Σούπερ μάρκετ: Μια κίνηση που αλλάζει τελείως το παιχνίδι της αγοράς στα σούπερ μάρκετ, ετοιμάζεται να κάνει η φινλανδική start up εταιρεία Wolt, προκαλώντας προβληματισμό αλλά και ανησυχία στον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η έναρξη της λειτουργίας του Wolt Market σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας στην αγορά της λιανικής με ένα νέο μοντέλο αγορών που θα καλύψει τη διαρκώς αυξανομένη ανάγκη των καταναλωτών για άμεση παράδοση των προϊόντων και μεγάλη γκάμα διαθέσιμων επιλογών.
Τι είναι το Wolt Market; Πρόκειται για ένα σύστημα παράδοσης προϊόντων στην πόρτα του καταναλωτή έως και τα μεσάνυχτα, 7 ημέρες την εβδομάδα!
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα εκτός Φινλανδίας που η Wolt εφαρμόζει αυτό το μοντέλο και η ελληνική αγορά θα αποτελέσει οδηγό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Wolt Μarket σε άλλες χώρες.
Αναπτύσσοντας ένα δίκτυο dark store τα οποία συνδυαστικά με την τεχνολογική υπεροχή της εφαρμογής στη δρομολόγηση των παραγγελιών και το μεγάλο δίκτυο συνεργατών διανομής που έχει αναπτύξει, η Wolt θα παραδίδει τα ψώνια 7 ημέρες την εβδομάδα εξυπηρετώντας τους καταναλωτές έως και αργά το βράδυ. Η υπηρεσία θα είναι εξαρχής διαθέσιμη για μεγάλο μέρος της Αθήνας και σταδιακά θα επεκταθεί με στόχο την πλήρη κάλυψη του λεκανοπεδίου.
Στα ηλεκτρονικά ράφια του Wolt Market έχει τοποθετηθεί μια ευρεία γκάμα προϊόντων από 2000 κωδικούς, που καλύπτει όλες τις ανάγκες της εβδομάδας όπως: τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά και πολλά ακόμα.
Το Wolt Market διαθέτει 2.000 κωδικούς προϊόντων που καλύπτουν όλα τα ψώνια της εβδομάδας με τις παραδόσεις να γίνονται κάθε μέρα από τις 09.00 έως τις 00.00. Παρέχει δυνατότητα προγραμματισμού παραγγελίας και Live tracking παραγγελίας ενώ οι περιοχές που εξυπηρετούνται είναι: Αγ. Δημήτριος, Αγ. Νικόλαος, Αγ. Παντελεήμονας, Αιγάλεω, Ακρόπολη, ‘Αλιμος, Αμπελόκηποι, Βύρωνας, Γκάζι, Δάφνη, Ζωγράφου, Ηλιούπολη, Κ. Πατήσια, Καισαριανή, Καλαμάκι, Καλλιθέα, Καρέας, Κολωνάκι, Κυψέλη, Μοναστηράκι, Μοσχάτο, Ν. Σμύρνη, Νέος Κόσμος, Ομόνοια, Π. Φάληρο, Πετράλωνα, Ρέντη, Σεπόλια, Σύνταγμα, Ταύρος, και Ψυρρή.
O Δημήτρης Καρέλος, γενικός διευθυντής της Wolt για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα δήλωσε σχετικά: «Με το Wolt Market, αξιοποιήσαμε την τεχνολογία και την εμπειρία της Wolt για να δημιουργήσουμε μια νέα κατηγορία market. Δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να έχουν όλα τα ψώνια της εβδομάδας μέσα σε λίγα λεπτά στην πόρτα τους ή -αν προτιμούν- να προγραμματίσουν να τα παραλάβουν την ώρα και τη μέρα που τους εξυπηρετεί. Στόχος μας είναι οι πελάτες μας να παίρνουν τα ψώνια τους εύκολα και γρήγορα και να μην ανησυχούν αν θα ξοδέψουν πολύ χρόνο στο σούπερ μάρκετ ή αν θα το προλάβουν ανοιχτό. Συνεχίζουμε δυναμικά την ανάπτυξή μας και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι γιατί ανοίγουμε νέους δρόμους όχι μόνο για τη Wolt στην Ελλάδα, αλλά και για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης για τις οποίες γινόμαστε ο οδηγός στη συγκεκριμένη δραστηριότητα».
Σούπερ μάρκετ: Νέα αλλαγή: Γίνονται… τράπεζες!
Τεράστιες αλλαγές μας επιφυλάσσει το μέλλον, καθώς πολύ σύντομα θα δούμε τα σούπερ μάρκετ, εκτός από την πώληση αγαθών, να γίνονται και… τράπεζες! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις λεπτομέρειες.
Tη συνεργασία της με την αλυσίδα supermarket, Bazaar, ξεκινάει από σήμερα η εταιρεία viafintech, μία συμφωνία η οποία είχε ανακοινωθεί από τον περασμένο Νοέμβριο.
