Κινητή τηλεφωνία: Τέλος εποχής για δεκάδες συσκευές φέρνει η έλευση του 2022, καθώς οι εταιρείες τους δεν θα παρέχουν στους χρήστες ενημερώσεις ασφαλείας και λογισμικού.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας Marca, η οποία επικαλείται στοιχεία από τη Statista μία εταιρεία που ειδικεύεται στα δεδομένα της αγοράς και των καταναλωτών, οι χρήστες των smartphone παγκοσμίως είναι περισσότεροι από 6 δισ., δηλαδή το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Καθώς υπάρχουν πολλοί χρήστες κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να βελτιώνουν τις συσκευές τους με νέες εκδόσεις, μοντέλα και λειτουργίες.
Στο πλαίσιο αυτό, πολλά τηλέφωνα Android και iOS (Apple) θα σταματήσουν να λειτουργούν από 1η Ιανουαρίου, καθώς δεν θα υπάρχουν οι ανάλογες ενημερώσεις λογισμικού και ασφαλείας.
Τα μοντέλα Android που επηρεάζονται είναι αυτά που χρησιμοποιούν την έκδοση 2.3.7 του λειτουργικού συστήματος ή παλαιότερες εκδόσεις και είναι τα εξής παρακάτω:
Archos 53 Platinum.
HTC Desire 500.
Samsung Galaxy Trend Lite.
Samsung Galaxy Trend II.
Samsung Galaxy S3 mini.
Caterpillar Cat B15.
Sony Xperia M.
Wiko Cink Five.
Wiko Darknight.
Samsung Galaxy Xcover 2.
Huawei Ascend G740.
ZTE Grand S Flex.
Lenovo A820.
Huawei Ascend Mate.
ZTE V956.
UMi X2.
Huawei Ascend D2.
Samsung Galaxy Core.
Faea F1.
THL W8.
ZTE Grand X Quad v987.
ZTE Grand Memo.
Samsung Galaxy Ace 2.
LG Lucid 2.
LG Optimus F7.
LG Optimus L3 II Dual.
LG Optimus F5.
LG Optimus L5 II.
LG Optimus L5 II Dual.
LG Optimus L3 II.
LG Optimus L7 II Dual.
LG Optimus L7 II.
LG Optimus F6.
LG Enact.
LG Optimus L4 II Dual.
LG Optimus F3.
LG Optimus L4 II.
LG Optimus L2 II.
LG Optimus F3Q.
Η λίστα με τα iPhones:
iPhone 4 (8 GB).
iPhone 4S.
iPhone 4S (8 GB).
iPhone 5.
iPhone 5C.
Προς το παρόν, τα iPhone 6 και iPhone Plus θα λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2022, οπότε και θα προστεθούν στην εν λόγω λίστα, όπως αναφέρει η Marca.
Κινητή τηλεφωνία: Νέος παίκτης στην αγορά
Οι ταχύτητες του ίντερνετ στην Ελλάδα είναι μια… πονεμένη ιστορία, ωστόσο το σκηνικό αλλάζει με τη νέα εταιρεία που έρχεται και δίνει απίστευτα νούμερα! Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις
Μέσα στα επόμενα 24ώρα αναμένεται η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που θα “ξεκλειδώνει” την υπηρεσία δορυφορικού internet της Starlink του Elon Musk και στη χώρα μας.
Σύμφωνα με πληροφορίες όλα είναι έτοιμα για την δημοσίευση της ΚΥΑ που έχει λάβει ήδη τις απαραίτητες υπογραφές και μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία με μια μικρή ομάδα χρηστών. Στη συνέχεια, και εντός του 2021, θα γίνει και η αποστολή του εξοπλισμού σε όσους έχουν πραγματοποιήσει προπαραγγελία.
Η ΚΥΑ θεωρείται απαραίτητη για να μπορεί να γίνεται νόμιμα η εγκατάσταση των “δορυφορικών πιάτων” που αξιοποιούν οι συνδέσεις με τους δορυφόρους χαμηλής τροχιάς (Low Earth Orbit-LEO) της Starlink. Τα πιάτα αυτά μπορεί να μοιάζουν με αυτά της δορυφορικής τηλεόρασης, έχουν όμως μια σημαντική διαφορά: Εκτός από δέκτες σήματος είναι και πομποί.
