Wind

Wind: Αλλάζει άρδην το σκηνικό στις τηλεπικοινωνίες στη χώρα μας καθώς η Wind πουλήθηκε στη United Group, η οποία απέκτησε πριν λίγες εβδομάδες και τη NOVA! Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Συγκεκριμένα, η WIND Ελλάς ανακοίνωσε ότι η μητρική της εταιρεία Crystal Almond Holdings Limited έχει έρθει σε οριστική συμφωνία με την United Group (UG), κορυφαίου φορέα τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, για την εξαγορά του 100% των μετοχών της.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της WIND Ελλάς, Νάσος Ζαρκαλής ανακοίνωσε τα εξής:«H WIND έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην τεχνολογική πρόοδο της χώρας, στην 30χρονη πορεία της στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, έχοντας επενδύσει περισσότερα από 4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη κορυφαίων υποδομών.

Η τελευταία πενταετία υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένη, με συνεχή άνοδο σε όλους τους οικονομικούς και λειτουργικούς δείκτες και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως δίκτυα οπτικών ινών και 5G που αλλάζουν την καθημερινότητά μας.

Είμαι πολύ περήφανος για όσα έχουμε επιτύχει ως οργανισμός, κυρίως όμως για τους ανθρώπους μας και τους συνεργάτες μας, που κερδίζουν καθημερινά την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών και επιχειρήσεων, με στέρεα βάση τις αξίες μας.

Τώρα ξεκινάει μια νέα, συναρπαστική εποχή στην ιστορία της WIND με την ένταξή της στην United Group, τον μεγαλύτερο όμιλο τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στην ΝΑ Ευρώπη. Είμαι ενθουσιασμένος για τη συμφωνία, που δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ταχύτερη ανάπτυξη, συστηματικές επενδύσεις, καλύτερες υπηρεσίες για τους Έλληνες καταναλωτές, προοπτικές για τους ανθρώπους μας».

Η αποδοχή, από τους μετόχους της WIND Ελλάς, της πρότασης εξαγοράς που κατέθεσε η United Group, είναι ένα σημαντικό βήμα στην επιτυχημένη πορεία της WIND Ελλάς και στο όραμα της να αποτελεί έναν ολοκληρωμένο πάροχο υπηρεσιών επικοινωνίας, επενδύοντας με συνέπεια σε δίκτυα υπερ-υψηλών ταχυτήτων και σε νέες τεχνολογίες.

Η ένταξη της WIND Ελλάς στο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο της United Group ενισχύει σημαντικά το αποτύπωμα της UG στην ΝΑ Ευρώπη και καθιστά την Ελλάδα στρατηγικό κόμβο για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου, αποτελώντας την μεγαλύτερη αγορά (31%) του συνολικού του τζίρου. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται το 2022, κατόπιν των σχετικών εγκρίσεων από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.

Wind: Ποια είναι η United Group που την εξαγόρασε

Η United Group, αποτελεί το μεγαλύτερο φορέα τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με δραστηριότητα σε οχτώ χώρες και ετήσια έσοδα 2 δισ. ευρώ. Από τον Μάρτιο του 2019, ανήκει στην BC Partners, μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες παγκοσμίως.

Παρέχοντας υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, σταθερής και τηλεόρασης, η Wind διαθέτει συνολικά 4,2 εκατομμύρια χρήστες και έχει έσοδα άνω των €500 εκατομμυρίων ετησίως.

Η εξαγορά της ελληνικής Wind της δίνει τη δυνατότητα να συνδυάσει τη Wind με την υφιστάμενη εταιρία της και πάροχο συνδρομητικής τηλεόρασης, Nova, δημιουργώντας έναν ισχυρό, ολιστικό πάροχο, τον δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα τόσο στις υπηρεσίες σταθερής, όσο και τηλεόρασης.

Σε μία ελκυστική αγορά, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, το ενοποιημένο σχήμα Wind -Nova θα διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αυξάνοντας την παρεχόμενη αξία για τους καταναλωτές στην Ελλάδα μέσω συνδυαστικών προσφορών, νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών κορυφαίας ποιότητας.

