Μεγάλο χτύπημα για την Sky Express και τα αεροπλάνα της: Δείτε τι έχει συμβεί

Όποιος δεν συμμορφώνεται με τις συστάσεις που του κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, τότε θα έχει και συνέπειες. Κάτι τέτοιο έχει συμβεί και με τον ελληνικό αερομεταφορέα Sky Express.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έκανε σύσταση στην Sky Express για τις αποσκευές και τις αποζημιώσεις που πρέπει να καταβάλει όταν υπάρχουν καταγγελία για απώλεια ή φθορά, όμως δεν την έκανε δεκτή και έτσι δημοσιοποιήθηκε από τον Συνήγορο.

Η σύσταση πάντως έγινε δεκτή από άλλες δύο εταιρείες. 

Όπως σημειώνεται στην σύσταση-πόρισμα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει δεχθεί σωρεία αναφορών κατά εταιρειών αερομεταφορών από επιβάτες σχετικά με ζημίες σε παραδοτέες αποσκευές τους (φθορές, καταστροφές).

Οπότε, με σκοπό τη συναινετική επίλυση των διαφορών που ανέκυψαν και αφορούν ζημίες σε αποσκευές, οι οποίες παρουσιάζουν πανομοιότυπα στοιχεία, απέστειλε την σχετική σύσταση , στην οποία επισημαίνει ότι έχει διαπιστωθεί το φαινόμενο, εταιρείες αερομεταφορών να έχουν θέσει στην ηλεκτρονική τους σελίδα και να επικαλούνται όρους που περιορίζουν τα δικαιώματα των επιβατών (λ.χ. άρνηση αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας, σπασίματος, φθοράς τροχών, λαβών, χερουλιών, λουριών αποσκευής), κατά παρέκκλιση της Σύμβασης του Μόντρεαλ, με αποτέλεσμα να μην αποζημιώνουν τους καταναλωτές για την φθορά ή καταστροφή της αποσκευής τους, να τους αποζημιώνουν με ένα υποτυπώδες ποσό, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την πραγματική αξία της αποσκευής τους ή να παραθέτουν ως δικαιολογητικό λόγο την έλλειψη διαθεσιμότητας αποσκευών προς αντικατάσταση.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη ότι από την περιγραφείσα πρακτική επηρεάζεται μεγάλος αριθμός καταναλωτών και, καθώς κατά το σκεπτικό του προοιμίου της Σύμβασης του Μόντρεαλ (3ο εδάφιο), είναι σημαντικό να εξασφαλισθεί η προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές και χρειάζεται δίκαιη αποζημίωση με βάση την αρχή της επανόρθωσης:

– Απηύθηνε σύσταση προς τους καταγγελλόμενους αερομεταφορείς να συμμορφωθούν με τη σύσταση και παράλληλα να:

    α) εξαλείψουν όρους από την ηλεκτρονική τους σελίδα που περιορίζουν την ευθύνη τους σχετικά με την φθορά και καταστροφή των αποσκευών επιβατών,

    β) αποζημιώνουν από τούδε και στο εξής τους επιβάτες με ποσά που αντιστοιχούν στην πραγματική αξία των αποσκευών τους προκειμένου αυτοί να μπορέσουν να τις αντικαταστήσουν με αντίστοιχες ή να αντικαθιστούν τις αποσκευές των επιβατών με εφάμιλλες.

– Κάλεσε τις εταιρείες να γνωστοποιήσουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή εγγράφως – εντός συγκεκριμένου χρονικού ορίου το οποίο έχει παρέλθει -, εάν αποδέχονται τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση και τέλος ενημερώνει ότι

– Αποφασίζει πως σε περίπτωση που οι καταγγελλόμενες εταιρείες δεν αποδεχθούν τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα έγγραφη σύσταση, τότε η σύσταση δημοσιοποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 4 παρ. 5 του ν.3297/2004 (ΦΕΚ Α’ 259).

Έκτακτη ανακοίνωση για Aegean – Sky Express και όλα τα αεροπλάνα: Τι έγινε

Μία σημαντική ανακοίνωση από την κυβέρνηση για τα αεροπορικά ταξίδια στην Ελλάδα, που αφορούν και τις δύο μεγάλες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, την Aegean και την Sky Express.

Tο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε να «ανασυστήσει» την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού.

Αντικείμενο της επιτροπής θα είναι η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού στη χώρα μας

Ταυτόχρονα, η επιτροπή θα ψάχνει για προτάσεις και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού, για αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών, περιφερειακών αεροδρομίων, των πεδίων προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων. Φυσικά αυτό ισχύει για τα αεροπλάνα και τις υποδομές που χρησιμοποιούν Aegean Και Sky Express.

Στις αρμοδιότητές της συμπεριλαμβάνεται επίσης η υποβολή προτάσεων, γνωμοδοτήσεων και νομοθετικών μεταρρυθμίσεων.

Ως μέλη της Επιτροπής Αεροπορικού Τουρισμού έχουν οριστεί οι:

1. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,

2. Ελένη Ράπτη, Υφυπουργός Τουρισμού,

3. Χρήστος Τσίτουρας, Διοικητής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας,

4. Γεώργιος Σαουνάτσος, Διοικητής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

5. Σωτήριος Διαμαντόπουλος, Δικηγόρος,

6. Αθηνά Μπαμπάκου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Τουρισμού,

7. Κωνσταντίνος Κατσανέβας, Δικηγόρος, συνεργάτης της Υφυπουργού Τουρισμού,

8. Κυπριανός Μπίρης, Πρόεδρος της AOPA HELLAS,

9. Χρήστος Λεοντόπουλος, Εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων,

10. Δημήτριος Λυμπεράκης, Διευθύνων Σύμβουλος Αεροδρομίου Γεν. Αεροπορίας «Λυδία»,

11. Σπυρίδων Ξεριάς, Υπεύθυνος Λειτουργίας Σχολών Ερασιτεχνών Πιλότων,

12. Δημήτριος Βερβερέλης, Επαγγελματίας Χειριστής Ελικοπτέρου,

13. Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Συντονιστής της Επιτροπής ορίζεται ο κ. Ξιφαράς, ο οποίος θα συγκαλεί και θα συντονίζει τις εργασίες της.

Η θητεία της Επιτροπής λήγει με την υποβολή των παρατηρήσεών της και τη σύνταξη σημειώματος με τα συμπεράσματά της προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Σημειώνεται ότι ουδεμία αποζημίωση καταβάλλεται στον Συντονιστή, στα μέλη και στην εκτελούσα χρέη γραμματέα της Επιτροπής, για τη συμμετοχής τους σε αυτή.

Καταργούνται τα διαβατήρια για τα αεροπορικά ταξίδια: Aνακοίνωση – Τι ισχύει με Aegean

Τέλος στα διαβατήρια και στις κάρτες επιβίβασης βάζει αεροδρόμιο. Αλλάζουν όλα στον τρόπο επιβίβασης στο αεροπλάνο. Όλες οι ειδήσεις στο xristika.gr.

Η Emirates, πρωτοπόρα στα ταξίδια, καταργεί από τον Μάρτιο του 2024 τις κάρτες επιβίβασης και τα διαβατήρια. Οι ταξιδιώτες δεν θα χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά για να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο και να επιδείξουν τα έγγραφά τους, καθώς το μόνο υποχρεωτικό… έγγραφο είναι το πρόσωπό τους.

Ο σχεδιασμός της εταιρείας είναι μετά την παράδοση των αποσκευών οι επιβάτες να περνούν μέσα από ένα τούνελ, το οποίο θα διαθέτει προηγμένη τεχνολογία ώστε να αναγνωρίζει το πρόσωπο του ταξιδιώτη.

Εάν οι ενδείξεις στο τούνελ είναι πράσινες, ο επιβάτης συνεχίζει κανονικά χωρίς να χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο. Εάν είναι όμως κόκκινο τότε θα πρέπει να σταματάει ο επιβάτης και διαπιστωθεί ο λόγος που συμβαίνει αυτό.

Φυσικά, αυτό θα ισχύει μόνο για την συγκεκριμένη αεροπορική και για το Ντουμπάι και δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για τις ελληνικές εταιρείες, όπως η Sky Express ή η Aegean.

Εξέλιξη που τρομάζει την Aegean: Τι ανακοινώθηκε

Ακόμη μία κίνηση – ματ ετοιμάζει η Τουρκία και θα αφορά τα αεροπορικά ταξίδια. Είναι μία εξέλιξη που σίγουρα τρομάζει τις ελληνικές αεροπορικές, τόσο την Aegean, όσο και την Sky Express.

Αλλά σίγουρα προκαλεί τριγμούς και στις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης.

H χαμηλού κόστους Ajet που ανήκει στην Turkish Airlines αναμένεται να ξεκινήσει πτήσεις το 2024, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Η AnadoluJet, θυγατρική της Turkish Airlines, θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της με την επωνυμία AJet Air Transportation Inc. στα τέλη Μαρτίου 2024, σύμφωνα με τον τουρκικό εθνικό αερομεταφορέα.

H αεροπορική εταιρεία μετρά ήδη 15 χρόνια από την ίδρυσή της, που ήταν το 2008, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των αεροπορικών μεταφορών της Ανατολίας προσφέροντας στην αγορά εισιτήρια χαμηλού κόστους.

«Πιστεύουμε ότι η AJet, με το νέο της όνομα, θα γίνει σημαντικό μέρος της αεροπορικής βιομηχανίας χαμηλού κόστους σε παγκόσμια κλίμακα», τόνισε ο Μπολάτ.

Η έδρα της Ajet θα είναι στο αεροδρόμιο Sabiha Gokcen στην πλευρά της Ανατολίας της Κωνσταντινούπολης και το αεροδρόμιο Esenboga στην πρωτεύουσα Άγκυρα.