Jumbo

Jumbo: Σε μία κίνηση που λίγοι περίμεναν προχωρά ο Mr.Jumbo, Απόστολος Βακάκης, ο οποίος έχει σαν στόχο να απογειώσει τα κέρδη της αυτοκρατορίας του στα… ουράνια!

Στην αλλαγή της πολιτικής προμήθειας προϊόντων από την αγορά της Κίνας οδηγείται ο Απόστολος Βακάκης σύμφωνα με πληροφορίες.

Οι αγορές που κοιτά βρίσκονται στην Ευρώπη, έχουν χαμηλότερα μεταφορικά κόστη και παρέχουν φορολογικά κίνητρα.

Πρώτον, τα μεταφορικά κόστη από την Κίνα προς την Ευρώπη έχουν πολλαπλασιαστεί, με τα ναύλα να έχουν φτάσει στα ύψη και το εργατικό κόστος έχει αυξηθεί.

Ο κυριότερος όμως λόγος είναι οι παθογένειες που ανέδειξε η πανδημική κρίση.

Οι εφοδιαστικές αλυσίδες παρουσίασαν αρρυθμίες και τα προβλήματα τροφοδοσίας στις αγορές που δραστηριοποιείται η Jumbo ήταν έντονα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Απόστολος Βακάκης φέρεται προσανατολίζεται στην εύρεση νέων αγορών.

Προς αυτή την κατεύθυνση αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως και η αγορά της Τουρκίας μοιάζουν δελεαστικές.

Βρίσκονται κοντά στις χώρες που δραστηριοποιείται η εταιρεία, παρέχουν σημαντικά κίνητρα για επενδύσεις, έχουν μειωμένη γραφειοκρατία και χαμηλό εργατικό κόστος.

Πάντως, δεν πρόκειται για μία πρακτική που δεν συνηθίζεται, καθώς πολλές εταιρείες μετά το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης μεταφέρουν τα εργοστάσιά τους προς τις κύριες αγορές που δραστηριοποιούνται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η φαρμακοβιομηχανία, με εταιρείες του κλάδου να σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν τα κίνητρα που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για επαναπατρισμό τους.

Εκτός όμως από αυτό τον κλάδο, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο ειδών μόδας ακόμη και στην τεχνολογία ακολουθούν την ίδια πρακτική.

Η εισηγμένη σύμφωνα με πληροφορίες συνεχίζει και τον Ιούλιο τον ανοδικό ρυθμό πωλήσεων, με το εξάμηνο να κλείνει στο +12,4% από το αντίστοιχο του 2020.

Το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων και η σταδιακή αλλαγή της ψυχολογίας του καταναλωτικού κοινού οδηγούν στην οικονομική μεγέθυνση στις αγορές που δραστηριοποιείται.

Τον Ιούνιο καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα, όμως ο ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρική εταιρείας κατά τον Ιούνιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή αύξηση κατά +1% περίπου, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Στην αγορά της Ρουμανία στο εξάμηνο οι πωλήσεις έτρεξαν με ανάπτυξη 35%, ενώ στην Κύπρο ενισχύθηκαν κατά 16% και στη Βουλγαρία στο +18%.

Jumbo: Φόβοι για… μεγάλο μπαμ

‘Όμως, μπορεί η ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου να βρίσκει τα Jumbo σε θέση ισχύος, ωστόσο οι προβλέψεις για τον κολοσσό παιχνιδιών μόνο ευοίωνες δεν είναι

Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo, για τον μήνα Ιούνιο 2021, κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα. Σαν αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος 2021), ήταν αυξημένες κατά +12,6% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ελλάδα: Tον Ιούνιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα κατά περίπου +4% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Ωστόσο, ο συνειδητός και ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούνιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή αύξηση κατά +1% περίπου, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούνιος 2021) είναι αυξημένες κατά +4% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Oι πωλήσεις κατά τον Ιούνιο του 2021 ήταν μειωμένες κατά -3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +5% περίπου τον Ιούνιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +18% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Ρουμανία: Τον Ιούνιο συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου ήταν μειωμένες κατά -4% περίπου τον Ιούνιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν αυξημένες κατά +35% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της 15ης Ιουνίου, η διοίκηση ενημέρωσε τους μετόχους για το γεγονός ότι παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.

Οι πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες δημιουργούν την ανάγκη μιας νέας αναγκαστικής στρατηγικής στον τομέα των προμηθειών και του σχεδιασμού λειτουργίας νέων καταστημάτων. Ωστόσο η φιλοσοφία των Jumbo παραμένει ίδια και η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στην πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο παρά τις δύσκολες συγκυρίες.

Jumbo: Πώς έφτιαξε ο Βακάκης την αυτοκρατορία του

Η οικογενειακή του ιστορία λίγο πολύ γνωστή. «Τέκνο» του απόδημου Ελληνισμού, ο Απόστολος Βακάκης γεννήθηκε το 1954 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Ο πατέρας του Γεώργιος Βακάκης, βιομήχανος στην Αίγυπτο, παρήγαγε διογκωμένη πολυστερίνη, που αποτελούσε το βασικό μονωτικό υλικό της εποχής εκείνης για ψυγεία αλλά και για κτίρια.

Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο με την επανάσταση Νάσερ, υποχρέωσαν την οικογένεια Βακάκη το 1962 να έρθει στην Ελλάδα. Με την κατάσταση στη «μητέρα πατρίδα» να μην είναι και η καλύτερη, ο Γεώργιος Βακάκης ξενιτεύεται στη γειτονική Ιταλία, όπου πιάνει δουλειά σε μια μικρή οικοτεχνία κατασκευής λούτρινων ζώων και κουκλιών.

Από την ξενιτιά του Γεώργιου Βακάκη ξεκινά το υπέροχο παραμύθι του δεσμού της οικογένειας με τα παιχνίδια. Ήταν ο σπόρος που έμελε να φέρει την τεράστια «φασολιά» που οδήγησε στη “χήνα με τα χρυσά αυγά”.

Τα πάντα για την φαμίλια Βακάκη ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το πρώτο κεφάλαιο κίνησης για να χτιστεί η σπουδαία βιομηχανία “El Greco” προήλθε από την πώληση των κοσμημάτων που είχε προλάβει να φέρει μαζί της από την φλεγόμενη Αίγυπτο η μητέρα του Απόστολου Βακάκη, Σοφία.

Μετά τα 20 του χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης φεύγει για σπουδές Λογιστικής και Finance στο Warwick της Βρετανίας με όνειρο να καταλήξει στο Berkeley. Τότε ήρθε και το πρώτο χτύπημα. Μια μεγάλη πυρκαγιά στο εργοστάσιο της El Greco στην Άνω Γλυφάδα υποχρέωσε τον 23χρονο Απόστολο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να ανασυγκροτήσει τη βιομηχανία από τα αποκαΐδια με τη βοήθεια της παραγωγικής μονάδας στο νησί της Ζακύνθου.

Στο νησί των Επτανήσων ο Απόστολος Βακάκης ζει μια εκρηκτική “μαθητεία” δίπλα στον πατέρα του στα 3 χρόνια που έμεινε στο νησί, μέχρι το 1985 που ανέλαβε την θέση του προέδρου της El Greco που κυριαρχεί στο ελληνικό παιχνίδι.

Το 1990 βλέποντας την επέλαση των πολυεθνικών στην Ελλάδα, αποφασίζει να πουλήσει την El Greco στην πολυεθνική Hasbro, ενώ συνεχίζει να διευθύνει την εταιρεία και ταυτόχρονα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή της Hasbro Europe.

Και εγένετο τα καταστήματα Jumbo, με το πρώτο κατάστημα να λειτουργεί στη Γλυφάδα το 1986 και τον Απόστολο Βακάκη να προσπαθεί να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη ρευστότητα ώστε να προχωρήσει στο κτίσιμο της δικής του αυτοκρατορίας. Το 1997 μπαίνει στο Χρηματιστήριο, το 1998 αποκτά μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους και το 1999 συνεχίζει την ραγδαία εξάπλωση των καταστημάτων του. Ο πόλεμος με τους άλλους παιχνιδάδες της εποχής έχει ξεκινήσειμε τελικό νικητή τον Απόστολο Βακάκη.

Τα χρόνια που ακολουθούν βρίσκουν την εταιρεία σταθερά στην κορυφή της επιτυχίας με κορύφωση το 2004, όταν αναλαμβάνει ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό το δικαίωμα αποκλειστικής παραγωγής και εμπορίας της Μασκότ του 2004 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η απάντηση στη συνταγή της επιτυχίας του; Όπως ο ίδιος λέει: «στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ακόμη να «σκέφτεσαι», χάνεις πολύτιμο χρόνο. Σε πρώτη φάση δεν έχεις παρά να μελετάς και να ακολουθείς τα βήματα της εξέλιξης στις αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Εγώ απλώς ακολούθησα την κυρίαρχη διεθνή τάση».

Με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 582,55 εκατ. ευρώ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,51%, με κάθε χρονιά να αποδεικνύεται ακόμα πιο κερδοφόρα από την προηγούμενη καθώς τα κέρδη σημειώνουν συνεχώς αύξηση, με 72 καταστήματα όπου 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία και 6 στη Ρουμανία, ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-Jumbo που εξασφαλίζουν και φέτος ακόμα πιο αυξημένες πωλήσεις, το μόνο σίγουρο είναι πως ο Mr. Jumbo και η «αυτοκρατορία» του θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμη…