ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Πανωλεθρία για Zara, H&M – Αυτή είναι η νέα παγκόσμια αλυσίδα που έρχεται στην Ελλάδα

Επιχειρήσεις: Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα και στον τομέα της ένδυσης καθώς μπαίνει νέος… παίχτης!

Την είσοδό της στην ελληνική αγορά ετοιμάζει η γαλλική αλυσίδα μόδας, Kiabi.

Μετα την πολωνική Pepco, τη σουηδική H&M και την ισπανική Inditex (Zara), ο γαλλικός όμιλος Kiabi, ετοιμάζεται να μπει στον ελληνικό χώρο σε εμπορικά πάρκα, καθώς πρόκειται για αλυσίδα με είδη ένδυσης για όλη την οικογένεια –γυναικεία, ανδρικά και παιδικά–, λευκά είδη ,αντικείμενα αποθήκευσης και μικροέπιπλα.

Η μητρική της Kiabi είναι η εταιρεία συμμετοχών Association Familiale Mulliez (AFM) –πρόκειται για την εταιρεία συμμετοχών της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez– που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon.

Ο όμιλος AFM έχει παρουσία και μέσω άλλης αλυσίδας στην Ελλάδα, καθώς ελέγχει το 85% της Adeo, όπου ανήκουν τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin.

Η Kiabi ιδρύθηκε το 1978 από τον Πατρίκ Μουλιέζ στη Βόρεια Γαλλία και το 1993 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα εκτός Γαλλίας και συγκεκριμένα στην Ισπανία.

Ακολούθησε στη συνέχεια η είσοδος το 1996 στην ιταλική αγορά και πλέον διαθέτει καταστήματα στο Βέλγιο, στην Πορτογαλία, στη Μάλτα, στην Κύπρο, σε υπερπόντιες κτήσεις της Γαλλίας, σε πολλές αφρικανικές χώρες (Τυνησία, Αλγερία, Μαρόκο, Καμερούν, Σενεγάλη κ.α.), στη Σαουδική Αραβία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει και την είσοδό της στην ινδική αγορά.

Το 2015 η αλυσίδα έφτασε τα 500 καταστήματα στη Γαλλία αποτελώντας την κορυφαία εταιρεία. Η εταιρεία διαθέτει συνολικά πάνω από 550 καταστήματα σε 26 χώρες, παραγωγή σε 38 χώρες και στο τέλος του 2022 απασχολούσε 9.536 εργαζομένους.

O τζίρος της φτάνει τα 2 δισ. ευρώ.

Επιχειρήσεις: Πυροδοτούν… βόμβα στον Πειραιά τα Zara

Νέα εποχή στις πωλήσεις ρούχων φέρνουν τα Zara και τα H&M αλλάζοντας τα πάντα!

Η ισπανική πολυεθνική Inditex θέλει να «συστήσει» στο καταναλωτικό κοινό το Zara Pre Owned.

Η Inditex ξεκίνησε μια νέα «περιπέτεια» στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη του 2022: ο ισπανικός γίγαντας της μόδας εισήγαγε το Zara Pre Owned, όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα.

Πλέον, η εταιρεία στοχεύει να εφαρμόσει αυτήν την ιδέα σε όλο τον κόσμο.

Στις 3 Νοεμβρίου 2022, ο διευθυντής της Inditex, Óscar García Maceiras, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του στο Ηνωμένο Βασίλειο θα εγκαινιάσει τη νέα πλατφόρμα Zara Pre Owned.

Μέσω αυτής της πλατφόρμας, οι πελάτες της Zara θα μπορούν να αγοράζουν αλλά και να πωλούν τα μεταχειρισμένα είδη τους.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Zara Pre Owned, όπως αναφέρει το inspain.news, εφαρμόστηκε πιλοτικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία θέλει να δει πόσο επιτυχημένο είναι αυτό και πώς η ιδέα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Inditex.

Το Zara Pre Owned είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο στον ιστότοπο και την εφαρμογή της Zara.

Όμως, η νέα στρατηγική της εταιρείας εντάσσεται στο πλαίσιο της βιώσιμης προσέγγισης, με την οποία η Zara ελπίζει να αποτελέσει παράδειγμα για μια κυκλική οικονομία.

Η Inditex δήλωσε ότι η ιδέα θα δοκιμαστεί και σε άλλες αγορές προτού επεκταθεί στην Ισπανία.

Η αγορά και η πώληση μεταχειρισμένων ρούχων θεωρείται μια (δυνητικά) πολύ επιτυχημένη στρατηγική βιωσιμότητας.

Επιπλέον, είναι επίσης απαραίτητο να αξιοποιηθεί μια νέα θέση στην αγορά, καθώς ο αριθμός των καταναλωτών συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο.

