Jumbo

Jumbo: Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει κλυδωνισμούς στην αγορά και φυσικά τεράστια… χασούρα στις επιχειρήσεις. Μια εξ αυτών; Τα Jumbo, με τον μεγαλομέτοχό τους, Απόστολο Βακάκη να προχωρά σε πώληση των μετοχών του!

Σύντομα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο βασικός μέτοχος της εταιρείας Απόστολος Βακάκης, προχωράει σε Placement του 3,5% των μετοχών της JUMBO ΜΠΕΛΑ -2,14% 15,98.

Η αξία του 3,5% σύμφωνα με την χρηματιστηριακή τιμή της JUMBO ανέρχεται στα 76,7 εκατ. ευρώ.

Ο Απόστολος Βακάκης θα εισπράξει από αυτή την συναλλαγή εάν υποθέσουμε ότι θα πουλήσει με discount 5%, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, περίπου 72,8 εκατ. ευρώ.

Ο πωλητής δεσμεύεται ότι για τις επόμενες 180 ημέρες δεν θα πουλήσει άλλες μετοχές.

Μετά την πώληση το ποσοστό του κ. Βακάκη θα υποχωρήσει στην εταιρεία στο 19,7% από 23,2%.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι η τιμή της μετοχής έχει κάνει ράλι τον τελευταίο ένα μήνα περίπου 19%.

Jumbo: O «μαύρος» Φεβρουάριος

Αρνητικός είναι ο αντίκτυπος της πανδημίας στα οικονομικά νούμερα των Jumbo σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.

Τον Φεβρουάριο καταγράφηκε πτώση 34% στις πωλήσεις σε σχέση με πέρσι.

Aπό τα 52 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα τα 31 παραμένουν κλειστά λόγω των περιοριστικών μέτρων.

«Μία ακόμα Αποκριάτικη περίοδος φαίνεται να χάνεται οριστικά» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

«Ελπίδες να μην χαθεί και η εορταστική περίοδος του Πάσχα.

Η διοίκηση του Ομίλου JUMBO ενημερώνει, κατά την πάγια τακτική, τους μετόχουςσυνεταίρους της, ότι οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο λιανεμπόριο λόγω της πανδημικής κρίσης, επηρέασαν αρνητικά τα οικονομικά μεγέθη και κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2021.

Οι πωλήσεις του Ομίλου, τον Φεβρουάριο 2021, κατέγραψαν πτώση κατά περίπου -34% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές απώλειες τζίρου, για το πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς εκτιμώνται στο -19%, από -0,6% κατά τον σχετικά αισιόδοξο Ιανουάριο του 2021.

Πέρυσι, τον Φεβρουάριο 2020, όλα τα καταστήματα σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος ήταν ανοιχτά. Επιπλέον, οι πωλήσεις για τον μήνα αυτό είχαν επηρεαστεί θετικά λόγω της εποχικότητας του εορτασμού των Αποκριών όπου ολοκληρώθηκε αρχές Μαρτίου.

Φέτος, τον Φεβρουάριο του 2021, από το δίκτυο των 52 καταστημάτων στην Ελλάδα, 30 καταστήματα στις «κόκκινες» περιοχές της Ελλάδας (Αττική, Πάτρα, Χαλκίδα και Θεσσαλονίκη) παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του μήνα.

Κατά συνέπεια, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν μείωση κατά -55% περίπου σε σχέση τον περσινό Φεβρουάριο.

Κύπρος: Την 8η Φεβρουαρίου 2021 όλα τα καταστήματα ξεκίνησαν και πάλι να λειτουργούν. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση -20% περίπου, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020.

Βουλγαρία: Λειτούργησαν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +10% περίπου κατά τον Φεβρουάριο 2021.

Ρουμανία: Λειτούργησαν όλα τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα, σημειώνοντας αύξηση κατά +22% περίπου σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2020 όπου λειτουργούσε ο ίδιος αριθμός καταστημάτων.

Σήμερα με τα 31 καταστήματα στην Ελλάδα από τα 52 να παραμένουν κλειστά μία ακόμα Αποκριάτικη περίοδος φαίνεται να χάνεται οριστικά. Η πρόκληση ελέγχου της πανδημίας είναι ακόμη ανοικτή, ώστε να μην χαθεί η περίοδος του Πάσχα για μία ακόμη χρονιά».

Jumbo: Φεύγει στο εξωτερικό ο Βακάκης!

Ο ισχυρός άνδρας των Jumbo, Απόστολος Βακάκης ετοιμάζεται να επεκταθεί στα Βαλκάνια.

Ο προγραμματισμός για τη φετινή χρόνια κάνει λόγο για το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων, σε Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία, τα οποία είχαν προγραμματιστεί για πέρυσι, ωστόσο «πάγωσαν» ελέω… κορονοϊού.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη Ρουμανία, η οποία αποτελεί κομβική αγορά για τον όμιλο, την ερχόμενη άνοιξη αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του νέου, 15ου καταστήματος Jumbo στη βαλκανική χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο κατάστημα θα στηθεί στο Ιάσιο, στην περιοχή Valea Lupului, που ανήκει στην ευρύτερη περιφέρεια της Μολδαβίας, όπου σημειωτέον λειτουργούν ακόμη τρία καταστήματα της ελληνικής αλυσίδας.

