MyMarket: Δεν… παίζεται – Τι έκανε στους εργαζομένους πριν τα Χριστούγεννα

MyMarket: Μετά τον Σκλαβενίτη και το MyMarket προχωρά σε αυξήσεις μισθών.

Σε αυξήσεις αποδοχών, bonus και επιδόματα προχωρά το δίκτυο σούπερ μάρκετ της METRO AEBE, ακολουθώντας το παράδειγμα της πλειοψηφίας σχεδόν των ανταγωνιστών της, κατά την τρέχουσα παρατεταμένης περιόδου ακρίβειας που βιώνουν οι εργαζόμενοι.

Αυξήσεις μισθών των εργαζομένων σε όλα τα καταστήματα του δικτύου σούπερ μάρκετ που έχει στην «ομπρέλα» της η ΜΕΤΡΟ, αλλά και στα κέντρα διανομής, ανακοίνωσε ότι προχωρά από την 1η Ιανουαρίου του 2024, διαμορφώνοντας τις κατώτατες, μεικτές, συνολικές αποδοχές στα 900 ευρώ, για εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.

Έτσι, οι μηνιαίες αποδοχές των εργαζομένων στα καταστήματα My market και METRO Cash&Carry, διαμορφώνονται κατά 15,4% υψηλότερες από τον κατώτατο θεσμοθετημένο μισθό.

Παράλληλα αυξάνονται επιδόματα που αφορούν σε συγκεκριμένες θέσεις ευθύνης και ειδικότητες στο δίκτυο καταστημάτων και στα κέντρα διανομής, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο ακόμη περισσότερο το εισόδημα των εργαζομένων.

Όπως γίνεται γνωστό, τα σταθερά επιδόματα επηρεάζουν το 76% του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, ενώ το 66% του συνόλου δύναται να λαμβάνει έκτακτο bonus, βάσει επίτευξης στόχων.

Επιπλέον, ανανεώνεται για άλλον ένα χρόνο η έκτακτη παροχή που δόθηκε πέρυσι και αφορά σε «Ασφαλιστήρια Συμβόλαια Περιεχομένου Κατοικιών σε κίνδυνο», ετήσιας διάρκειας, με κάλυψη έως 3.000 ευρώ, με στόχο την προστασία της περιουσίας σε περίπτωση κλοπής ή φυσικών καταστροφών, για το σύνολο των εργαζομένων της εταιρείας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ποσό των συνολικών αυξήσεων & πρόσθετων παροχών της εταιρείας προς τους ανθρώπους της στα Καταστήματα και στα Κέντρα Διανομής θα ξεπεράσει για το 2024 τα 14 εκατ. ευρώ.

«Αναγνωρίζοντας την προσφορά και επιβραβεύοντας την προσπάθεια των εργαζομένων της πρώτης γραμμής, οι συγκεκριμένες αυξήσεις έρχονται να βελτιώσουν το επίπεδο αμοιβών και παροχών της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της να στηρίζει τους ανθρώπους της διαχρονικά» επισημαίνεται.

H METRO AEBE είναι μια 100% ελληνική εταιρεία με οικογενειακή μετοχική σύνθεση.

Από την πρώτη μέρα της ίδρυσής της, καινοτομεί εισάγοντας πρωτοπόρες πρακτικές στην ελληνική αγορά.

Διαθέτει τρεις αλυσίδες καταστημάτων: τα καταστήματα χονδρικής METRO Cash & Carry, και τα καταστήματα λιανικής My market και My market Local, με συνολικά 292 σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Τον Ιανουάριο του 2020, η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα (BEST VALUE για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ) στην Κύπρο. Η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 11.000 εργαζόμενους, γεγονός που την καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες πανελλαδικά.

MyMarket: Λουκέτο σε γνωστό σούπερ μάρκετ

Λουκέτο μπαίνει σε μεγάλο σούπερ μάρκετ από την ΑΑΔΕ.

