Σοκ στην ελληνική αγορά: Λουκέτο σε μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία

Επιχειρήσεις: «Σεισμός» στην ελληνική αγορά καθώς ασφαλίστρια εταιρία με 180.000 πελάτες βάρεσε… κανόνι! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Στη διαδικασία αναζήτησης ενός νέου ασφαλιστικού φορέα βρίσκονται 180.000 ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι είχαν συνάψει ασφαλιστικό συμβόλαιο με τη ρουμανικής καταγωγής εταιρεία City Insurance.

Το λουκέτο στην εταιρεία προκάλεσε αναταράξεις στην αγορά, αφού οι ιδιοκτήτες ΙΧ έχασαν τις ασφάλειές τους και κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει με τις εκκρεμείς ζημιές, οι οποίες εάν δεν καταβληθούν, θα συμπαρασύρουν και όλες τις εταιρείες, καθώς η εν λόγω ασφαλιστική ήταν στον φιλικό διακανονισμό.

Μετά την οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της City Insurance από την Αρχή Χρηματοπιστωτικής Εποπτείας της Ρουμανίας, οι 180.000 ασφαλισμένοι είναι υποχρεωμένοι εντός 30 ημερών να προχωρήσουν σε σύναψη ενός νέου συμβολαίου με νέα εταιρεία, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το όχημά τους θα θεωρείται μετά το πέρας των 30 ημερών ανασφάλιστο.

Σε περίπτωση που στο διάστημα το οποίο μεσολαβεί από την ανάκληση της άδειας λειτουργίας του ασφαλιστικού φορέα έως και τη σύναψη του νέου συμβολαίου προκληθεί κάποιο ατύχημα, την κάλυψη των ζημιών αναλαμβάνει το επικουρικό ταμείο ασφάλισης.

Σημειώστε, ωστόσο, ότι η αποζημίωση δεν θα περιλαμβάνει πρόσθετες καλύψεις που ενδεχομένως προβλέπονταν στο αρχικό συμβόλαιο, όπως για παράδειγμα κάλυψη κλοπής ή θραύση κρυστάλλων, ενώ δεν ισχύουν φυσικά και οι καλύψεις τυχόν μεικτής ασφάλισης.

Σε ό,τι αφορά τώρα στα ασφάλιστρα τα οποία έχουν καταβληθεί στη City Insurance, ανεξάρτητα από την ημερομηνία ανανέωσης του συμβολαίου, τα χρήματα δεν επιστρέφονται στον ιδιοκτήτη του οχήματος και φυσικά δεν «μεταβιβάζονται» στη νέα ασφαλιστική εταιρεία που θα επιλέξει εκείνος για να ασφαλίσει εκ νέου το όχημά του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η City Insurance δραστηριοποιείτο στην Ελλάδα με καθεστώς Eλεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), εκπροσωπούμενη από την εταιρεία N. Bourgazas & Associates E.E, και είχε τεθεί προ τεσσάρων μηνών σε καθεστώς ειδική διαχείρισης, χωρίς ωστόσο να βρεθεί λύση στο οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο είχε περιέλθει.

Επιχειρήσεις: «Κανόνι» για πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία

Την ίδια ώρα ένα λουκέτο που φέρνει πανικό στην ελληνική αγορά «έσκασε», καθώς αεροπορική εταιρεία της χώρας μας πτώχευσε! Δείτε στο xristika.gr ολες τις εξελίξεις…

Σε λουκέτο οδηγείται η ελληνική αεροπορική εταιρεία Orange2fly, που δραστηριοποιούταν στην αγορά των πτήσεων charter. H εταιρεία που αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα ήδη από το 2019, δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει στα νέα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία.