Για το νέο σημείο το… χεράκι του έβαλε και ο δήμαρχος στο Valea Lupului, Florin Liviu Dulgheru, καθώς βοήθησε στον εντοπισμό ενός οικοπέδου σε έκταση 6 εκταρίων, απέναντι από το Arabesque Iasi, όπου θα κατασκευαστεί το νέο κατάστημα της Jumbo, 12.000 τ.μ.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στόχος της διοίκησης της Jumbo είναι μέχρι το 2025 να έχει ανοίξει 25 καταστήματα στη Ρουμανία. Στο τέλος του 2020, η Jumbo λειτουργούσε 14 καταστήματα στη χώρα των Βαλκανίων:

  • Βουκουρέστι: 4
  • Πιτέστι: 2
  • Πλοέστι: 1
  • Αράντ: 1
  • Τιμισοάρα: 1
  • Οράντεα: 1
  • Σουτσεάβα: 1
  • Μπακάου: 1
  • Κονστάντζα: 1
  • Βράιλα: 1

Εκτός από το Ιάσιο, στον άμεσο επενδυτικό σχεδιασμό βρίσκεται και ένα νέο κατάστημα στην Κραϊόβα.

Όπως σημειώνεται από στελέχη που γνωρίζουν τη ρουμανική αγορά, η Jumbo έχει καταφέρει να κυριαρχήσει χάρη στη στρατηγική των χαμηλών τιμών, καθώς ο μέσος όρος της τιμής των προϊόντων που πουλάει (με προέλευση από την Ασία) είναι γύρω στα 23 λέι (περί τα 4,3 ευρώ). Ο κύκλος εργασιών της Jumbo στη Ρουμανία (με προσωπικό άνω των 1.300 ατόμων) ανήλθε το 2019 σε 721,4 εκατ. λέι (σχεδόν 150 εκατ. ευρώ) με κέρδη 170,2 εκατ. λέι (35 εκατ. ευρώ). Μάλιστα, η ελληνική εταιρεία θα λανσάρει νέο e-shop στη βαλκανική χώρα.

Jumbo: Ποιοι τα έχασαν… όλα στην πανδημία

Αδιανόητη πτώση του τζίρου εξαιτίας της πανδημίας. Πώς θα αποζημιωθούν;

Η στήριξη του κράτους και τα προγράμματα χρηματοδότησης η τελευταία σανίδα σωτηρίας πριν το λουκέτο.

Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο και τις ευκαιρίες για απόκτηση ρευστότητας.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στον κύκλο εργασιών του 2020, εν μέσω δηλαδή πανδημίας καταγράφονται στους επιμέρους κλάδους του λιανεμπορίου.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο εμφάνισε απώλειες ύψους περίπου 4, 5 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019 με την πτώση του τζίρου να φτάνει συνολικά το 8,6%, καθώς ανήλθε σε 47,25 δισ. ευρώ, έναντι 51,72 δισ. ευρώ το 2019.

Κοσμηματοπωλεία, καταστήματα με καλλυντικά καθώς και ο κλάδος της ένδυσης, ήταν οι επιχειρήσεις οι οποίες παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση στον κύκλο εργασιών το 2020 συγκριτικά με το 2019.

Αναλυτικά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στον κλάδο «Ρολόγια και κοσμήματα σε ειδικευμένα καταστήματα» καταγράφηκε μείωση -46,8%, με τον τζίρο να ανέρχεται σε 221.540 ευρώ έναντι 416.595 ευρώ το 2019.

Ακολούθησε σε πτώση ο κλάδος «Κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, ενδύματα και υποδήματα σε υπαίθριους πάγκους και αγορές» με μείωση -39,8% αλλά με πολύ μικρή συμμετοχή στον συνολικό κύκλο εργασιών.

Αντίστοιχα, η δραστηριότητα «λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» με μεγαλύτερη συμμετοχή στον συνολικό κύκλο εργασιών (3,63%), κατέγραψε πτώση -36,6% με τζίρο 1.715.163 ευρώ έναντι 2.704.375 το 2019.

Στον κλάδο των καταστημάτων με καλλυντικά και είδη καλλωπισμού τέλος, καταγράφηκε μείωση -39,4% με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 604.221 ευρώ έναντι 996.551 ευρώ το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στις επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τον Nοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 δηλαδή εν μέσω του δεύτερου lοckdown αλλά και των χριστουγεννιάτικων εορτών, στον κλάδο της ένδυσης τον Νοέμβριο καταγράφηκε μείωση -66,3% και τον Δεκέμβριο -72,%. Την ίδια περίοδο στα καταστήματα με ρολόγια και κοσμήματα μείωση – 61,9% και -43,8% αντίστοιχα, ενώ στα καλλυντικά -58,7% και -53,6%.

Στον κλάδο των παιχνιδιών, τέλος στον οποίο τον Δεκέμβριο γίνεται μεγάλο μέρος του ετήσιου τζίρου τον η μείωση έφτασε το 65,8% καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 46.420 ευρώ έναντι 135.803 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.

Όσον αφορά στους κλάδους με τις μεγαλύτερες αυξήσεις μεταξύ 2019-2020, οι «επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου» κατέγραψαν αύξηση 18%, ο κλάδος εμπορίου ηλεκτρονικών υπολογιστών αύξηση 13,1%, οι επιχειρήσεις με τρόφιμα/ποτά/καπνό 5,2% και τα καταστήματα με φαρμακευτικά είδη 4,1%.