Aκόμα μια περίπτωση φοροδιαφυγής ήρθε στο φως μέσω καταγγελίας στην εφαρμογή appodixi της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Αυτή τη φορά πρόκειται για supermarket και συγκεκριμένα για κατάστημα γνωστής αλυσίδας στη Σπάρτη.

Μόλις έλαβαν σήμα από την appodixi, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ έκαναν φύλλο και φτερό τα φορολογικά στοιχεία και τις κινήσεις της επιχείρησης και βρήκαν ότι:

Tο κατάστημα διέθετε τέσσερις ταμειακές μηχανές, από τις οποίες μόνον οι δυο διαβίβαζαν δεδομένα αποδείξεων στην ΑΑΔΕ. Από τις άλλες δυο, τους τελευταίους 12 μήνες, από τον Νοέμβριο του 2022 έως και τις 23 Νοεμβρίου της φετινής χρονιάς, το συγκεκριμένο κατάστημα είχε κόψει, αλλά δεν είχε διαβιβάσει στην ΑΑΔΕ 116.200 αποδείξεις.

Με άλλα λόγια, δεν διαβίβασε τζίρο 852.000 ευρώ συν ΦΠΑ 127.000 ευρώ.

Στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες, επιβλήθηκε πρόστιμο 63.500 ευρώ για τη μη διαβίβαση των αποδείξεων, ενώ έχει ήδη αρχίσει έλεγχος τόσο στους προηγούμενους μήνες και χρήσεις για το συγκεκριμένο κατάστημα όσο και στο σύνολο του δικτύου της αλυσίδας.

MyMarket: Η μεγάλη απάτη με τις μαϊμού προσφορές – Έτσι μας κλέβουν

Μπορεί οι καταναλωτές να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα ωστόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν δείχνουν να συγκινούνται!

Στο «στόχαστρο» του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι προσφορές τύπου «1+1 δώρο» σε πολλά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ που αποδεικνύονται κάθε άλλο παρά προσφορές.

Όπως έχει δηλώσει κατ΄’ επανάληψη ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας «Ναι στις προσφορές, όχι στην παραπλάνηση των καταναλωτών.

Ο στόχος μας είναι να βάλουμε φρένο σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά», όπως είπε.

«Για παράδειγμα, δεν είναι τίμιο και καθαρό η μονή συσκευασία ενός προϊόντος να κοστίζει, φερ’ ειπείν 5 ευρώ και ακριβώς δίπλα η συσκευασία των δύο να φέρει ένδειξη “1+1 δώρο” και να κοστίζει οκτώ ευρώ.

Αυτό είναι από τα πολλά παραδείγματα», αναφέροντας ότι ο σχεδιασμός του υπουργείο επιδιώκει καθαρές και ουσιαστικές προσφορές, όχι ψεύτικες.

Xαρακτηριστικά παραδείγματα εξαπάτησης των κατανα΄λωτών μέσω των προσφορών τύπου “1+1 δώρο” προβλήθηκαν σε σχετικό video που καταδεικνύει πώς σε πολλ΄ές περιπτώσεις το “1+1 δώρο” που φαντάζει δελεαστικό και επωφελές για την τσέπη του καταναλωτή εντούτοις πρόκειται για τρικ.

Ως επί το πλείστον οι προσφορές αυτές εστιάζονται σε

Απορρυπαντικά ρούχων
Καθαριστικά σπιτιού / μπάνιου
Χαρτικά (χαρτί υγείας / κουζίνας)
Προϊόντα προσωπικής υγιεινής (υγρά μαντηλάκια)
Προϊόντα περιποίησης σώματος / μαλλιών/ προσώπου (σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, κρεμοσάπουνα, στοματικό διάλυμα)
Αποσμητικό γυναίκειο roll on 50 ml Χωρίς προσφορά 5,80€ Με προσφορά “1+1” : 5,80€

Αφρόλουτρο (Argan Oil 750ml) (White musk 750ml) : 5,47€ / τεμ. 5,47€ (προσφορά “1+1”)

