Σάλος με την απόφαση των Jumbo: Οργή των καταναλωτών

Jumbo: Με καθόλου καλό μάτι δεν είδαν οι καταναλωτές την απόφαση του Απόστολου Βακάκη για την λειτουργία των Jumbo. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…

Η επιχείρηση του κ. Βακάκη -ο οποίος πριν λίγους μήνες είχε προτείνει 7ήμερη και 12ώρη εργασία- εξέδωσε πριν από λίγες ημέρες μία λυπηρή ανακοίνωση, στην οποία ενημέρωνε ότι τα καταστήματα του Παγκρατίου, των Αχαρνών, του Π. Φαλήρου και του Κολωνού θα παραμείνουν ανοικτά σχεδόν όλες τις Κυριακές του Σεπτεμβρίου!

«Κάθε Κυριακή συνεχίζουν να είναι ανοιχτά τα καταστήματα στα Σπάτα, στην Κατερίνη και στην Πρέβεζα», επισημαίνεται στην ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα της επιχείρησης. Στην ίδια ιστοσελίδα τονίζεται ότι τα Jumbo παραμένουν επί τρεις δεκαετίες στις «καρδιές μικρών και μεγάλων τόσο για την προσφορά στο παιχνίδι, όσο και για τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές».

Δεν διευκρινίζεται ωστόσο ότι τα Jumbo δεν υπάρχουν στις καρδιές «μικρών» που οι γονείς τους δουλεύουν στη συγκεκριμένη επιχείρηση και δεν τους βλέπουν ούτε τις… Κυριακές, αλλά και των «μεγάλων» που αναγκάζονται να φεύγουν από το σπίτι την ημέρα που υποτίθεται θα περνούσαν δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά τους!

Jumbo: Από εκεί θα προμηθεύονται πρώτες ύλες

Παράλληλα, αν και ο Απόστολος Βακάκης απέφυγε στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων να αποκαλύψει τις χώρες με τις οποίες ενδιαφέρεται να εγκαινιάσει συνεργασία, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως στο «στόχαστρό» του θα πρέπει να βρίσκονται η Τουρκία και το Ισραήλ.

Πρόκειται, όπως λένε οι ίδιοι, για δυο αγορές, οι οποίες τροφοδοτούν ήδη με προϊόντα μεγάλες βιομηχανίες της Ευρώπης λόγω του δελεαστικού κόστους παραγωγής που διαθέτουν για διαφορετικούς λόγους η καθεμία.

Η Τουρκία μάλιστα θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω της επιδοματικής πολιτικής που εφαρμόζει ο Τούρκος πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν, για την προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής.

Η Jumbo έχει σταματήσει να αγοράζει προϊόντα από την Ασία λόγω της κατακόρυφης αύξησης του μεταφορικού κόστους που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων, καλύπτοντας προς το παρόν τις ανάγκες της τροφοδοσίας των καταστημάτων από τα αποθέματα που παραδοσιακά φροντίζει να διατηρεί ενώ παράλληλα έχει «παγώσει» την επέκταση του δικτύου καταστημάτων, πέραν όσων έχουν ήδη δρομολογηθεί να λειτουργήσουν.

Υπενθυμίζεται πως οι πωλήσεις της εισηγμένης στο πρώτο εξάμηνο του 2021 σημείωσαν άνοδο περίπου 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Jumbo: Και στο βάθος… κρίση;

Και αν η ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου να βρίσκει τα Jumbo σε θέση ισχύος, οι προβλέψεις για τον κολοσσό παιχνιδιών μόνο ευοίωνες δεν είναι

Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo, για τον μήνα Ιούνιο 2021, κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα.

Σαν αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος 2021), ήταν αυξημένες κατά +12,6% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ελλάδα: Tον Ιούνιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα κατά περίπου +4% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Ωστόσο, ο συνειδητός και ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούνιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή αύξηση κατά +1% περίπου, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος 2021) είναι αυξημένες κατά +4% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

  • Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Oι πωλήσεις κατά τον Ιούνιο του 2021 ήταν μειωμένες κατά -3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
  • Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +5% περίπου τον Ιούνιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +18% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
  • Ρουμανία: Τον Ιούνιο συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά -4% περίπου τον Ιούνιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν αυξημένες κατά +35% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης η διοίκηση ενημέρωσε τους μετόχους για το γεγονός ότι παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.

Οι πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες δημιουργούν την ανάγκη μιας νέας αναγκαστικής στρατηγικής στον τομέα των προμηθειών και του σχεδιασμού λειτουργίας νέων καταστημάτων.

Ωστόσο η φιλοσοφία των Jumbo παραμένει ίδια και η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο παρά τις δύσκολες συγκυρίες.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια. Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας. Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του. Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…