Ο κύβος ερρίφθη! Αυξήσεις – «φωτιά» στους λογαριασμούς ρεύματος

Λογαριασμοί ρεύματος: Ένας εκρηκτικός συνδυασμός παραγόντων που επικρατούν στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, δημιουργεί την “τέλεια καταιγίδα”, η οποία αναμένεται να έχει άμεση επίπτωση στα τιμολόγια ρεύματος των καταναλωτών. Όλες οιν εξελίξεις στο xristika.gr.

Καταρχάς οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων, την περασμένη εβδομάδα έσπασαν το φράγμα των 58 ευρώ ο τόνος καταγράφοντας νέο ρεκόρ στα 58,25 ευρώ ο τόνος.

Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο οι τιμές των ρύπων βρίσκονταν στα 32 ευρώ ο τόνος, με την αύξηση μέσα σε 6 μήνες να ξεπερνά το 80%.

Την ίδια στιγμή οι τιμές του φυσικού αερίου καταγράφουν υψηλό 13 ετών στα επίπεδα των 29 ευρώ/MWh όταν πέρυσι τον Ιούνιο (όταν βεβαίως η αγορά βρισκόταν σε ιστορικά χαμηλά) ήταν στα 4,9 ευρώ/MWh.

Τα ρεκόρ αυξήσεων σε ρύπους και φυσικό αέριο συνδυάστηκαν την περασμένη εβδομάδα με σημαντικά ενισχυμένη ζήτηση, λόγω του καύσωνα. Αποτέλεσμα;

Η χονδρεμπορική τιμή του ρεύματος κινήθηκε τις περισσότερες ημέρες της περασμένης εβδομάδας πάνω από τα 100 ευρώ/MWh φτάνοντας μέχρι και τα 118,56 (μέση ημερήσια τιμή εκκαθάρισης για τις 29 Ιουνίου), με τις μέγιστες τιμές για τρεις ημέρες να ξεπερνούν τα 140 ευρώ/MWh.

Τι συνεπάγεται για τους απλούς καταναλωτές, αυτή η εικόνα της χονδρεμπορικής αγοράς;

Για τους περισσότερους καταναλωτές που έχουν τιμολόγια συνδεδεμένα με ρήτρες χονδρεμπορικής αγοράς, η έκρηξη των τιμών σημαίνει ότι θα ενεργοποιηθούν οι ρήτρες, με αποτέλεσμα αυξήσεις στα τιμολόγια.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, για τον Ιούνιο, η μέση αύξηση που σημειώθηκε σε σχέση με το Μάιο, κυμαίνεται στο 20% με 21%, αύξηση που είτε ολόκληρη είτε μέρος της, θα περάσει και στην κατανάλωση μέσω της ενεργοποίησης των ρητρών.

Τέλος οι εκτιμήσεις της αγοράς αναφέρουν ότι οι αυξήσεις αναμένεται να συνεχιστούν και τον Ιούλιο, σε μικρότερο ποσοστό, της τάξης του 5%.

Λογαριασμοί ρεύματος: Οι νέες χρεώσεις

Πιο αναλυτικά, οι χρεώσεις αυξάνονται:

1. Για τους πελάτες Μέσης Τάσης (μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις), κατά 15,6%. Πιο συγκεκριμένα η χρέωση ισχύος καθορίστηκε στα 1.384 ευρώ/MW (Μεγαβάτ) Μεγίστης Μηνιαίως τιμής της Μέσης Ωριαίας Ζήτησης τις Ώρες Αιχμής (11πμ-2μμ) ανά μήνα. Η προηγούμενη χρέωση ήταν στα 1.197 ευρώ.

2. Για τους λοιπούς πελάτες χαμηλής τάσης, δηλαδή τις επιχειρήσεις και τον οδικό φωτισμό, κατά 6,5%. Πιο συγκεκριμένα η χρέωση ενέργειας ανεβαίνει στα 0,52 ευρώ ανά Κιλοβατώρα έναντι 0,488 ευρώ ανά Κιλοβατώρα. Οριακή μείωση αποφασίστηκε για τη χρέωση συμφωνημένης ισχύος παροχής ανά έτος και για την ακρίβεια πέφτει στα 0,51 από 0,52 ευρώ ανά kVA.

3. Για τους οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης κατά 3,3%. Συγκεκριμένα η χρέωση ενέργειας ανεβαίνει στα 0,56 ευρώ ανά Κιλοβατώρα από 0,542 ευρώ ανά κιλοβατώρα που ίσχυε για το 2019 και το 2020. Ταυτόχρονα αμετάβλητη παραμένει η χρέωση συμφωνημένης ισχύος παροχής ανά έτος και για την ακρίβεια στα 0,13 ευρώ ανά kVA.