Πουράκια σοκολατένια 1 συσκευασία (mini 115 γρ.): 1,50€ Ακριβώς δίπλα Προσφορά ως 2πλή (2 mini * 115 γρ.): 2,97€

Σύμφωνα με το υπουργείο γίνονται συζητήσεις με το σύνολο της αγοράς ώστε να προσδιοριστεί ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα ξεκαθαρίσει τα πράγματα και «θα καθαρίσουν αυτά τα καρτελάκια προσφορών που πολλές φορές με τον τρόπο που υλοποιούνται μπερδεύουν τον καταναλωτή και μπορεί να υποκρύπτουν και παραπλανητικές εκπτώσεις και να έχουμε μόνιμα καθαρές χαμηλές τιμές στα ράφια για όλα τα προϊόντα» ανέφερε ο κος Σκρέκας.

Σούπερ μάρκετ: Τέλος για πασίγνωστη αλυσίδα – Δείτε τι συνέβη

Δεν… μακροημέρευεσε η επιλογή της Wolt να επεκταθεί και στις αγορές των σούπερ μάρκετ.

Τέλος εποχής για την POP Market, η οποία από τις 25 Οκτωβρίου μεταβαίνει σε νέο περιβάλλον αυτό της Wolt, προκειμένου να κάνουν, πλέον από την νέα πλατφόρμα, τα ψώνια της εβδομάδας.

Μάλιστα η εταιρία έστειλε χθες mail σε χρήστες της υπηρεσίας προκειμένου να τους ενημερώσει για τη μεγάλη αυτή αλλαγή.

Η ανακοίνωση της εταιρίας.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως, από τις 25 Οκτωβρίου 2023, το Pop Market θα σταματήσει τη λειτουργία του, έτσι όπως το γνωρίζατε. Πλέον θα έχετε τη δυνατότητα να πραγματοποιείτε τα ψώνια της εβδομάδας από ένα νέο περιβάλλον: το Wolt Market, ένα ψηφιακό σούπερ μάρκετ στην τσέπη σας.

Σε συνεργασία με το Wolt Market, μπορείτε να συνεχίσετε να απολαμβάνετε την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και εμπειρία χρήστη που έχετε συνηθίσει. Για εμάς, αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αναλογιζόμενοι την τεράστια αποδοχή και αγάπη που λάβαμε, μέσα σε δύο μόλις χρόνια λειτουργίας ? Μαζί καταφέραμε κάτι σπουδαίο! Η παράδοση ειδών σουπερμάρκετ σε χρόνο ρεκόρ είναι πλέον γεγονός και αυτό οφείλεται σε εσάς και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε αυτά τα δύο χρόνια.

Από τις 25 Οκτωβρίου 2023 λοιπόν, σας προτείνουμε να εξυπηρετηθείτε μέσω από το Wolt Market, καθώς η εφαρμογή μας δεν θα είναι πλέον ενεργή.

MyMarket: Η μεγάλη αλλαγή στα ράφια – Τι θα δούμε να γράφεται

Τις Υπουργικές αποφάσεις για την εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας υπέγραψε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών που λαμβάνει η Κυβέρνηση για την προστασία των καταναλωτών από τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις.

Ειδικότερα, ο Υπουργός Ανάπτυξης προχώρησε στην υπογραφή τριών Υπουργικών Αποφάσεων:

Πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση

Στη σχετική Υπουργική Απόφαση περιγράφεται η διαδικασία αποστολής των εγγράφων δεσμεύσεων από τις επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων στο Υπουργείο Ανάπτυξης καθώς και η ειδική σήμανση των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Οι επιχειρήσεις παραγωγής ή χονδρικής εμπορίας καταναλωτικών προϊόντων που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να αποστείλουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2023 την έγγραφη δέσμευση στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19/9/23.

Ορίζεται ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να τοποθετήσουν στο ράφι με τα προϊόντα μειωμένης τιμής ειδικό σήμα που φέρει συγκεκριμένες επισημάνσεις και προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη νέα Υπουργική Απόφαση.

