Jumbo

Jumbo: Μπορεί η αυτοκρατορία των Jumbo να χτίστηκε πάνω στις χαμηλές τιμές και την ποικιλία των προϊόντων ωστόσο φαίνεται πως το… έργο πολύ σύντομα θα αλλάξει! Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

«Χαμένη χρονιά» χαρακτήρισε το 2020 η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, λόγω της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης σε παγκόσμιο επίπεδο στο πλαίσιο της σημερινής ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων.

Θέλοντας να ανταποδώσει στους μετόχους την εμπιστοσύνη που έδειξαν και επιδεικνύουν στον Όμιλο, η διοίκηση προ-κατέβαλε αυξημένο μέρισμα για τη χρήση του 2020, σε σχέση με το μέρισμα της 12μηνης χρήσης που έληξε 30.06.2019. Το συνολικό ποσό των 0,615 ευρώ ανά μετοχή δόθηκε στους μετόχους, με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής χρησιμοποιώντας την πολύ καλή οικονομική της θέση που προήλθε από την χρηστή διαχείριση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, για την στήριξη των μετόχων.

Αναλύοντας τις τάσεις που διαμορφώνονται στην ελληνική και τη διεθνή αγορά η διοίκηση επεσήμανε ότι η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο και εκτίμησε ότι -αν δεν υπάρξει θεαματική αλλαγή- το 2021, πιθανόν και το 2022, να αποδειχθούν επίσης «χαμένες χρονιές».

Ενδεικτικά επισημάνθηκε, μία από τις πολλές παραμέτρους της αναστάτωσης που έχει προκληθεί στις αγορές και αφορά την αύξηση τιμής των πρώτων υλών. Είναι γεγονός ότι οι αναλύσεις των κεντρικών τραπεζών θεωρούν αυτή την αρρυθμία στις αγορές «προσωρινή».

Από την άλλη πλευρά, η αίσθηση από την μικροοικονομική, επιχειρηματική καθημερινότητα, είναι ότι πιθανότατα οι τιμές θα σταθεροποιηθούν κάποια στιγμή, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα των σημερινών.

Jumbo: Τα μεταφορικά φέρνουν εκτίναξη των τιμών

Επιπλέον, το μεταφορικό κόστος έχει αυξηθεί δραματικά. Σήμερα η τιμή μεταφοράς ενός Container έχει φτάσει στα 12.000 δολάρια, τιμή πολλαπλάσια των περυσινών τιμών. Η εκτίμηση είναι ότι η νέα ισορροπία που θα διαμορφωθεί θα συνεχίσει να είναι σημαντικά υψηλότερη από τα επίπεδα πριν το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης.

Η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη της τις ανωτέρω παραμέτρους προχωρά σε επαναξιολόγηση του πλάνου αγορών για τους επόμενους μήνες καθώς και του σχεδίου λειτουργίας νέων καταστημάτων, τουλάχιστον μέχρι να διαφανούν τα πρώτα σημάδια αποκλιμάκωσης της κρίσης στην τροφοδοτική αλυσίδα.

Σήμερα, ο Όμιλος διαθέτει 80 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στην Βουλγαρία, και 14 στη Ρουμανία.

Μέχρι τον Οκτώβριο του 2021, θα λειτουργήσει στην Craiova, στη Ρουμανία, ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα με τις αποθήκες (περίπου 24.500 τ.μ). Η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία καθώς και το άνοιγμα ενός ακόμη καταστήματος στην Ελλάδα, μετατίθενται για το 2022.

Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο. Οι μέτοχοι JUMBO απολαμβάνουν του μερίσματος ακόμη και στις πιο δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.

Για το 2021, όπως είχε προαναγγελθεί, ο Όμιλος θα προχωρήσει πάλι σε καταβολή έναντι του μερίσματος για τη φετινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,47 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή είναι ακριβώς ίσο με το μέρισμα που διανεμήθηκε για τη 12μηνη χρήση που έληξε την 30η Ιουνίου 2019. Η καταβολή του μερίσματος για την χρήση 2021, δηλαδή το ποσό των 0,47 ευρώ ανά μετοχή θα καταβληθεί στους μετόχους του Ομίλου, μέχρι το τέλος Ιουλίου και πάλι με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια. Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας. Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του. Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…


Στοιχηματική εμπειρία... όπως θα ήθελες να είναι! Παίξε Νόμιμα (21+)