Το 2022 πραγματοποιήθηκε έρευνα αγοράς από τη διεθνή εταιρεία συμβούλων μάρκετινγκ και επικοινωνίας Samy Alliance.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, το 2030 ο όγκος των πωλήσεων μεταχειρισμένων ενδυμάτων θα διπλασιαστεί σε σχέση με το fast-fashion.

Παράλληλα, ο όμιλος H&M και η Remondis έχουν ιδρύσει μαζί μια εταιρεία για τη συλλογή, διαλογή και πώληση μεταχειρισμένων και ανεπιθύμητων ενδυμάτων και υφασμάτων.

Η εταιρεία, με την ονομασία «Looper Textile Co», έχει ως στόχο να γίνει ο προτιμώμενος πάροχος πρώτων υλών για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην επαναπώληση και την ανακύκλωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων.

Η εταιρεία θα αρχίσει να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και στοχεύει να παρατείνει τη διάρκεια ζωής περίπου 40 εκατομμυρίων ενδυμάτων μέχρι το τέλος του 2023, όπως αναφέρει το theindustry.fashion.

Η Emily Bolon, διευθύνουσα σύμβουλος της Looper Textile Co., σχολίασε:

«Σήμερα, λιγότερο από το 40% των μεταχειρισμένων ρούχων συλλέγεται στην ΕΕ.

Κατά συνέπεια, το 60% των μετά την κατανάλωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων καταλήγει απευθείας στα απορρίμματα.

Με τη δημιουργία υποδομών και λύσεων για τη συλλογή και τη διαλογή, ελπίζουμε να προχωρήσουμε ένα βήμα πιο κοντά στην ενεργοποίηση της κυκλικότητας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον αντίκτυπο σε CO² και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των πόρων».

Το πρόγραμμα συλλογής ενδυμάτων Garment Collecting ξεκίνησε το 2013. Η H&M διαθέτει κουτιά ανακύκλωσης σε καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Λειτουργεί ως εξής:

  1. Πηγαίνετε οποιαδήποτε ανεπιθύμητα ρούχα ή υφάσματα, οποιασδήποτε μάρκας και σε οποιαδήποτε κατάσταση, σε ένα από τα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας.
  2. Παραδώστε τη σακούλα με τα παλιά ρούχα στο ταμείο και λάβετε ένα κουπόνι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την επόμενη αγορά σας.

Αφού αφήσετε τα πρώην αγαπημένα σας ρούχα σε ένα από τα κουτιά συλλογής ρούχων, αναλαμβάνει ο αρμόδιος υπάλληλος.

Αδειάζει τα κουτιά και ταξινομεί το περιεχόμενο σε τρεις κατηγορίες:

  • Rewear: Τα ρούχα που φοριούνται διατίθενται στην αγορά ως μεταχειρισμένα ρούχα.
  • Επαναχρησιμοποίηση: Εάν τα ρούχα ή τα υφάσματα δεν είναι κατάλληλα για επαναφορά, μετατρέπονται σε άλλα προϊόντα, όπως συλλογές remake ή πανιά καθαρισμού.
  • Ανακύκλωση: Όλα τα υπόλοιπα ρούχα και υφάσματα τεμαχίζονται σε υφαντικές ίνες και χρησιμοποιούνται για την κατασκευή, για παράδειγμα, μονωτικών υλικών.

Επιχειρήσεις: Τι αναφέρει για τα ρούχα υπάλληλος των Zara

Υπάλληλος των Zara αποκαλύπτει μυστικά που έχουν σχέση με τα ρούχα της μεγάλης αλυσίδας, σ’ ένα από τα πιο δημοφιλή sites της αμερικανικής ηπείρου, το Buzzfeed. Δείτε στο xristika.gr όλα τα… βρώμικα μυστικά!

Ειδικότερα, οι συντάκτες του Buzzfeed επικοινώνησαν με μία εργαζόμενη μεγάλου καταστήματος της διάσημης αλυσίδας ρούχων, η οποία εξομολογήθηκε τι δεν γνωρίζει ένας απλός πελάτης, τι πρέπει να προσέχει όταν αγοράζει ένα ρούχο και τι δεν θα ήθελαν να γνωρίζει οι υπεύθυνοι του καταστήματος.

Τα μυστικά που αποκάλυψε μία υπάλληλος των Zara
1. Ολόκληρο το προσωπικό ελέγχεται από την ασφάλεια του καταστήματος κάθε πρωί, πριν μπει στο κατάστημα.

2. Οι ημέρες των εκπτώσεων είναι ο εφιάλτης κάθε εργαζόμενου αφού η δουλειά δεν σταματάει ποτέ.

3. Οι υπάλληλοι που έχουν πόστο εκτός των ταμείων έχουν μόνο μία, βασικότατη αρμοδιότητα. Να ξεδιπλώνουν και να διπλώνουν.

