ΑΒ Βασιλόπουλος: Δυναμικά συνεχίζει την επέκτασή της η ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς εξαγόρασε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του mononews.gr, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά στην εξαγορά μιας μικρής, τοπικής εμβέλειας, αλυσίδας σούπερ μάρκετ, αλλά με σημαντικό οικονομικό εκτόπισμα για το μέγεθός της.
Πρόκειται για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» με έξι καταστήματα στην Αττική και τζίρο περίπου 20 εκατ. ευρώ, EBIDTA 1 εκατ. ευρώ και 190 εργαζόμενους.
Το ενδιαφέρον του νέου CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος δεν περιορίζεται μόνο στις μικρές αλυσίδες αλλά «σκανάρει» την αγορά για ευκαιρίες που θα ενισχύσουν τη θέση της ΑΒ, διευρύνοντας το δίκτυο με έναν πιο άμεσο και γρήγορο τρόπο, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιό από την πίτα του λιανεμπορίου τροφίμων.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews.gr έχει γίνει προσέγγιση για εξαγορά και σε μεγάλη αλυσίδα, που συμπεριλαμβάνεται στη δεκάδα των μεγάλων «παικτών» του λιανεμπορίου τροφίμων, με βάση τις πωλήσεις τους.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί πάνω από 500 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στο τέλος του 2020 είχε 543 καταστήματα από τα οποία τα 310 εταιρικά, τα 219 franchising και 14 καταστήματα χονδρικής πώλησης.
Η εξαγορά του σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» θα αυξήσει το δίκτυό της κατά έξι καταστήματα.
Η αλυσίδα, που είναι μέλος του δικτύου ΕΛΟΜΑΣ έχει δύο σούπερ μάρκετ στο Πόρτο Ράφτη και άλλα τέσσερα καταστήματα.
Στην Αρτέμιδα, στη Μαρκόπουλο, στην Κερατέα και στην Αργυρούπολη.
Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία ο τζίρος της «ΓΕΓΟΣ» το 2020 ανήλθε σε 20,5 εκατ. ευρώ έναντι 18,2 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.
Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 167% και διαμορφώθηκαν στο 1,045 εκατ. ευρώ έναντι 391.456 ευρώ της χρήσης του 2019 ενώ τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν εντυπωσιακή μεταβολή κατά 699% και έφτασαν στα 769.187 ευρώ έναντι 96.184.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Τι λένε εργαζόμενοι των σούπερ μάρκετ
Νέες καταγγελίες για τις εργασιακές συνθήκες που βιώνουν, έκαναν οι εργαζόμενοι στον ΑΒ Βασιλόπουλο.
Mια εκρηκτική κατάσταση φαίνεται πως διαμορφώνεται στον ΑΒ Βασιλόπουλο, σε ότι έχει να κάνει με τους εργαζόμενους στα καταστήματα.
Μετά τις πληροφορίες για «κύμα» αποχωρήσεων, έρχονται στο «φως» νέες καταγγελίες για… ανακατατάξεις, απολύσεις, δουλειά «από πόστο σε πόστο και από τμήμα σε τμήμα» με χρονοδιαγράμματα και στόχους ανέφικτους…
Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας παίρνει θέση για όλα αυτά, και σε ανακοίνωση αναφέρει:
«…Αυτό το διάστημα η εταιρεία για ακόμα μια φορά προχωρεί σε απολύσεις υποχρεώνοντας εργαζόμενους να υπογράψουν οικειοθελή αποχώρηση. Αντίστοιχη τακτική είχε ακολουθήσει τον Οκτώβριο του 2020, απολύοντας δεκάδες εργαζόμενους στα κεντρικά της γραφεία.
Συνάδελφοι 4ώρης και 6ώρης απασχόλησης που αδυνατούν να ζήσουν με τους μισθούς που παίρνουν αλλά και λόγω της εντατικοποίησης που έχει απογειωθεί ωθούνται σε παραίτηση.
Χαρακτηριστικές είναι οι καταγγελίες που φτάνουν στο σωματείο από συναδέλφους “μας τρέχουν και μας ζητάνε να δουλέψουμε για δέκα“, “μας λένε να τοποθετήσουμε 80 κούτες προϊόν σε μια ώρα“, “να εξυπηρετούμε πελάτες και να μετράμε πόσους εξυπηρετούμε στο μισάωρο“, “από το ταμείο μας πάνε στα ράφια και από τα ράφια στην αποθήκη” .
Ακόμα πιο τραγική είναι η κατάσταση στις αποθήκες της αλυσίδας με τους εργολάβους να αλωνίζουν και εκατοντάδες εργαζόμενους κυρίως μετανάστες να εργάζονται εξαντλητικά ωράρια, με μισθούς πείνας, χωρίς δικαιώματα σε αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης, αδειών κ.α.
Ότι και να επικαλείται κάθε φορά η εργοδοσία για να δικαιολογήσει την επίθεση που έχει εξαπολύσει απέναντι μας, η πραγματικότητα είναι ότι το μόνο που τη νοιάζει είναι το πώς θα εξασφαλίσει κέρδη.
Και το κάνει αυτό αξιοποιώντας το σύνολο της αντεργατικής νομοθεσίας που έχει εξασφαλίσει όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις.
Είτε με κρίση, είτε με ανάπτυξη, είτε στην πανδημία, εμείς με τσακισμένους μισθούς και δικαιώματα και οι εκμεταλλευτές μας μπουκωμένοι από τα κέρδη».
Και η ανακοίνωση καταλήγει:
«Η δική μας απάντηση απέναντι στα σχέδια της εργοδοσίας είναι η οργάνωση μας. Μέσα σε κάθε κατάστημα, στις αποθήκες και τα γραφεία να σηκώσουμε το ανάστημα μας και να πούμε όχι στις απολύσεις, όχι στην εξαντλητική δουλειά, δεν παραιτούμαστε. Διεκδικούμε συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις στους μισθούς μας, μετατροπή όλων των συμβάσεων μερικής απασχόλησης σε πλήρους».
ΑΒ Βασιλόπουλος: Γιατί βγήκε από το e-food
Χωρίς ανταγωνιστή εξακολουθεί να βρίσκεται στην πλατφόρμα της E-food η Σκλαβενίτης, καθώς μετά την κατάργηση της λειτουργίας της delivery.gr από χθες, 1η Σεπτεμβρίου, έπαψε η συνεργασία που είχε η δεύτερη με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος.
Με άλλα λόγια, μπορεί μετά την εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη -μεταξύ αυτών και της delivery.gr από την Delivery Hero, όπου ανήκει η efood- να έγινε ενοποίηση των δύο πλατφορμών και να μεταφέρθηκαν κάποιες συνεργασίες στη δεύτερη, όμως αυτό δεν ίσχυσε στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Κάτι άλλωστε που αποτελούσε βασικό ερώτημα ήδη από πέρυσι όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero.
Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης ήταν πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που ξεκίνησε συνεργασία με πλατφόρμα για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, κίνηση, μάλιστα που έγινε εν μέσω του πρώτου lockdown του 2020.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει εδώ και λίγο καιρό συνεργασία με την InstaShop (σε ό,τι αφορά την παραγγελιοληψία), η οποία επίσης έχει εξαγορασθεί από την Delivery Hero, αλλά και με την Wolt, η οποία παρέχει υπηρεσίες διανομής.
Συνεργασία με τη Wolt και προσφάτως και με την InstaShop έχει και η MyMarket, ενώ στην BOX του ομίλου Cosmote εξακολουθούν να «συνυπάρχουν» οι αλυσίδες Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Η απώλεια που έφερε αλλαγές
Την απόφασή του αυτή να αποχωρήσει από την εταιρεία στην οποία βρίσκεται από το 1994, ανακοίνωσε ο ίδιος ο Βασίλης Σταύρου, ο οποίος από το 2018 ασκούσε καθήκοντα Brand Manager στην ΑΒ Βασιλόπουλος.
Η εξέλιξη έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία», με την αλυσίδα σούπερ-μάρκετ βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση νέου επικεφαλής, ενώ στο μεταξύ ο Jesper Lauridsen, Brand President Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, θα αναλάβει την ευθύνη ως Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, πέρα από τις τρέχουσες αρμοδιότητές του.
Ο κ. Σταύρου είχε μακρά πορεία στον Όμιλο. Ξεκίνησε στην ΑΒ το 1994 και διετέλεσε, μεταξύ άλλων, προϊστάμενος Ποιοτικού Ελέγχου στη Διεύθυνση Αγορών, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Ανθρώπινου Δυναμικού και Αειφορίας για την Νοτιοανατολική Ευρώπη & Ινδονησία, καθώς και Brand President της Mega Image στην Ρουμανία.
Ανέλαβε ως επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος την 1η Οκτωβρίου του 2018 μετά την αποχώρηση του Λεωνίδα Βρεττάκου.
Σε μία χρονιά μάλιστα που αποτελούσε σταθμό για την εταιρεία, η οποία τότε συμπλήρωνε 80 χρόνια από την ίδρυσή της.
Ο ίδιος άλλωστε ο Βασίλης Σταύρου ήταν «εκπαιδευμένος» στις δύσκολες αποστολές ενώ η τοποθέτησή του στο τιμόνι της ΑΒ Βασιλόπουλος είχε έρθει να επισφραγίσει μια μακρά και επιτυχημένη πορεία του στον Όμιλο από τον οποίο ξεκίνησε την επαγγελματική του διαδρομή.
Για την αποχώρηση του Β. Σταύρου, ο Wouter Kolk, Διευθύνων Σύμβουλος Ahold Delhaize Ευρώπης & Ινδονησίας, δήλωσε: «Θα ήθελα με αυτήν την ευκαιρία να ευχαριστήσω προσωπικά τον Βασίλη για τη σημαντική συνεισφορά του στην εταιρεία μας, κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας του. Είναι γνωστός και σεβαστός για το πάθος του για τους ανθρώπους και το χτίσιμο δυνατών ομάδων. Η βαθιά εμπειρία του στο χώρο του λιανικού εμπορίου και η φροντίδα για τους άλλους είναι μοναδική και θα μείνει αξέχαστη σε πολλούς.».