Wind: Αλλαγές φέρνει στην αγορά η συγχώνευση της Wind με τη Νova, καθώς φέρνει το τέλος της πρώτης! Δείτε τι έχει συμβεί στο xristika.gr…
Όλα δείχνουν ότι νομικά η Nova θα απορροφήσει την Wind, αλλά οργανωτικά και ουσιαστικά η Wind θα απορροφήσει την Nova.
Στη νέα εταιρεία θα διατηρηθεί η ονομασία Nova, καθώς η ονομασία Wind, παρόλο που αποτελεί ένα ισχυρό εμπορικό όνομα στην ελληνική αγορά, εντούτοις δεν είναι «αυθεντικό». Προέρχεται από την Wind Ιταλίας, στην οποία η ελληνική Wind συνεχίζει μέχρι και τώρα να καταβάλλει ετήσιο τίμημα της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.
Η United Group δεν έχει κανένα λόγο να συνεχίσει το brand name της Wind τη στιγμή που η ονομασία Nova, παρόλο που τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκε λίγο λόγω της επενδυτικής απραξίας της πρώην Forthnet, παραμένει επίσης μια οικεία εμπορική ονομασία στην ελληνική κοινωνία
Παράλληλα, όλα δείχνουν ότι η νέα εταιρεία που θα προκύψει από την συγχώνευση των Windκαι Nova, θα έχει δύο βασικές επιχειρηματικές μονάδες. Η πρώτη που θα προσφέρει υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (πρώην Wind) και η δεύτερη που θα προσφέρει υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (πρώην Νova). Τις τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες δηλαδή της πρώην Forthnet, θα αναλάβει η πρώην Wind η οποία και διαθέτει μεγαλύτερη εμπειρία.
Ωστόσο υπάρχει και μια τρίτη επιχειρηματική οντότητα, η οποία θα παραμείνει ξεχωριστή. Πρόκειται για την εταιρεία Hellenic Open Fiber την οποία ίδρυσε η Wind λίγο μετά την συμφωνία εξαγορά της από την United Group. Η δημιουργία της εταιρείας έγινε με τις ευλογίες του νέου μετόχου, και αναμένεται να αποτελέσει το νέο όχημα ανάπτυξης δικτύων της νέας Nova, στον τομέα της σταθερής τηλεφωνίας.
Στη νέα εταιρεία, ο βασικός μέτοχος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο σύμπραξης με κάποιο τρίτο επενδυτή, είτε εγχώριο (π.χ. ΔΕΗ), είτε από το εξωτερικό (π.χ. fund ή και άλλη εταιρεία τηλεπικοινωνιών). Επαφές της Nova με τη ΔΕΗ προϋπήρχαν και εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν και στους επόμενους μήνες. Το δεδομένο είναι, ότι η νέα Nova φαίνεται να θέλει να επενδύσει περισσότερο σε δίκτυα νέας γενιάς, από ό,τι ήθελε ή μπορούσε η παλιά Wind, και φυσικά πολύ περισσότερο και από την παλιά Forthnet, η οποία ήθελε να επενδύσει, αλλά δεν μπορούσε καθώς βρίσκονται σε πτωχευτικά… σύνορα.
Μάλιστα η United Group γνωστοποιώντας την πλήρη εξαγορά της Wind ανακοίνωσε επενδυτικό πρόγραμμα 1,3 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία. Πρόκειται για κεφάλαια που ποτέ δεν είχαν στην διάθεσή τους, τόσο η Windόσο και η Forthnet, μέσα στην διάρκεια της προηγούμενης δεκαετία. Τα κεφάλαια αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, θα επενδυθούν τόσο σε οπτικές ίνες που θα φτάνουμε μέχρι το σπίτι (FTTH), όσο και σε δίκτυα κινητής 5G.
To αξιοσημείωτο είναι ότι ο μέτοχος της νέας Nova επενδύει διπλάσια κεφάλαια από εκείνα της Vodafone. Η τελευταία θα επενδύσει στην επόμενη πενταετία περί τα 600 εκατ. ευρώ. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μπορεί να μετασχηματίσει σε καθαρά «δεύτερο» παίκτη την νέα Nova.
Wind:Απέναντί της και νέος πάροχος!
Παράλληλα, μεγάλο πλήγμα για Cosmote, Wind και Vodafone καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουν ανταγωνισμό από ένα νέο πάροχο κινητής!
Ο λόγος για την Volton η οποία βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr κοντά σε συμφωνία με έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της χώρας, για να λειτουργήσει ως Μobile Virtual Network Operator (MVNO).
Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται στην προμήθεια κι εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος είχε ανακοινώσει ήδη από τις αρχές του έτους την πρόθεσή της να διευρύνει τη δραστηριότητά της και στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο.
Για το σκοπό αυτό, μέσω της Cell Mobile, της νεοσύστατης συνδεδεμένης εταιρείας η οποία και θα πραγματοποιήσει την επέκταση στις τηλεπικοινωνίες, προχώρησε σε διαπραγματεύσεις με κάθε έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους (Cosmote, Vodafone, Wind) χωρίς ωστόσο να καταστεί δυνατό να διαμορφωθεί κάποια συμφέρουσα εμπορική συμφωνία.
Κατόπιν αυτού η Volton ζήτησε τη διαμεσολάβηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία φαίνεται να αποφέρει καρπούς και η εταιρεία να ετοιμάζεται να συνεργαστεί με έναν από τους εγχώριους παρόχους που έχουν και στο παρελθόν προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες σε εταιρείες που θέλησαν να δραστηριοποιηθούν ως εικονικοί πάροχοι στην ελληνική αγορά.
Σημειωτέον ότι ένας εικονικός πάροχος δεν διαθέτει δικές του υποδομές αλλά «νοικιάζει» το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής. Αυτός είναι και ο λόγος που οι τιμές χονδρικής που λαμβάνει οφείλουν να είναι τέτοιες που να επιτρέπουν την δραστηριοποίησή του στο πλαίσιο του ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, οι εταιρείες MVNO στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό και αγορές προσφέροντας συνδυαστικά πακέτα και προσφορές.
Παρότι στη χώρα μας εδώ και χρόνια δεν λειτουργεί κάποιος εικονικός πάροχος, το μοντέλο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 1.000 MVNO παρόχους παγκοσμίως. Στην περίπτωση της Ευρώπης, αντίστοιχα παραδείγματα συναντά κανείς σε Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, και Γαλλία.
Η κατάσταση δείχνει να αλλάζει και στη χώρα μας, με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων (ΕΕΤΤ) να φιλοδοξεί να ανοίξει τον δρόμο για την δραστηριοποίηση εικονικών παρόχων κινητής τηλεφωνίας (Mobile Virtual Network Operatos-MVNO – MVNOs) μετά και την ενεργοποίηση του 5G. Όπως είχε αναφέρει στο παρελθόν ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, κ. Κωνσταντίνος Μασσέλος, «η έλευση του 5G διευρύνει τις ευκαιρίες στον κλάδο και κάθε εταιρεία με περισσότερους από 100.000 πελάτες στην Ελλάδα μπορεί και θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει MVNO».
Ο τελευταίος πάροχος που λειτούργησε ως MVNO επί ελληνικού εδάφους ήταν η Cyta Hellas (σ.σ. μέσω συμφωνίας με την Vodafone), η οποία το 2018 εξαγοράστηκε από τη Vodafone έναντι 118 εκατ. ευρώ. Κατά την περίοδο της εξαγοράς η Cyta Hellas είχε περίπου 300.000 συνδρομητές σταθερής και ίντερνετ και περίπου 40.000 πελάτες κινητής τηλεφωνίας ως εικονικός πάροχος.
Σχετικές προσπάθειες είχε πραγματοποιήσει στο πρόσφατο παρελθόν και η Forthnet, η οποία είχε ζητήσει την παρέμβαση της ΕΕΤΤ και τελικά κατέληξε σε συμφωνία με τη Vodafone. Τα σχέδια της βέβαια ανακόπηκαν μετά την εξαγορά της από τον όμιλο της United και εγκαταλείφθηκαν οριστικά μετά και την εξαγορά της Wind από τον όμιλο, η οποία αναμένεται να πάρει το πράσινο φως τις επόμενες ημέρες.
Wind: Τι αλλάζει με τους λογαριασμούς
Νέες αλλαγές στη χρέωση της κινητής τηλεφωνίας όπως αποφάσισε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Μεγαλύτερη διαφάνεια με πιο ξεκάθαρους όρους σε όλα τα επίπεδα από τη διαφήμιση και προώθηση των υπηρεσιών μέχρι το πιο σημαντικό, τις καταγγελίες των καταναλωτών επιδιώκει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μέσα από την πρότασή της για τον «Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές» που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις αρχές Δεκεμβρίου.
Σκοπός του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η θέσπιση γενικών αρχών και διαδικασιών, τις οποίες οφείλει να ακολουθεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών προς τους καταναλωτές, ρυθμίζοντας τα θέματα παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς τους καταναλωτές συμπληρωματικά προς το ισχύον κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο.
Ειδικότερα ρυθμίζονται θέματα σε σχέση με τις γενικές υποχρεώσεις παρόχων, τη διαφήμιση και προώθηση υπηρεσιών, προώθηση πωλήσεων υπηρεσιών, την προσυμβατική ενημέρωση, τις συμβάσεις, την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, την τιμολόγηση -τις χρεώσεις – την αφισβήτηση χρεώσεων και τους διακανονισμούς, το ανοικτό διαδίκτυο, την εκπαίδευση προσωπικού, την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τις καταγγελίες τους, τη συμμόρφωση με τον κώδικα και τους ελέγχους και τις κυρώσεις.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στο άρθρο 10 για την εξυπηρέτηση καταναλωτών «ο πάροχος πρέπει να μεριμνά ώστε ο χρόνος αναμονής των καταναλωτών που καλούν στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών να περιορίζεται σε ένα λογικό μέγιστο χρονικό διάστημα και με ανώτατο όριο χρέωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Εξαίρεση στο όριο αυτό του χρονικού διαστήματος αποτελεί η περίπτωση στην οποία δεν καθίσταται εφικτή η δωρεάν αναμονή κλήσεων, οπότε η κλήση δεν θα απαντάται ωσότου να υπάρχει διαθέσιμη άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
Το εύλογο αυτό όριο χρονικού διαστήματος ισχύει και για τους καταναλωτές που επιλέγουν επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης ή ζωντανής συνομιλίας/live chat.
Για τη διευθέτηση αιτήματος, ο πάροχος πρέπει να καταβάλει προσπάθεια ώστε τα αιτήματα των καταναλωτών να επιλύονται στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
Για το σκοπό αυτό, οφείλει να αναπτύξει διαδικασίες μέσω των οποίων θα παρακολουθείται η αρχική επικοινωνία των καταναλωτών με την εξυπηρέτηση πελατών και θα εντοπίζονται τα αιτήματα που δεν μπορούν να διευθετηθούν κατά την πρώτη επικοινωνία, ώστε να αναδειχθούν και να επιλυθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα τα βασικά αίτια καθυστέρησης επίλυσης των αιτημάτων των καταναλωτών».
Σε σχέση με την τιμολόγηση, τις χρεώσεις, την αμφισβήτηση χρεώσεων και διακανονισμούς, καταρχάς ο πάροχος εξασφαλίζει ότι η προβολή της πληροφορίας σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχει είναι ακριβής, κατανοητή, και δεν περιέχει σε καμία περίπτωση στοιχεία παραπλάνησης (ανακρίβειες ή ασάφειες, υπερβολές ή παραλειπόμενες πληροφορίες).
Ο πάροχος διασφαλίζει την ύπαρξη και εφαρμογή μηχανισμών επίλυσης διαφορών και διακανονισμού οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών για τη διαχείριση παραπόνων από τους καταναλωτές αναφορικά με ζητήματα χρεώσεων.
Κατά τη διαχείριση και ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με τα παράπονά τους και εφόσον τα αιτήματα των τελευταίων δεν ικανοποιηθούν, ο πάροχος αναφέρει τους τρόπους επίλυσης των διαφορών από αρμόδιες διοικητικές ή δικαστικές αρχές.
Σε σχέση με την πολιτική αποζημιώσεων, ο πάροχος οφείλει να εφαρμόζει Πολιτική αποζημιώσεων/επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων σχετικά με τους όρους παροχής της υπηρεσίας, όπως είναι ενδεικτικά ο συμψηφισμός με υφιστάμενες ή μελλοντικές οφειλές των καταναλωτών, η πίστωση ποσού κ.α.
Ο καταναλωτής επιλέγει με ελεύθερη βούληση, χωρίς πίεση και κατόπιν πλήρους ενημέρωσης αναφορικά με τις επιλογές του, τον τρόπο αποζημίωσης που επιθυμεί.
Σε περίπτωση αμφισβήτησης λογαριασμού, ο πάροχος παρέχει εγγράφως ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανάλογα με την επιλογή του συνδρομητή, αναλυτικές εξηγήσεις για τις χρεώσεις που αμφισβητούνται και την αντιστοιχία τους με τις παρεχόμενες υπηρεσίες οι οποίες τις αιτιολογούν.
Σε περίπτωση που προκύπτει δικαίωση του συνδρομητή, ο πάροχος προβαίνει σε πιστώσεις των σχετικών ποσών στον επόμενο λογαριασμό και σε κάθε περίπτωση εντός της σχετικής προθεσμίας που ορίζεται από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής δύναται να προσφύγει σε φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή δικαστικώς.