Cosmote

Cosmote: Τέλος εποχής για εκατομμύρια συσκευές τηλεφώνων στην Ελλάδα, οι οποίες από σήμερα μένουν και επίσημα χωρίς Ίντερνετ! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…

Στο πλαίσιο αναβάθμισης του δικτύου κινητής της και με στόχο την απελευθέρωση φάσματος ώστε να αξιοποιηθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση των δικτύων COSMOTE 4G και 5G, η COSMOTE ΑΕ ανακοινώνει τη σταδιακή κατάργηση του δικτύου 3G.

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες λειτουργίας, θα αρχίσει η σταδιακή απόσυρσή του δικτύου 3G, από 21 Σεπτεμβρίου μέχρι το τέλος του 2021, όπου η πρόσβαση στο internet μέσω δικτύου κινητής θα γίνεται πλέον αποκλειστικά μέσα από τα προηγμένα δίκτυα 4G και 5G.

Οι υπηρεσίες φωνής δεν επηρεάζονται και θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά.

H πρόσβαση στο Internet μέσω του δικτύου κινητής, θα γίνεται πλέον μόνο από συσκευές που υποστηρίζουν δίκτυο 4G ή 5G, με κάρτες τεχνολογίας U-SIM. Η COSMOTE έχει φροντίσει ώστε όλοι οι συνδρομητές της που χρησιμοποιούν κάρτα SIM παλαιάς τεχνολογίας, να μπορούν να την αντικαταστήσουν άμεσα και δωρεάν σε ένα κατάστημα COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Στα ίδια σημεία, οι συνδρομητές μπορούν επίσης να ελέγξουν εάν η συσκευή τους υποστηρίζει αποκλειστικά υπηρεσίες 3G και, εφόσον το επιθυμούν, να την αντικαταστήσουν επιλέγοντας μέσα από μια ευρεία γκάμα συσκευών 4G και 5G. Ο έλεγχος της κάρτας SIM ή/και της συσκευής μπορεί επίσης να γίνει και τηλεφωνικά στο 13888 για ιδιώτες και στο 13818 για επιχειρήσεις.

Επίσης, από την ίδια ημερομηνία, λόγω της διακοπής των υπηρεσιών 3G, τροποποιούνται οι Γενικοί Όροι Υπηρεσιών Παροχής Υπηρεσιών COSMOTE για συνδρομητές συμβολαίου και Καρτοκινητής Τηλεφωνίας, οι Ειδικοί Όροι Υπηρεσιών Κινητής και οι Όροι Ανοικτού Διαδικτύου.

Οι συνδρομητές Συμβολαίου και Καρτοσυμβολαίου που επηρεάζονται από την διακοπή του δικτύου 3G έχουν δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασής τους εντός δύο (2) μηνών από την ανωτέρω ημερομηνία (εξαιρουμένων τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού ή οποιασδήποτε άλλης επιδότησης/έκπτωσης ή προσφοράς σύμφωνα με τους προ της τροποποίησης όρους της σύμβασης των συνδρομητών), ενώ οι συνδρομητές καρτοκινητής εντός τριάντα ημερών από την ανωτέρω ημερομηνία.

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών της COSMOTE (13888 για οικιακούς πελάτες με χρέωση 0,19€/κλήση από κινητό COSMOTE, 13818 για εταιρικούς πελάτες χωρίς χρέωση από κινητό COSMOTE) ή επισκεφθείτε το δίκτυο καταστημάτων COSMOTE-ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Η χρέωση για κλήσεις προς τους αριθμούς 13888 και 13818 από άλλα δίκτυα γίνεται σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του παρόχου του καλούντος.

Cosmote: Μεγάλες αλλαγές στο μονοπώλιο των εταιρειών κινητής

Παράλληλα, τέλος στο μονοπώλιο των «Big – 3» της κινητής τηλεφωνίας ετοιμάζεται να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

Να κάνει πιο εύκολη την δραστηριοποίηση νέων παιχτών στην αγορά της κινητής, μέσω του μοντέλου των “εικονικών παρόχων” (Mobile Virtual Network Operatos-MVNO) επιχειρεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων (ΕΕΤΤ).

Για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με το capital.gr, ανέθεσε στην γαλλική Sofrecom, θυγατρική της Orange, την εκπόνηση μελέτης προσδιορισμού των τιμών χονδρικής για την αγορά των κινητών επικοινωνιών, οι οποίες αποτελούν βασικό παράγοντα για τη δραστηριοποίηση MVNOs στην ελληνική αγορά.

Σημειώνεται ότι οι εικονικοί πάροχοι είναι εταιρείες που δεν διαθέτουν δικές τους υποδομές ή άδειες αξιοποίησης φάσματος, αλλά αντίθετα “νοικιάζουν” το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής. Συνήθως οι εταιρείες MVNO στοχεύουν σε ειδικό κοινό και αγορές προσφέροντας ειδικά πακέτα και προσφορές.

Το μοντέλο αυτό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σε άλλες χώρες, καθώς υπολογίζεται ότι οι MVNO παγκοσμίως ξεπερνούν τους 1.000. Στην Ευρώπη οι περισσότεροι εικονικοί πάροχοι βρίσκονται στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ακόμη, στο εξωτερικό, πολλές εταιρείες με μεγάλη πελατειακή βάση σε άλλους κλάδους, από ενεργειακές έως αεροπορικές, έχουν επιχειρήσει να προσφέρουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες με το μοντέλο MVNO, αξιοποιώντας το πελατολόγιο τους.

Αυτό το μοντέλο έχει υποστηρίξει στο παρελθόν και ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, Κωνσταντίνος Μασσέλος. “Προσωπικά πιστεύω ότι κάθε εταιρεία με περισσότερους από 80.000 με 100.000 πελάτες στην Ελλάδα θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει MVNO”, σημείωνε ο ίδιος κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο παγκόσμιο συμπόσιο της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Cosmote: Τα δικαιώματα των συνδρομητών

Την ίδια ώρα, νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου θέτει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Ειδικότερα, ο νέος Κανονισμός της ΕΕΤΤ επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.

Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).

Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

Επιπλέον, με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.

Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.

Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.