Η συνεργασία αυτή θα επιτρέψει στους καταναλωτές της αλυσίδας, να καταθέτουν και να κάνουν ανάληψη μετρητών από τον τρέχοντα τραπεζικό τους λογαριασμό με απευθείας χρήση των smartphone τους σε περισσότερα από 110 σημεία.
Σύμφωνα με τον Αντώνη Πέππα, Γενικό Διευθυντή της viafintech Ελλάδας, «οι εταιρείες με υψηλή χρήση μετρητών που θέλουν να χρησιμοποιήσουν μια αποτελεσματική και οικονομική υποδομή θα επωφεληθούν από τη συνεργασία με τη viacash. Επίσης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που θέλουν να επεκτείνουν τη βασική προσφορά προϊόντων και να προσφέρουν υπηρεσίες επιπλέον αξίας στους τελικούς πελάτες τους μπορούν να ενσωματώσουν την υπηρεσία viacash».
Όπως συμπληρώνει ο κ. Πέππας στόχος είναι να επιτευχθεί εξοικονόμηση χρόνου για τους πελάτες της αλυσίδας (αντί να χρειαστούν να μεταβούν σε ένα ATM ή κατάστημα της τράπεζας) και παράλληλα να ενισχυθεί η κίνηση στα καταστήματα (foot traffic).
Σούπερ μάρκετ: Πώς λειτουργεί το σύστημα viacash
Τα καταστήματα bazaar μετατρέπονται σε ATMs, διαθέσιμα για αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών, εφόσον οι πελάτες έχουν λογαριασμό στην N26. Πρόκειται για μία γερμανική startup η οποία λειτουργεί στον τομέα της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας και προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να έχουν τραπεζικό λογαριασμό και κάρτα, που τα διαχειρίζονται αποκλειστικά μέσω του κινητού τους. Ο τραπεζικός λογαριασμός Ν26 είναι ένας ψηφιακός λογαριασμός, που απευθύνεται σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες.
Για την έναρξη μιας συναλλαγής, οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν ένα barcode του ποσού που επιθυμούν να καταθέσουν ή να κάνουν ανάληψη απευθείας από την εφαρμογή N26 στο κινητό τους τηλέφωνο. Η επικύρωση του ποσού θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία barcode που ο πελάτης πρέπει στη συνέχεια να παρουσιάσει στο ταμείο. Ο αριθμός του barcode θα πληκτρολογείται ή θα σαρώνεται όπως οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο για αγορά προϊόν και το ποσό θα ληφθεί ή θα κατατεθεί.
Σε αντίθεση με την ανάληψη από ΑΤΜ, αν ένας πελάτης το κάνει μέσω των bazaar, δεν θα χρεωθεί με κάποια προμήθεια, ενώ τονίζεται παράλληλα πως η αγορά προϊόντων δεν είναι αναγκαία για τη χρήση της viacash. Τέλος, ειδικά για τους πρώτους μήνες, οι πελάτες της Bazaar – όλοι οι χρήστες viacash και πελάτες της N26 – που θα χρησιμοποιήσουν τη cash26, θα πάρουν ένα κουπόνι με έκπτωση 5% σε όλες τις μελλοντικές τους αγορές, σαρώνοντας τον κωδικό που θα λαμβάνουν.
Σύμφωνα με τον κ. Πέππα, η προμήθεια που παίρνουν οι συνεργαζόμενοι πελάτες, όπως π.χ. τα Bazaar, «δεν αποτελεί αυτοσκοπό για αυτούς, η προμήθεια είναι κάτι πρόσθετο για να καλύψουν τα δικά τους έξοδα. Ο βασικός λόγος που το κάνουν είναι για να φέρουν περισσότερο κόσμο στα καταστήματά τους. Η χρήση της viacash έχει προσθετικό χαρακτήρα, όσο περισσότερες εταιρείες μπαίνουν στην πλατφόρμα».
Σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκαν τα Bazaar για ξεκίνημα των συνεργασιών της εταιρείας ο κ. Παππάς σημείωσε ότι «εμείς μιλάμε με διάφορα supermarkets. Μπορεί να είναι τυχαίο μπορεί και όχι που ξεκινήσαμε με Bazaar. Οι πιο μεγάλες αλυσίδες δεν είναι first movers. Και στην Ιταλία ξεκινήσαμε με την PAM και πρόσφατα κάναμε συμφωνία με την Carrefour. Οι πιο μικρές υιοθετούν πιο καινοτόμες υπηρεσίες για να πετύχουν διαφοροποίηση στην αγορά».
Η υπηρεσία κατάθεσης και ανάληψης, viacash, της viafintech ενσωματώνεται στην εφαρμογή N26 ως λύση λευκής ετικέτας (white label solution) και φέρει την επωνυμία CASH26. Η ενσωμάτωση της viacash στην εφαρμογή N26 λανσαρίστηκε σε άλλες αγορές στο παρελθόν όπως τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία.