Ακόμη η σχετική απόφαση, που βασίζεται σε εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ρυθμίζει και τα θέματα εξοπλισμού, ο οποίος δεν είναι καθόλου φθηνός, καθώς στην προπαραγγελία κοστίζει 500 ευρώ. Ειδικότερα μένει να λυθεί το καθεστώς με το οποίο θα δίνεται στον συνδρομητή, πως θα αποσβένεται το κόστος και ποιος θα είναι ο τελικός ιδιοκτήτης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι πρώτες συνδέσεις από την Ελλάδα θα δοθούν σε περιορισμένο κύκλο ανθρώπων και αργότερα, προς τα τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου θα αρχίσουν να στέλνονται και τα κουτιά σου όσους προχώρησαν τους προηγούμενους μήνες σε προπαραγγελία. Ο σχεδιασμός αυτός βέβαια μπορεί να ανατραπεί, καθώς η έλλειψη επεξεργαστών προκαλεί προβλήματα στις παραδόσεις του εξοπλισμού στις ΗΠΑ και άλλες χώρες όπου η υπηρεσία είναι διαθέσιμη.
Υπενθυμίζεται ότι η Starlink έχει ανοίξει εδώ και μήνες τις προπαραγγελίες της νέας της υπηρεσίας σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Για τη σύνδεση με το δίκτυο της Starlink απαιτείται εξοπλισμός κόστους 499 ευρώ, με την τιμή να επιβαρύνεται και με 61 ευρώ μεταφορικά. Το πάγιο κόστος διαμορφώνεται στα 99 ευρώ τον μήνα. Η προπαραγγελία κοστίζει 99 ευρώ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα πλήρους επιστροφής χρημάτων.
Το επόμενο στοίχημα για τη Starlink είναι να δημιουργηθεί στη χώρα μας ένας επίγειος σταθμός ο οποίος θα στέλνει τα δεδομένα στους δορυφόρους της εταιρείας που θα βρίσκονται σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη. Στην αρχή θα χρησιμοποιηθούν επίγειοι σταθμοί που ήδη έχει αναπτύξει η εταιρεία σε γειτονικές χώρες, αλλά στόχος είναι να προχωρήσουν οι διαδικασίες ώστε να αναπτυχθεί επίγειος σταθμός και στην Ελλάδα, πιθανότατα εντός του 2022.
Η δοκιμαστική λειτουργία της Starlink ξεκίνησε από πέρσι στις βόρειες πολιτείες των ΗΠΑ και στον Καναδά, ενώ σήμερα παρέχει υπηρεσίες συνδεσιμότητας σε 70.000 πελάτες από 12 χώρες. Η εταιρεία του Elon Musk έχει σε λειτουργία 1.500 δορυφόρους με στόχο να φτάσει συνολικά τους 12.000 μέσα στα επόμενα χρόνια.
Σε αντίθεση με το δορυφορικό internet που παρέχεται σήμερα, η Starlink υπόσχεται σταθερή σύνδεση με υψηλές ταχύτητες αλλά και εξαιρετικά χαμηλό χρόνο απόκρισης (latency). Αυτό γίνεται δυνατό με τις συστοιχίες δορυφόρων χαμηλής τροχιάς (Low Earth Orbit) που εκτοξεύει η εταιρεία που επιτρέπουν την ανταλλαγή δεδομένων πιο γρήγορα από τους δορυφόρους που βρίσκονται μακρύτερα σε τροχιά γύρω από τη Γη.
Όπως έχει σημειώσει ο Elon Musk, η Starlink στοχεύει σε περιοχές που μένουν εκτός της κάλυψης των δικτύων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η Starlink “είναι σχεδιασμένη για αραιοκατοικημένες περιοχές” είχε δηλώσει ο ίδιος τον περασμένο Ιούνιο στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη. “Στην πραγματικότητα θέλουμε να καλύψουμε τα τμήματα του πλανήτη που είναι πιο δύσκολο να φτάσει κανείς, ένα 3% με 5% συνολικά”.
Κινητή τηλεφωνία: Τι αλλάζει με τους λογαριασμούς
Νέες αλλαγές στη χρέωση της κινητής τηλεφωνίας όπως αποφάσισε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Μεγαλύτερη διαφάνεια με πιο ξεκάθαρους όρους σε όλα τα επίπεδα από τη διαφήμιση και προώθηση των υπηρεσιών μέχρι το πιο σημαντικό, τις καταγγελίες των καταναλωτών επιδιώκει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μέσα από την πρότασή της για τον «Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές» που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις αρχές Δεκεμβρίου.
Σκοπός του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η θέσπιση γενικών αρχών και διαδικασιών, τις οποίες οφείλει να ακολουθεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών προς τους καταναλωτές, ρυθμίζοντας τα θέματα παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς τους καταναλωτές συμπληρωματικά προς το ισχύον κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο.
