«Κλείδωσε» τεράστια πληρωμή από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε λίγες μέρες – Ημερομηνία

Οι επίσημες ανακοινώσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για την πληρωμή χιλιάδων αγροτών πριν από το Πάσχα έγιναν. Ποιοι δικαιούχοι θα δουν χιλιάδες ευρώ στον λογαριασμό τους πριν από το Πάσχα.

Τις ανακοινώσεις έκανε την Παρασκευή 5/4 ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

Συγκεκριμένα τόνισε πως υπάρχει συνέπεια ως προς τις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ. Έδωσε ημερομηνία για την τεράστια πληρωμή, λέγοντας πως πριν από το Πάσχα θα πληρωθούν τα αδιάθετα 88 εκατ. ευρώ της ενιαίας ενίσχυσης του 2023.

Επίσης, πριν από το Πάσχα θα πληρωθούν τα 245 εκατ. ευρώ των συνδεδεμένων ενισχύσεων.

Υπάρχει προτεραιότητα για πληρωμή των 425 εκατ. ευρώ που αφορά στα οικολογικά σχήματα.

Προχωρεί ο έλεγχος των 16.500 δεσμευμένων ΑΦΜ ούτως ώστε είτε να αποδεσμευθούν και να πληρωθούν άμεσα είτε να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη, όσα εξ αυτών διαπιστωθεί ότι παρουσιάζουν πρόβλημα.

Συνολικά, όπως είπε ο υπουργός, έως το Πάσχα, αναμένεται να καταβληθούν στους αγρότες άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Έκτακτη ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ για χιλιάδες αποζημιώσεις

Απάντηση του ΟΠΕΚΕΠΕ στα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για πρόστιμα λόγω λαθών στις αγροτικές αποζημιεώσεις.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ εξέδωσε έκτακτη ανακοίνωση αναφορικά με τα δημοσιεύματα των προηγούμενων ημερών τα οποία, έκαναν λόγο για ενδεχόμενη επιβολή προστίμου στην Ελλάδα ύψους 280 εκατ. ευρώ για «παρατυπίες» στην πληρωμή των αγροτικών ενισχύσεων.

Όπως έκανε γνωστό έχει ήδη ζητήσει διεξοδική ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές αναφορικά με την ενδεχόμενη δημοσιονομική διόρθωση.

Επισημαίνει παράλληλα ότι θα ενεργοποιήσει τις αρμόδιες διευθύνσεις και τους εσωτερικούς μηχανισμούς του «για την καθολική και αρμονική συνεργασία του με τα εθνικά και ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα που αφορά σε ευρήματα παρελθόντων ετών και σε περιόδους άλλων διοικήσεων».

«Όλα αυτά πάντοτε σε συντονισμό και υπό τις κατευθύνσεις του εποπτικού θεσμικού οργάνου και φορέα δηλαδή του ΥΠΑΑΤ και με κοινό στόχο να μην επιτρέψουμε ελλείψεις και εκκρεμότητες του παρελθόντος να διαμορφώσουν ενδεχόμενες ανεπιθύμητες συνθήκες τόσο για τον Οργανισμό όσο και για το σύνολο του πρωτογενούς τομέα» καταλήγει η ανακοίνωση.

Σάλος και οργή με τον ΕΦΚΑ: Ντροπή – Κόβει τα φάρμακα – Δείτε σε ποιους και γιατί

ΕΦΚΑ: Χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα μείνουν οι μισθωτοί (ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες) που έχουν χρέη στον ΕΦΚΑ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Απογευματινή», η απόφαση αφορά 1.695.141 ασφαλισμένους, οι οποίοι έχουν οφειλές από το 2017 στα Ταμεία των ελεύθερων επαγγελματιών (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ) που ανέρχονται στα 22,5 δισ. ευρώ και που λόγω κορονοϊού, είχαν τη δυνατότητα να καλύπτονται ιατροφαρμακευτικά, πληρώνοντας μόνο τη συμμετοχή τους για την ασφαλιστική ικανότητα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο ΕΦΚΑ δεν πρόκειται να δώσει κανένα επιπλέον περιθώριο χρόνου, μετά την 31 Γενάρη 2024.Έτσι, οι ασφαλισμένοι με χρέη θα έχουν ένα μήνα περιθώριο μετά τη λήξη της προθεσμίας, δηλαδή έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2024 για να προχωρήσουν σε ρύθμιση οφειλών προκειμένου να έχουν ασφαλιστική κάλυψη, διαφορετικά το σύστημα αυτόματα θα τους «πετάξει έξω».

