Ρεύμα

Ρεύμα: Αποφασισμένοι οι ιδιώτες να πάρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα κομμάτια από την πίτα της κατανάλωσης ρεύματος. Μαζική φυγή από τη ΔΕΗ, η οποία αντιστέκεται με προγράμματα που συμφέρουν. Πόσους πελάτες κατάφεραν να της πάρουν. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Νέα δεδομένα διαμορφώνουν για την εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού οι υψηλές τιμές των δικαιωμάτων εκπομπής CO2, οι οποίες αναγκάζουν τη ΔΕΗ να περιορίσει σημαντικά την παραγωγή των λιγνιτικών της μονάδων.

Συγκεκριμένα όπως κατέδειξαν τα αποτελέσματα α᾽ τριμήνου η λιγνιτική παραγωγή περιορίστηκε κατά 22% ενώ η συμμετοχή των ρυπογόνων και ζημιογόνων λιγνιτικών μονάδων στο παραγωγικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας έπεσε από το 44 στο 26%.

Συνακόλουθα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα εμφάνισαν σημαντική μείωση περιορίζοντας σημαντικά την επίπτωση στα αποτελέσματα των αυξημένων τιμών των δικαιωμάτων εκπομπής CO2. Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο, τερματίστηκε η λειτουργία των μονάδων Καρδιά 3 και 4, καθαρής ισχύος 560MW στο πλαίσιο του προγράμματος απολιγνιτοποίησης της επιχείρησης.

Ρεύμα: Φυσικό αέριο και υδροηλεκτρικά

Παρά τη μείωση των λιγνιτικών, η ΔΕΗ πέτυχε να αυξήσει την παραγωγή της τόσο από φυσικό αέριο όσο και από υδροηλεκτρικά. Πιο συγκεκριμένα η παραγωγή από φυσικό αέριο αυξήθηκε κατά 58,4% την ίδια στιγμή που τα υδροηλεκτρικά ενισχύθηκαν κατά 249%.

Μάλιστα παρά το γεγονός ότι οι μονάδες φυσικού αερίου της ΔΕΗ είναι λιγότερο σύγχρονες (με εξαίρεση τη μονάδα της Μεγαλόπολης η οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω περιορισμών του δικτύου στην ονομαστική της ισχύ) η ΔΕΗ κατάφερε να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς στην παραγωγή από το 37,7% στο 46,8%.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ενεργειακού χρηματιστηρίου το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στην προμήθεια συνεχίζει την πτωτική τροχιά. Δηλαδή η ΔΕΗ μειώνοντας το μερίδιό της στην προμήθεια και αυξάνοντας το μερίδιό της στην παραγωγή πετυχαίνει να περιορίσει την έκθεσή της στην αγορά και άρα τις αγορές ενέργειας από τρίτους, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό επιβαρύνουν τα αποτελέσματά της.

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι η υποχώρηση του μεριδίου των ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών στην παραγωγή επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν η Elpedison και η Mytilineos, σύμφωνα με τα οποία η καθαρή παραγωγή των δύο εταιρειών μειώθηκε σε ποσοστό από 22 έως 28%.

Ρεύμα: Πόσους πελάτες της «άρπαξαν» οι ιδιώτες

Μάχη κολοσσών για να πάρουν τους πελάτες της ΔΕΗ. Πώς αντιστέκεται η Δημοσία Επιχείρηση Ηλεκτρισμού και οι επόμενες κινήσεις από Protergia, Zeniθ, Elpedison, ΗΡΩΝ, Watt & Volt, Volton, NRG, Volterra. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Έντονη κινητικότητα καταγράφεται στη λιανική αγορά του ρεύματος, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποιεί ο διαχειριστής του συστήματος διανομής ΔΕΔΔΗΕ τόσο για τον αριθμό των μετρητών που τροφοδοτούν οι προμηθευτές όσο και για το μερίδιο κατανάλωσης της κάθε εταιρείας.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τα τριμηνιαία στοιχεία του Διαχειριστή, το μερίδιο της ΔΕΗ ως προς τον αριθμό των μετρητών εμφανίζεται μειωμένο από το 77,8% στο 76,28% που αντιστοιχεί σε περίπου 5,1 εκατομμύρια μετρητές.