Ειδικότερα ρυθμίζονται θέματα σε σχέση με τις γενικές υποχρεώσεις παρόχων, τη διαφήμιση και προώθηση υπηρεσιών, προώθηση πωλήσεων υπηρεσιών, την προσυμβατική ενημέρωση, τις συμβάσεις, την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, την τιμολόγηση -τις χρεώσεις – την αφισβήτηση χρεώσεων και τους διακανονισμούς, το ανοικτό διαδίκτυο, την εκπαίδευση προσωπικού, την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τις καταγγελίες τους, τη συμμόρφωση με τον κώδικα και τους ελέγχους και τις κυρώσεις.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στο άρθρο 10 για την εξυπηρέτηση καταναλωτών «ο πάροχος πρέπει να μεριμνά ώστε ο χρόνος αναμονής των καταναλωτών που καλούν στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών να περιορίζεται σε ένα λογικό μέγιστο χρονικό διάστημα και με ανώτατο όριο χρέωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Εξαίρεση στο όριο αυτό του χρονικού διαστήματος αποτελεί η περίπτωση στην οποία δεν καθίσταται εφικτή η δωρεάν αναμονή κλήσεων, οπότε η κλήση δεν θα απαντάται ωσότου να υπάρχει διαθέσιμη άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
Το εύλογο αυτό όριο χρονικού διαστήματος ισχύει και για τους καταναλωτές που επιλέγουν επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης ή ζωντανής συνομιλίας/live chat.
Για τη διευθέτηση αιτήματος, ο πάροχος πρέπει να καταβάλει προσπάθεια ώστε τα αιτήματα των καταναλωτών να επιλύονται στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
Για το σκοπό αυτό, οφείλει να αναπτύξει διαδικασίες μέσω των οποίων θα παρακολουθείται η αρχική επικοινωνία των καταναλωτών με την εξυπηρέτηση πελατών και θα εντοπίζονται τα αιτήματα που δεν μπορούν να διευθετηθούν κατά την πρώτη επικοινωνία, ώστε να αναδειχθούν και να επιλυθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα τα βασικά αίτια καθυστέρησης επίλυσης των αιτημάτων των καταναλωτών».
Σε σχέση με την τιμολόγηση, τις χρεώσεις, την αμφισβήτηση χρεώσεων και διακανονισμούς, καταρχάς ο πάροχος εξασφαλίζει ότι η προβολή της πληροφορίας σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχει είναι ακριβής, κατανοητή, και δεν περιέχει σε καμία περίπτωση στοιχεία παραπλάνησης (ανακρίβειες ή ασάφειες, υπερβολές ή παραλειπόμενες πληροφορίες).
Ο πάροχος διασφαλίζει την ύπαρξη και εφαρμογή μηχανισμών επίλυσης διαφορών και διακανονισμού οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών για τη διαχείριση παραπόνων από τους καταναλωτές αναφορικά με ζητήματα χρεώσεων.
Κατά τη διαχείριση και ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με τα παράπονά τους και εφόσον τα αιτήματα των τελευταίων δεν ικανοποιηθούν, ο πάροχος αναφέρει τους τρόπους επίλυσης των διαφορών από αρμόδιες διοικητικές ή δικαστικές αρχές.
Σε σχέση με την πολιτική αποζημιώσεων, ο πάροχος οφείλει να εφαρμόζει Πολιτική αποζημιώσεων/επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων σχετικά με τους όρους παροχής της υπηρεσίας, όπως είναι ενδεικτικά ο συμψηφισμός με υφιστάμενες ή μελλοντικές οφειλές των καταναλωτών, η πίστωση ποσού κ.α.
Ο καταναλωτής επιλέγει με ελεύθερη βούληση, χωρίς πίεση και κατόπιν πλήρους ενημέρωσης αναφορικά με τις επιλογές του, τον τρόπο αποζημίωσης που επιθυμεί.
Σε περίπτωση αμφισβήτησης λογαριασμού, ο πάροχος παρέχει εγγράφως ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανάλογα με την επιλογή του συνδρομητή, αναλυτικές εξηγήσεις για τις χρεώσεις που αμφισβητούνται και την αντιστοιχία τους με τις παρεχόμενες υπηρεσίες οι οποίες τις αιτιολογούν.
Σε περίπτωση που προκύπτει δικαίωση του συνδρομητή, ο πάροχος προβαίνει σε πιστώσεις των σχετικών ποσών στον επόμενο λογαριασμό και σε κάθε περίπτωση εντός της σχετικής προθεσμίας που ορίζεται από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής δύναται να προσφύγει σε φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή δικαστικώς.