4. Για τους οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης και δικαιούχους του ΚΟΤ και πολύτεκνους κατά 3%. Συγκεκριμένα η χρέωση ενέργειας ανεβαίνει στα 0,62 ευρώ ανά κιλοβατώρα από 0,602 ευρώ ανά κιλοβατώρα.

5. Για τους πελάτες Υψηλής Τάσης (ενεργοβόρος και βαριά βιομηχανία) η χρέωση μειώνεται κατά 2%. Η χρέωση ισχύος καθορίστηκε στα 23.560 ευρώ ανά MW ετησίως έναντι 24.062 ευρώ.

Λογαριασμοί ρεύματος: Να φύγω από τη ΔΕΗ ή όχι;

Αντέχει η ΔΕΗ στην ασφυκτική πίεση των ιδιωτικών κολοσσών. Πώς της αρπάζουν τους πελάτες μήνα με το μήνα. Κάνει τα πάντα για να τους κρατήσει η δημόσια επιχείρηση, μειώνοντας τις τιμές. Τι μερίδιο της έχουν πάρει. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Οριακή μείωση κατά 0,33% παρουσίασε το ποσοστό της ΔΕΗ στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας τον Μάιο, σύμφωνα με το δελτίο του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας (ΕΧΕ), καθώς το ποσοστό της επιχείρησης διαμορφώθηκε σε 64,2% από 64,53% τον Απρίλιο.

Όπως είναι φυσικό, ανάλογο ήταν το «κέρδος» για το σύνολο των ιδιωτών παρόχων, το μερίδιο των οποίων διαμορφώθηκε στο 35,80% έναντι 35,47% τον προηγούμενο μήνα. Αν και το «όφελος» αυτό δεν επιμερίστηκε με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους ιδιώτες προμηθευτές, καθώς ήταν αρκετά μικρό, δεν επηρέασε την μεταξύ τους κατάταξη.

Έτσι, στην πρώτη θέση παρέμεινε η Protergia (Mytilineos), η οποία ενισχύθηκε στο 8,63% (από 8,47% τον προηγούμενο μήνα), ενώ ακολούθησε η Ήρων με 6,95% (από 6,65%) και η Elpedison με 4,63% (από 4,94%). Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν η NRG με 4,44% (από 4.3%), η Watt & Volt με 2,37% (από 2,46%), η Volterra με 2,08% (από 1,94%), η Φυσικό Αέριο Αττικής με 1,95% (από 1.89%), η ZeniΘ με 1,43% (από 1,44%), η Volton με 1,32% (από 1,38%) και τα ΕΛΤΑ με 0,68% (από 0,67%).

Λογαριασμοί ρεύματος: Μείωση της ζήτησης

Σύμφωνα με το δελτίο του ΕΧΕ, η μέση χονδρεμπορική τιμή (η μεσοσταθμική Τιμή Επόμενης Ημέρας), μειώθηκε κατά 2% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, η οποία διαμορφώθηκε στα 63,16 ευρώ ανά Μεγαβατώρα (MWh).

Μειωμένη κατά 5% περίπου ήταν και η ζήτηση σε ρεύμα, καθώς μέσω της χονδρεμπορικής αγοράς διακινήθηκαν 3.972 Γιγαβωτώρες (GWh) ηλεκτρικής ενέργειας, από 4.176 Γιγαβατώρες τον Απρίλιο.

Όσον αφορά τις πηγές προέλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας που κάλυψε αυτή τη ζήτηση, στην κορυφή βρέθηκε η ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο, το μερίδιο της οποίας διαμορφώθηκε στο 38% τον Μάιο.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι ΑΠΕ με 33%, κάτι που σημαίνει πως 1 στις 3 κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν προήλθαν από ανανεώσιμες πηγές.

Μάλιστα, το μερίδιο των «πράσινων» κιλοβατώρων ήταν στην πραγματικότητα μεγαλύτερο, καθώς ένα επιπλέον 8% προήλθε από υδροηλεκτρικές μονάδες, κατατάσσοντάς τις στην τέταρτη θέση. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι εισαγωγές, οι οποίες κάλυψαν το 18% της ζήτησης.

Η μικρότερη συμμετοχή προήλθε από τη λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγή, το ποσοστό της οποίας διαμορφώθηκε σε 5%, κατατάσσοντας στην πέμπτη και τελευταία θέση.

Λογαριασμοί ρεύματος: Η ΔΕΗ Δίνει τα πάντα για να πάρει πίσω τους πελάτες

Απίστευτες προσφορές και νέες τιμές από τη ΔΕΗ. Μετά την «πολιορκία» από τους ιδιώτες που κατάφεραν να πάρουν μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών, η ΔΕΗ απαντά με απίστευτες παροχές. Δείτε στο xristika.gr όλες τις λεπτομέρειες.

Σημαντικές αλλαγές προωθεί η ΔΕΗ στον τομέα της αγοράς προμήθειας, καθώς ήδη από πέρυσι έχει ξεκινήσει η εφαρμογή των στρατηγικών προτεραιοτήτων, με έμφαση στην εισαγωγή νέων προϊόντων, το rebranding, την αναμόρφωση των καταστημάτων αλλά και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Οι πέντε βασικοί πυλώνες της στρατηγικής της επιχείρησης για τη λιανική, όπως παρουσιάστηκαν από τη διοίκηση προ ημερών αφορούν:

– καλύτερη γνώση των πελατών

– καλύτερη αξιοποίηση των χρηματοροών

– κάλυψη των νέων αναγκών

– επανατοποθέτηση του αποτυπώματος στη λιανική

— ψηφιοποίηση

Ήδη η εταιρεία ήδη υλοποιεί πρωτοβουλίες για κάθε έναν από τους πέντε πυλώνες. Πιο συγκεκριμένα έχουν σχεδιαστεί και εφαρμοστεί: νέα κατηγοριοποίηση που βασίζεται στην αξία, νέα μοντέλα πρόβλεψης, νέα καμπάνια για την ανάκτηση πελατών υψηλής αξίας, νέα πλατφόρμα πιστότητας.

Στο μέτωπο της καλύτερης αξιοποίησης των χρηματοροών εφαρμόζεται νέα διαδικασία ειδοποιήσεων οφειλών, υλοποιείται 3ετές πλάνο για την ανάκτηση οφειλών, βρίσκεται σε εφαρμογή η στρατηγική συνεργασία με την εξειδικευμένη στα collections εταιρεία Qualco, ενώ παράλληλα εφαρμόζεται ενιαία κεντρική στρατηγική για τα νομικά θέματα.

Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των νέων αναγκών, η εταιρεία έχει προχωρήσει στο rebranding, με αλλάζοντας το ου logo, τα καταστήματα, τους λογαριασμούς, τον εταιρικό ιστότοπο.

Επίσης έχουν εισαχθεί νέα προϊόντα για τα νοικοκυριά, τα οποία εφαρμόζονται ήδη σε πάνω από 200 χιλιάδες πελάτες, ενώ νέα προϊόντα λανσαρίστηκαν και για το φυσικό αέριο και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Την ίδια στιγμή στο πλαίσιο της επανατοποθέτησης της ΔΕΗ στη λιανική, η εταιρεία πλέον διαθέτει 24 καταστήματα που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 38 το αμέσως επόμενο διάστημα καλύπτοντας το 70% των ενεργών πελατών.

Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα επίσκεψης με ραντεβού σε 75 καταστήματα, ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής, ενώ μέσα στο 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία δύο νέων πιλοτικών καταστημάτων στα οποία θα εφαρμοστούν καινοτόμα συστήματα όπως smart queuing αλλά και αυτόματα service points.

Τα νέα αυτά συστήματα, αφού λειτουργήσουν στα 2 πιλοτικά καταστήματα, αναμένεται να επεκταθούν και στο υπόλοιπο δίκτυο της ΔΕΗ.

Τέλος στο μέτωπο του ψηφιακού μετασχηματισμού της εξυπηρέτησης πελατών, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν καταγράφεται αυξημένη διείσδυση του ηλεκτρονικού λογαριασμού ebill που φτάνει πλέον τους 400 χιλιάδες πελάτες, ενώ θετική είναι και η πορεία της δωρεάν τηλεφωνικής υποστήριξης καθώς το 2020 απαντήθηκαν περί τα 3 εκατομμύρια κλήσεις έναντι 1,9 εκατομμυρίων κλήσεων το 2019.

Σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές καμπάνιες, η εταιρεία μετρά 750 χιλιάδες επαφές, μέσω viber, email και sms. Και βέβαια μέσα στο 2020 ξεκίνησε η λειτουργία του chatbox στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ, μέσω του οποίου δίνονται γρήγορες απαντήσεις σε πελάτες για σε σειρά από κοινά ερωτήματα.