4. Αν οι εργαζόμενοι καθυστερήσουν στη δουλειά ο προϊστάμενος του στέλνει σπίτι.

5. Οι υπάλληλοι δουλεύουν τόσο πιεστικά που πρέπει να ρυθμίζουν μεταξύ τους ακόμα και τις επισκέψεις τους στην τουαλέτα.

6. Τα γυναικεία ρούχα είναι πάντα πολύ βρώμικα μέχρι την ώρα που θα κλείσει το κατάστημα.

7. Παρόλα αυτά, ακόμα κι όταν τα ρούχα έχουν λεκέδες, το κατάστημα θα επιχειρήσει να τα πουλήσει.

8. Αν ένας πελάτης μπει στο κατάστημα κρατώντας φαγητό ή καφέ είναι ευθύνη του υπαλλήλου να τον παρακολουθεί ώστε να σιγουρευτεί ότι δεν θα καταστρέψει κάποιο προϊόν.

9. Οι υπάλληλοι που εργάζονται στο κατάστημα για λιγότερο από μήνες είναι υποχρεωμένοι να φοράνε μία συγκεκριμένη στολή.

10. Στην πορεία μπορείς να φορέσεις τα δικά σου ρούχα αλλά μόνο εφόσον τα εγκρίνει η πολιτική του καταστήματος.

11. Όσο για την έκπτωση που δικαιούνται οι υπάλληλοι, αυτή δεν ισχύει παραμόνο όταν έχεις συμπληρώσει ήδη κάποιους μήνες στη δουλειά.

12. Τα ρούχα που έχουν μείνει στα ράφια στο τέλος κάθε σεζόν επιστρέφονται στην Ισπανία.

13. Την περίοδο των εκπτώσεων οι πελάτες καλά θα κάνουν να διπλοτσεκάρουν τα καρτελάκια με τις τιμές.

14. Οι καλύτερες μέρες για ψώνια είναι η Δευτέρα, η Τρίτη και η Τετάρτη.

15. Υπάρχουν μυστικές εκπτώσεις όλο το χρόνο. Απλά πρέπει να ξέρεις που να κοιτάξεις.

Επιχειρήσεις: Δείτε τι κάνει πλέον η γνωστή αλυσίδα ρούχων

Μια μεγάλη αλλαγή ετοιμάζει το Zara καθώς δίνει… after sales service!

Από τον επόμενο μήνα, οι καταναλωτές θα μπορούν να επιδιορθώνουν ρούχα που έχουν αγοράσει από τα καταστήματα Zara, όποτε και αν έκαναν τις αγορές.

Η υπηρεσία θα περιλαμβάνει αντικατάσταση κουμπιών, φερμουάρ, επιδιόρθωση στριφωμάτων και θα είναι ενεργή τόσο στα καταστήματα όσο και online.

Σύμφωνα με το Bloomberg, με τη νέα πρωτοβουλία, οι Βρετανοί καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπωλούν ή να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα Zara, μέσω μιας πλατφόρμας, ενώ θα μπορούν να δωρίζουν ρούχα, οποιασδήποτε μάρκας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Η προσπάθεια της Zara – που ανήκει στην Inditex, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο – να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων της έρχεται έπειτα από πιέσεις που ασκούνται προς τις αλυσίδες της «γρήγορης μόδας» να γίνουν πιο βιώσιμες, καθώς ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας ευθύνεται για έως και το 10% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως.

Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα οργανωθεί ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα αναρτά ο πωλητής, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα παρέχονται από τη Zara.

Με διαδικτυακές δραστηριότητες σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara συγκαταλέγονται ήδη μεταξύ των πιο μεταπωλούμενων εμπορικών σημάτων στο διαδίκτυο. Φθαρμένα ρούχα, τσάντες και παπούτσια Zara μπορούν να βρεθούν για μεταπώληση σε ιστότοπους όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.

Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα είναι οργανωμένη ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα έχουν ληφθεί από τον πωλητή, όπως οι εναλλακτικές ιστοσελίδες, ενώ οι πρωτότυπες πληροφορίες για τα προϊόντα θα παρέχονται από τη Zara.

Τα ρούχα μπορούν να δωριστούν μέσω συλλογής στο σπίτι και θα αποστέλλονται στον Ερυθρό Σταυρό, ο οποίος τα επαναχρησιμοποιεί ή τα ανακυκλώνει, βασιζόμενος σε μια σύνδεση που υπάρχει ήδη με δοχεία δωρεάς στα καταστήματα Zara.

Νωρίτερα φέτος, η Zara άρχισε να χρεώνει τις ηλεκτρονικές επιστροφές στο Ηνωμένο Βασίλειο, οδηγώντας τους πελάτες στα 60 καταστήματά της σε όλη τη χώρα για να επιστρέψουν τα ρούχα δωρεάν.

Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago