ΟΤΕ: Κάτι… τρέχει στην Κηφισίας – Δίνει «χρυσάφι» και διώχνει κόσμο!

ΟΤΕ: «Χρυσάφι» δίνει ο ΟΤΕ στους εργαζομένους του για να αποχωρήσουν!

Περίπου 350 εργαζόμενοι αναμένεται να αποχωρήσουν από τον ΟΤΕ, επωφελούμενοι από το ετήσιο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που ¨τρέχει” από τις 18 Απριλίου και θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 28 Απριλίου, τελευταία ημέρα υποβολής αιτήσεων.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε δύο κατηγορίες εργαζομένων:

  • Σε όποιους θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2026.
  • Στους άνω των 40 ετών που έχουν τουλάχιστον 10 χρόνια υπηρεσίας στον Οργανισμό.

Στους αποχωρούντες της πρώτης κατηγορίας ο ΟTΕ προσφέρει:

- τη νόμιμη αποζημίωση απόλυσης,
- το 70% του καθαρού μισθού και τις ασφαλιστικές εισφορές  μέχρι την ημερομηνία συνταξιοδότησης

- συμβόλαια ομαδικών ασφαλίσεων, τηλεπικοινωνιακών παροχών κ.λπ. μέχρι την ημερομηνία συνταξιοδότησης.

Σε όσους αποχωρήσουν έχοντας ηλικία άνω των 40 και τουλάχιστον 10 χρόνια εργασίας στην εταιρεία παρέχονται:

  • Αποζημίωση ίση με 20 έως 60 μεικτούς μισθούς
  • Επιπλέον ένας έως τέσσερις μισθοί, ανάλογα με τον αριθμό τέκνων του δικαιούχου

Τους 60 μισθούς δικαιούνται οι απασχολούμενοι στον ΟTΕ ηλικίας 56+ ετών και με προϋπηρεσία άνω των 25 ετών.

ΟΤΕ: «Πόλεμος» με την Vodafone

Μέχρι τέλους θα πάει το θέμα με τις ταχύτητες των ευρυζωνικών δικτύων η Vodafone δίνοντας ραντεβού με τον ΟΤΕ στην… Κομισιόν!

Πολύ σύντομα θα κλείσει το θέμα της αναβάθμισης των ευρυζωνικών συνδέσεων από την πλευρά του ΟΤΕ. Αν και η Vodafone ετοιμάζεται να προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην περίπτωση που η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) απορρίψει τα ασφαλιστικά μέτρα που υπέβαλε, εν τούτοις όλα δείχνουν ότι το θέμα θα κλείσει πολύ σύντομα και σίγουρα πριν το Πάσχα.

Η ΕΕΤΤ προσανατολίζεται να απορρίψει τα ασφαλιστικά μέτρα και να προχωρήσει στην έγκριση των εμπορικών πακέτων του ΟΤΕ που θα καταστήσουν εφικτή την αναβάθμιση των συνδέσεων των πελατών του. Αυτός είναι ένας στόχος τόσο του ΟΤΕ όσο και της πολιτείας, αφού με τον τρόπο αυτό, το ελληνικό διαδίκτυο θα λάβει μια ισχυρή «τόνωση».

Η βάση εκκίνησης του πλέον δεν θα είναι τα 24 Μbps και οι χάλκινες συνδέσεις τεχνολογίας ADSL, αλλά τα 50 Mbps και το μίγμα οπτικής ίνας και χάλκινης σύνδεσης που επιτρέπει τις υψηλότερες αυτές ταχύτητες (VDSL).

Αναφορικά με την προσφυγή της Vodafone στην Κομισιόν, αυτή θεωρείται ότι δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Οι αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) εκτός από πολιτικά αρεστές είναι και νόμιμες.

Το μοντέλο ελέγχου της συμπίεσης περιθωρίου κέρδους του ΟΤΕ, το οποίο και βάλλει η Vodafone, είναι μεν παλιό (του 2011) και η ΕΕΤΤ καθυστέρησε να το αλλάξει, αλλά κανένας μέχρι στιγμής από τους παρόχους δεν είχε πιέσει για αυτήν την αλλαγή του.

Αντίθετα, φαίνεται ότι μέχρι πρόσφατα όλοι «βολεύονταν» στο ξεπερασμένο μοντέλο ελέγχου της συμπίεσης του περιθωρίου κέρδους που θα επιφέρουν τα νέα πακέτα του ΟΤΕ. «Κανένας μέχρι σήμερα δεν ήρθε να πει ότι το υφιστάμενο μοντέλο συμπιέζει το περιθώριο κέρδους μου, κάντε κάτι», παραδέχεται παράγοντας κοντά στην διαδικασία.

Η κατάσταση αυτή άρχισε να αλλάζει μόνον από την στιγμή που ο ΟΤΕ γνωστοποίησε ότι πρόκειται να αναβαθμίσει τις συνδέσεις των πελατών του λιανικής, διπλασιάζοντας την ταχύτητα των ευρυζωνικών συνδέσεων χωρίς επιβάρυνση του πελάτη.

Επιπλέον στην κόντρα αυτή με τον ΟΤΕ και την EETT, φαίνεται ότι η Vodafone είναι μόνη της, με την Wind-Νova να βρίσκεται αποστασιοποιημένη. Η τελευταία σίγουρα δεν είναι ευχαριστημένη από την «σφήνα» αυτή του ΟΤΕ, αλλά δεν φαίνεται και να δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην εξέλιξη αυτή.

Οι αποφάσεις της ΕΕΤΤ αναμένεται να ληφθούν μέχρι και τη Μεγάλη Εβδομάδα, αν όχι και νωρίτερα.

Τα νέα πακέτα του ΟΤΕ «περνούν» το μοντέλο ελέγχου συμπίεσης περιθωρίου κέρδους (Price Squeeze Model ή PSM) και ο διπλασιασμός των ταχυτήτων θα προχωρήσει. Στην απόφαση της ΕΕΤΤ πιθανώς να συμπεριληφθεί κάποιος αστερίσκος που θα αφορά στην έγκριση του νέου μοντέλου PSM.

Ο αστερίσκος αυτός θα προβλέπει ότι τα πακέτα που θα περάσουν από το υφιστάμενο παλιό μοντέλο PSM στο νέο PSM.

H EETT, μετά και τη κόντρα αυτή, βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την έγκριση του νέου μοντέλου PSM στις χρεώσεις συνδέσεων σταθερής.

Όταν αυτό έρθει μέσα στους επόμενους μήνες, τα πακέτα του ΟΤΕ θα ξαναπεράσουν από έλεγχο για τη συμπίεση του περιθωρίου κέρδους στους ανταγωνιστές του.

ΟΤΕ: Δείτε τι ετοιμάζεται να κάνει

Με ώθηση από τον υπερδιπλασιασμό του τζίρου και των χρηστών της πλατφόρμας BOX, ο ΟΤΕ πραγματοποιεί μια πολυμέτωπη διεύρυνση και ανοίγει τον δρόμο για την ανάπτυξη του στο online delivery, αλλά και στις αναδυόμενες ψηφιακές δραστηριότητες που διαθέτει.

Καθώς ο ανταγωνισμός στο online delivery εντάθηκε σημαντικά, ο ΟΤΕ διαπιστώνει πως, παρά την καλή πορεία της πλατφόρμας BOX, η απουσία ιδιόκτητου στόλου αφαιρεί ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την πλατφόρμα, καθώς η μάχη για την πίτα των 800 εκατ. ευρώ πλέον έχει μεταφερθεί στο last mile και τους χρόνους παραδόσεων. Παράλληλα η εταιρεία θέλει να αναπτύξει ακόμα περαιτέρω τις ψηφιακές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει, όπως η πλατφόρμα ασφαλιστικών υπηρεσιών Cosmote Insurance και Cosmote e-Payments.

Στην τελευταία, έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΤΕ εγκρίθηκαν τροποποιήσεις και προσθήκες στο καταστατικό της εταιρείας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έναρξη δραστηριότητας στις ταχυμεταφορές για τη διανομή και παράδοση προϊόντων/ εμπορευμάτων της εταιρείας ή τρίτων, με μέσα της εταιρείας ή τρίτων συνεργατών της.

Παράλληλα προστέθηκε και η «ανάπτυξη και λειτουργία διαδικτυακών πλατφορμών διαμεσολάβησης και η παροχή επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης ή άλλων υπηρεσιών διαμεσολάβησης, για την επίτευξη συμφωνιών σχετικά με την πώληση και αγορά από τους καταναλωτές προϊόντων/εμπορευμάτων τρίτων που συνεργάζονται με την εταιρεία έναντι προμήθειας, όπως ενδεικτικά προϊόντων φαγητού, ροφημάτων, αναψυκτικών και εν γένει προϊόντων που προσφέρονται για κατανάλωση σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και μη, όπως εστιατόρια, ταχυφαγεία, σνακ – μπαρ, καφέ –μπαρ, αναψυκτήρια, ουζερί, γλυκοπωλεία, περίπτερα, καταστήματα καπνικών ειδών ή ψιλικών, βιβλιοπωλεία, μίνι μάρκετ, υπεραγορές, κάβες, παντοπωλεία, μανάβικα, ανθοπωλεία, καταστήματα βιολογικών προϊόντων, φαρμακεία, pet shops, καταστήματα τηλεπικοινωνιών και κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης προϊόντων σε καταναλωτές. Στο πλαίσιο της παραπάνω δραστηριότητας η Εταιρεία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες διαφημιστικές, συμβουλευτικές, έκδοσης και διάθεσης εκπτωτικών κουπονιών και άλλες συναφείς υπηρεσίες».

Ο ΟΤΕ κινείται για να ενισχύσει το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων, καθώς, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ύπαρξη ιδιόκτητου στόλου αποτελεί βασικό εφόδιο για να υπάρξει ανάπτυξη και σε άλλες κατηγορίες και επιχειρήσεις.

Με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες να έχουν προ πολλού πάψει να αποτελούν απλές εφαρμογές για καταχώρηση παραγγελιών και να έχουν συνδεθεί με τη διανομή τροφίμων και άλλων προϊόντων, ο ΟΤΕ ανοίγει τον δρόμο ώστε η BOX να μην παραμείνει μια πλατφόρμα παραγγελιών που ενδεχομένως θα βλέπει τα μερίδια της να σημειώνουν αργή ανάπτυξη ή και να μειώνονται, αλλά να μπορεί να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση online delivery με ιδιόκτητο στόλο.

Το άνοιγμα του ΟΤΕ στις διανομές εγγράφεται στο πλαίσιο της έντονης κινητικότητας σε αυτό τον τομέα της αγοράς. Η εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) δείχνει ότι «ωριμάζουν» οι Έλληνες χρήστες και αυξάνεται σημαντικά το μέγεθος της αγοράς.

Εξαιτίας της μεγάλης ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πλατφορμών παραγγελιοληψίας και διανομής, τον Δεκέμβριο του 2021 οι αγορές έτοιμου φαγητού αντιπροσώπευαν το 12% των συνολικών αγορών μέσω διαδικτύου, ενώ τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και φαρμακεία σημειώνουν ταχύτατη ανάπτυξη.

Υπενθυμίζουμε πως τον Απρίλιο του 2020 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, είχε αναφέρει ότι σχεδιάζεται η επέκταση της πλατφόρμας BOX σε νέες δραστηριότητες, προσθέτοντας ότι αυτή η εξέλιξη αποτελούσε βασικό στόχο από το ξεκίνημα της λειτουργίας του, τον Δεκέμβριο του 2019. «Εξετάζουμε πάρα πολύ σοβαρά τι θα γίνει με τον στόλο, γιατί είναι κάτι που δεν έχουμε. Ωστόσο επειδή είναι μεγάλη επένδυση πρέπει να γίνει δοκιμαστικά. Να δούμε πώς θα πάει και αν μπορεί να προχωρήσει. Είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά», τονίζουν πηγές του ΟΤΕ.

Σημειώνουν, πάντως, ότι η πλατφόρμα BOX έχει άλλα πλεονεκτήματα που την ενισχύουν έναντι του ανταγωνισμού, με κυριότερο το πρόγραμμα επιβράβευσης των καταναλωτών με δωρεάν δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Ήδη στην BOX έχουν μπει νέα καταστήματα σε δοκιμαστικό στάδιο, όπως ανθοπωλεία και είδη για κατοικίδια, ενώ η πλατφόρμα βρίσκεται σε 60 πόλεις και συνεργάζεται με 9.000 καταστήματα.

Πέρα από σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στο BOX και καταστήματα μαναβικής, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, καταστήματα delicatessen, κάβες, βιολογικά προϊόντα, αλλά και ζαχαροπλαστεία. Αυξημένη είναι, παράλληλα, η κινητικότητα στις παραγγελίες για τα συνεργαζόμενα σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός», με την αύξηση να φτάνει το 50% από την αρχή της χρονιάς.