Οι μετρητές που έφυγαν από τη ΔΕΗ και κατευθύνθηκαν σε άλλους προμηθευτές είναι λίγο παραπάνω από 100 χιλιάδες, σε σύνολο 6,7 εκατομμυρίων μετρητών.

Σημειώνεται πάντως ότι η στρατηγική της ΔΕΗ στην αγορά προμήθειας επικεντρώνεται στην διατήρηση των “ποιοτικών” πελατών ενώ η εταιρεία αναμένεται το επόμενο διάστημα να λανσάρει νέα προϊόντα που αναμένεται να ενισχύσουν τη θέση της στην αγορά.

Ως προς τους εναλλακτικούς προμηθευτές, με βάση τον αριθμό των παροχών που τροφοδοτούν στην αγορά στην πρώτη θέση βρίσκεται η Protergia με μερίδιο 3,8% που αντιστοιχεί σε περισσότερους από 255 χιλιάδες μετρητές.

Η Protergia ενίσχυσε το μερίδιό της σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά περίπου 11 χιλιάδες μετρητές.

Ακολουθεί η Elpedison με μερίδιο αγοράς 3,58% ή αλλιώς 250 χιλιάδες μετρητές έχοντας αυξήσει το μερίδιό της κατά 9,5 χιλιάδες μετρητές. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Ήρωνας με μερίδιο 3,12% που αντιστοιχεί σε 211 χιλιάδες μετρητές έχοντας παρουσιάσει αύξηση κατά 15 χιλιάδες μετρητές.

Ακολουθεί η Watt & Volt με μερίδιο αγοράς 2,56% ή αλλιώς 173 χιλιάδες μετρητές, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης των 3400 μετρητών, ενώ η Ζeniθ ακολουθεί με μερίδιο 2,27% και 154 χιλιάδες μετρητές.

Η Zeniθ αύξησε τους μετρητές που τροφοδοτεί κατά 17 χιλιάδες. Ακολουθεί η NRG με μερίδιο 1,72% και 116 χιλιάδες μετρητές, ενώ η Volton έχει μερίδιο 1,68% και 114 χιλιάδες μετρητές. Την 8άδα συμπληρώνουν η Φυσικό Αέριο με 90 χιλιάδες μετρητές (μερίδιο 1,34%) και η Volterra με 38 χιλιάδες μετρητές (μερίδιο 0,56%).

Τα μερίδια αγοράς διαφοροποιούνται εάν ληφθεί υπόψη το μερίδιο κατανάλωσης των πελατών της χαμηλής τάσης στο διασυνδεδεμένο δίκτυο.

Έτσι η ΔΕΗ εμφανίζει μερίδιο αγοράς στο 67,19%, ενώ η εικόνα για τους υπόλοιπους προμηθευτές διαμορφώνεται ως εξής:

  • Protergia: 5,8% στη χαμηλή τάση και 7,23% στη μέση τάση
  • Ήρων: 5,76% στη χαμηλή τάση και 13,13% στη μέση τάση
  • Elpedison: 5,03% στη χαμηλή τάση και 2,23% στη μέση τάση
  • Watt & Volt: 3,71% στη χαμηλή τάση και 1,56% στη μέση τάση
  • NRG: 2,74% στη χαμηλή τάση και 10,5% στη μέση τάση
  • Volton: 1,98% στη χαμηλή τάση και 0,41% στη μέση τάση
  • Zeniθ: 1,92% στη χαμηλή τάση και 0,88% στη μέση τάση
  • Φυσικό Αέριο: 1,61% στη χαμηλή τάση και 3,4% στη μέση τάση
  • Volterra: 1,25% στη χαμηλή τάση και 5,84% στη μέση τάση.

Ρεύμα: Αλλάζει το «παιχνίδι» – Δίνει τα πάντα για να πάρει πίσω τους πελάτες

Απίστευτες προσφορές και νέες τιμές από τη ΔΕΗ. Μετά την «πολιορκία» από τους ιδιώτες που κατάφεραν να πάρουν μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών, η ΔΕΗ απαντά με απίστευτες παροχές. Δείτε στο xristika.gr όλες τις λεπτομέρειες.

