«Σεισμός» στην αγορά των σούπερ μάρκετ: Ποιος είναι ο νέος «παίκτης» που έρχεται…

Σούπερ μάρκετ: «Σεισμός» στην αγορά των σούπερ μάρκετ καθώς ένας νέος «παίκτης» έρχεται να… διεκδικήσει ένα κομμάτι από την πίτα των τεράστιων κερδών. Διαβάστε στο xristika.gr ποιος είναι ο νέος «παίκτης».

Τα βήματα της μητρικής της στην Φινλανδία η οποία προχώρησε πρόσφατα στην δημιουργία σούπερ μάρκετ φαίνεται να ακολουθεί η Wolt στην Ελλάδα.

Σήμερα συμπληρώνονται ακριβώς δύο χρόνια από την ημέρα που η Wolt πραγματοποίησε την πρώτη της παραγγελία στην ελληνική αγορά.

Στα δύο αυτά χρόνια η ορμώμενη από την Φινλανδία Wolt κατάφερε να γίνει αναμφισβήτητα ο δεύτερος ισχυρότερος παίκτης στην αγορά του delivery πίσω από την e-food, και είναι πλέον έτοιμη για το επόμενο μεγάλο βήμα.

Μόλις χθες ανακοίνωσε τη σύστασης της Wolt Market Greece μίας 100% θυγατρικής της Wolt Greece η οποία αποτελεί το πρώτο βήμα για την είσοδο της εταιρείας στην διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Έτσι δεν αποκλείεται μέσα στο επόμενο διάστημα εκτός από την ρωσική Mere η οποία θα ξεκινήσει από την Τρίπολη να έχουμε μία ακόμη είσοδο ξένης αλυσίδας στην ελληνική αγορά των σούπερ μάρκετ, αυτή την φορά στην Αθήνα.

Το Wolt Market αποτελεί το νεότερο εγχείρημα της Wolt που μετράει περίπου έναν χρόνο. Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στο Ελσίνκι τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον μέσα σε μικρό διάστημα έχουν φθάσει σε τρία σημεία, δύο στην φινλανδική πρωτεύουσα και ένα στο Τουρκού.

Έχει την όψη ενός μικρού σούπερ μάρκετ, που όμως δεν μπορούν να το επισκέπτονται πελάτες.

Οι τελευταίοι αποστέλλουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά στην εφαρμογή της Wolt (σ.σ. με τον ίδιο τρόπο που κάνουν και την παραγγελία για delivery σε εστιατόρια) και οι υπάλληλοι του καταστήματος την παραλαμβάνουν και στην συνέχεια συγκεντρώνουν και συσκευάζουν τα προϊόντα για τον πελάτη. Τα ψώνια παραλαμβάνει ο συνεργάτης – μεταφορέας της Wolt και τα παραδίδει σε διάστημα περίπου μισής ώρας στον πελάτη.

Στο φινλανδικό ηλεκτρονικό κατάστημα (μπορείτε να δείτε εδώ) παρέχεται σχεδόν η πλήρης γκάμα βασικών κατηγοριών ενός σούπερ μάρκετ όπως τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής και καθαριστικά. Διατίθενται φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση όχι όμως προϊόντα προς κοπή όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας τα οποία παρέχονται μόνο συσκευασμένα.

Όπως ανεφέρε η Wolt κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας στην Φινλανδία, προστατευτικά γάντια χρησιμοποιούνται καθ’ όλη την διάρκεια εκτέλεσης της παραγγελίας, τα προϊόντα τοποθετούνται σε χάρτινες σακούλες και στην συνέχεια σε θερμομονωτικό κιβώτιο ενώ στα προϊόντα ψύχους προστίθεται μία ψυχρή πλάκα ώστε να μεταφερθούν στην σωστή θερμοκρασία.

Σούπερ μάρκετ: Τα σχέδια της WOLT για την Ελλάδα

Σύμφωνα με πληροφορίες το ελληνικό ψηφιακό κατάστημα θα διαθέτει μερικές χιλιάδες κωδικούς και η εταιρεία βρίσκεται αυτό το διάστημα σε συζητήσεις με προμηθευτές. Έχουν ήδη προσεγγισθεί δύο από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές στον τομέα των προϊόντων καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής και οι επαφές συνεχίζονται με εκπροσώπους από τον κλάδο των τροφίμων.

Η πρώτη συμφωνία που έχει υλοποιήσει η Wolt με βιομηχανία αφορά στην Froneri Hellas (παγωτά Nestle) και πρόκειται για ένα “υβριδικό” μοντέλο συνεργασίας όπου τα προϊόντα της διατίθενται ήδη μέσα από το δίκτυο της Wolt, η οποία τα προμηθεύεται από προσυμφωνημένα σημεία λιανικής στον Νομό Αττικής.

Η νέα υπηρεσία θα ακολουθήσει τα πετυχημένα βήματα λανσαρίσματος της υπηρεσίας delivery εστιατορίων πριν από δύο χρόνια. Αρχικά θα είναι διαθέσιμη στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας και σταδιακά θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες περιοχές της πρωτεύουσας.

Η Wolt υπόσχεται παράδοση στα επίπεδα της μισής ώρας από την αποστολή της παραγγελίας και παρακολούθηση της παράδοσης μέσω Live tracking.

Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πλέον δυναμικές αγορές για την Wolt που δημιουργήθηκε μόλις το 2014 και πλέον έχει παρουσία σε 23 χώρες με πλέον πρόσφατες την Γερμανία και την Ιαπωνία. Συνεργάζεται με περισσότερους από 1.000 διανομείς (ς.ς. ενώ αρκετές χιλιάδες ακόμη περιμένουν να επεκταθεί η εταιρεία ώστε να ξεκινήσουν να συνεργάζονται μαζί της) και από τον περασμένο Ιούλιο έχει επεκταθεί και στην Θεσσαλονίκη.

Σε οικονομικό επίπεδο στην πρώτη χρήση της Wolt Τεχνολογίες Ελλάς Υπηρεσίες Παροχής Φαγητού Α.Ε., αν και βρίσκονταν στα αρχικά βήματα της (ς.ς. από τον Ιανουάριο του 2019 και για αρκετούς μήνες είχε παρουσία μόνο στο κέντρο της Αθήνας) παρουσίασε πωλήσεις ύψους 3,019 εκατ. ευρώ και κέρδη π.φ. 93 χιλ. Ευρώ. Τα μεγέθη αυτά αναμένεται να είναι πολλαπλάσια στην δεύτερη χρήση η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες.

Σούπερ Μάρκετ: Δείτε πόσα κέρδισαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Σκλαβενίτης

Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018). Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018).

Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.

Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.

Α-Β Βασιλόπουλος

Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της.

Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS».

Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.

Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα.

Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.

METRO ΑΕΒΕ

Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας».

Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους.

Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).

Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία.

Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%.

Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Αναφορικά με τα METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%.

Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων.

Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.

Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ

Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου.

Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.