το ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια λόγω του mega project του Ελληνικού, όμως έντονη κινητικότητα εμφανίζει και ο Βόρειος Τομέας, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσπαθούν να τοποθετηθούν σε σημεία που θεωρούν ότι θα καταφέρουν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Αρχής γενομένης από αυτήν την εβδομάδα, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος ξεδιπλώνουν τις επενδυτικές τους κινήσεις στην περιοχή.

Οι τελευταίες πινελιές μπαίνουν στο νέο hyper market της Σκλαβενίτης, που ανοίγει αυτήν την εβδομάδα στον πάλαι ποτέ κραταιό κόμβο της Renault στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.

Πρόκειται για τον χώρο που φιλοξενούσε στο παρελθόν την έκθεση και τα γραφεία της αντιπροσωπίας αυτοκινήτων Mava AE, τα οποία πέρασαν στον όμιλο σούπερ μάρκετ έπειτα από έναν περιπετειώδη πλειστηριασμό τον Σεπτέμβριο του 2021, καθώς από την αρχική τιμή των 4,05 εκατ. ευρώ ο πλειοδότης χρειάστηκε, λόγω έντονου ανταγωνισμού, να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, καταβάλλοντας το ποσό των 11,2 εκατ. ευρώ.

Εντυπωσιακοί ήταν οι χρόνοι ριζικής μετατροπής του κτιρίου σε σούπερ μάρκετ, καθώς οι εργασίες κράτησαν κάτι λιγότερο από έξι μήνες, από τη στιγμή που η Σκλαβενίτης πήρε στο χέρι της τον περασμένο Μάιο την άδεια από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας.

Το νέο hyper market, το 33ο του ομίλου, διαθέτει εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ. και φιλοξενεί την πλήρη γκάμα των τμημάτων που διαθέτει ο Σκλαβενίτης στα μεγάλα καταστήματά του (σ.σ.: καθώς και παιδότοπο), ενώ οι συνολικοί κτιριακοί χώροι φτάνουν τα 16.500 τ.μ.

Το πρώτο σούπερ μάρκετ του ομίλου που σχεδιάζεται από την αρχή στην εποχή της ενεργειακής κρίσης, είναι σε μεγάλο βαθμό «πράσινο», καθώς στη στέγη του έχουν τοποθετηθεί 500 φωτοβολταϊκά πάνελ και θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Συνολικά το κατάστημα διαθέτει 200 θέσεις πάρκινγκ, που μοιράζονται σε δύο υπόγειους χώρους και στο δώμα.

Σούπερ μάρκετ: Κινήσεις σε Χαλάνδρι και Μαρούσι από τον ΑΒ Βασιλόπουλο

Αγώνα δρόμου για να προλάβει την εορταστική περίοδο δίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, για το νέο σούπερ μάρκετ στην πλατεία Κένεντι, στο Χαλάνδρι.

Μπορεί η αλυσίδα να διαθέτει στην ευρύτερη περιοχή του δήμου επτά καταστήματα όλων των τύπων, όμως το συγκεκριμένο στην αρχή της Λεωφόρου Πλακεντίας θεωρείται ότι θα έχει αυξημένη κίνηση, καθώς βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο (σ.σ.: ανάμεσα σε δύο σταθμούς μετρό και σε κόμβο όπου ενώνονται κεντρικές λεωφόροι της περιοχής).

Το ακίνητο αναπτύσσεται από την Ten Brinke, σταθερό συνεργάτη της AB Βασιλόπουλος στο real estate τα τελευταία χρόνια, ενώ στο ίδιο οικόπεδο ήδη λειτουργεί εδώ και λίγες εβδομάδες εστιατόριο της αλυσίδας McDonald’s.

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες και στο κατάστημα στο «δαχτυλίδι» της Κηφισίας, στο Μαρούσι.

Όπως ανέφερε πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιογραφική εκδήλωση ο CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, οι εργασίες διακόπηκαν για γραφειοκρατικούς λόγους και με βάση το χρονοδιάγραμμα αναμένεται το κατάστημα να παραδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Και σε αυτή την περίπτωση η επιλογή της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι στρατηγική, καθώς αναμένεται σημαντική αύξηση των εργαζομένων στην περιοχή το επόμενο διάστημα, μια και αρκετές πολυεθνικές και μεγάλες ελληνικές εταιρείες μεταφέρουν τα γραφεία τους γύρω από το «δαχτυλίδι».

Μέχρι στιγμής οι καταναλωτές έχουν ως μοναδικές τους επιλογές κυρίως το hyper market της Σκλαβενίτης στο εμπορικό κέντρο Avenue και δευτερευόντως το σούπερ μάρκετ της ίδιας αλυσίδας παραπλεύρως της Αττικής Οδού.

Σούπερ μάρκετ: Πώς ο Μασούτης «τσάκισε» τους ανταγωνιστές του

Κίνηση – ματ από τον Μασούτη καθώς έχει καταφέρει να ελέγχει σχεδόν πλήρως την αγορά των σούπερ μάρκετ στο Αιγαίο, σβήνοντας τον ανταγωνισμό.

