ΔΕΗ: Την ώρα που οι ιδιωτικές εταιρείες ρεύματος επιδίδονται σε μπαράζ προσφορών για να αφήσουμε τη Δημόσια Επχείρηση, η ΔΕΗ προχωρά σε αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Εικόνα συναγερμού παρουσιάζει η ενεργειακή αγορά λόγω των τιμών των ρύπων. Ήδη η έντονα ανοδική πορεία έχει επιφέρει αυξήσεις σε τιμολόγια όσων προμηθευτών έχουν ενσωματώσει στους λογαριασμούς ρήτρες χονδρεμπορικής τιμής, ενώ και στη μέση και υψηλή τάση υπάρχουν αυξήσεις.
Καταλύτης βέβαια είναι το τι θα πράξει η ΔΕΗ καθώς κατέχει πάνω από το 60% της αγοράς και είχε ανακοινώσει στις αρχές του χρόνου ότι μέχρι τον Μάρτιο θα πάγωνε την εφαρμογή της ρήτρας ρύπων που είχε μπει από τον Νοέμβριο του 2019 λόγω της εφαρμογής του target model και των μέτρων που είχαν ληφθεί τότε.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες της «Ν», μέσα στον Μάιο η ΔΕΗ αναμένεται στη χαμηλή τάση να ενεργοποιήσει τη σχετική ρήτρα CO2 και έτσι να επιφέρει «χαμηλές αυξήσεις της τάξης των 2-3 ευρώ στους καταναλωτές», όπως τονίζεται σχετικά από πηγές της επιχείρησης.
«Ωστόσο», αναφέρεται, «με την έλευση του καλοκαιριού εκτιμάται ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση λόγω και της εισόδου στο ενεργειακό μίγμα περισσότερης ενέργειας από τους κλάδους των ΑΠΕ και αποκλιμάκωσης των τιμών των ρύπων» κι έτσι πιθανόν η αύξηση των 2-3 ευρώ ανά λογαριασμό να φύγει και πάλι.
Πάντως, ήδη αυξήσεις έχουν περάσει λόγω ρήτρας ρύπων σε τιμολόγια υψηλής και μέσης τάσης, ενώ σε εξέλιξη είναι και οι διαπραγματεύσεις της ΔΕΗ με τους μεγάλους καταναλωτές της αγοράς.
ΔΕΗ: Κινήσεις πράσινης εξωστρέφειας
Σε στρατηγικές κινήσεις ανάπτυξης συνεργειών για τον κλάδο των ΑΠΕ και των νέων τεχνολογιών, αλλά και σε μια «πράσινη εξωστρέφεια» προχωρούν οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας. ‘
Oπως ανέφερε χθες κατά τις εργασίες του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, προβλέπεται ότι το αργότερο έως το 2024 το μερίδιο της εταιρείας στις ΑΠΕ να αγγίζει το 20%, από 2% που είναι σήμερα.
Όπως τόνισε από μια σειρά υποψήφιων έργων 7 GW, που διαθέτει η εταιρεία, έως το 2023 θα έχουν αναπτυχθεί μονάδες συνολικής ισχύος 1,5 GW. Παράλληλα η εταιρεία με την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ θα αναπτύξει κρίσιμες συνέργειες αλλά και θα αποκτήσει «καύσιμα» για διεθνή επέκταση.
Mιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες Κωνσταντίνος Μαύρος ανέφερε ότι και η ΔΕΗΑΝ επιδιώκει να συνάψει συνεργασίες για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στο Αιγαίο.
O κ. Μαύρος τόνισε ότι έως το τέλος του καλοκαιριού θα έχει συσταθεί η κοινή εταιρεία με την RWE για να προχωρήσει η υφιστάμενη συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη έργων έως και 2 GW στην Ελλάδα.
«Η σημερινή ενεργειακή μετάβαση αναμένεται να είναι ο βασικός μοχλός αύξησης επενδύσεων. Εκτιμούμε ότι περισσότερα από 9 δισ. θα δαπανηθούν την επόμενη δεκαετία» τόνισε.
ΔΕΗ: Καταγγελίες – «βόμβα» για υπέρογκες χρεώσεις
Μεγάλη αναστάτωση για χιλιάδες καταναλωτές καθώς ξαφνικά είδαν τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματός τους στα… ύψη!
Συγκεκριμένα, ανησυχητική αύξηση κατέγραψαν οι καταγγελίες που αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ.
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, η ΕΚΠΟΙΖΩ και άλλες ενώσεις έλαβαν 414 καταγγελίες που αφορούν πλήθος παραπόνων και τις κατατάσσουν στην δεύτερη θέση στον πίνακα καταγγελιών, μετά τις τράπεζες.
Ανοδικά κινούνται το πρώτο τρίμηνο του έτους οι καταγγελίες καταναλωτών που αφορούν τους λογαριασμούς ηλεκτρισμού, με βασικότερα προβλήματα τις υπέρογκες χρεώσεις, τις διακοπές ηλεκτροδότησης, τις ρυθμίσεις οφειλών, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και πλημμελείς υπηρεσίες εκ μέρους των προμηθευτών αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ.
Ειδικότερα, η καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει ότι έχει δεχτεί το πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξημένο αριθμό καταγγελιών (414) για τον τομέα της ενέργειας, κατατάσσοντάς τον ήδη στη δεύτερη θέση, μετά τις τράπεζες, ενώ η ανοδική αυτή τάση συνεχίζεται.
Πέρυσι, για το σύνολο του έτους οι καταγγελίες για τον ενεργειακό τομέα βρίσκονταν στην τρίτη θέση με 1.280 καταγγελίες (μετά τους τομείς τραπεζών και τηλεπικοινωνιών).
Υψηλό ποσοστό καταναλωτών καταγγέλλει υπέρογκα ποσά στους λογαριασμούς που καλείται να πληρώσει, τα οποία αφορούν είτε επιπρόσθετες χρεώσεις, όπως η Ρήτρα Προσαρμογής με βάση την Οριακή Τιμή Συστήματος, είτε Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις (ΥΚΩ / ΕΤΜΕΑΡ) είτε άσχετες με την κατανάλωση χρεώσεις, όπως ΕΡΤ, δημοτικά τέλη κ.λπ.
Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται επίσης για μη τακτική (ή και λανθασμένη) καταμέτρηση / εκκαθάριση της κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα την έκδοση δυσανάλογων και υπέρογκων, σωρευτικών λογαριασμών, που οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν άμεσα.
Κατά την ΕΚΠΟΙΖΩ, μεγάλο είναι και το ποσοστό των καταναλωτών που καταγγέλλουν είτε ότι οι προμηθευτές δεν δέχονται τους προτεινόμενους διακανονισμούς, είτε ότι αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στους διακανονισμούς τους λόγω πανδημίας και ιδιαίτερων συνθηκών, είτε ότι αποβάλλονται αδικαιολόγητα από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου, με αποτέλεσμα τη διακοπή του ρεύματος.
Συγχρόνως αναφέρεται από καταναλωτές η αδυναμία τους να αποπληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς και η επιθυμία να αιτηθούν τη ρύθμιση των οφειλών τους.
Σε αρκετές περιπτώσεις, η απαιτούμενη προκαταβολή για να γίνει ρύθμιση είναι αρκετά υψηλή, καταργώντας εντέλει τη δυνατότητα διακανονισμού.
Επιπλέον καταγγέλλεται παραπλάνηση καταναλωτών σε σχέση με τα προσφερόμενα προγράμματα ενέργειας, όπως παραπλανητικές διαφημίσεις και τηλεφωνικές προσφορές στις οποίες η τιμή της κιλοβατώρας είναι μεν χαμηλότερη από τον βασικό προμηθευτή ή την αγορά, ωστόσο επιβαρύνουν τους καταναλωτές με υψηλό πάγιο και επιπλέον χρεώσεις που αποσιωπούνται.
Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι των εταιρειών δεν ενημερώνουν προσηκόντως για τα εξής: κόστος παγίου, διάρκεια συμβολαίου (εικοσιτετράμηνη), εγγύηση, ρήτρες αναπροσαρμογής που ανεβάζουν το κόστος της κιλοβατώρας, ποσοστό της έκπτωσης (“έως 46% ή 25% χαμηλότερη”, δημιουργώντας την εντύπωση μεγαλύτερου οφέλους από το πραγματικό), επιπλέον πάγιο για ένταξη σε “πράσινα” προγράμματα.
Σε αρκετές περιπτώσεις οι εταιρείες – προμηθευτές προβαίνουν σε αλλαγή προγραμμάτων και συμβολαίων χωρίς τη σύννομη υπογραφή των καταναλωτών, πιέζουν και απειλούν τους καταναλωτές μέσω εισπρακτικών εταιρειών για διακοπή, ακόμα και για ανεξόφλητα μικρά ποσά κ.λπ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ ζητεί από αρμόδια υπουργεία και Αρχές να προχωρήσουν άμεσα σε τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου ώστε να απαλειφθούν από τους λογαριασμούς χρεώσεις άσχετες με την κατανάλωση ρεύματος, πιο απλοποιημένους, διαφανείς και κατανοητούς λογαριασμούς, συνεχή αξιολόγηση της αγοράς και συστηματικούς έλεγχους στους προμηθευτές, με συστάσεις – επιβολή κυρώσεων όταν διαπιστώνονται παραβάσεις νομοθεσίας.
Από τους προμηθευτές ζητεί απάλειψη καταχρηστικών όρων, αναλυτική – σαφή προσυμβατική ενημέρωση, παράλειψη επιθετικών, αθέμιτων / παραπλανητικών πρακτικών (διαφημίσεων) προσέγγισης, υιοθέτηση ευνοϊκών διακανονισμών κ.ά.
Αν λάβατε «φουσκωμένο» λογαριασμό, μπορείτε να τσεκάρετε στοιχεία περί χρεώσεων είτε στον πάροχό σας ή αν πιστεύετε ότι υπάρχει κάποιο τεχνικό ζήτημα ή πρόβλημα με την καταμέτρηση να απευθυνθείτε στον ΔΕΔΔΗΕ πατώντας ΕΔΩ.