Επίσης, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι μη μισθωτοί μπορούσαν να καλύψουν το σκέλος της ασφαλιστικής ικανότητας καταβάλλοντας μόνο το ποσό που αντιστοιχεί στις εισφορές του 2022 και 2023 για τον κλάδο της Υγείας.

Και όλα αυτά σε μια περίοδο που οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι οικογένειές τους είναι αντιμέτωποι με την αναδουλειά, τα λουκέτα, την φοροεξόντωση, τους λογαριασμούς και τα χρέη – χαράτσια, την γενικευμένη ακρίβεια και τις ανατιμήσεις.

Αποδεικνύεται επίσης ότι όλα αυτά τα ημίμετρα που πάρθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας, δεν αντιμετώπιζαν ουσιαστικά τα μεγάλα προβλήματα χιλιάδων μικρομεσαίων επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, για τα οποία αλλεπάλληλα είχαν προειδοποιήσει και αναδείξει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής και οι Ενώσεις και Σύλλογοι μέλη της και με κινητοποιήσεις αλλά και με υπομνήματα διαμαρτυρίας.

Έκτακτη ανακοίνωση: Ανακαλούνται χύτρες ταχύτητας – Μην την χρησιμοποιήσετε

Ανακαλούνται χύτρες ταχύτητος γνωστής εταιρίας καθώς σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας υπάρχει κίνδυνος να ξεκολλήσει το πλαϊνό κλείστρο του καπακιού με αποτέλεσμα το καπάκι να μην στηρίζεται σωστά.

Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας και συγκεκριμένα το Τμήμα Γενικής Ασφάλειας Προϊόντων της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων, ανακοινώνει ότι η εταιρεία (ΝΕΑ) ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ ΑΕ εκτελεί, για προληπτικούς λόγους, πρόγραμμα εθελοντικής ανάκλησης υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων, των ακόλουθων χυτρών ταχύτητας ΙΖΖΥ, μοντέλα NATURA 4,5Lt, 6Lt, 8Lt &

MULTI SET 4Lt+8Lt:

NATURA 4,5Lt,

  1. NATURA 6Lt,
  2. NATURA 8Lt και
  3. MULTI SET 4Lt+8Lt.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η εταιρεία (ΝΕΑ) ΜΠΕΝΡΟΥΜΠΗ ΑΕ, διαπιστώθηκε ότι στα συγκεκριμένα προϊόντα ενδέχεται, σε διάρκεια χρήσης, να ξεκολλήσει το πλαϊνό κλείστρο του καπακιού με αποτέλεσμα το καπάκι να μην στηρίζεται σωστά. Το πρόγραμμα αφορά στην εθελοντική/προληπτική ανάκληση των κάτωθι περιγραφόμενων προϊόντων που διατέθηκαν μόνον στην ελληνική αγορά, από 1 Σεπτεμβρίου 2023 έως 7 Μαρτίου 2024:

ΤΥΠΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Χύτρα ταχύτητος

Προσοχή: Μεγάλη αλλαγή στην Εθνική Οδό – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Εθνική Οδός: Ξεχάστε όσσα ξέρατε για τον φωτισμό που έχει η Εθνική Οδός. Πώς θα λειτουργεί το «έξυπνο» σύστημα με τον προσαρμοστικό φωτισμό. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Eξυπνο σύστημα οδικού φωτισμού που προσαρμόζει αυτόματα την ένταση στο επίπεδο κυκλοφορίας και την ποιότητα των συνθηκών οδήγησης εφαρμόζει για πρώτη φορά πιλοτικά στην Ελλάδα η Ολυμπία Οδός στο τμήμα Ελευσίνα -Κόρινθος.

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, αυτή η πρωτοβουλία είναι ένα νέο βήμα στον ευρύτερο σχεδιασμό του αυτοκινητόδρομου για αύξηση της περιβαλλοντικής απόδοσης και την επίτευξη του στόχου των «Μηδενικών Εκπομπών» έως το 2030.

Το σύστημα χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μηχανική μάθηση για να εξασφαλίσει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, ενώ επεξεργάζεται κάθε στιγμή δεδομένα από πολλές πηγές (κυκλοφορία, καιρικές συνθήκες, οδικά συμβάντα) προκειμένου να καθορίζει το βέλτιστο επίπεδο φωτισμού.

Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τους μετεωρολογικούς σταθμούς και τις κάμερες του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε να αυξάνει άμεσα τον φωτισμό σε περίπτωση αλλαγής των συνθηκών οδήγησης.