“Το λανσάρισμα της υπηρεσίας CASH26 στην Ελλάδα είναι μέρος του κύριου στόχου μας: να κάνουμε την τραπεζική εμπειρία εύκολη και πρακτική για όλους τους Έλληνες πελάτες, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας που αναπτύχθηκαν με τοπικούς συνεργάτες ” ανέφερε ο Andrea Isola, Γενικός Διευθυντής Νοτιοανατολικής Ευρώπης της N26 ο οποίος πρόσθεσε «Εάν ισχύει ότι υπάρχει μια αυξανόμενη τάση για πληρωμές χωρίς μετρητά, τότε οι Έλληνες χρήστες εξακολουθούν να είναι πολύ συνδεδεμένοι με αυτά. Για αυτό το λόγο, είμαστε περήφανοι που αποτελούμε την πρώτη ψηφιακή τράπεζα που λάνσαρε την CASH26 στην Ελλάδα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία μας να κάνουμε την εμπειρία κατάθεσης και ανάληψης ολοένα πιο άνετη και γρήγορη».
Η viafintech ενώνει το λιανικό εμπόριο, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας της με σκοπό την προσφορά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας
Το API της εταιρείας συνδέει τις επιχειρήσεις με πάνω από 20.000 εμπόρους λιανικής στην Ευρώπη όπως
- Bazaar
- REWE
- Rossman
- PENNY
- BILLA
- SBB
- Pam
- Dm
Σε γενικές γραμμές η υποδομή πληρωμών της viafintech επιτρέπει ποικίλλες υπηρεσίες όπως τραπεζικές υπηρεσίες που βασίζονται στα μετρητά πχ. αναλήψεις, καταθέσεις και μεταφορές χρημάτων, μεθόδους πληρωμής χωρίς μετρητά, προπληρωμένες λύσεις π.χ. δωροκάρτες και πολλά άλλα
Σούπερ μάρκετ: Τινάζουν την μπάνκα – Πόσα χρήματα αναμένεται να βγάλουν φέτος
Οι κερδισμένοι της πανδημίας του κορονοϊού είναι αναμφισβήτητα οι ιδιοκτήτες των μεγάλων αλυσίδων Σούπερ μάρκετ. Αφού σάρωσαν τα πάντα το 2020, ετοιμάζονται να σπάσουν κάθε ρεκόρ το 2021. Πώς αυξάνουν τα κέρδη τους. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ακόμη μια χρονιά αύξησης του τζίρου των σούπερ μάρκετ «βλέπει» η NielsenIQ, ανεξαρτήτως του εάν θα υπάρξουν νέα lockdown ή άνοιγμα των οικονομικών δραστηριοτήτων και εμβολιασμός του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού. Η πρόβλεψη για ανοδική τάση του τζίρου και το 2021 αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς έρχεται μετά από μια χρονιά αύξησης – ρεκόρ (9,7% σε σύγκριση με το 2019) και ενώ μέχρι τις αρχές του περασμένου φθινοπώρου η αγορά ανέμενε ότι θα υπάρξει καθοδική πορεία φέτος.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σε διαδικτυακό συνέδριο της NielsenIQ το 2021 αναμένεται αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 2,1% (με περιθώριο +/- μίας ποσοστιαίας μονάδας) στην περίπτωση που υπάρξει άνοιγμα των οικονομικών δραστηριοτήτων και δεν πάμε πάλι σε lockdown και σύστημα «ακορντεόν». Ειδικά για την κατηγορία των τροφίμων – ποτών προβλέπεται αύξηση 2,1%, για την κατηγορία των ειδών ατομικής υγείας και ομορφιάς αύξηση 2,6% και για τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά κλπ.) αύξηση 1,5%. Από τις αρχές του έτους, πάντως, έως τα μέσα Μαρτίου ο κλάδος των σούπερ μάρκετ «έτρεχε» με ρυθμό 5,7%.
Σε περίπτωση, ωστόσο, που συνεχισθεί η αναστολή οικονομικών δραστηριοτήτων ή υπάρξουν νέα lockdown και έχουμε το λεγόμενο σύστημα «ακορντεόν» τότε τα κέρδη σε τζίρο για τον κλάδο θα είναι μεγαλύτερα, με την προβλεπόμενη αύξηση να είναι 6%. Και αυτό διότι, όπως συνέβη και το 2020, οι καταναλωτές θα αναγκαστούν και πάλι να περάσουν πολύ χρόνο στο σπίτι, με τις δαπάνες να εστιάζονται στο σούπερ μάρκετ αντί να κατευθύνονται σε δραστηριότητες όπως η εστίαση, η διασκέδαση και η ψυχαγωγία εκτός σπιτιού, τα ταξίδια. Μάλιστα, σε αυτό το σενάριο βλέπουμε να σημειώνουν πολύ μεγαλύτερη αύξηση οι πωλήσεις τροφίμων – ποτών (6,3%) και ειδών νοικοκυριού (7,2%), ενώ στα είδη ατομικής υγείας και ομορφιάς προβλέπεται μικρότερη αύξηση (3%).
Το 2020 η αξία της μέσης μηνιαίας δαπάνης για το σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε, σύμφωνα με την NielsenIQ σε 290 ευρώ από 277 ευρώ το 2019 και 267 ευρώ το 2018.