Την τουριστική κίνηση του φετινού καλοκαιριού, η οποία σε αρκετά σημεία της χώρας μας εκτιμάται ότι θα φθάσει σε νέα ιστορικά υψηλά, ξεπερνώντας ακόμα και τις επιδόσεις προ πανδημίας, στοχεύει να εκμεταλλευθεί η αλυσίδα Μασούτης.

Το άνοιγμα νέων καταστημάτων από τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σε νησιά του Αιγαίου περιλαμβάνεται στη συμφωνία της Μασούτης με τη ΣΥΝΚΑ, η οποία θυμίζουμε ότι αφορά στη μεταβίβαση των καταστημάτων της Κέρκυρας στη Μασούτης των εταιρειών Γαλαξίας και Μαρκάτο, και τη μεταβίβαση των υποκαταστημάτων που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου.

Για την Κρήτη συμφωνήθηκε η συμμετοχή της Μασούτης στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, όπου και τα καταστήματα θα διατηρήσουν την υφιστάμενη ταυτότητά τους.

Εάν μερικά χρόνια πριν η δύναμη της αλυσίδας περιοριζόταν στην Βόρεια Ελλάδα, πλέον κάνει αισθητή την παρουσία της τόσο στην πρωτεύουσα, όσο και στα κορυφαία νησιά της χώρας.

Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής της αλυσίδας, Γιάννης Μασούτης, με αφορμή τη συμφωνία με τη ΣΥΝΚΑ, «η ενίσχυση των τοπικών παραγωγών και προϊόντων θα είναι -όπως πάντα- βασικός άξονας της παρουσίας μας στα νέα σημεία, αφού η ανάπτυξη της εταιρείας μας γίνεται πάντα με όρους ανταπόδοσης στην ελληνική κοινωνία».

Οι τελευταίες προσθήκες αφορούν σε τρία νέα καταστήματα σε Κάλυμνο (Χρίστου Πόθια), Μήλο (Αδάμαντα) και Τήνο (Ακτή Νάζου), τα οποία προέρχονται από τη συμφωνία με τη ΣΥΝΚΑ, ανεβάζοντας το δίκτυο της Μασούτης σε 343 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στα συγκεκριμένα καταστήματα, τα οποία έχουν συνολικά 11 ταμεία, απασχολούνται 69 άτομα.

Πριν από λίγες ημέρες, εξάλλου, είχε ανακοινωθεί το άνοιγμα ακόμη δύο νέων καταστημάτων: στη Χίο (Κωνσταντίνου Μονομάχου 1) με 4 ταμεία και στη Μήλο (Κεντρικό σημείο Τριοβάσαλλου) με 2 ταμεία.

Είχε προηγηθεί το άνοιγμα τριών καταστημάτων, και πιο συγκεκριμένα δύο στη Νάξο (ένα στην περιφερειακή οδό Εγγάρων-Χώρας Νάξου και ένα στην περιφερειακή οδό της Χώρας Νάξου) και ένα στη Χίο (στην περιοχή Αγίου Μηνά – θέση Βάγια) με 20 θέσεις parking.

Μέσα στον μήνα, στις 16 Ιουνίου, είχε ανοίξει και νέο κατάστημα στη Σαντορίνη, στον Πύργο Δήμου Θήρας (κεντρικός επαρχιακός δρόμος Περίσσας-Φηρών) με 3 ταμεία και 2 θέσεις parking.

Η αρχή της φετινής επέκτασης της Μασούτης στα νησιά είχε γίνει από τον περασμένο Μάρτιο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε το νέο της κατάστημα στη Σκιάθο, το οποίο βρίσκεται στην περιφερειακή οδό (ΟΤ 265) και διαθέτει 4 ταμεία, 15 άτομα προσωπικό και 15 θέσεις parking.

Σημειώνεται ότι στη νησιωτική Ελλάδα η αλυσίδα έχει επίσης παρουσία με καταστήματα σε Άνδρο, Λέσβο, Λήμνο και Θάσο.

Παράλληλα, συνεχίζεται και το πλάνο ανακαινίσεων. Πρόσφατα, ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του καταστήματος στη Σίνδο Θεσσαλονίκης (Λεωφόρο Όχι 3), ενώ τον περασμένο μήνα είχε προηγηθεί το κατάστημα στο Διδυμότειχο Έβρου (Μπεγέτη 10 & Γερμανού).

Τον ίδιο μήνα, τον Μάιο, άνοιξε πάλι τις πόρτες του το κατάστημα στην Ηρακλείτσα Καβάλας (Κρήτης & Ύδρας γωνία), ενώ τον περασμένο Μάρτιο είχε ανακοινωθεί η ανακαίνιση του καταστήματος στη Δάφνη Αττικής (Πλούτωνος 36).

Εκτός από την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της, η Μασούτης επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και βέλτιστες πρακτικές με στόχο τη βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό του κατάστημα.

Έτσι, έχει καταφέρει να ενσωματώσει στο eshop.masoutis.gr λειτουργικότητες που εξασφαλίζουν στον πελάτη ένα βέλτιστο αγοραστικό ταξίδι με δυνατότητα αυθημερόν παράδοσης και κάλυψη σε 45 πόλεις.