Μετά την επιτυχή επικύρωση από τον Ελεγκτή Ασφαλείας, το σύστημα τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία στο τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος. Αναμένεται ότι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχει εφαρμοστεί σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Το σύστημα Προσαρμοστικού Φωτισμού, σε συνδυασμό με την ενεργειακή απόδοση των φωτιστικών LED που έχει ήδη υλοποιήσει πλήρως η Ολυμπία Οδός, θα επιτρέψει τη μείωση της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας του αυτοκινητόδρομου για νυχτερινό φωτισμό έως και 75%.

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στο σχέδιο περιβαλλοντικής δράσης της Ολυμπίας Οδού, το οποίο στοχεύει στην εκπλήρωση της δέσμευσης της VINCI Highways να επιτύχει λειτουργικές Μηδενικές Εκπομπές στο Ευρωπαϊκό της δίκτυο έως το 2050.

Ο Προσαρμοστικός Φωτισμός έχει βραβευτεί στα Περιβαλλοντικά βραβεία που έχει θεσπίσει η VINCI Highways για το δίκτυό της.

Το σύστημα Προσαρμοστικού Φωτισμού έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) και εξειδικευμένους συνεργάτες από το χώρο των νεοφυών επιχειρήσεων: Extrabit, Ex Machina (EXM), Invision AI.

Εθνική Οδός: Δυστυχώς είναι επίσημο – Τρελή αύξηση σε λίγες ημέρες

Εφιάλτης για τους οδηγούς καθώς από εκεί που περίμεναν μείωση των διοδίων ήρθε αύξηση και μάλιστα μεγάλη!

Οριστικά αυξάνονται τα κόμιστρα στα διόδια, όπως επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Ο κύριος Μαρινάκης, τόνισε ότι «αποφασίστηκε τμηματική αύξηση 7,6% το 2024, 2% το 2025 και 2% το 2026». Δηλαδή, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, «μια αναληφθείσα υποχρέωση αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται. Γιατί άλλο το σταδιακό και άλλο το 12% απευθείας».

Έτσι οι αυξήσεις θα είναι τμηματικές για τους οδηγούς αρχής γενομένης από το 2024.

Εθνική Οδός: Πόσο θα στοιχίζει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη με παραδείγματα

Οι αυξήσεις στα διόδια έρχονται από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Μάλιστα, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Καθημερινή, συμφωνήθηκε επίσης η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε θα μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι θα απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.

Οι εταιρείες έχουν υποβάλλει αίτημα για αποζημιώσεις για κέρδη που δεν εισέπραξαν από την αύξηση που δεν έγινε το 2023 και θεωρείται πως το υπουργείο δύσκολα θα αποφύγει να τις δώσει.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι παραχωρησιούχοι τις επόμενες μέρες θα ενημερώσουν και τυπικά το ακριβές μέγεθος της αύξησης στα διόδια από το νέο έτος.

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022.

Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).

Μιλώντας με παραδείγματα, εάν η αύξηση είναι 7,63%, αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).

Να σημειωθεί πως τα παραδείγματα αυτά είναι ενδεικτικά, αφού οι τιμές στρογγυλοποιούνται στους σταθμούς διοδίων (συνήθως προς τα κάτω).

Σχετικά με το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 12%, οι εταιρείες συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).

Σε σχέση με τα έσοδα που θα είχαν οι εταιρείες από την αύξηση των διοδίων το 2023, που δεν έγινε, όλα δείχνουν πως οι φορολογούμενοι είναι αυτοί που και εδώ θα πληρώσουν, αυτή τη φορά… έμμεσα και όχι σε σταθμούς., Κι αυτό γιατί κατά πάσα πιθανότητα το υπουργείο Υποδομών θα δώσει τις σχετικές αποζημιώσεις.

Μέχρι στιγμής οι αιτήσεις είναι για αποζημιώσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ έρχονται αιτήσεις και για το δεύτερο.

Το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να καταβάλλει τις αποζημιώσεις αφού στις συμβάσεις υπάρχει το το δικαίωμα τιμαριθμικής αύξησης, ενώ η μη επιβολή της αύξησης έγινε με εντολή του υπουργείου Υποδομών.

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη χρονιά ο τότε υπουργός Κώστας Καραμανλής είχε ζητήσει να μην υπάρξουν καθόλου αυξήσεις για το 2023, ωστόσο οι εταιρείες επανήλθαν μετά τις εκλογές θέτοντας το ζήτημα στον Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος χαρακτήρισε τις κοινοπραξίες «αναξιόπιστες». Τελικά υπήρξε συμφωνία πριν από μερικές ημέρες.