Προσοχή: Αποκαλύφθηκε μεγάλη απάτη από την Alpha Bank σε πελάτη – Δείτε τι έχει συμβεί

Αντιμέτωπη με ένα μεγάλο πρόστιμο ήρθε η τράπεζα Alpha Bank καθώς αποκαλύφθηκε απάτη.

Το υπ. Ανάπτυξης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ενημερώνει πως της επέβαλε πρόστιμο ύψους 25.000 ευρώ για παράνομη επιβάρυνση δανειολήπτη στεγαστικού δανείου.

Συγκεκριμένα, μετά από εξέταση σχετικής καταγγελίας στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, διαπιστώθηκε επιβάρυνση συγκεκριμένου δανειολήπτη με έξοδα εξέτασης αιτήματος δανειοδότησης.

«Ο όρος περί χρέωσης δαπάνης, προκειμένου να εξεταστεί από την τράπεζα αίτημα δανειοδότησης κρίνεται καταχρηστικός με βάση το άρθρο 2 παρ. 6 του ν. 2251/1994 σε συνδυασμό με την Υπουργική Απόφαση Ζ1-798/2008 και κατά παράβαση αυτής, ως αδιαφανής», αναφέρει το υπουργείο.

Και καταλήγει: “Η διαδικασία αυτή δεν εξηγεί επαρκώς τον τρόπο με τον οποίο προκύπτουν τα έξοδα του πιστωτικού ιδρύματος, δημιουργώντας σύγχυση στον δανειολήπτη για το τί τελικά καλύπτει”.

Η απάντηση της Alpha Bank

Λίγες ώρες μετά η Alpha Bank εξέδωσε ανακοίνωση για το πρόστιμο λεγόντας πως η απόφαση αφορά έξοδα στεγαστικού δανείου που ο πελάτης έλαβε το 2012 – η καταγγελία κατατέθηκε τον Ιανουάριο 2021.

Στη συνέχεια αναλύει την κατάσταση και όσα έγιναν με τον συγκεκριμένο δανειολήπτη.

«ο καταγγέλλων, κατά πάγια πρακτική, έλαβε έγγραφη προσυμβατική ενημέρωση όπου, μεταξύ άλλων, ρητώς ενημερώθηκε για το ποσό που καλείτο να καταβάλει εφάπαξ και δίχως να εκφράσει την παραμικρή επιφύλαξη προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης.

Οι σχετικές χρεώσεις (έξοδα) είναι σύμφωνες με τη νομοθεσία και τις σχετικές οδηγίες της Τράπεζας της Ελλάδος που έχουν σταλεί και υιοθετηθεί από το σύνολο των τραπεζών.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την Πράξη Διοικητή της ΤτΕ 178/2004, ως ακολούθως:

«3. α) Οι εφάπαξ δαπάνες, τα έξοδα υπέρ τρίτων καθώς και οι αμοιβές για ειδικές υπηρεσίες που εισπράττονται από τα πιστωτικά ιδρύματα κατά τη χορήγηση δανείων και πιστώσεων (στις οποίες περιλαμβάνονται και η ανάληψη μετρητών μέσω πιστωτικών καρτών), διαμορφώνονται όχι κατ’ αναλογικό τρόπο, αλλά καθορίζονται σε σταθερό, κατά περίπτωση, ποσό που να δικαιολογείται από τη φύση και το είδος της παρεχόμενης υπηρεσίας»

Περαιτέρω στην υπ’ αριθ. 53/16.1.2003 επιστολή της Τράπεζα της Ελλάδος (Συν. 1), περί παροχής διευκρινίσεων σχετικά με την ΠΔ/ΤΕ 2501/2002, αναφέρεται ότι οι δυνάμενες, να μετακυλισθούν στον δανειολήπτη περιπτώσεις αμοιβών, δαπανών και εξόδων υπέρ τρίτων του κεφ. ΣΤ της ΠΔ/ΤΕ 2501/2002, συνιστούν επιβαρύνσεις που καλύπτουν ειδικό λειτουργικό κόστος, καταβάλλονται εφάπαξ και εξειδικεύονται κατά την αιτιολογία και το εύλογο ύψος τους. Στην εν λόγω επιστολή αναφέρεται ρητώς ότι εμπίπτουν στις επιβαρύνσεις αυτές και οι δαπάνες εξέτασης αιτήματος δανειοδοτήσεως και προεγκρίσεως δανείου.

Προσοχή: Έκτακτη ανακοίνωση από την Alpha Bank προς τους πελάτες για το 2024

Τι ανακοίνωσε η Alpha Bank τον Ιανουάριο του 2024. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Μία σημαντική διάκριση πέτυχε η Alpha Bank στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Κατάφερε να πάρει βραβεία για δύο προϊόντα της. Συγκεκριμένα για τα νέα ψηφιακά προϊόντα bizpay App και myAlpha Vibe, αλλά και για τις ψηφιακές υπηρεσίες myAlpha Ραντεβού & myAlpha Documents.

Όπως αναφέρει είναι το μόνο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που βραβεύτηκε για την εξυπηρέτηση που προσφέρει στους πελάτες του.

Τα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών διοργανώθηκαν για 14η συνεχή χρονιά από το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ), το οποίο επιβραβεύει τις άριστες πρακτικές εξυπηρέτησης στην ελληνική αγορά και αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές της εξυπηρέτησης.

Αναλυτικά όσα κατάφερε η ALPHA BANK:

-Distinction Award στην κατηγορία «η Καινοτομία στην Εμπειρία του Πελάτη» για το νέο πρωτοποριακό προϊόν myAlpha Vibe, το οποίο συνδέει γονείς και εφήβους, παρέχοντας τη δυνατότητα στους γονείς να δίνουν στα παιδιά τους χαρτζιλίκι από το My Alpha mobile εύκολα και με ασφάλεια.

– Distinction Award στην κατηγορία «Καλύτερη Εφαρμογή Mobile App στην εμπειρία του Χρήστη» για τη νέα 100% ψηφιακή λύση bizpay App, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες στους υπαλλήλους και συνεργάτες τους για να πληρώνουν εταιρικά έξοδα, δίνοντάς τους παράλληλα τη δυνατότητα να στέλνουν τα παραστατικά μέσα από την εφαρμογή.

– Distinction Award στην κατηγορία «Καλύτερος Συνδυασμός Διαύλων Εξυπηρέτησης Πελάτη» για τις υπηρεσίες myAlpha Ραντεβού & myAlpha Documents, οι οποίες επιτρέπουν στον Πελάτη να κλείσει ραντεβού με εκπρόσωπο της Τράπεζας σε κατάστημα ή να μιλήσει μαζί του με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά και να καταχωρήσει ψηφιακά τα απαραίτητα έγγραφα που του ζητούνται, από όποιο σημείο επιθυμεί.

«Κλείνουν» οι τράπεζες στην Ελλάδα: Ανακοίνωση από Εθνική, Alpha bank, Πειραιώς

Το νέο τραπεζικό μοντέλο περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση των καταστημάτων και των υπηρεσιών των τραπεζικών καταστημάτων. Μάλιστα, οι μεγάλες τράπεζες της Ελλάδας, Εθνική, Alpha Bank, Πειραιώς, Eurobank έχουν προβεί σε ανακοινώσεις για τις αλλαγές που κάνουν.

Ευθύνη για αυτή την αλλαγή δεν έχουν μόνο οι νέες συνθήκες και η πρόοδος της τεχνολογίας και αλλά οι κινήσεις του παρελθόντος π.χ τα capital controls.

Βέβαια, πέρα από τις αλλαγές που προγραμματίζονται έχουμε ήδη δει αρκετές αλλαγές στα τραπεζικά καταστήματα των ελληνικών τραπεζών, με τη μείωσή τους να είναι αισθητή. Συγκεκριμένα ο αριθμός καταστημάτων των τραπεζών μειώθηκε από 4.100 το 2009 σε 1,500 σήμερα, ενώ το προσωπικό συρρικνώθηκε σε περίπου 29.000 εργαζόμενους από 64.500 το 2009.

Επιπλέον, εκτός από τον αριθμό τους, έχουν μειωθεί κατά πολύ και οι ουρές που κάποτε παρατηρούσαμε, πλέον τα ραντεβού είναι απαραίτητα, ενώ ελάχιστες συναλλαγές διεκπεραιώνονται στα ταμεία, τα οποία σε ορισμένες τράπεζες λειτουργούν μόνο λίγες ώρες την ημέρα. Η πλειονότητα των τραπεζικών συναλλαγών γίνεται ήδη μέσω των εναλλακτικών, ηλεκτρονικών δικτύων, mobile και web banking, ενώ έχουν κάνει την εμφάνιση τους και τα πρώτα αποκλειστικά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι λόγοι που οι τράπεζες άλλαξαν και έκλεισαν καταστήματα

Αυτή η μεταμόρφωση στις τράπεζες οφείλεται, σύμφωνα με το business insider σε:

  1. Capital Controls. 
  2. Πανδημία. Οι παρατεταμένες καραντίνες και ο δραστικός περιορισμός των εργασιών στα τραπεζικά καταστήματα έδωσαν περαιτέρω ώθηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. 
  3. Ψηφιακή επανάσταση. Η βάση για τον μετασχηματισμό των τραπεζών βέβαια ήταν η ψηφιακή επανάσταση και η τεράστια ανάπτυξη του mobile και web banking μέσω των οποίων καθένας γρήγορα και οικονομικά μπορεί να  διεκπεραιώσει το σύνολο, σχεδόν, των τραπεζικών εργασιών από το σπίτι, το γραφείο ή το ξενοδοχείο του.

Οι τράπεζες ακολουθούν ένα μοντέλο που φιλοδοξεί να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός με την προσωπική εξυπηρέτηση. Τα καταστήματα που υπήρχαν για να εξυπηρετούν κυρίως τις εγχρήματες συναλλαγές των πελατών, αποτελούν πλέον σημεία όπου οι υπάλληλοι έχουν μετατραπεί σε συμβούλους των πελατών και παρέχουν ποιοτικότερες υπηρεσίες, με οφέλη για τους πελάτες και υψηλότερα περιθώρια κέρδους για τις ίδιες τις τράπεζες.

Η άνοδος του e-banking που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, με τους χρήστες να φτάνουν τα 4,5 εκατ., έχει περιορίσει σημαντικά την κίνηση στα ταμεία των τραπεζών, με αποτέλεσμα το ταμείο να αποτελεί πλέον λιγότερο από το 5% των συναλλαγών.

Το δίκτυο των ΑΤΜ έχει αναβαθμιστεί, διευρύνοντας τα σημεία όπου οι πελάτες των τραπεζών μπορούν να πραγματοποιήσουν εγχρήματες συναλλαγές και να εξυπηρετηθούν, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η διασύνδεση των ΑΤΜ όλων των τραπεζών.