Σημαντικές αλλαγές προωθεί η ΔΕΗ στον τομέα της αγοράς προμήθειας, καθώς ήδη από πέρυσι έχει ξεκινήσει η εφαρμογή των στρατηγικών προτεραιοτήτων, με έμφαση στην εισαγωγή νέων προϊόντων, το rebranding, την αναμόρφωση των καταστημάτων αλλά και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Οι πέντε βασικοί πυλώνες της στρατηγικής της επιχείρησης για τη λιανική, όπως παρουσιάστηκαν από τη διοίκηση προ ημερών αφορούν:

– καλύτερη γνώση των πελατών

– καλύτερη αξιοποίηση των χρηματοροών

– κάλυψη των νέων αναγκών

– επανατοποθέτηση του αποτυπώματος στη λιανική

— ψηφιοποίηση

Ήδη η εταιρεία ήδη υλοποιεί πρωτοβουλίες για κάθε έναν από τους πέντε πυλώνες. Πιο συγκεκριμένα έχουν σχεδιαστεί και εφαρμοστεί: νέα κατηγοριοποίηση που βασίζεται στην αξία, νέα μοντέλα πρόβλεψης, νέα καμπάνια για την ανάκτηση πελατών υψηλής αξίας, νέα πλατφόρμα πιστότητας.

Στο μέτωπο της καλύτερης αξιοποίησης των χρηματοροών εφαρμόζεται νέα διαδικασία ειδοποιήσεων οφειλών, υλοποιείται 3ετές πλάνο για την ανάκτηση οφειλών, βρίσκεται σε εφαρμογή η στρατηγική συνεργασία με την εξειδικευμένη στα collections εταιρεία Qualco, ενώ παράλληλα εφαρμόζεται ενιαία κεντρική στρατηγική για τα νομικά θέματα.

Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των νέων αναγκών, η εταιρεία έχει προχωρήσει στο rebranding, με αλλάζοντας το ου logo, τα καταστήματα, τους λογαριασμούς, τον εταιρικό ιστότοπο.

Επίσης έχουν εισαχθεί νέα προϊόντα για τα νοικοκυριά, τα οποία εφαρμόζονται ήδη σε πάνω από 200 χιλιάδες πελάτες, ενώ νέα προϊόντα λανσαρίστηκαν και για το φυσικό αέριο και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Την ίδια στιγμή στο πλαίσιο της επανατοποθέτησης της ΔΕΗ στη λιανική, η εταιρεία πλέον διαθέτει 24 καταστήματα που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 38 το αμέσως επόμενο διάστημα καλύπτοντας το 70% των ενεργών πελατών.

Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα επίσκεψης με ραντεβού σε 75 καταστήματα, ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής, ενώ μέσα στο 2021 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία δύο νέων πιλοτικών καταστημάτων στα οποία θα εφαρμοστούν καινοτόμα συστήματα όπως smart queuing αλλά και αυτόματα service points.

Τα νέα αυτά συστήματα, αφού λειτουργήσουν στα 2 πιλοτικά καταστήματα, αναμένεται να επεκταθούν και στο υπόλοιπο δίκτυο της ΔΕΗ.

Τέλος στο μέτωπο του ψηφιακού μετασχηματισμού της εξυπηρέτησης πελατών, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν καταγράφεται αυξημένη διείσδυση του ηλεκτρονικού λογαριασμού ebill που φτάνει πλέον τους 400 χιλιάδες πελάτες, ενώ θετική είναι και η πορεία της δωρεάν τηλεφωνικής υποστήριξης καθώς το 2020 απαντήθηκαν περί τα 3 εκατομμύρια κλήσεις έναντι 1,9 εκατομμυρίων κλήσεων το 2019.

Σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές καμπάνιες, η εταιρεία μετρά 750 χιλιάδες επαφές, μέσω viber, email και sms. Και βέβαια μέσα στο 2020 ξεκίνησε η λειτουργία του chatbox στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ, μέσω του οποίου δίνονται γρήγορες απαντήσεις σε πελάτες για σε σειρά από κοινά ερωτήματα.