Έτσι η διοίκηση κατέθεσε αίτηση πτώχευσης που θα συζητηθεί στις 20 Οκτωβρίου στα αρμόδια δικαστήρια. Με βάση την από 20ης Οκτωβρίου 2020 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, βρίσκεται σε καθεστώς προσωρινής προστασίας από τους πιστωτές της, απαγορεύουσα οποιαδήποτε πράξη εκτέλεσης σε βάρος της περιουσίας της εταιρείας.

Τα αποτελέσματα της εταιρείας για τη χρήση από 1η Ιανουαρίου 2020 έως 31η Δεκεμβρίου 2020 ήταν αρνητικά ανερχόμενα στο ποσό των – 3,7 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 είχε ζημιές 5,8 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών το 2020 διαμορφώθηκε στα 11,5 εκατ. ευρώ από 55,8 εκατ. ευρώ το 2019

“Η εταιρεία ενώ ήταν σε φάση ανάπτυξης του στόλου και του πτητικού της έργου, λόγω έκτακτων γεγονότων (πανδημία Covid-19 κλπ), έκλεισε και στην παρούσα χρήση με αρνητικά αποτελέσματα. Δεδομένων των ανωτέρω η παράθεση αριθμοδεικτών δεν κρίνεται σκόπιμη για την κατανόηση της απόδοσης της εταιρείας από τους χρήστες των οικονομικών καταστάσεων”, ανέφερε η διοίκηση στα αποτελέσματα του 2020.

Σημειώνεται πως η Orange2fly ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 και λειτουργούσε με πιστοποιητικό αερομεταφορέα της Ελληνικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας σύμφωνα με τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφαλείας Αεροπορίας (EASA).

Ακόμη, όπως αναφέρει η Orange2fly στον ιστότοπό της, η εταιρεία κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας της είχε συνάψει συμβόλαια με εταιρείες σε διάφορες χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ελλάδα, η Κύπρος και η Βόρεια Αφρική.

Εν τω μεταξύ, ο στόλος της Orange2fly περιλαμβάνει 4 αεροσκάφη Airbus A320

Σημειώνεται τέλος, πως στο παρελθόν και η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Αργεντινής είχε επιβιβαστεί σε αεροσκάφος της εταιρείας.

Επιχειρήσεις: Εταιρείες-ζόμπι στην αγορά φέρνουν απανωτά λουκέτα

Tον λογαριασμό της κρίσης της πανδημίας για τον ελληνικό επιχειρηματικό τομέα αρχίζουν να βγάζουν τα στελέχη των τραπεζών, με τα λουκέτα να είναι χιλιάδες και προ των πυλών!

Το ελληνικό πτωχευτικό πλαίσιο ήταν, ως τώρα, μνημειωδώς αναποτελεσματικό στην εκκαθάριση της αγοράς από τις μη βιώσιμες επιχειρήσεις. Ο νέος πτωχευτικός νόμος, που περιλαμβάνει και διατάξεις για την παροχή δεύτερης ευκαιρίας στους πτωχευμένους επιχειρηματίες, τέθηκε σε εφαρμογή από τον Ιούνιο. Όμως, αν και είναι νωρίς να εξαχθούν συμπεράσματα, προς το παρόν δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι επιταχύνει σημαντικά την εκκαθάριση της αγοράς από επιχειρήσεις «ζόμπι».

Τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, που φθάνουν ως το τέλος του β’ τριμήνου του 2021, δείχνουν ότι, παραδόξως, στην ελληνική επιχειρηματικότητα όχι μόνο ιδρύονται νέες επιχειρήσεις με εντυπωσιακούς ρυθμούς, αλλά και οι πτωχεύσεις βρίσκονται κοντά στο μηδέν:

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων το β’ τρίμηνο 2021 ανήλθαν σε 26.370, παρουσιάζοντας αύξηση 71,0% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο 2020 που είχαν ανέλθει σε 15.419 και μείωση 0,3% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο 2021 που είχαν ανέλθει σε 26.441. Αντίθετα, οι πτωχεύσεις επιχειρήσεων, τόσο το β’ τρίμηνο 2021 όσο και το β’ τρίμηνο του 2020, μετρήθηκαν στα δάκτυλα του… ενός χεριού, καθώς ήταν μόνο 4.

Τα αντίστοιχα στοιχεία της Eurostat για την Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνουν ότι όχι μόνο ήταν πολύ μικρότερη η αύξηση των νέων επιχειρήσεων (53% σε ετήσια βάση το β’ τρίμηνο), αλλά και οι πτωχεύσεις ήταν αυξημένες κατά 24% σε ετήσια βάση. Φαίνεται, λοιπόν, ότι, κατά παράδοξο τρόπο, η ελληνική οικονομία, που ήταν εκτεθειμένη περισσότερο από την ευρωπαϊκή στην κρίση της πανδημίας λόγω τουρισμού, έρχεται αντιμέτωπη με ελάχιστο αριθμό πτωχεύσεων, σταθερό μάλιστα σε σχέση με το 2020, την ώρα που αυξάνονται σημαντικά οι πτωχεύσεις στην Ευρώπη.

Επιχειρήσεις: Οι προειδοποιήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος

Πίσω από αυτή τη μαγική εικόνα, εκτός από το αναποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο που απέτρεπε, τουλάχιστον μέχρι και το β’ τρίμηνο, τις πτωχεύσεις, φαίνεται ότι βρίσκεται η παράταση χρόνου ζωής που έχουν κερδίσει χιλιάδες επιχειρήσεις «ζόμπι» χάρη στα κυβερνητικά μέτρα στήριξης. Για αυτές τις επιχειρήσεις, ο αριθμός των οποίων είναι πολύ δύσκολο να υπολογισθεί, οι τράπεζες έχουν τον φόβο ότι από τα τέλη του τρέχοντος έτους και πάντως μέσα στο 2022 θα αποκαλυφθεί η πραγματική δυσμενής τους κατάσταση και θα αρχίσουν τα δάνειά τους να περνούν στα κόκκινα.

Στην ετήσια έκθεσή του, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας έχει προειδοποιήσει ότι η αύξηση των πτωχεύσεων μετά τη λήξη των μέτρων στήριξης είναι ίσως ο σημαντικότερος κίνδυνος για την οικονομία.

Όπως ανέφερε σχετικά η έκθεση,

  • «Σοβαρούς κινδύνους αποτελούν «η εμφάνιση ενός μεγάλου αριθμού πτωχεύσεων μη βιώσιμων επιχειρήσεων και η κατάργηση πολλών θέσεων εργασίας, κυρίως σε υπηρεσίες διαμεσολαβητικού χαρακτήρα και σε κλάδους έντασης εργασίας χαμηλής εξειδίκευσης. Αναπόφευκτα, οι πτωχεύσεις, η αύξηση της ανεργίας και η μείωση του προσωπικού εισοδήματος θα οδηγήσουν σε αύξηση του ιδιωτικού χρέους και νέα αύξηση του ήδη μεγάλου όγκου ΜΕΔ. Είναι επίσης πιθανόν τα μέτρα στήριξης να διατήρησαν εν ζωή επιχειρήσεις που δεν είχαν κερδοφορία και κανονικά θα είχαν διακόψει τη λειτουργία τους.
  • Το ενδεχόμενο πτώχευσης μεγάλου αριθμού οριστικά μη βιώσιμων επιχειρήσεων ενέχει σημαντικούς πιστωτικούς κινδύνους (νέα ΜΕΔ) και δημοσιονομικούς κινδύνους (καταπτώσεις κρατικών εγγυήσεων, οριστική διαγραφή χρεών προς το Δημόσιο, εισοδηματική στήριξη στους απολυόμενους εργαζομένους). Οι κίνδυνοι αυτοί επηρεάζουν αρνητικά το χρηματοπιστωτικό τομέα και επιβραδύνουν την επιστροφή της χώρας στη δημοσιονομική ισορροπία».