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.) είναι η αρμόδια υπηρεσία για την επιβολή κυρώσεων, σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση τιμής.
Υποχρέωση ανακοίνωσης από τα σούπερ μάρκετ στο Υπουργείο Ανάπτυξης των ανατιμήσεων σε προϊόντα απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης

Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των προϊόντων για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα σούπερ μάρκετ που ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ και περιγράφεται η διαδικασία αποστολής τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής σε προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή προϊόντα υψηλής ζήτησης θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 15:00.

Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).

Στην Υπουργική Απόφαση καθορίζονται οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης

Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να ανακοινώνει το εύρος των τιμών που επικρατούν στα καταστήματα είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e- katanalotis, είτε στη σελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

MyMarket: Τραγωδία! Δείτε τι γίνεται στα ράφια

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές στην Ελλάδα. Η εικόνα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τι έδειξε μελέτη του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές. Η σύγκριση γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα. Eurostat: Στο 3,5% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Αύγουστο.  Στο 5,2% στην Ευρωζώνη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Χαμηλότερα σε σχέση με βασικές ευρωπαϊκές αγορές (Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία) κινούνται στην Ελλάδα οι τιμές ενός τυπικού καλαθιού προϊόντων σούπερ μάρκετ ενός νοικοκυριού, αλλά υψηλότερα σε σχέση με την Πορτογαλία, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα μελέτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η μελέτη του ΙΕΛΚΑ συγκρίνει τιμές που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα, τον Σεπτέμβριο 2023 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία και στην Πορτογαλία.

Σημειώνεται ότι η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Αναλυτικότερα, συγκρίθηκαν οι τιμές σε συνολικά 44 κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα 20 υποκατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί στη συγκεκριμένη επαναλαμβανόμενη έρευνα από το 2012 έως σήμερα.

Επιπλέον, 19 υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Νοέμβριο 2022 και πέντε επιπλέον υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Μάρτιο 2023.

Αυτές οι υποκατηγορίες προϊόντων εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα άνω των 5.000 τιμών προϊόντων και 30 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις έξι χώρες συνολικά, για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και από αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τόσο τιμές προϊόντων σε προσφορά, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα.

Ειδικότερα, η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι τρεις ευρωπαϊκές χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα (18% η Γαλλία, 11% το Ηνωμένο Βασίλειο, 12% η Ιταλία), η Ισπανία είναι στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα, ενώ η Πορτογαλία είναι φθηνότερη κατά 6% με την Ελλάδα.

Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές οι πραγματικές τιμές των προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα και συγκεκριμένα η Γαλλία κατά 26%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 20%, η Ιταλία κατά 20%, η Ισπανία κατά 7%, ενώ η Πορτογαλία παραμένει φθηνότερη κατά 5%.

Αυτό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ είναι 13%.

Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από το Ηνωμένο Βασίλειο (0% ή 5%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), την Ιταλία (5% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.

Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%.

Σημειώνεται ότι η επίδραση ειδικών φόρων κατανάλωσης (πχ καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.

Πέρα από τον ΦΠΑ, παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν συγκρίνονται τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι:

  • Φυσικές καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής
  • Η απόσταση της χώρας από τα παραγωγικά κέντρα της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης και τα αντίστοιχα κόστη
  • Το κόστος ενέργειας και μεταφορών
  • Η πολυπλοκότητα της γεωγραφίας της κάθε χώρας (πχ οδικό δίκτυο, νησιά κλπ)
  • Το μέγεθος της αγοράς και αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες των προϊόντων
  • Το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε σχέση με τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες παρασκευής τους
  • Τα διάφορα κόστη παραγωγής (ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθολογικό κόστος, χρηματοοικονομικό κόστος, γραφειοκρατία)
  • Η παραγωγικότητα της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε κάθε χώρα
  • Οι καταναλωτικές συνήθειες και η αγοραστική δυνατότητα σε κάθε χώρα
  • Το ύψος της φορολογίας σε κάθε χώρα.