Ο κ. Νίκος Σταθόπουλος, Επικεφαλής της BC Partners και Πρόεδρος της United Group, δήλωσε: «Η εξαγορά και η ενσωμάτωση ισχυρών εγχώριων εταιριών τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης στην πλατφόρμα μας, αποτελεί βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής αναπτυξιακής στρατηγικής της United Group.

Η Ελλάδα είναι μία κομβικής σημασίας αγορά για εμάς. Mε την εξαγορά της Wind είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε έναν κορυφαίο, ολιστικό πάροχο και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη του κλάδου τηλεπικοινωνιών της Ελλάδας, μέσω επενδύσεων σε υποδομές δικτύου, σε περιεχόμενο, σε τεχνολογία και σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, αποτελώντας ηγετική δύναμη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας».

Η CEO της United Group, κ. Victoriya Boklag, δήλωσε σχετικά: «Η συμφωνία αυτή επιβεβαιώνει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση της United Group στην ελληνική αγορά. Η Wind, χάρη στην ισχυρή δραστηριότητά της στην κινητή τηλεφωνία, συνδυάζεται εξαιρετικά με την τεχνογνωσία που διαθέτουν η Nova και η United Group στους τομείς των μέσων ενημέρωσης και σταθερής τηλεφωνίας. Με την απόκτηση της Wind, εντάσσεται στο δυναμικό μας μία επιτυχημένη επιχείρηση, η οποία θα μας δώσει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε την παρουσία μας και τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα».

Wind: Έρχονται νέες εταιρείες κινητής;

Παράλληλα, τέλος στο μονοπώλιο των «Big – 3» της κινητής τηλεφωνίας ετοιμάζεται να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

Να κάνει πιο εύκολη την δραστηριοποίηση νέων παιχτών στην αγορά της κινητής, μέσω του μοντέλου των «εικονικών παρόχων” (Mobile Virtual Network Operatos-MVNO) επιχειρεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων (ΕΕΤΤ).

Για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με το capital.gr, ανέθεσε στην γαλλική Sofrecom, θυγατρική της Orange, την εκπόνηση μελέτης προσδιορισμού των τιμών χονδρικής για την αγορά των κινητών επικοινωνιών, οι οποίες αποτελούν βασικό παράγοντα για τη δραστηριοποίηση MVNOs στην ελληνική αγορά.

Σημειώνεται ότι οι εικονικοί πάροχοι είναι εταιρείες που δεν διαθέτουν δικές τους υποδομές ή άδειες αξιοποίησης φάσματος, αλλά αντίθετα «νοικιάζουν” το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής. Συνήθως οι εταιρείες MVNO στοχεύουν σε ειδικό κοινό και αγορές προσφέροντας ειδικά πακέτα και προσφορές.

Το μοντέλο αυτό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σε άλλες χώρες, καθώς υπολογίζεται ότι οι MVNO παγκοσμίως ξεπερνούν τους 1.000. Στην Ευρώπη οι περισσότεροι εικονικοί πάροχοι βρίσκονται στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ακόμη, στο εξωτερικό, πολλές εταιρείες με μεγάλη πελατειακή βάση σε άλλους κλάδους, από ενεργειακές έως αεροπορικές, έχουν επιχειρήσει να προσφέρουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες με το μοντέλο MVNO, αξιοποιώντας το πελατολόγιο τους.

Αυτό το μοντέλο έχει υποστηρίξει στο παρελθόν και ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Κωνσταντίνος Μασσέλος. «Προσωπικά πιστεύω ότι κάθε εταιρεία με περισσότερους από 80.000 με 100.000 πελάτες στην Ελλάδα θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει MVNO”, σημείωνε ο ίδιος κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο παγκόσμιο συμπόσιο της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Wind: Τα δικαιώματα των χρηστών κινητής τηλεφωνίας

Την ίδια ώρα, νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου θέτει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Ειδικότερα, ο νέος Κανονισμός της ΕΕΤΤ επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.

Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).

Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

Επιπλέον, με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.

Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.

Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.